Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Om eerlijk te zijn ben ik alweer +/- 1 jaar van irc af en de eembot was toendertijd al een aflopende zaak. Maar kijk anders eens rond op een aantal kanalen.
Zover ik weet draait er op irc.nl.uu.net op #nl nog een eembot. Vraag daar anders om info.
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
kan je leuke dingen mee doen
leuke scripts bouwen enzo die er in draaien.
als je een beetje tcl kan dan is dat gen probleem
Eembots zijn stoer
Verwijderd
Maargoed ik vond dat de eembot altijd gaaf was in vergelijking met die eggdrops. Ook al is deze (misschien) beter.
Just my 2 cents
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Btw; een eggdrop en een eembot verschillen echt niet hoor. eembot ondersteunde ook tcl en daar had je ook diverse scripts voor.Op vrijdag 23 maart 2001 10:10 schreef possamai het volgende:
eggdrop is tig keer beter joh..
kan je leuke dingen mee doen
leuke scripts bouwen enzo die er in draaien.
als je een beetje tcl kan dan is dat gen probleem
Je zou het daar eens kunnen proberen, of je ze krijgt weet ik niet....maar het is het proberen waard
[15:41:19] <Lanworld> Online for 25 days, 01:01 (background) CPU 04:26 cache hit 36.8%
Das weer een nadeel, maar eembot isHiero te downloaden
Verwijderd
Ik kan misschien eventueel ook wel aan een iets oudere voor windows gecompilde komen. Als je je email adres hier ff neer pleurt dan mail ik die eembot wel ff.
ah ah ah, toe toe, ah ah? Kan iemand vertellen wat eembot en eggdrop is? Ik heb bijna geen idee....
tenks!
[/je kan niet alles weten mode]
Wat doet eggdrops / eembots? je kanaal bewaken, securen taken takeovers enz enz.
ook kan je ze gebruiken om ermee te taken (takeovers te doen) daarom zijn ze illegaal op ircnet, als een opper ze ziet met als reply van version "Eggdrop 1.*.*" dan krijgtie een kline (Kill line) en kantie irc niet meer op althans meestal niet meer op die server.
Snap?
Verwijderd
Bots zijn in het algemeen niet illegaal op ircnet. Iedere server admin kan zelf bepalen of hij bots toelaat of niet. Meestal is het zo, dat als je een geldige reden aangeeft om een bot te draaien, er niet moeilijk over gedaan wordt. (Een geldige reden is meestal een channel met meer dan 20 users bewaken.) Even de MOTD lezen en evt. naar een admin mailen kan je dus een hoop ellende (k-lines) schelen.Op zaterdag 24 maart 2001 15:32 schreef bbrother het volgende:
Eembots en Eggdrops zijn irc bots (illegaal op IRCNet) waar ik dus zit en nog meer personen.
Lees de ircnet Acceptable Use Policy:
We have no specific "anti-bot" policy on this server - Basically, if a bot sits there, and doesn''t annoy too many people then it is quite welcome to stay. If a user wants to run a bot that may cause complaints (for example, ones to look after well known IRC channels) then it is best to ask us to provide a specific connection line for it so that it is not automatically banned.
It should be (strongly) noted that these days, it is very difficult to distinguish some of the IRC Client-Scripts from actual bots, indeed, when a user with some of these scripts goes idle for a while, the script running becomes a bot, and does all the things that bots do. This makes it both impractical, and unreasonable to stick with the old "anti-bot" policys that both we, and other servers used to stick so strongly to.
Verwijderd
Opers die servers bewaken waarop geen bots toegestaan zijn, zijn op zoek naar geopte clients die dagenlang idlen, maar wel kicken/bannen. (En ze kijken natuurlijk naar de CTCP replys.) Opers zijn overigens in het algemeen niet actief op zoek naar bots, ze reageren meestal op klachten van users, of ze zien een client die veel dataverkeer veroorzaakt.
Ik ga je niet tippen over hoe je illegaal k-lines kunt voorkomen, dat wordt niet toegestaan op dit board.