Na een rare vastloper(!?) van Linux, het systeem deed niets meer, heb ik mijn computer uit moeten zetten. Bij het opnieuw starten kreeg ik een melding dat hdb2 (linux partitie) een error had en dat ik deze handmatig moets checken met "fsck". Ik heb de check op de juiste manier uitgevoerd en kreeg een aantal meldingen over "inodes".
Ook kreeg ik de vraag of er zaken hersteld moesten worden.
En nu komt het... Halverwege het restaureren van de fouten is de stroom bij ons uitgevallen...!!!
Als ik nu mijn systeem opstart krijg ik geen melding meer van een niet kloppende harde schijf, maar krijg ik de melding dat de kernel in paniek schiet...
Ik zal de melding hieronder even uittypen, dan is het wat duidelijker...
....
Partition check:
hda: hda1 hda2 <hda5> hda3
hdb: hdb1 hdb2 hdb3
EXT2-fs error (device ide0(3,66): ext2_read_inode: group >=groups count
VFS: mounted root (ext2 filesystem) readonly.
Freeing unused kernel memory: 44 k freed
Warning: unable to open an initial console.
Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel.
Ik heb geprobeert de kernel te laden vanaf een opstartflop, maar dat wil ook niet helemaal... Nou is er een kleine kans dat de opstartflop niet ok is, maar ik wil eigenlijk wel weten waar het nog meer aan kan liggen, zodat ik me niet op die flop ga doodstaren.
Iemand een oplossing voor mijn probleem, of kan ik ervan uitgaan dat ik mijn Linux systeem opnieuw moet gaan installeren...?
Ook kreeg ik de vraag of er zaken hersteld moesten worden.
En nu komt het... Halverwege het restaureren van de fouten is de stroom bij ons uitgevallen...!!!
Als ik nu mijn systeem opstart krijg ik geen melding meer van een niet kloppende harde schijf, maar krijg ik de melding dat de kernel in paniek schiet...
Ik zal de melding hieronder even uittypen, dan is het wat duidelijker...
....
Partition check:
hda: hda1 hda2 <hda5> hda3
hdb: hdb1 hdb2 hdb3
EXT2-fs error (device ide0(3,66): ext2_read_inode: group >=groups count
VFS: mounted root (ext2 filesystem) readonly.
Freeing unused kernel memory: 44 k freed
Warning: unable to open an initial console.
Kernel panic: No init found. Try passing init= option to kernel.
Ik heb geprobeert de kernel te laden vanaf een opstartflop, maar dat wil ook niet helemaal... Nou is er een kleine kans dat de opstartflop niet ok is, maar ik wil eigenlijk wel weten waar het nog meer aan kan liggen, zodat ik me niet op die flop ga doodstaren.
Iemand een oplossing voor mijn probleem, of kan ik ervan uitgaan dat ik mijn Linux systeem opnieuw moet gaan installeren...?