[BC3] Konqueror 2.1 -> www.tweakers.net ziet er niet uit

Pagina: 1
Acties:

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Zoals in de topic aangegeven ziet tweakers.net er bij mij niet uit met konqueror 2.1.

Ik heb javascript aangezet en fokzine ziet er wel goed uit (ik dacht dat die qua opzet enigzins te vergelijken is met tweakers) Hebben meer mensen hier last van of is die van mij gewoon een beetje rot :'(.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
heppik ook, (debian), ik heb nu konqueror voor GoT en Mozilla voot Tnet :P

Verwijderd

Zit konqueror bij kde 2.1? Of kan je hem ook "los" upgraden?

Is konqueror voor de rest erg verbeterd tov 2.0?

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik zit hier op debian en heb hetzelfde probleem. Vroeger had ik het ook weleens op netscape 4.x, na een paar keer refreshen was het weer goed.
Bij opera5 heb ik het nu ook. Ik had het per ongeluk verwijderd. Voordat ik het verwijderde werkte het wel.
Misschien is er iets aan de site zelf veranderd?

Konqueror 2.0 had dit niet.

• thunderbird2k
Ik denk dat een groot deel van kde2 moet upgraden naar 2.1 voor konqueror.
Er zijn veel verbeteringen waaronder:
-plaatjes doen het beter
-ssl support (sommige sites hebben dit nodig, bijvoorbeeld hotmail van ms)
-meer snelheid
-mozilla voor rendering d.m.v. van kparts (weet nog niet hoe ik het moet instellen)
en meer.
Kde2.1 is echt aan te raden, het is de upgrade meer dan waard!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Bij mij is het ook pet, draai het onder FreeBSD. Best raar, want de vorige versie had volgens mij helemaal geen problemen...

Trouwens ook wel verneukeratief om een plaatje van een werkende t.net te plaatsen bij dat artikel van kde paar dagen geleden ;)

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Ik heb hetzelfde probleem (onder Linux 2.4). Ik gebruik nu Mozilla 0.8 voor tweakers.net. Ik heb trouwens wel de indruk dat Konqueror een stuk stabieler is geworden sinds 2.1, nog geen crashes gehad in een paar dagen intensief gebruik.

Dat screenshot is overigens wel echt (kwam van mij), de bovenkant van de pagina was wel goed gelayout, de ellende begint pas een stuk lager (na het scrollen op een kleine monitor). Ik had Rene van den Berg al gemaild dat de rest van de pagina verrot was, maar dat heeft hij niet vermeld in de posting. Ik hoopte eigenlijk dat ik iets fout gedaan had bij het compileren, maar uit dit topic blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik heb trouwens Mozilla embedding in Konqueror geprobeerd, maar dat werkt niet (bij mij tenminste). Als je ermee wil experminteren: compiler kdebindings en kies daarna voor HTML viewer "embedded/KMOZILLA" bij de "file associations" configuratie.

De headlines tracker applet (dat tweakers ikoon in de panel, was ook te zien in de posting) zal ik zo aanpassen dat je zelf de browser kunt kiezen waarin posts geopend worden. Ik heb openen in Mozilla of Netscape al aan de praat, maar ik moet nog GUI maken en fouten netjes afhandelen enzo. Oh ja, een posting openen is nu veel sneller als je browser al open staat: er wordt dan een nieuw window geopend in de bestaande browser instantie in plaats van de browser nogmaals op te starten.

"This is the noise that keeps me awake."

• pjottum
  • Laatst online: 20:34

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij komt het door de http/1.1 compressie op t.net, daardoor vernaggeld alles als je click-tool het niet goed aankan of je proxy/firewall/man-in-the-middle alle pakketjes door elkaar en op ze kop aan je doorgeeft.

I have usernames older than you.

• balk
Op maandag 05 maart 2001 16:50 schreef pjottum het volgende:
Volgens mij komt het door de http/1.1 compressie op t.net, daardoor vernaggeld alles als je click-tool het niet goed aankan of je proxy/firewall/man-in-the-middle alle pakketjes door elkaar en op ze kop aan je doorgeeft.
Maar hoe zet je dat uit.....

[update]
http://www2.tweakers.net/?nocompr=true doet al iets meer, maar het ziet er nog steeds uit als een ge-resized netscape window :r

Verwijderd

Weet iemand de Debian packages voor konqueror etc..?

• balk

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Ik heb er ook last van, en dan staat er nog wel op het nieuws van KDE2.1 zo''n mooi plaatje dat het er wel goed uitziet.

Een ge-gimp-ed plaatje ?

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik weet niet hoe je het in konkeror uitzet, ik vrees dattie zich gewoon niet goed bekend maakt aan de server (als 1.1 of als 1.1 compatible apparaat .. ) en daardoor loopt eea dan spaak. Erg vervelend want een nocompversie lukt niet goed omdat je continu nocomp aan je url moet plakken.
enniewees, het was dus onhandig op mijn werk waar ik ieeieeieee heb; daar is het wel in uit te zetten |:(

Wel handig was weer dat die 1.1 compressie op meer sites zit en als je dan de fw-beheerder bent kan je je klanten toch helpen. Is t.net kijken op je werk ergens goed voor? Ja dus! ;)

• mth
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

pjottum, waarom denk je dat de HTML compressie de oorzaak is? Als ik in Konqueror "view source" doe krijg ik hetzelfde te zien als in Mozilla, dus ik denk dat de fout bij het renderen ligt en niet bij de compressie, want dan zou de HTML source ook al niet goed meer zijn.

easydisk: lees even mijn vorige reactie, het screenshot is echt, al is het een beetje misleidend. Vorige week werkte de bovenkant nog wel, waarschijnlijk is er sindsdien iets aan de HTML code veranderd waardoor er nu nog minder werkt.
...En nu is de bovenkant weer terug. Ik snap er niets meer van...

"This is the noise that keeps me awake."

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:57
Bij mij ziet het er inderdaat ook niet uit. Weet iemand hoe je tweakers er in netscape (onder linux) goed uit kunt laten zien?? De lettertjes zijn bij mij veel te klein. Ik werk op 1280x1024 en de text die ik nu tik is niet goed te lezen. Ik kan de text wel groter maken maar dan wordt de andere text (die nu de normale grote heeft) weer totaale zooi.

Virgol

• thunderbird2k
Je moet truetype fonts gebruiken. (bijvoorbeeld die van windows) Hiervoor heb je een speciale truetype fontserver nodig. Bijvoorbeeld xfstt of de freetype-extensie.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Op maandag 05 maart 2001 21:53 schreef mth het volgende:
pjottum, waarom denk je dat de HTML compressie de oorzaak is? Als ik in Konqueror "view source" doe krijg ik hetzelfde te zien als in Mozilla, dus ik denk dat de fout bij het renderen ligt en niet bij de compressie, want dan zou de HTML source ook al niet goed meer zijn.

...En nu is de bovenkant weer terug. Ik snap er niets meer van...
Grappig .. mth .. dat zou ik ook kunnen zijn. (luser@machientje: ~/> whois flerp.net@whois.nic.com)

Hoe dan ook, het verkreukelen van je data is de veroorzaken van je probleem, je source is -zoals je zelf eigenlijk al aangeeft (bovenkant)- toch echt stuk, al zie je het niet zo snel. Als het niet stuk was konnie nog wel wat renderen.

Hou er trouwens ook rekening mee dat t.net gewoon complex is -en in stukkies binnenkomt (artikel, tracker, reacties - en alle opmaakmeuk er nog eens bij), en niet elke brouwser vindat leuk. (ook al renderen ..) Maar, probeer www.oracle.com ook even, die gebruikt volgens mij ook die compressie, en misschien wel meer sites, kan een t-netterd daar niet wat meer over melden ?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Ik heb eigenlijk heel weinig problemen verder met conqueror (ja, oracle.com doet het). Zelfs microsoft.com ziet er goed uit.

Wat mij wel irriteert is het feit dat submit knoppen op pagina''s veel te groot zijn en daardoor de opmaak wel eens verneuken. Kan ik die grootte mischien ergens veranderen?

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik kan t.net niet eens normaal openen.....
Scherm word helemaal verkl*** weergegeven.

Andere res. helpt ook niet :(

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 12:16 schreef raymondw het volgende:
Ik kan t.net niet eens normaal openen.....
Scherm word helemaal verkl*** weergegeven.

Andere res. helpt ook niet :(
Ik heb precies hetzelfde.
Grotendeels grijs scherm, met wat nieuws headlines.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Groot grijs scherm met wat headlines: Javascript staat uit!

• SvMp
  • Niet online
Op zaterdag 12 mei 2001 13:06 schreef Valium het volgende:
Groot grijs scherm met wat headlines: Javascript staat uit!
Javascript staat bij mij gewoon aan (globaal activeren Javascript aangevinkt).
Want andere kan Hotmail ook niet gebruikt worden, en die werkt prima.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor t.net vind ik Opera 5 zelf het beste. Ik post dit met Opera 5 (final) voor Linux vanaf een Pentium 120 met 32 MB geheugen (Debian potato natuurlijk)... Opera gaat als een speer. Net geregistreerd, ik had al de Windows versie en als je dan ook nog student bent kost dat ding maar $7,50. Da''s de moeite niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1