[BC3] freeSCO/D.net

Pagina: 1
Acties:

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Hi,

Voor de mensen die freeSCO floppyrouter draaien, heb ik een cool textje gevonden hoe je de dnet client installeerd voor freesco:

--------HOW-TO: INSTALL DISTRIBUTED.NET CLIENT ON FREESCO ROUTERS--------

I got to thinking yesterday: hmm, my routers CPU has much more
horsepower then my LAN/modem connection is using for routing,
so I decided to see if I could run a Distributed.net client
(distributed computing contest: www.distributed.net) on Freesco.
Turns out it works great and is fairly easy to do!

1) Download the Linux [x86/elf] distributed.net client:
http://http.distributed.net/pub/dcti/current-client/dnetc-linux-x86-elf.tar.gz

2) tar -zxvf dnetc-linux-x86-elf_tar.gz (you will need to have tar from the utils-1 package
installed, you can do this by entering: "addpkg utils-1" on your freesco) Otherwise you can
untar it on another linux box.

3) You should get following extracted: dnetc, dnetc.1, docs (dir). You should make a dir to keep
your client in: "mkdir /mnt/opt/dnetc".

4) Move the files to your new dir:
"mv dnetc /mnt/opt/dnetc"
"mv dnetc.1 /mnt/opt/dnetc"
"mv docs /mnt/opt/dnetc"

*Note: you can remove the docs directory if you want to save disk space and do not need it by
entering: "rm -rf docs"

5) Change the attributes to make them executable:
"cd /mnt/opt/dnetc"
"chmod +x ./dnetc"
"chmod +x ./dnetc.1"

6) Now execute the client: "./dnetc" and configure it as needed (see documentation in the docs dir
or at www.distributed.net).

7) Next we set freesco to start the client on boot and stop it on shutdown.
"edit /rc/rc_user"

Add the following line somewhere below the line that says:
"# Add your commands here to start something:"

"cd /mnt/opt/dnetc"
"dnetc -quiet"

This starts the distributed.net client as a daemon.

Add the following line somewhere below the line that says:
"# Add commands here you want to execute when shutting down..."

"cd /mnt/opt/dnetc"
"dnetc -shutdown"

This will shut down the distributed.net client before shutting the router down.

8) Reboot freesco, thats it! doing a "ps" should show you "dnetc-quiet" running.
Now youve got the only router on the block cracking RC5! Lets see a hardware
router do that! ;-)

MXstream gebruikers kunnen hier: http://www.xs4all.nl/~bleekerm vinden hoe je freeSCO en mxstream installeert. freeSCO is een floppy distro dus klein, snel geinstalleerd en supersimpel want er zijn gewoon weinig opties :)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Hmmm, deze werkt niet helemaal.
Ook "installpkg dnetc" werkt niet helemaal correct.
Alles geinstalleerd in /mnt/router/rc/rcuser
Maar als ik dan dnetc wil starten, zegt ie:

File not found - /opt/dnetc

Vreemd, maar als ik dan vanuit diezelde dir rc_dnetc start, werkt het wel!!

Hoe ken dit? :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 08:56

Servowire

prutser:~#

Past dit wel op die floppy?

met papier mache kun je alles maken!!

• Frenzy
Beetje onzinnig om dit topic weer boven te halen. Ondertussen is er een package beschikbaar
code:
1
installpkg dnetc

en die werkt wel degelijk.

• enter.nu
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05-2020

enter.nu

enterToys

Is er eigenlijk ook een proxy voor freeSCO?

Ik heb eindelijk m''n laptopje met freeSCO en PCMCIA support draaien. Als ik daar ook mijn RC5 proxy op kan zetten zou ik behoorlijk :) worden...

~~ meesterprutser ~~

• DarkHelmet
Je kunt hem gewoon vanaf een floppy installeren op de harddisk.
Dnetc KAN alleen maar op de HDD met installpkg....

Nu start hij na wat gerotzooi wel automatisch op bij het booten, maar dnetc als commando geven werkt nogsteeds niet! :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Frenzy
als jullie hier verder over willen discussieren, dan verzoek ik onze Moderator dit topic naar een geschikter forum te verplaatsen.

En als antwoorden;
Ja, de proxy draait. Gebruik de ELF distro van de proxy voor freeSco.
En ja, het dnetc command werkt wel, gewoon ./ ervoor zetten helpt meestal wel.

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Op maandag 09 april 2001 03:28 schreef Frenzy het volgende:
als jullie hier verder over willen discussieren, dan verzoek ik onze Moderator dit topic naar een geschikter forum te verplaatsen.
Waarom? Het gaat toch nog steeds om D.net op freeSCO installen ? Er mag hier best technisch gepraat worden hoor. Want met dit topic kunnen er juist weer meer koetjes uitgezet worden ! }:O

• DarkHelmet
Frenzy> wat is het probleem nu? Als jij je ergert aan dit topic (is nogsteeds hardstikke ON-topic) lees je het toch gewoon niet?
GoT is heus niet zo klein dat je hier niet omheen kunt.

En ./ ervoor... Tsja het werkte eerst zonder dus ging ik ervanuit dat het dan altijd wel zal werken, maar bedankt voor de tip.
En keep in mind dat FreeSCO voor de Linux leken is bedoelt! :)

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Darkhelmet: als je van /. afwilt moet je ff "chmod a+x /rc/rcuser/dnetc" opgeven. Of een ander pad ;)

BTW ik heb ook gewoon het koetje van Freesco gepakt via installpkg (=8010 koe).

Iemand anders had het over de proxy onder Freesco. Dat kan inderdaad ook goed. Ik heb zelf een package gemaakt met de proxy er in. Hiervoor moet je dus wel een linux pakket op je PC hebben. Een handleiding hiervoor kun je vinden op freesco.com.

Freesco + koe + proxyper draait bij mij op een 486DX4, vanaf de harde schijf. Vanaf flop met de proxy is haast onmogelijk, teveel data dat gelogd wordt. De load is bij mij steeds 1.00 dus dat zit wel goed.

Nadeeltje van Freesco is dat je geen FTP verbinding ermee kunt krijgen en dat je dus steeds de files moet downloaden naar je eigen PC, vervolgens perl scripts runnen en de zooi weer terug zetten naar je Freesco PC. Oplossing is om de proxyper in de /www directory te zetten, dan kun je er zo bij. Makkelijk te downloaden en upload moet dan via een diskette.

Is het iemand al gelukt om perl onder Freesco te krijgen? Mij niet namelijk. Alleen al omdat ik het niet voor me krijg om lokale packages te installen (blijft ie steken op 34k bij "downloaden". Dus zet ik de boel steeds op m''n site en dan downloaden, dat werkt wel. Perl is hier te groot voor. BTW als je hetzelfde denkt als ik: plaats package in /www en geef dan IPadres als lokatie op, dan krijg je hetzelfde geleuter als beschreven.

Verder niets dan lof over Freesco :) Wat een verhaal, hoop dat iemand er iets mee kan.

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• Frenzy
Op maandag 09 april 2001 11:30 schreef DarkHelmet het volgende:
Frenzy> wat is het probleem nu? Als jij je ergert aan dit topic (is nogsteeds hardstikke ON-topic) lees je het toch gewoon niet?
GoT is heus niet zo klein dat je hier niet omheen kunt.
Niet zo slap meelullen. Kijk even wie dit topic geopend heeft, en trek dan je woorden maar weer in. :(

• Frenzy
Op maandag 09 april 2001 22:38 schreef acq het volgende:
Nadeeltje van Freesco is dat je geen FTP verbinding ermee kunt krijgen.... *knip* ...
Snarf gebruiken.
code:
1
Snarf ftp://ftp.somewhere.com/pub/bestandje.zip

download bestandje.zip naar je huidige directory. Kan je ook gebruiken om de ELF distro van de Proxy mee down te loaden vanaf dnet.com, om maar even on-topic te blijven.

• acq
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Ik bedoelde eigenlijk een FTP verbinding van een lokale PC naar de router. Maar hier kan ik ook wel wat mee bereiken denk ik. Tnx!

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Verwijderd

heb freesco hier op een CF van 8MB staan , veel leuker dan een hdd...geruisloos :)

• Frenzy
Er is een ftp daemon.

Kijk eens tussen de packages (listpkg)

installpkg ftpd

uit mijn hoofd
Pagina: 1