[BC3] Hoe de sysop/rector overtuigen van nut koetjes?

Pagina: 1
Acties:

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Hoe de systeembeheerder of onze rector ervan te overtuigen dat alle computers geassimileerd moeten worden. (We praten hier over naar schatting 130 computers, in *THEORIE* ongeveer 12000 workunits per dag) Onze school is een voor MBO (opleidingen: verzorging, systeembeheerder, administratief etc) meer dan 95% a-computer-technisch, 75% vrouw. De systeembeheerder zelf, en die in spe weten enorm weinig.

We zitten met de volgende problemen:
- 4POX en ik staan bekent als "hackers" op de dependance van school waar we vorig jaar zaten. Er is een grote kans dat de directeur hiervan op de hoogte is.
- "het is bedoelt om de RC5-64 bits encryptie mee te kraken". Hoe leg je uit wat RC5-64 bits is, en dat woord, kraken, zullen ze ook niet erg op prijs stellen.

In ruil kunnen wij de systeembeheerder assisteren met zijn werkzaamheden in de school.

We willen het netjes aanpakken. Eerst een brief sturen aan de systeembeheerder of schooldirectie o.i.d. Heeft iemand nog wat iedeetjes om in een niet al te lange brief echt alles over RC5, DPC, en de technische koetje details te vertellen? De technische kant, daar komen we wel uit, maar ze warm krijgen voor koetjes, dat is het grootste probleem. Er draaien nu 10 computers koetjes, zonder toestemming. Maar om meer te assimileren is toch echt het fiat van de directie of sysop nodig.

Ter aanvulling: Wij garanderen niet dat het lukt. Dus begin niet te zeuren van: "heb je weer zo iemand die wel even enorm veel computers zal assimileren. Nu grote plannen maar morgen hoor je niks meer van ze". Het zijn natuurlijk allemaal plannen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

- Speel in op het eergevoel dat ze misschien hebben.
- Geef als optie de schoolnaam, dan zien ze zelf in de stats dat staan en zie ook punt 1.
- Maakt PC''s niet langzamer, maar gebruikt ongebruikte sources.

LinkedIn WoT Cash Converter

• 4POX
  • Laatst online: 24-05 07:31

4POX

Everybody is wired

En laat het woord kraken weg.. Ik sprak vandaag met een juf van Nederlands en die wist een beetje veel van mij van de andere kant... * OEPS *

Ik zal een goed plan bedenken... En Het de naam van de school een beetje promoten kan nooit fout.. Als er meer vestigingen mee gaan doen is het helemaal LOL..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Mol, ik neem aan dat de pc''s gewoon 24/7 aan staan. Vraag gewoon of je er met een paar (20) mag beginnen alleen in de uren dat er niemand achter zit (18:00-07:00 of zoiets).
Niemand zal er dan last van hebben en als je er een mooi verhaal van maakt over het samenwerken via het net met een paar miljoen puters op deze bol en een geld bedrag en zo dan denk ik dat je wel een kansje maakt.

Succes in ieder geval.

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Helaas. We hebben een openleercentrum. Alleen daar staan de computers van ongeveer 8:30 tot 16:30, dus 7 uur per dag aan. De rest staat alleen aan als er les dat betreffende lokaal is. :( Maar het is idd een goed idee om met een klein aantal computers te beginnen.

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Maakt toch niet uit dat ze niet 24/h aanstaan? Zien ze de energierekening ook niet zo denderend stijgen.

Ieder blokje is meegenomen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

In Anandtech''s forum http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=233202 geven ze een hele goede reden aan om in ieder geval een server op RC5 te zetten.

In het nederlands vertaald komt het op het volgende neer:
Het RC5 programma zelf doet niets bijzonders en om er naar te kijken is ook niet leuk maar daar moet je doorheen kijken.
Als je via de log bestanden merkt dat de CPU minder doet van wat normaal is voor die computer dan is er ergens een lek en die kun je dan proberen op te sporen. Via de normale log bestanden van de server hoef je die lek namenlijk niet altijd te ontdekken dus heeft dat RC5 programma nut als extra waakhond.

Gebruik deze maar eens naar jullie sysop en verwijs hem door naar die anandtech pagina zodat hij ook bij die sysop forums kan komen.
Ik denk dat als die gast enige vorm van inteligentie heeft hij je dankbaar zou zijn voor deze extra gegevens.

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Zo had ik het nog niet bekeken. Echt een goede reden om een koetje te installeren op de Server. Maar het gaat mij niet eens echt om de server(s). Al die workstations, wat je daar wel niet mee kunt doen...

Bij mijn pa z''n werk wilden ze ook al geen koetje op de server "kritieke systemen". Misschien kan ik ze met deze info ompraten. :)

Ik was vandaag weer even bezig op school met de systemen die ik heb geassimileerd, en bevoorraad via "sneakernet". Maar dat viel erg op, bij de beheerster van het studiecentrum. Iedere keer als ze keek zat ik weer achter een andere computer.

Verwijderd

Die reden overtuigt geen enkele goede sysop mensen.
Waarom zou je een rc5 client draaien om de performance van je systeem te monitoren? je kan toch veel beter de cpu-idle time monitoren? hoe je het ook bekijkt, zo''n client kost performance en is NIET bedoelt om op productiemachines te draaien, mensen moeten ook niet proberen om op alles clients te zetten. Een goede sysop komt met performance stat''s richting directie om zo de performance te zien inkrimpen en te kunnen bepalen wanneer er eventueel nieuwe hardware nodig is enz. enz. zo''n client is gewoon uit den boze als je als sysop ook maar een beetje serieus met je werk bezig bent.

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Zojuist heb ik via email een echt goede brief ontvangen gericht aan de systeembeheer en getyped door bobdebeer. Enorm goed geschreven, maar iets te lang om te posten. Maar... Als jullie nog meer redenen hebben om koetjes te installeren, posten!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:00
Zorg er gewoon voor dat je goeie maatjes wordt met systeembeheer.
Dan hoeft niemand er iets vanaf te weten.
Die zorgen wel voor de juiste scripts e.d.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
Konk ik de systeembeheerder hier op school ook maar overtuigen :(, toch zo''n 800 client erbij, maarja, denk niet dat dat het erin zit.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• WarPuppy
  • Laatst online: 17-05 18:46

WarPuppy

Electronic Technology

Vandaag 10 pc''s geassimileerd
Ging wel lekker easy

De zooi in de Windows\ dir gedaan zonder de poespas erom heen (dus alleen Dnetc proggie)

Ini bestand erbij
en snel een dnetc -install gedaan zodat ie met opstarten in register laad

As Easy As Killing Baby Bunnies With Axes

Dusse....ff zien hoe het werkt daar..
Hopelijk merkt de systeembeheerder het niet

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Lost95: Op mijn vorige school (technische school nog wel) wilden ze ook niet aan koetjes. Die systeembeheerder was al wat op leeftijd. Wat hij niet kende, installeerde hij niet.

Omdat die sysop zuigde, zat ik altijd te klooien op het netwerk. Op het laatst had ik mijn eigen computer, los van het netwerk! Toen was het wel moeilijk geworden om te assimileren...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Vertel je school dat het beter is om de computers 24 uur per dag door te laten lopen dan elke keer booten, hang een verhaal op dat het koetje ervoor zorgt om de processorbelasting continue te houden en dat dit de levensduur van een processor bevordert (beetje het tl-balk verhaal :) )

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Check: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44549

maar dat had je denk ik zelf ook al gezien...

• MOL

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Tja ik denk niet dat ze 24/7 gaan draaien omdat 2 studenten dat willen. :) Maar de sysop moet eerst toestemming geven. De brief heb ik ook gepost:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/44549

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Inderdaad, goed op kunnen schieten met systeembeheer is ook wel handig. We hebben nu Extern Beheer erop staan, dus ik kan remote de koetjes al uploaden, hoef ik alleen even op m''n eigen niet-policy-beperkte (tof woord eigenlijk) loginnaam in te loggen en de koe te starten.
Alleen jammer dat ik haast nooit achter ''n PC zit op school :o.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 september 2000 14:03 schreef MOL het volgende:
Zojuist heb ik via email een echt goede brief ontvangen gericht aan de systeembeheer en getyped door bobdebeer. Enorm goed geschreven, maar iets te lang om te posten. Maar... Als jullie nog meer redenen hebben om koetjes te installeren, posten![/quote]MOL of Bobdebeer> Help me ik heb hetzelfde probleem!!! kunnen jullie die email ook aan mij doorsturen? Suggesties van anderen ook welkom!!! plz mail naar -knip=
Bij voorbaat dank!

}:O All i wanna say is... MOOOOH!!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2020 23:41 . Reden: . ]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

kweetniet hoe pienter jullie sysop is maar die van mijn ouwe school had ik zo kunnen wijs maken dat bijvoorbeeld de computers ''training'' nodig hebben/ :)

[thought] jah, de gast was echt een hele slechte/domme sysop.....[/thought]

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Nou op http://systeembeheer.pagina.nl vind je een groot aantal goede links op dit gebied. Suc6!

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
Dit topic stamt van 13 september. Je 50 posts zijn op een veel nuttigere manier te behalen IMHO, dit is eerder irritant.

edit:

Hmm je was al geregged voor het 50 posts verhaal. Maargoed, het blijft irritant :)

[edit 2]
Ah je bent gewoon je pagina aan het spammen zie ik nu, vandaar de oude koeien. Wat mensen al niet doen voor die paar hits meer of minder...
De exacte post van je is ook te vinden in:
[topic=146360]
[topic=20384]
[topic=99836]
[topic=20680]
en meer.
Allemaal oude topics, allemaal spam. Lijkt me op zijn minst een waarschuwing waard.
[/edit 2]

We spend our years as a tale that is told

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op maandag 21 mei 2001 13:30 schreef Student het volgende:
Nou op http://systeembeheer.pagina.nl vind je een groot aantal goede links op dit gebied. Suc6!
hmm, weeral oude }:O}:O}:O uit de gracht aan het halen :?

[edit]
Dutchman was eerst :)

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Pagina: 1