[BC3] Seti@home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het valt me wel op dat DPC bij Seti@home het helaas niet zo goed doet..... :'(

Ik ben zelf op dit moment bezig met gamma flux en RC-5 dus ik heb ff geen ruimte....maar zou het geen tijd zijn om een "reclame campagne" te starten om DPC iig de top 200 in te krijgen ????

}:O in Space........

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

ooit, als we bij OGR en G@H op #1 staan dan kan ik wel eens seti gaan doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:21
Je vergeet Folding@home op #1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Op dinsdag 29 mei 2001 10:59 schreef MarcyDarcy het volgende:
Je vergeet Folding@home op #1 :P
Als we dan toch reclame aan het maken zijn, kunnen we bij UD THINK ook nog wel een mannetje of 1000 gebruiken ;)

http://www.donorofniet.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

ik denk dat veel DPC-seti leden ooit Seti gedraaid hebben en nu op het RC-5 Project zitten.
Alle gedoneerde WU''s leveren een mooie score op maar de dag/week productie staat in geen verhouding tot de grootte van het team. Degene die DPC seti hadden willen draaien zitten nu bij Seti@netherlands of hebben een eigen team opgericht.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooh!
Ik Seti niet meer sinds 4 mei maar heb nog wel 244 results staan. Vertel maar hoe ik ze kan doneren......
M''n PC''s draaien alleen nog maar }:O tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 29 mei 2001 12:27 schreef Latie het volgende:
Mooh!
Ik Seti niet meer sinds 4 mei maar heb nog wel 244 results staan. Vertel maar hoe ik ze kan doneren......
M''n PC''s draaien alleen nog maar }:O tegenwoordig
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/stats/team/team_51283.html
hier staan de dpc-seti stats, denk dat je gewoon moet joinen om de blokjes bij doc te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Surf naar de volgende link, vul je e-mail en seti-wachtwoord in en je hebt aan het goede doel gedoneerd

http://setiathome.ssl.berkeley.edu/cgi-bin/cgi?cmd=team_join_form&id=77192

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

misschien wel zo sportief om de goede link er neer te zetten meneer meibok :?

om DPC te joinen:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/cgi-bin/cgi?cmd=team_join_form&id=51283

[meibok:>>die link van jou laat je team meibok joinen, niet echt gewenst op het DPC-forum!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Laatst online: 12-09 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

kunnen we niet gaan samenwerken met

seti@netherlands

want die gasten staan already boven /. en TA

* _DPC_Scorpion verwacht dat dit al een keer geprobeerd is

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo''n 1200 blocks (meen ik) gedaan voor seti@home en ben toen gewoon Dutch Power Cows gejoined, ik doe zelf alleen nog maar RC5 en ik denk met mij bijna alle leden

edit:

1312 blocks zie ik 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 14:28 schreef _DPC_Scorpion het volgende:
kunnen we niet gaan samenwerken met

seti@netherlands

want die gasten staan already boven /. en TA

dit heeft geen zin, want wat als een of ander klein teampje met RC5 ons zou wilen joinen, ik denk A: neit dat dpc dat wil
B: wat voor een naam zou je dat moeten geven?

het zou leuk als het werkte maar ik geef het niet eens 0.01% kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallow allemaal,

Voor degene die mij niet kennen, ik ben Rickman en heb het SETI@Netherlands team opgericht.
Klopt, dat hebben jullie al eens geprobeerd:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/42304/1

Het zit er gewoon niet in. Ik heb samen met vele anderen anderhalf jaar keihard gewerkt om het SETI@Netherlands team van de grond te krijgen. Mensen mailen, ranglijsten bijwerken etc. etc. Je kent het! :)

Na deze lang periode hebben we het voor elkaar gekregen de 15de positie te bemachtigen. Dat is een positie tussen teams als Microsoft, Apple, Cisco, Unisys en Anandtech ;) Ik kan je verzekeren dat het hard knokken was om daar te komen!

En nu vragen jullie aan ons of wij willen samenwerken met een team dat qua WU''s 24x kleiner is dan wij zijn. Dan begrijp je toch ook wel een beetje dat dat ''out of the question is''? Jullie hadden precies hetzelfde gedaan als zoiets aan jullie was gevraagd met RC5 toch?

En moet het nu allemaal perse DPC worden? Is het niet leuk genoeg dat NEDERLANDSE teams het zo goed doen in de top? Wij hebben met 1400 man ook best een gezellig team moet ik zeggen! En hier ziet het er ook hardstikke gezellig uit! Ik kom altijd met plezier op jullie site/forum om te kijken hoe de Nederlanders kont schoppen op RC5 gebied! Laten we alles gewoon houden zoals het is!

In ieder geval wens ik jullie allemaal veel suc6!

Oh ja, en nog gefeliciteerd met jullie biljoenste (zeg ik dit goed? :D) blokje! Komen jullie ons ook feliciteren als we de miljoenste binnenhalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Ok ik snap je wel maar ik liep eigenlijk met deze gedachte:

[gedachte mode]
-----------------------------------------
Misschien is het een idee om te gaan samenweken ofzo

Ik bedoel er zullen zat mensen zijn bij TA die nieteens weten dat Seti bestaat omdat ze RC5 doen maar ze lopen wel allemaal onder 1 naam te werken in verschillende project''s

het zou leuk zijn voor S@NL als ze er (nu nogmaar 125 members) alle members van de DPC bij krijgen

of zeg ik nu iets heel raars

misschien als andere projecten afgelopen zijn dat er dan in een keer een aantal mensen iets anders gaan doen
-----------------------------------------
[/gedachte mode]

8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickman

Als je ff aangeeft wanneer dat staat te gebeuren en waar we die felicitatie kwijt kunnen zullen we dat zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, misschien is een naamsverandering niet helemaal ok ofzo, maar ''t S@N en DPC team zouden elkaar kunnen steunen, vooral omdat TA in de nek hijgt van S@N en wij wat firepower bij rc5 (en ook gf straks ;( )over hebben, niet in ''t kader van om één groot team te worden, maar gewoon als Nederlanders onder elkaar. Als TA zeurt over een SETI team, verwijzen wij naar onze hollandse seti vrienden, en als ze op ''t SETI forum over rc5 or what zeuren worden ze geholpen naar DPC ofzo.

Ook mensen die willen quitten met DC-projecten naar elkaar door verwijzen. We zijn tenslotte allemaal Nederlanders, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, IC

Nou ja, ik weet niet of de DPC''ers die nu S@H doen dit zo''n geslaagd idee zouden vinden. De DPC naam zijn ze nou eenmaal kwijt als ze bij S@NL zouden komen. Maar we zijn op dit moment met iets ''revolutionairs'' bezig op SETI@HOME gebied: subteams. Ja, ik weet het...bij RC5 kan het al lang. Maar bij SETI@HOME heb je geen subteams. We hebben daarom zelf een subteam systeem geschreven en die zit nu in de beta. Het werkt als volgt: Je schrijft een nieuw subteam in bij S@NL op de site. Dit team geef je een tag. (In jullie geval <DPC>). Nu join je S@NL, maar verander je je username en neem je de <DPC> tag op in je S@H usernaam. Het subteam systeem herkend je als lid zijnde van het SETI@Netherlands subteam ''DPC'' en dan worden de ranglijsten bijgewerkt. De beta is hier te bewonderen:

http://iron.mine.nu/rickman/

Je ziet, van de 1400 leden doen er nog maar weinig aan mee, maar dit komt omdat we het nog niet grootschalig hebben aangekondigd omdat we het systeem nog aan het testen en tweaken zijn.

Dat is de enige mogelijkheid die ik zie: DPC joined S@NL als subteam. Maar:

1. Ik denk niet dat de SETI@Homende DPC''ers dit zouden willen
2. Het subteam systeem werkt nog niet goed / optimaal dus is het sowieso te vroeg hiervoor.

Nogmaals: Ik opper hier de enige mogelijkheid, en dus geen voorstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is iig al wat. Ik persoonlijk vind het wel een cool idee. Ook omdat TA jullie achterna zit met een grotere daily output, en wij al T-steaks van TA in rc5 en gf hebben gemaakt, en dit in niet te korte tijd ook in ogr gaan doen. Om nu nog met een DPC SETI@H team te beginnen is zowiezo not-done. Ok, we hebben nu 20-30k aan wu''s, maar dat is niks vergeleken met de top 20 van seti nu.

Een idee is misschien om af te spreken dat bij een bepaald percentage wu''s dat vast wordt afgeleverd door de DPC de naam te veranderen in S@N & DPC? Bij 50% van alle S@N wu''s bevoorbeeld ofzo (als subteam van S@N). Ik opper ook maar wat.

Ik zou het fijn vinden als jij de opinie bij jou team eens peilt Rickman, en de reacties van de DPC-ers kun je hier waarschijnlijk nogwel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

RC5 is van ons, OGR ook bijna >:) we zijn altijd onderaan begonnen en kunnen ook bij Seti alszijnde DPC gewoon naar boven klimmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

We kunnen toch samen werken

Als nederlanders tegen de rest van de wereld :)

Ik heb even gekeken bij de subteamstrijd
maar ik moet zeggen het ziet er heel erg kewl uit

Dat zou echt gaaf zijn als we zoiets ook in RC5 en OGR zouden hebben. dan hoef je niet meer allemaal onder 1 adres te flushen maar kun je er gewoon een <TAG> bij plaatsen

Dat kunnen dan best wel stats zijn die alleen gelden binnen de DPC maar dan pas krijg je echt een subteamstrijd }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

ik denk niet dat je veel mensen achter je hebt staan om jaren lang DPC op te laten gaan als ''subteampje''...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

nee joh zo bedoel ik het niet sequence :)

Ofcourse ben ik lid van het DPC team bij Seti, en wil ik ook DPC groot houden

maar wat bv Lowlander voorstelde is toch niet zo raar ?

DPC & S@NL

ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht sequence, waarom moet men moeilijk doen als het makkelijk kan? D''r IS een Nederlands S@H team, en ''t staat nog hoog ook! Denk je nou echt dat je 1000 nieuwe members kan halen die even 3000 seti wu''s uit gaan poepen? En dan duurt het als nog een jaar om bij te komen. Denk je niet dat dat een beetje onreeël is om te doen?

DPC is leuk, DPC heeft aardig wat kraakkracht, maar je moet het wel in zijn proporties blijven zien.

Een leuk idee is misschien om SETI, RC5, GF UD, G@H, F@H en OGR wu''s om te rekenen naar een soort van standaard, laten we zeggen een "DC-wu", hier van een stats systeem maken, om zo alle Nederlandse DC teams in een gigantische subteamstrijd mee te laten doen? Dit zou echt mega cool zijn! En ''t schept geen verplichtingen tegenover elkaar om elkaar te joinen ofzo, want bij DPC is men blijkbaar zo stug.

Denk hier eens over na, of kom zelf met voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

no offence, maar ik zie het niet zo zitten om te fusseren, ik geloof er nog steeds in dat wij zo''n beetje de grootsten zijn en dus het alleen kunnen, dan moeten we dat ook doen! en niet samengaan omdat we anders niet op 4 projecten tegelijk naar #1 kunnen stormen, wacht maar af.. project voor project komen we er ''vanzelf'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sequence, heb ik het over samen gaan dan? Je negeert m''n laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat veel van onze leden dat geen goed idee zouden vinden. SETI@Netherlands blijft gewoon SETI@Netherlands en DPC blijft gewoon DPC. Het probleem is gewoon dat er bij ons teveel S@H''ers rondlopen die jullie DPC''ers herinneren als fervent SETI@HOME-tegenstanders ("SETI SUX! MOOOOOO!").

Een voorstel tot zo''n naamsverandering schiet zeker weten in het verkeerde keelgat, zelfs als jullie het presteren ooit nog eens voor 50% van de dagopbrengst zorgen. Ik denk gewoon niet dat zo''n ''samenwerkingsverband'' werkt. Jammer maar helaas! De S@NL''ers zijn gewoon te verschillend van de DPC''ers om ooit nog in een team samen te werken. Nogmaals, dat van die subteams was zeg maar de enige mogelijkheid die ik zie. Maar ik zou heel goed begrijpen als jullie daar geen interesse in hebben, identiteit is namelijk heel belangrijk. En die willen DPC & S@NL allebei niet verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 29 mei 2001 17:04 schreef Rickman het volgende:
[..]
identiteit is namelijk heel belangrijk. En die willen DPC & S@NL allebei niet verliezen...
dat bedoel ik :) als we TA inhalen bij seti wil ik dat doen in naam van DPC en niet als subteam van S@NL.. dan heb ik liever nog een tijdje geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 29 mei 2001 17:22 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Sequence, heb ik het over samen gaan dan? Je negeert m''n laatste post.
samengaan betekent dat of DPC of S@NL zijn naam moet veranderen, geen van beiden gaat dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

ok Sequence daar heb je opzich gelijk in

DPC kennende zullen we ook ooit met Seti wel goed gaan

het General WU systeem van LowLander is wederom niet slecht bedacht

maar of het haalbaar is ??

er zal ene hoop ruzie zijn over de normeering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doe je het weer, in m''n één na laatste post staat niks over samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 17:28 schreef _DPC_Scorpion het volgende:
ok Sequence daar heb je opzich gelijk in

DPC kennende zullen we ook ooit met Seti wel goed gaan

het General WU systeem van LowLander is wederom niet slecht bedacht

maar of het haalbaar is ??

er zal ene hoop ruzie zijn over de normeering
Ruzie over de normering kan bijna niet. Als voorbeeld zouden we een (geupdate) database zoals de speed database van TA kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 29 mei 2001 17:29 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Nu doe je het weer, in m''n één na laatste post staat niks over samengaan.
effe leesfoutje, beschouw mijn vorige post dan maar als bevestiging van mijn gedachten :)

enne zo''n statssysteem lijkt me praktisch onhaalbaar.. dnet was het ooit van plan (om ogr en rc5 op één hoop te gooien..) maar is tot nu toe nog niks van gekomen.. klinkt leuk, maar heeft ook vele beperkingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

Kettrick

Rantmeister!

Ik zie dat wij nog steeds op de 4e plaats staan binnen DPC met beyond-reality.nl ...

wij zijn nu aan het }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals welke? Ik zat te denken aan een systeem met een inschrijf-manier zoals die van UD. Dus dat je aangeeft met wat voor pc''s je kraakt (eventueel nog met OS), zodat er geen onenigheid over de normering/waardering van je pc''s ontstaat. Als men puur vanuit keyrates om gaat rekenen is''t niet echt eerlijk natuurlijk :P (Alhoewel dit onnauwkeurig wel zou kunnen)

Een nadeel is natuurlijk dat dit een redelijke chaos wordt als je een vrij groot team bent. Ik vind dat je dan best je teamgrootte mag schatten, maar dat er dan wel een percentage t/m 1% maximaal tussen je geschatte graaskracht en je daadwerkelijke graaskracht moet zitten.

BTW, de mensen van S@N hebben netjes alle CPU''s die ze hebben gerangschikt op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op dinsdag 29 mei 2001 17:40 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Zoals welke? Ik zat te denken aan een systeem met een inschrijf-manier zoals die van UD. Dus dat je aangeeft met wat voor pc''s je kraakt (eventueel nog met OS), zodat er geen onenigheid over de normering/waardering van je pc''s ontstaat. Als men puur vanuit keyrates om gaat rekenen is''t niet echt eerlijk natuurlijk :P (Alhoewel dit onnauwkeurig wel zou kunnen)
uhm.. en dan keyrates van 6000 dpc leden (en de andere teams) over 5 projecten.. hoe wou je die bij elkaar gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 20:21
Kijk maar eens wat de subteams op www.dutchpowercows.org hebben ingevult bij hun aantal computers en het aantal Mhz.

Klopt werkelijk geen ruk van :)
(is ook moeilijk bij te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die geïnteresseerd is, moet er maar wat moeite voor over hebben vind ik :) Bij mijn team persoonlijk (terwijl dat toch een vrij groot team is, I''R Cow), kunnen we wel redelijk nauwkeurig inschatten hoeveel pc''s er meekraken.

Misschien dat we met een beetje rekenwerk ook tot "reken-standaarden" kunnen komen tussen de verschillende wu''s. DPC-crew? Crisp? Rickman? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 17:48 schreef MarcyDarcy het volgende:
Kijk maar eens wat de subteams op www.dutchpowercows.org hebben ingevult bij hun aantal computers en het aantal Mhz.

Klopt werkelijk geen ruk van :)
(is ook moeilijk bij te houden)
Misschien dat er om te rekenen valt, zo niet, dan zal ik voor eeuwig zwijgen met mijn goede ideeën... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 19:35
Op dinsdag 29 mei 2001 17:48 schreef LoWLaNDeR het volgende:
Iedereen die geïnteresseerd is, moet er maar wat moeite voor over hebben vind ik :) Bij mijn team persoonlijk (terwijl dat toch een vrij groot team is, I''R Cow), kunnen we wel redelijk nauwkeurig inschatten hoeveel pc''s er meekraken.
Ik, van Team ColdFusion, houd ook netjes alle pc''s bij die voor ons team grazen. Staat een mooi overzichtje op onze site. Tuurlijk het is een werk en je moet het bijhouden. Je bent ook dan wel erg afhankelijk van de leden in je team, zij moeten wijzigingen doorgeven en tevens als zij stoppen moeten ze dat doorgeven, en daar ontbreekt het nog al eens aan....

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Pagina: 1