[BC3] nog een klein stukje voor het gezeik afgelopen is

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
We schrijven: 21 mei 2010

Het begon allemaal zo mooi. Internet was net toegankelijk voor de gewone man, ene Femme Taken had een site in elkaar gezet over hoe pcs, videokaarten en mobos over te clocken. Maar omdat een website net zo goed op teletext gezet kon worden als er alleen maar wat nieuwtjes op stonden, moest er ook een forum bij. Dit kreeg de naam GoT: Gatering of Tweakers. Vanaf die dag kon een ieder die Nederlands kon lezen en schrijven zijn vragen stellen, kennis delen, discussieren, zn oude bak verkopen en noem maar op. Wat een idee. Femme werd internetman van het jaar en zn site trok halverwege 2001 250.000 pageviews per dag.

Toen in 1997 distributed.net werd opgestart, (T.net bestond al) werd het idee geopperd om een Nederlands team te maken om mee te gaan doen: de Dutch Power Cows waren geboren. Distributed computing, -iedereen download een stukje van een enorme rekenopgave, om dan gezamelijk de goede sleutel te vinden- stond nog in de kinderschoenen. Maar door samen te werken kon er veel worden bereikt. Duizenden mensen gingen voor de DPC aan het rekenen. Soms voor de lol, maar soms om aliens op te sporen of om onderzoek te doen naar ziekten zoals kanker en aids.
De resultaten logen er niet om. DPC werd bij RC5-64 de grootste, en bij andere projecten, zoals bij GammFlux en OGR-25 werd het gat naar de nummer 1 kleiner en kleiner... Door middel van de inmiddels wereldberoemde, of beter gezegd wereldberuchte MegaFlushes van dit team kon dit alles worden bereikt: de duizenden deelnemers spaarden weken, of zelfs maanden, al hun uitgerekende werk op om dan alle concurrentie in één klap voorbij te stomen.

Toch was het niet allemaal rozengeur en manenschijn. Vanuit D.net kwam er ene Ivo die flink begon te kankeren op de megaflushes. De statsservers van d.net konden het geweld van 5000 DPC-ers niet aan. Met een flinke flamewar tot gevolg. DPC kwam in een kwaad daglicht te staan toen d.net had verzocht niet meer te megaflushen, maar dat per ongeluk dit toch deed. Er bleek een fout te zitten in de client, dus iedereen wilde zn blokjes kwijt voordat die niet meer mee zouden tellen. D.net pissed, Ivo pissed, zeikt DPC af waarop er een heftige woordenwisseling ontstaat op GoT. Maar naar verloop van tijd is de lucht weer geklaard en gaan de DPC op weg naar de 1.000.000.000 grens bij RC-5. Ook GF en OGR gaan de goede kant op. Totdat, als een donderslag bij heldere hemel Ivo weer in bulderen uitbarst. DPC zou teveel illegale installs hebben draaien, waardoor ene Bill Goldberg gebanned wordt uit de stats. Nu waren de rapen pas echt goed gaar. Ivo was de zak, Bill moest terug. DPC deed niks anders dan andere teams, zij waren alleen wat groter dan de rest, en hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Maar door al het gezeik verlieten steeds meer mensen de DPC. D.net was waardeloos en die gallige mede-DPC-ers waren ook maar achterlijk. Mede-DPC-ers die GoT een beetje toonbaar wilden houden voor de buitenwereld of die vonden dat de boodschap van Ivo -al daar niet lomp gebracht- toch wel waar was.

Maar om een lang verhaal kort te maken: waar zijn we nu helemaal mee bezig? Ook ik ben bij OGR en RC5 uit DPC gestapt. Omdat ik vond dat D.net in de vorm van Ivo op kon rotten met al dat gezeik. Ik deed het voor de lol, en zo was er voor mij geen lol meer aan. Toch kom ik hier weer op terug. 6000 leden kun je het nooit allemaal naar de zin maken. En een eenzame, hele hoge boom, moet nu eenmaal de meeste wind vangen. DPC kan, als we dat allemaal nu eens in gaan zien, SAMEN, overal de beste in zijn: OGR en GF komen eraan, daarna zullen UD SETI en weet ik veel wat allemaal ook peanuts zijn.

Daar zou ik willen zeggen: [DPC] All your stats are belong to us!
Misschien dat na mijn laatste frustratie rond de DPC op internet gezet te hebben, er meer mensen zijn die door gaan of terug komen. Want als twee honden vechten om een been, gaat TA er mee heen, zeg maar. En dat NOOIT. K heb niet voor niets mij pc al maanden ook s nachts aan staan.

De Groningse beer

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
kijk een verstandige post nu begrijp ik het ook.

ennuh zoals ik al eerder zij, gewoon tegen onze vriend Ivo zeggen "ja meneer" en verder negeren. Tuurlijk moeten we niet illigale installs uitvoeren maar om daarnou voor in een totale flame war los te barsten lijkt me een beetje te.

oftewel kiss and make up, als dpc''ers moeten we 1 team zijn dat niet uit elkaar te rukken is door een enkele belediging.

Verwijderd

amen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

leuk verhaaltje :P goed gezegd op zich, er moet idd niemand stoppen om wat er afgelopen week is gebeurd, dnet (of beter: ivo) heeft later ook gezegd dat alles op alle teams slaat (zoals in den beginne niet geheel duidelijk werd beschreven)

kop op! blijf mee doen! en mocht je echt genoeg hebben van dnet om wat voor reden dan ook, dan zijn er zo veel alternatieven binnen het distributed computing gebeuren! :+

Verwijderd

DPC kwam in een kwaad dachlicht te staan
dachlicht!! :D (sorry ik kon het gewoon niet laten! :o)

Maar nu ff serieus. Gewoon negeren die gast vind ik en als het echt te erg vind worden ga dan lekker GF doen of een ander project, maar waarom ze er zo''n probleem van maken snap ik niet! |:(

Natuurlijk is het niet normaal om illegale }:O''tjes uit te zetten (ook geen radioactieve }:O})), maar waarom maakt d.net er zo''n groot probleem van?? Willen ze soms minder wu''s binnen krijgen op een dag ofzo om de statsserver een beetje adem te geven? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

Samen zijn we sterk; sterker dan Dnet iig (dat hebben we al bewezen :P). Sterker dan de rest van de wereld (in RC5 ook al bewezen :)).
Hoge bomen vangen idd veel wind, en dan is het buigen of barsten.
Persoonlijk denk ik dat DPC elke storm wel de baas kan, maar daar is wilskracht en ondersteuning van ALLE leden voor nodig.
Kortom: laat zien wie we zijn en waar we voor staan, dat kan niemand je afpakken!

Intentionally left blank

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op maandag 21 mei 2001 22:42 schreef ParagonEnschede het volgende:
<..> Want als twee honden vechten om een been, gaat TA er mee heen, zeg maar. En dat NOOIT. K heb niet voor niets mij pc al maanden ook s nachts aan staan. <..>
Psies.

Graag zonder illegale installs.
Graag mét af en toe een bom op GOT (moet kunnen >:))
Graag zonder stats-slopende MF''s.
Graag met MF''s waar het wél kan.
Graag met 5000 man die allemaal anders zijn.
Graag zonder 5000 kleine teampjes.
Graag mét een korrel zout.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

oftewel hou het leuk, netjes en eerlijk!

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Back to the future?
We schrijven: 21 mei 2010
Verder mooie woorden *D

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Voor wat het waard is. Na mijn eerste reaktie van nokken met rc5.

Maar na een nachtje slapen erover geslapen te hebben. Precies, gewoon doorgaan.;)

Onder het mom van zou toch zonde zijn van al die tijd die mijn 2 compies ermee bezig zijn.

Ze weten gewoon niet beter meer.}:O}:O

Verwijderd

ParagonEnschede: Wil jij geen columnist worden op dutchpowercows.org? :P

Verwijderd

Hmmz .. GoT was er toch al voor T.Net?

• FutureCow
  • Laatst online: 20:21

FutureCow

(C) FutureCow

Op dinsdag 22 mei 2001 07:31 schreef HlpDsK het volgende:
Hmmz .. GoT was er toch al voor T.Net?
da kan natuurklijk niet

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 07:33 schreef Future_Man het volgende:

[..]

da kan natuurklijk niet
En hoezo niet? Volgens mij was het forum er eerder.

Verwijderd

dat zal je aan Femme moeten vragen of het forum er eerder was dan T-net.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Was het niet eerst World of Tweaking, toen kwam GoT en toen de naamsverandering naar T.net?

* Mobster is nog niet wakker....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Nog ff inhaken op het stukske gij zult niet megeflushen. Dut betreft zowel de teams als de onderlinge subteams...laatst flushte team Graasland 500k en toen was er al onenigheid. 500k was op het randje.

Maar wat ziet mijn oog in de participants stats van vandaag? (de stats van 21 mei)
tagej@writeme.com met 1,564,475 wu''s
Ofwel 1,5 miljoen (1500k) geflusht door een individue dat riekt naar sparen. Het enigste logishe gevolg hiervan is dat die user gebanned dient te worden, want anders dan mogen ook _wij_ individuele (subteam) megaflushes houden, toch :?

(dit heeft niks te maken met dat wij te groot zijn en dat de servers dat niet aankunnen want 1,5 miljoen is 1,5 miljoen :()

Verwijderd

Misschien is het wel een retirement.

• BaronTankhe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 14:04

BaronTankhe

Creator of Infinity Launcher

Gewoon preventief ruimen je koetjes en mooi iets anders gaan doen. Bijv. iets nuttigs zoals UD is tenminste kanker onderzoek en minder gekankerals bij Dnet!!

Ignorance is bliss

• MarcyDarcy
Op dinsdag 22 mei 2001 11:56 schreef HlpDsK het volgende:
Misschien is het wel een retirement.
Dat kan niet...bij een retirement komen de blokjes niet in de dagelijkse score te staan. Een retirement houdt in dat al de wu''s van het vorige emailadress samensmelten met die van jou. Dus je hele blokejs history zal veranderd worden en niet dat alles op 1 dag erbij komt.

Het is dus duidelijk een megaflush :(

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Mist

Een gevaar op de weg

Die Tagej is ook een DPCer, had gisteren ook al ruim 100k

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

gelukkig weer veel mensen met afgekoelde gedachtengang8-)!!

maar wat ik nooit begrepen heb:

WAAROM STOPPEN MET RC5????
omdat BG eruit gekickt is(wat misschien wel weer terug gedraaid wordt).
Dus daarvoor heeft mijn team +5M gegraasd, om er dan maar gewoon uit te stappen. Ik flipte ook behoorlijk hard maar dat heb ik nooit gedacht.

naja, iedereen is het weer eens net als eerder deze week, maar nu staan ze aan de andere kant vna de zaak.

DPC roeleert, en laten we dat zo houden!!!

• ParagonEnschede
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Topicstarter
BoerQ: Ach, wanneer ik weer zin heb om een stukje over te schrijven, dan zal ik dat wel laten weten. Dit was meer een opwelling, omdat ik vond dat we als DPC 1 team moeten blijven.
Maar misschien is er wel wat te regelen met MREn, vriend van me die hier veel post.

Verder is het leuk om te lezen dat er weer wat mensen aan het afkoelen zijn!

De Groningse beer

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 00:09

weird0

The Luck is Dying

Op dinsdag 22 mei 2001 12:11 schreef Mist het volgende:
Die Tagej is ook een DPCer, had gisteren ook al ruim 100k
denk je dan nie dat ie allang in de DPCH top 30 had gestaan :?

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

misschien heeft ome Bill zijn naam gewijzigd cq geretired naar een adresje dat hij al even had lopen en vervolgens een weekje gespaard om te zeggen dat hij nog leeft....

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Mist

Een gevaar op de weg

Op dinsdag 22 mei 2001 13:06 schreef ^|W|eiRd0 het volgende:

denk je dan nie dat ie allang in de DPCH top 30 had gestaan :?
Sorry, het was natuurlijk eergisteren.
In de DPCH van 20 mei staat ie 4e

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• MarcyDarcy
Hij stond eregisteren ook in de top5 met 100k.

Maaren deze discussie loopt blijkbaar al --> [topic=184516]

Ds als we daar nou verder gaan hierover en deze topiontopic laten :)

Verwijderd

Idd hoge bomen vangen veel wind. Dacht je dat de president van Amerika en de "president" van Rusland het altijd met elkaar hebben kunnen vinden? (vooral in de besprekingen met elkaar na de koude oorlog) Ik denk het niet maar ze moeten wel, want ze zijn grootmachten die niet zonder elkaar kunnen. Ok Dnet en DPC zijn dan niet elkaars "gelijke" maar ze zullen ons niet zomaar "dumpen" want dan duurt het mede door onze enorme key-rate maar zo een half jaar langer en dat kunnen ze niet zomaar permiteren, want zij moeten ook verder.

• crisp
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 22 mei 2001 11:51 schreef MarcyDarcy het volgende:
Nog ff inhaken op het stukske gij zult niet megeflushen. Dut betreft zowel de teams als de onderlinge subteams...laatst flushte team Graasland 500k en toen was er al onenigheid. 500k was op het randje.

...
MarcyDarcy: ff wat rechtzetten ;)
De laatste keer dat Graasland >500K flushte was op 17 januari (jawel; de dag dat we AT inhaalden en waarna MF verboden werden).
Daarna zijn al onze flushes (weekflushes) allemaal <300K geweest!

Intentionally left blank

Pagina: 1