[BC3] DPC T-shirt...hoe maak ik ''t ontwerp af?

Pagina: 1
Acties:

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Misschien een vreemde topic-titel maar ik wist het ff niet beter te omschrijven.

Ik ben de gelukkige winnaar van het DPC T-shirt ontwerp geworden en daarom is mij gevraagd om het ontwerp in .eps formaat aan te leveren (ofwel definiteif te maken).

Echter ik zit nog met een paar vragen voordat ik het ontwerp difinitief kan gaan maken. Ik heb een paar dagen gelden al een meeltje naar NightBird gestuurd maar die heeft nog niet gereageerd. Dus daarom post ik het ook ff hier zodat ik wat sneller aan het ontwerp kan beginnen.

Hier mijn vraagjes:
1) Ik neem aan dat er verschillende maten shirts (s,m,l,xl) worden gemaakt. Dus ik zal een ontwerp maken dat is gebaseerd op 1 van die maten en dat de drukker die dan zelf verschaalt of hoe zit dat?

2) Op de rug van het ontwerp zit een logo en daaronder tekst...zijn dat dan 2 verschillende .eps files of moet ik die onder elkaar plakken (lijkt me niet omdat het toch los van elkaar gedrukt word)

3) Ik zal dus ook een plaatje/voorbeeld moeten maken waarop de maten staan. De maten qua hoogte t.o.v. de zijkanten van het shirt etc.?

Ik weet inmiddels dat het ontwerp minimaal 150 dpi moet zijn en op real size formaat.

Wie kan mij wat verder helpen? :)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Is de poll nu al afgelopen dan? Was toch net 2 weken geleden begonnen?

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
jep..de definiteive poll is afgelopen
Aantal stemmen: 204 / Start: 05-05-2001 18:35 / Eind: 16-05-2001 18:35

Verwijderd

Wat ik ervan weet dat een drukker minimaal een ontwerp moet hebben in 300x300 dpi!
Tenminste dat vertelde mij de drukker waar ik de shirts wil bestellen voor de Burnin''Cows. Heb ze zelf laten omzetten in 600x600 dpi. Want hoe groter de dpi hoe beter hij ze kan vergroten. De maten van de shirts zullen er volgens mij weinig toe doen!
Me moet van de week toch ff info inwinnen omtrent dit onderwerp, dus als je dan nog geen antwoord hebt meld ik hem wel ff hier!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42

CBA

een vat, een vat, een vat !

Voor op een T-shirt maak je je ontwerp in adobe illustrator dan doet het er niet toe welke resolutie dat is, aangezien het vectoren zijn. En dan bewaar je het in eps formaat en je vergeet niet je fonts mee te leveren.

Als je het in adobe photoshop doet is 150 dpi genoeg voor een T-shirt, maar dan moet het wel op ware grootte zijn, dus ff image size checken en kijken of die juist staat, deze mag je ook als eps of tif bewaren voor aan de drukker te leveren, voor jezelf hou je best een psd bestand, dat je achter flattend voor de drukker.

Greetz CBA

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op zondag 20 mei 2001 22:45 schreef MarcyDarcy het volgende:
Misschien een vreemde topic-titel maar ik wist het ff niet beter te omschrijven.

Ik ben de gelukkige winnaar van het [url=http://www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=173]DPC mij gevraagd om het ontwerp in .eps formaat aan te leveren (ofwel definiteif te maken).

Echter ik zit nog met een paar vragen voordat ik het ontwerp difinitief kan gaan maken. Ik heb een paar dagen gelden al een meeltje naar NightBird gestuurd maar die heeft nog niet gereageerd. Dus daarom post ik het ook ff hier zodat ik wat sneller aan het ontwerp kan beginnen.
Sorry :/
Hier mijn vraagjes:
1) Ik neem aan dat er verschillende maten shirts (s,m,l,xl) worden gemaakt. Dus ik zal een ontwerp maken dat is gebaseerd op 1 van die maten en dat de drukker die dan zelf verschaalt of hoe zit dat?
Het is de bedoeling dat je 1 maat maakt, die dus op alle T-shirts past. Zorg dus ook dat witte letters/tekens ook op een wit shirt leesbaar zijn :)
2) Op de rug van het ontwerp zit een logo en daaronder tekst...zijn dat dan 2 verschillende .eps files of moet ik die onder elkaar plakken (lijkt me niet omdat het toch los van elkaar gedrukt word)
Ik zou ze gewoon aan elkaar laten, want dat is veel makkelijker drukken (2 dingen los kan scheef gaan, of te veel of te weinig ruimte etc.)
3) Ik zal dus ook een plaatje/voorbeeld moeten maken waarop de maten staan. De maten qua hoogte t.o.v. de zijkanten van het shirt etc.?
Dat kan, maar dat kan ik ook wel effe vertellen door de telefoon, dus dat is niet zo nodig
Ik weet inmiddels dat het ontwerp minimaal 150 dpi moet zijn en op real size formaat.
Jeps. Dus de voorkant die ongeveer 10x15 cm is, dus zeg maar 4x6 inch -> 600x900 pixels.

Succes!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Nightbird: De vorige serie shirts waren wel een beetje aan de kleine kant. Nee, ik had hem niet te heet gewassen en ben ook geen boom van een vent.

Is deze keer een maatje groter mogelijk?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 09:20

spok9

Groen...

KEWL, zo''n T-shirt ga ik zeker bestellen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Op dinsdag 22 mei 2001 09:51 schreef spok9 het volgende:
KEWL, zo''n T-shirt ga ik zeker bestellen.
Me too !!!
Echt gaaf man !!

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• NightBird
  • Laatst online: 19:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Op dinsdag 22 mei 2001 09:39 schreef Mobster het volgende:
Nightbird: De vorige serie shirts waren wel een beetje aan de kleine kant. Nee, ik had hem niet te heet gewassen en ben ook geen boom van een vent.

Is deze keer een maatje groter mogelijk?
Ja, de maten dit jaar zullen zijn: S-M-L-XL-XXL, en ze vielen vorig jaar idd wat klein ... geen idee of dat nu weer is, maar dat horen jullie nog wel.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Arjan B
  • Laatst online: 20-12-2023
Mijn input blijkt niet meer nodig, ik ken weer :z
Succes met de shirts!

Loeibaar.nl

Pagina: 1