[BC3] spookflushers

Pagina: 1
Acties:

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Wij hadden er gisteren ook last van. 24T die we zeker niet zelf geflushed hebben. Vreemd.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van alle commotie, gisteren heeft mijn teampje (de melkmachine) in OGR 20.000 blokjes weg gezet tegen een normale 3.000 en dit is niet via de proxy gelopen. We weten dus ook niet of dit gewoon een backlog is of dat we te maken hebben met een spookflusher (al dan niet illegaal) hoe kunnen we ons indekken tegen mogelijk illegaal gebruik door anderen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 19:53 schreef Alfredt het volgende:
Naar aanleiding van alle commotie, gisteren heeft mijn teampje (de melkmachine) in OGR 20.000 blokjes weg gezet tegen een normale 3.000 en dit is niet via de proxy gelopen. We weten dus ook niet of dit gewoon een backlog is of dat we te maken hebben met een spookflusher (al dan niet illegaal) hoe kunnen we ons indekken tegen mogelijk illegaal gebruik door anderen?
Ik denk dat door de ogr-statsproblemen is gekomen en de latere statsruns.

Indekken tegen misbruik door anderen is onmogelijk lijkt me zo. (en heb ik ook nog nooit gezien eigenlijk)

Verwijderd

in #dpc hadden er ook meerdere last van erg vreemd :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, ik ook... 8000, terwijl 2500-3000 al superveel is voor mij...

heb Ivo al gemailed, wacht nog ff op reply. Maar het lijkt erop dat ik een PhantomFlusher aan mijn kont heb hangen :(

En dit is al een maand of 2-3 ofzo gaande, dus niet tijdelijk bij mij...

Virussen? Scan ze hier!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Bij ons was het ''twee''-malig; De proxy stond een week dicht (11 tot 18 mei) en in die week is er niks geflushed.

Gisteren ineens dit : http://stats.distributed.net/ogr-25/phistory.php3?id=294878

Heel vreemd.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Boze PhantomFlusher die meer DPC teams wil killen doordat ze zo gebanned gaan worden door Ivo

Verwijderd

Mischien een lijst maken van wie er last van heeft maar om erin te komen moet je duidelijke bewijzen hebben?

Verwijderd

hlpdsk : ik denk niet dat jij een juist voorbeeld geeft, sterker nog, valt me zwaar van je tegen gezien de huidige situatie en het feit dat je nog mod bent ook .

fout :(

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 22:33 schreef scsi-freak het volgende:
hlpdsk : ik denk niet dat jij een juist voorbeeld geeft, sterker nog, valt me zwaar van je tegen gezien de huidige situatie en het feit dat je nog mod bent ook .

fout :(
Ik geef mijn eigen mening, en daar is niks fouts aan. Die blokjes kunnen daar goed vandaankomen.

Verwijderd

oke, kan ik mee leven, maar zolang als er niks echt duidelijk is, en ik denk dat het opzich wel meevalt.
ivo heeft zich erg rot uitgedrukt, maar de intensie was anders .
dus vind ik het vreemd dat je je hier zo uitlaat, dat is alles ..

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
woensdag: 40T
donderdag: 6T
vrijdag: 30T

normaliter haal ik gemiddeld 1 tot 3T per dag...

We spend our years as a tale that is told

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op zaterdag 19 mei 2001 22:47 schreef scsi-freak het volgende:
oke, kan ik mee leven, maar zolang als er niks echt duidelijk is, en ik denk dat het opzich wel meevalt.
ivo heeft zich erg rot uitgedrukt, maar de intensie was anders .
dus vind ik het vreemd dat je je hier zo uitlaat, dat is alles ..
Alsof het zo fijn is dat ik een ban voor mijn team aan zie komen terwijl ik er niks tegen kan doen..... kan niet zeggen dat ik daar erg blij van word en dat geld natuurlijk voor veel mensen (mod of geen mod maakt dan niet uit.)

Verwijderd

Team sal reports normal flush :)

Wij hebben nergens last van de laatste dagen.
De dnet gegevens kloppen wel met onze proxy en van energy.

[off topic]
Hlpdsk: ik d8 dat jullie het forum naar
een hoger level wilde tillen,
kom jij met een besmette koe aan zetten... |:(
beetje politiek incorrect (mijn mening)
[/off topic]

[edit] ooit lukt het in een keer zonder voutjes te posten

Verwijderd

Nogmaals : ik maak een statement voor mezelf. En daar ga ik niks aan afdoen.

Ik geef heel simpel 1 mogelijke oorzaak voor de blokjes. Het zou mij absoluut niet verbazen dat iemand op z''n teentjes is getrapt door de posts/acties van Ivo. Of die acties goed of fout waren laat ik even in het midden.

Bill Goldberg is gebanned uit de stats. Ik kan me nog goed herinneren dat werd gedacht dat hij de PF was. Wie weet was dat ook zo. Geen idee.

Wel frappant dat nu hij is verdwenen ineens mensen spookblokjes ontvangen.

Ik beschuldig Bill niet trouwens. Ik geef alleen aan dat dit het zou kunnen zijn.

En waarom mijn woorden ineens zo slecht vallen is me echt onduidelijk. Wat betreft Ivo draag ik alleen feiten aan. Hij zal bannen zonder navraag, of iig voor navraag. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. En dat zal ik zeggen ook.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 02:15 schreef HlpDsK het volgende:
Nogmaals : ik maak een statement voor mezelf. En daar ga ik niks aan afdoen.
het gaat ook niet om de inhoud van je statement.

Maar je begrijpt toch wel dat jouw mening meer gewicht in de schaal heeft omdat je ook MOD bent.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 02:21 schreef jackal_nl het volgende:

[..]

Maar je begrijpt toch wel dat jouw mening meer gewicht in de schaal heeft omdat je ook MOD bent.
Dus omdat ik mod ben mag ik geen eigen mening meer hebben. Nou wordt ie helemaal mooi.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 02:23 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dus omdat ik mod ben mag ik geen eigen mening meer hebben. Nou wordt ie helemaal mooi.
Zeg ik dat dan dat je geen mening mag hebben ?

ik zeg: bezint eer ge begint

Verwijderd

Bezinnen waarop? Vertel mij dat eens.

Verwijderd

Ivo != heel DNet, en Ik != heel de crew

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:21 schreef jackal_nl het volgende:

[..]

Volgens mij is HlpDsK hier gewoon de user-HlpDsK (en niet de Global-Mod HlpDsK) die een aantal koeien heeft uitstaan. (legaal of niet :P)

[edit]
Global-mod... niet alleen Mod-SG... |:(

D3 char(s)

• FlipFlap
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

[..]

Juist HlpDsK, je mag alleen nog maar slotjes uitdelen >:)

ff niets

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 02:30 schreef Blistimo het volgende:

[..]

Volgens mij is HlpDsK hier gewoon de user-HlpDsK (en niet de Global-Mod HlpDsK) die een aantal koeien heeft uitstaan. (legaal of niet :P)

[edit]
Global-mod... niet alleen Mod-SG... |:(
Al mijn koeien staan geheel legaal te grazen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19

[..]

goed gesproken HlpDsK !. ik ben blij dat er iig een mod is die ons steunt. het zou heus met elkaar verband kunnen hebben hoor. het bannen van dpc members zonder waarschuwing en het verschijnen van phantom blokjes.
Ik ga iig gewoon keihard door voor DPC !!
maar niet in projecten van D.net nee dit is echt de druppel geweest voor mij.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 02:27 schreef HlpDsK het volgende:
Bezinnen waarop? Vertel mij dat eens.
Nee >:)

Lijkt me dat je slim genoeg bent om dit
te snappen.

:Z 4 me

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:32 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Al mijn koeien staan geheel legaal te grazen.
Gheghe, was in het algemeen gesproken...
Op zondag 20 mei 2001 02:30 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Hmmm.... valt de laatste tijd toch wel mee :?

D3 char(s)

Verwijderd

Hoe dan ook, ik zou de stats in de gaten houden op uitschieters. Grote plotselinge toenames, die geen mini-flushes zijn, zijn nou eenmaal argwaanwekkend. Zeker ook bij DNet.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:32 schreef Bamibal het volgende:

[..]

goed gesproken HlpDsK !. ik ben blij dat er iig een mod is die ons steunt. het zou heus met elkaar verband kunnen hebben hoor. het bannen van dpc members zonder waarschuwing en het verschijnen van phantom blokjes.
Ik ga iig gewoon keihard door voor DPC !!
maar niet in projecten van D.net nee dit is echt de druppel geweest voor mij.
Ivo = heel dnet :?

Hij heeft dingen op een manier gezegd waarop hij ze niet bedoelde. Met een beetje overleg had dit probleem (:?) niet eens bestaan. Maar om daarom heel dnet nou af te vallen...
Vergevingsgezindheid is goede eigenschap IMHO :)

D3 char(s)

• FlipFlap
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

FlipFlap wrote:
Blistimo wrote:
Hmmm.... valt de laatste tijd toch wel mee
Misschien was het wel ironisch bedoeld. :?

ff niets

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:37 schreef FlipFlap het volgende:
Misschien was het wel ironisch bedoeld. :?
ehm... :?

Bamibal heeft al meerdere keren duidelijk gemaakt dat hij stopt met de projecten van dnet. * Blistimo denkt niet dat dit ironisch was...

[edit]
Slotjes uitdelen was idd ironisch, net als mijn antwoord... :) Keep up the good work :D

D3 char(s)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:39 schreef HlpDsK het volgende:
Ivo != heel DNet, en Ik != heel de crew
Juist!

Maar van origine ging deze thread hier helemaal niet om, hoewel HlpDsK wel een mogelijke reden geeft... Je gal spuwen over dnet kan wel in een andere thread...

* Blistimo kan er wel een paar opzoeken ;)

Er is geen enkele manier om te achterhalen waar die stubs vandaan komen. Dutchman en ik (aangezien Duthman en ik de enige regelmatige flushers zijn voor dit email-adres) hebben al gedacht aan een geassimileerde compu met een grooooooooote buffer (40T & 30T) maar dat kan bijna niet... wachten is of die stubs ook "schoon" zijn... :{
En aangezien dit dus alleen bij OGR voorkomt, lijkt het erop dat DSmarty gelijk heeft... :)

D3 char(s)

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op zondag 20 mei 2001 02:48 schreef HlpDsK het volgende:
Hoe dan ook, ik zou de stats in de gaten houden op uitschieters. Grote plotselinge toenames, die geen mini-flushes zijn, zijn nou eenmaal argwaanwekkend. Zeker ook bij DNet.
En daar kan jij dus wel eens gelijk in hebben...

Wachten...

''s een mooie eigenschap: geduld opbrengen :)
Er is iig al een mailtje richting dnet hoe en waarom... misschien dat Dutchman inmiddels meer weet, maar ook daar zullen we op moeten wachten... ;)

D3 char(s)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
het gaat er gewoon om dat die spookflushes wel eens een gevolg zouden kunnen zijn van wat er eerder hier gezegt is.

okee misschien heb ik een beetje te vaak herhaalt dat ik gestopt ben met projecten van d.net. en ik vind zelf dat ivo d.net hier vertegenwoordigt en dus bedachtzaam moet zijn op zijn uitspraken. tevens heeft HIJ zelf dpc al een aantal keer behoed voor een ban dus dat geeft al aan hoe de andere d.netters over ons denken |:( |:( |:(

Ik ben gewoon erg pissed off over het hele gebeuren

I rest my case

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• ArthurMorgan
  • Niet online
gister weer gelukkig maar 2.800 blokjes geflushed (voor het eerst dat ik blij ben met een afname >:))

• Dutchman!
Kunnen we dit verhaal on-topic houden AUB? hlpdsk heeft niets verkeerd gezegt in zijn eerste post, dus ik snap het gedoetje niet helemaal :z

Mijn 40T stamt in principe van 16-05, terwijl Ivo zijn msg 17-05 gepost heeft. Een direct verband is hier dus niet evident. Vandaag trouwens gewoon de verwachte 1.777 Gnodes...

Verwijderd

ik snap er niets van :+

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
PhantomFlusher kom maar op met wat blokkies
Soms sparen wij rond de 25000 dus dat valt niet op .
Ik heb onze naam ook al aangepast hihihih
We heten tot na onze mijlpaal Bill goldberg

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Zo lok je natuurlijk wel een ban uit.
Just warned you...

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Ik lees net op Anandtech dat er daar ook een paar zitten met hetzelfde probleem...volgens hun komt het door "missende" blokjes die in het verleden nog niet bij de score zijn opteld (zie het als een soort van backlog die nu beetje bij beetje erbij wordt getrokken).

Echter ik vind het veel leuker als het een aktie is van Bill Goldberg :+

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Op zondag 20 mei 2001 13:14 schreef Rico-Burn het volgende:
Zo lok je natuurlijk wel een ban uit.
Just warned you...
Hmm toch niet alle koeien van bil waaren ilegaal ? hij heeft vast nog wel wat die legaal zijn en wat is daar mis mee dan ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Om maar weer ff on-topic te komen>:)

Kheb een ander probleempje. Wij hadden 5 pc''s draaien met }:O (legaal want de baas wist ervan) ennuh die zijn in onze vakantie gemoved naar een ander gebouw. Daar staan ze vrolijk door te grazen maar door omnummeringen etcetc kunnen wij niet meer achterhalen waar die 5 }:O zijn. Stel dat die beheerder daar er achterkomt en een abuse mailtje stuurd.... dan ben ik dus mooi het .. (kan iemand een konijne-icoontje ontwerpen?)

Kan wel elke beheerder langsgaan maar dan denk ik dat ik dan pas ellende krijg....

• MarcyDarcy
Op maandag 21 mei 2001 00:22 schreef DPC_Wimmel het volgende:
Om maar weer ff on-topic te komen>:)

Kheb een ander probleempje. Wij hadden 5 pc''s draaien met }:O (legaal want de baas wist ervan) ennuh die zijn in onze vakantie gemoved naar een ander gebouw. Daar staan ze vrolijk door te grazen maar door omnummeringen etcetc kunnen wij niet meer achterhalen waar die 5 }:O zijn. Stel dat die beheerder daar er achterkomt en een abuse mailtje stuurd.... dan ben ik dus mooi het .. (kan iemand een konijne-icoontje ontwerpen?)

Kan wel elke beheerder langsgaan maar dan denk ik dat ik dan pas ellende krijg....
Om problemen tegen te gaan zou ik het emailadress retiren naar marcynl@hotmail.com :+

Maareh daar kunnen ze je niet voor bannen...dat zou echt sick zijn...je kan toch bewijzen dat de vorige baas ervan wist?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:30 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

Om problemen tegen te gaan zou ik het emailadress retiren naar marcynl@hotmail.com :+

Maareh daar kunnen ze je niet voor bannen...dat zou echt sick zijn...je kan toch bewijzen dat de vorige baas ervan wist?
Zout kunnen, maar ik ben zo''n principe-idioot die het verdomd om te retiren. "Afmaken waar je aan begonnen bent :D"
Bovendien raken we nog weleens een koe ffies kwijt maar meestal vinden we hem. Maar door dat omnummeren die 5 net nog niet. (komt wel duurt alleen een tijdje)
En die baas... moah als het van hogerhand of van buitenaf komt kan ie weleens voor een blad in de herfst spelen.

Maar het gaat mij er eigenlijk om van "je raakt een koe kwijt op de 1 of andere lullige manier en dan kunnen en zullen ze je daarvoor bannen?" Elke keer retiren is ook geen doen.

Ik zou het ook heel sick vinden, maar ben aan de andere kant wel benieuwd hoe die ban procedure werkt >:)

• MarcyDarcy
Op maandag 21 mei 2001 00:53 schreef DPC_Wimmel het volgende:
Ik zou het ook heel sick vinden, maar ben aan de andere kant wel benieuwd hoe die ban procedure werkt >:)
Daar heb dus een topic over geopend, zie --> [topic=183687]

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
hmm. om weer even on-topic te komen:
Vandaag zijn er opnieuw zo''n 20.000 "onbekende" blokjes bijgeschreven op het Conto van de MelkMachine (waar ik ook deel van uitmaak).... begint dus wel''n beetje verdacht te worden. :(

• Dutchman!
Hier ook weer iets te veel, maar dit keer slechts 2T

Pagina: 1