[BC3] Vraagen aan Systeembeheerder???

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik zou graag van mensen willen horen wat zei te horen kregen toen ze aan bijv. de systeembeheerder vroegen of ze een koetje mochten installeren ben het ook van plan om op school koetje te gaan installeren wel wat makkelijker als het ook mag(gaat het wat sneller) dus wat zijn jullie ervaringen hiermee???

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 19:33
Systeembeheerders zijn vaak erg paranoïa. Ze willen niet vaak vage wazige programmaatjes in hun netwerk hebben zeker niet als ze worden geïnstalleerd door domme gebruikers.

Veel goede argumenten voor helpt vaak niet, ze luisteren toch niet naar domme gebruikers, want die zijn dom en zij zijn slim.

Okey, dit is misschien wat negatief, maar zo heb ik het meegemaakt. De systeembeheerders beweerde dat die koeienzooi teveel dataverkeer veroorzaakte. Alle argumenten, dat het thuis met meer koeienkracht maar 60 seconden per dag online tijd koste om de meuk door te spoelen ten spijt, het mocht gewoon niet.Het meest frappante is nog wel dat dat dus binnen een IT bedrijf was.

Zelf ben ik overigens ook beheerder, maar dan op detacheringsbasis. Het probleem is dat je dan dus altijd in een organisatie komt waarbij je beter niet meteen over koeien kan gaan beginnen, maar dat klint wel begrijpelijk nietwaar? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik heb de brief van wdo laten lezen en toen vond ie dat het wel goed was.
Nu niet meer :( Nu is alles er af, en krijgen we het niet emer door kennisnet heen :'(

Verwijderd

gathering.tweakers.net/showtopic.php/87081/1 Staan daar misschien wat tips ?

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Wij hebben op school gewoon sjello
en ik heb al geprobeert en koetje komt gewoon door FireWall heen dus als ik wil kan ik zo op elke PC koetje installeren...

Verwijderd

ik maak gebruik van een remote buffer, ik ben zelf de beheerder van 54 workstations.
Ik heb geen connectie met het internet op het werk kwestie van veiligheid.
De buffer wordt geimporteerd via de mail..

fetch@distributed.net

Flushen doe ik via mijn workstation thuis om de stats te hebben op mijn proxy

File stuur ik opnieuw door via mail. :)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:21

DJ

Ik ben zelf Netwerkbeheerder van een middelgroot Netwerk (ongeveer 450 Gebruikers).

Het is mijn ervaring dat sommige gebruikers idd nogal "slim" denken te zijn. Mijn reactie met zo''n gebruiker is dan ook altijd van: "Nee, kan niet" of zoiets. Dit is natuurlijk niet altijd eerlijk, maar soms moet je gebruikers laten weten dat ze gebruikers zijn. Er zijn ook goede bij, en dat merk je dan ook. Zowel wij als Netwerkbeheerders hebben het dan makkelijk met die gebruikers als zij het makkelijk hebben met ons . . .

Nu heb ik zelf een DPC Subteam opgericht (zie sig), dus wat dat betreft mogen bij mijn Netwerk alle gebruikers met een koe komen, zolang ze maar voor ons team draaien >:)

Maar ik kan me de terughoudendheid van menig Netwerkbeheerder wel voorstellen. Als je de letter van menig gebruikers overeenkomst (SLA voor ingeweiden) leest, dan staat er vaak in, dat bij ontdekking van "misbruik" van de PC, de desbetreffende Software eraf moet . . .

Er zal maar eens een bug in die Client komen. Ok dat zal wel nooit gebeuren, maar je weet maar nooit. En dan ben je als Netwerkbeheerder wel de eerste waar de hele tent naar kijkt als het fout gaat. Ook al komt het dan misschienniet door de koe, overtuig een domme directeur maar eens . . .

Dus denk niet meteen als een Netwerk/Systeem beheerder nee zegt "wat een klootzak", maar bedenk dat hij (of zij) wel de verantwoordelijkheid van een hele organisatie draagt. En dat kan dus om miljoenen gaan . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Het is niet helemaal wat je bedoelt...maar misschien heb je er wat aan.

Op www.dutchpowercows.org staat een topic genaamd: een brief voor de sysop. Dat is een "standaard" brief waarmee je de systeembeheerder kan overhalen. daar kan best wat nuttigs in staan.

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Ik kan me volledig vinden in het relaas van DJ.
Ikzelf ben netwerkbeheerder van een klein netwerk (ca. 60 werkstations) en ben via een gebruiker op het DPC-spoor gezet.

In eerste instantie die persoon de huid volgescholden, maar na enige overredingskracht en leeswerk op www.dutchpowercows.org heb ik alle werkstations voorzien van de client en heb zelfs een PProxy opgezet.

Dus... als je het goed brengt zijn ook netwerkbeheerders maar mensen, en dus voor goede redenen vatbaar :)

suc6

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
bij ons op school gewoon geinstalleerd. draait faceless op de achtergrond dus niemand merkt er iets van :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Ben zelf bezig met systeembeheer bij klanten. Die huren ons in om periodiek/remote de systemen te beheren. Op zulke systemen kun je dus gewoon niet een koe zetten. Als ze zelf met zoiets komen, dan moeten ze daar binnen de organisatie eerst maar eens toestemming voor vragen.

Als die toestemming er is, hoeven ze eigenlijk alleen maar een opdracht te geven: installen die koe. }:O

Verwijderd

Ik ben ook van plan om een }:O op school te instaleren, maar hoe kom ik dan om de firewall heen??

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op maandag 14 mei 2001 21:54 schreef B-Force het volgende:
en krijgen we het niet emer door kennisnet heen :'(
Hmz, wat klinkt dat raar, ik krijg mijn koeien wel door kennisnet, maar ik ben dan ook installateur van die hele meuk.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik krijg ''m wel door 1. de proxy van school en 2. de proxy van kennisnet heen
instellingen:
auto select a keyserver: no
keyserver adress: euro80.distributed.net
keyserver port: 80
firewall: [vul hier firewall/proxy adres in]
firewall port: 80
firewall protocol: HTTP
always use UUEncoding: yes

zo werkt het bij mij op school goed (duurt wel heel lang om te fetchen/flushen maar goed het werkt)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik ben zelf systeembeheerder van een bedrijf met zo,n 8000 werkstations en ± 140 servers.
Bij ons is het verboden om een koe te draaien en er is al iemand voor ontslagen.
Dus ik raad aan om het niet zonder toestemming te gaan doen.
Een goede uitleg over het project is vaak voldoende om de mensen over de streep te krijgen.
Bij ons bedrijf niet dus.
Pagina: 1