Ik heb nog ergens een P 100Mhz staan, die niet verbonden is met internet.. is het mogelijk om nu met de computer die wel met internet verbonden is (deze dus) heeel veel blokjes naar beneden te halen, die dan via diskette of CD-rom over te zetten naar de andere (offline) pc, dat koetje daar z''n werk laten doen, zodra die klaar is alles weer terugzetten naar de online-pc en alles gaan flushen? Kan dat?
Kan prima, denk er alleen wel om dat de versie van de client die je gebruikt op je off-line en je on-line systeem wel hetzelfde is.
Oh ja, en denk er wel om dat RC5 blokken een maximale houdbaarheid van 90 dagen hebben.
Oh ja, en denk er wel om dat RC5 blokken een maximale houdbaarheid van 90 dagen hebben.
With the light in our eyes, it's hard to see.
Ok harstikke bedankt! Hoe doe ik dat?
Zoveel blokje overzetten?
Op maandag 14 mei 2001 13:34 schreef Rancor1984 het volgende:
Ok harstikke bedankt! Hoe doe ik dat?Zoveel blokje overzetten?
Je hebt zelf het antwoord al gegevenOp maandag 14 mei 2001 13:05 schreef Rancor1984 het volgende:
die dan via diskette of CD-rom over te zetten
Gewoon fetchen op de inet pc, buff-in.rc5 moven naar de offline pc, crunch crunch crunch, buff-out.rc5 moven naar inet-pc, flushen. Klaar
WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl
met dnetc -import [buffernaam] kun je buffers importeren en dus na vele buffers te hebben gefetcht hier 1 buffer van maken zodat je koe een lange tijd kan door grazen
lol
Ok dan bedankt...
maarrem... nog een vraagje, hoe haal ik veeeel tegelijk naar beneden dan? Nou sta ik nog ingesteld op de 33/packet ofzoiets zoals op tweakers.net stond... moet ik dat veranderen naar iets heel groots of iets anders? Want nu is het zo, als er 1tje klaar is dan flusht ie em en dan fetcht ie meteen een nieuwe... maar het is natuurlijk veel handiger om er 50 ofzo tegelijk te fetchen en die dan over te zetten.. hoe doe ik DAT?
maarrem... nog een vraagje, hoe haal ik veeeel tegelijk naar beneden dan? Nou sta ik nog ingesteld op de 33/packet ofzoiets zoals op tweakers.net stond... moet ik dat veranderen naar iets heel groots of iets anders? Want nu is het zo, als er 1tje klaar is dan flusht ie em en dan fetcht ie meteen een nieuwe... maar het is natuurlijk veel handiger om er 50 ofzo tegelijk te fetchen en die dan over te zetten.. hoe doe ik DAT?
Anders ff zo op een rijtje: 
Zet de client op diskette.
Fetch op de pc met i-net verbinding het gewenste aantal WU voor de offline pc.
Het aantal kun je instellen via configure -> 2 -> 13
Zet de gefetchte buff-in op de diskette.
Zet de fetch treshhold voor de online pc weer goed.
Verwijder dan de buff-in op de pc met i-net verbinding (deze zal zelf een nieuwe buff-in aanmaken en fetchen als er i-netverbinding is)
Installeer de client vanaf de diskette op de offline pc.
Vervang de buff-in op de offline pc door die op de diskette.
Terug hetzelfde, alleen dan met buff-out (zorg wel dat de online pc net heeft geflushed, anders verlies je die wu''s)
Zet de client op diskette.
Fetch op de pc met i-net verbinding het gewenste aantal WU voor de offline pc.
Het aantal kun je instellen via configure -> 2 -> 13
Zet de gefetchte buff-in op de diskette.
Zet de fetch treshhold voor de online pc weer goed.
Verwijder dan de buff-in op de pc met i-net verbinding (deze zal zelf een nieuwe buff-in aanmaken en fetchen als er i-netverbinding is)
Installeer de client vanaf de diskette op de offline pc.
Vervang de buff-in op de offline pc door die op de diskette.
Terug hetzelfde, alleen dan met buff-out (zorg wel dat de online pc net heeft geflushed, anders verlies je die wu''s)
[DPC] help conquer cancer @ WCG
Verwijderd
Wat jij bedoelt met "33" is het aantal WU''s (workunits) dat in een pakketje zit. Je kunt ook nog het aantal pakketjes dat je als buffer wilt hebben (fetch threshold) instellen, tot i.i.g. 10.000. Dit zijn dus wel WU''s, oftewel
10.000 / 32 = 312,5 pakketjes met elk een WU van 32 * 2E28 keys. Dit is errug veel voor een P100, met 1000 blokjes kan hij minimaal een week vooruit.
Zet dus eenmaal de fetch threshold op 1000, klik "fetch" en move de buff-in.rc5 naar de standalone PC.
[Open deur] Vergeet niet die buffer van de eerste PC te verwijderen, anders doe je dubbel werk ! [/Open deur]
10.000 / 32 = 312,5 pakketjes met elk een WU van 32 * 2E28 keys. Dit is errug veel voor een P100, met 1000 blokjes kan hij minimaal een week vooruit.
Zet dus eenmaal de fetch threshold op 1000, klik "fetch" en move de buff-in.rc5 naar de standalone PC.
[Open deur] Vergeet niet die buffer van de eerste PC te verwijderen, anders doe je dubbel werk ! [/Open deur]
Een P 100 doet dacht ik zo''n 50 WU per dag (24 uur)
[DPC] help conquer cancer @ WCG
En als je je instellingen niet wilt veranderen kun je ook een buffer ophalen via e-mail. Stuur maar een mailtje naar : fetch@distributed.net met in de body :
numblocks = [aantal wu''s dat je wilt hebben]
blocksize = [grootte van de packets]
Je krijgt zo max 500 packets, wat een max. van ongeveer 15k wu''s oplevert. Moet een P100 toch wel ff overdoen
(flushen kan ook, stuur dan je buff-out naar flush@distributed.net)
Let er trouwens bij fetchen en flushen op welke manier je dat ook doet wel op dat je je buff-in maar op 1 PC zet, en niet per ongeluk dezelfde buff-in op meerdere PC''s. Voor flushen geldt dat je niet per ongeluk je buff-out moet overschrijven.
numblocks = [aantal wu''s dat je wilt hebben]
blocksize = [grootte van de packets]
Je krijgt zo max 500 packets, wat een max. van ongeveer 15k wu''s oplevert. Moet een P100 toch wel ff overdoen
Let er trouwens bij fetchen en flushen op welke manier je dat ook doet wel op dat je je buff-in maar op 1 PC zet, en niet per ongeluk dezelfde buff-in op meerdere PC''s. Voor flushen geldt dat je niet per ongeluk je buff-out moet overschrijven.
[removed]
Pagina: 1