[BC3] Geen koeien meer voor mij (thuis)

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pfoah!! Heb net het jaaroverzicht van essent gekregen...

5248 kilowatuur in een jaar.. goed voor zo''n 2050 gulden.
En dat terwijl ik alleen woon, niet veel thuis ben en overal spaarlampen enzo...

Blijkt dat 6 computers 24x7x365 + dnetc toch wel een beetje duur is...

Heb gerekend dat dnetc zon 1400Kw/u / f550,- heeft gekost.

Nu staan er nog maar 4 computers 24x7 en allemaal zonder koeien.

Machines op het werk blijven kraken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denk je nu helemaal dat dat uitmaakt ?
Ongeveer 200,- per jaar of zo (pc pakt toch stroom koeien of niet) das nog geen piek per dag WWWHHHHOOEEHHAHAHAHAHAHAH !!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ze wel aanstaan dan maken die koeien ook echt NIET veel meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm....?!?!

wat denk je dat een p3-500 aan stroom verbruikt als ie idle is?

ik zal het verklappen 0watt (mits je OS het "halt" commando kan geven aan een proc)

Wat denk je dat een p3-500 bij 100% belasting verbruikt? 40watt

een alpha proc 700Mhz gebruikt zelfs zon 60watt bij 100% belasting.

m.a.w.: 6 pc waarvan een dual kan ik 7 kamers in mijn huis mee verlichten 24 uur per dag 365 dagen per jaar. (met spaarlampen wel 28kamers)

Maakt wel degelijk uit dus....
Waar dacht je dat alle warmte vandaan kwam bij een belastte CPU??!?
duh!

en ja.. overclockte CPU''s verbruiken NOG meer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
En je gasrekening? :) Die gaat natuurlijk komende tijd (het is dat het nu mooi weer is) omhoog :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

ThaDude

Hang Loose

Tja jemig ik moest ook 500 Piek extra dokken.
Heb sinds oktober perproxy 24/7 draaien (AMD K6-II 400)en heb zelf nieuwe computer duron 600@892....
Hobbies kosten nu eenmaal geld.

Waar moet je je geld anders aan uitgeven ;)

Aloha,

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 18:37

FutureCow

(C) FutureCow

daar heb ik mijn ouders voor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Op zaterdag 12 mei 2001 22:12 schreef Future_Man het volgende:
proviteur >:)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarbij komt dat hobbies geld mogen kosten, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je kan wel 6 PC''s betalen, maar niet 550,- aan stroom per jaar :?
Ik weet niet wat voor PC''s je precies hebt, maar ik vindt het licht aan de hoge kant (vroeger wàs er niet een idle-state, en een p3 500 (slot1) bebruikt MAX(!) 32W volgens de specs)
Op zaterdag 12 mei 2001 03:28 schreef becobaf het volgende:
wat denk je dat een p3-500 aan stroom verbruikt als ie idle is?

ik zal het verklappen 0watt (mits je OS het "halt" commando kan geven aan een proc)
Ja DOEI !
(Ten eerste is CPU maar 1 onderdeel van een PC, maar dat terzijde.)

Hier kan je lezen dat P3 500 (alleen core) nog 1.4A gebruikt in "Stop-Grant" modus (of 0.9A in "Sleep-State", maar dat is ècht standby geloof ik) maar ook al is ie veel idle, daar tussen zitten ook niet-idle momenten. Het gemiddelde van een voornamelijk idle P3 500 zal dus wel boven de 5 Watt liggen. (Mocht je een Socket versie hebben, dan staat het hier, dan is het 2.5A voor Stop-Grant en Sleep)

Als je wilt besparen op je stroomkosten, dan moet je je PC''s gewoon uitzetten, als je ze niet gebruikt. >:)

Ik zeg niet dat je een koe moet draaien, maar als je niet doet, zeg dan gewoon dat je dat niet wilt (bijv omdat je het lame vind, of omdat je geen onnodige ''processes'' wilt hebben draaien.)
Een koe kost geld, maar je berekening klopt (waarschijnlijk) niet, maar dan zul je volgend jaar wel zien.

P.S. * Jake ook geen koe (meer), maar gewoon omdat ik dat onzin vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik weet niet wat iemand ooit met 6 computers zou willen; maar zou je niet overwegen er 4 te verkopen en de twee modernste te bewaren en deze aan te vullen met een modern systeem dat significant meer output geeft per Joule? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei niet dat ik het niet kon btalen, ik wil zeggen dat ik geen f550 over heb om iets hoger in de stats te komen!

Ik zei ook dat alleen het runnen van dnetc het extra stroomverbruik twv f550 veroorzaakte en niet de rest van de onderdelen.

Ik zet mijn pc''s niet uit omdat er drie zijn die als server fungeren (http/mail/dns/irc/ftp/filesharing/backup) en een werkstation die ik niet uit zet omdat ik een hekel heb aan wachten tot ie is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 13 mei 2001 00:04 schreef becobaf het volgende:
Ik zei niet dat ik het niet kon btalen, ik wil zeggen dat ik geen f550 over heb om iets hoger in de stats te komen!

Ik zei ook dat alleen het runnen van dnetc het extra stroomverbruik twv f550 veroorzaakte en niet de rest van de onderdelen.

Ik zet mijn pc''s niet uit omdat er drie zijn die als server fungeren (http/mail/dns/irc/ftp/filesharing/backup) en een werkstation die ik niet uit zet omdat ik een hekel heb aan wachten tot ie is opgestart.
Je hebt wel gelijk, maar je brengt het verkeerd. (no flame intended.) Ik geef ook geen geld uit om hoger in de stats te komen.

Het verschil in geld lijkt mij minder dan 550,-
Als je bijv. uitgegaan bent van die 0 (nul) en die 40 Watt, dan scheeld het op die al ''bijna'' een factor 2. (''t is namelijk +/- 25W verschil).

Ik laat ook altijd 1 PC aanstaan, omdat dat veel sneller is (me duron gaat wel uit, die kan niet goed idle''n, en boot binnen de minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik vind dat het plezier dat je beleeft aan die koeien toestand best wat geld waard is. In mijn geval hebben we een subteam opgericht met een stel vrienden die allemaal dnetc doen. In het kader van meetings gaan we af en toe met z''n allen pizza''s eten en zijn we een site aan het ontwerpen.

Nu weet ik niet hoe het gegaan zou zijn zonder die koeien, maar ik durf toch wel een beetje te zeggen dat het toch een beetje als vriendenbinding gezien kan worden.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 12 mei 2001 22:12 schreef Future_Man het volgende:
Precies...

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
Miirruneuker

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 22:15 schreef Servowire het volgende:

[..]

proviteur >:)
Pardon, profiteur.
Geeft verder niets, we weten wat je bedoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miirrunneuker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 18:06 schreef budi het volgende:
Ik vind dat het plezier dat je beleeft aan die koeien toestand best wat geld waard is. In mijn geval hebben we een subteam opgericht met een stel vrienden die allemaal dnetc doen. In het kader van meetings gaan we af en toe met z''n allen pizza''s eten en zijn we een site aan het ontwerpen.

Nu weet ik niet hoe het gegaan zou zijn zonder die koeien, maar ik durf toch wel een beetje te zeggen dat het toch een beetje als vriendenbinding gezien kan worden.
Kijk dat is nu waar het om draait in het leven !! :):)
That''s the spirit...
Zie dat graag ipv dat "geflame" op andere sites.... :):):):):)
Pagina: 1