Toon posts:

[BC3] RC5-96

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eens een vaag ideetje.

Er zijn namelijk 13 wedstrijden van de RSA.. De eerste 4 zijn al opgelost. Eerste was DES daarna RC5-32/12/5 (RC5-40) / RC5-32/12/6 (RC5-48) / RC5-32/12/7 (RC5-56)

Nu is D.net bezig met RC5-64. In princiepe wel goed dat ze het oplopend doen maar ja. Je kan er zelf maar max $2000 verdienen terwijl de totale prijs $10.000 is.

Daarom zat ik te denken waarom zetten we zelf niet zo''n project op. Natuurlijk wel op een van de volgende wedstrijden zodat je geen directe concurent wordt van D.net. En stel dat ze bij deze vorm aankomen is het makkelijk (als je het een beetje ordelijk progt) om data uit te wisselen met D.net.

Botom line is dus eigenlijk. Waarom maken we geen eigen RC5-96 kraak client..

Voordat je van RC5-64 naar RC5-96 gaat kom je nog RC5-72/80/88

Dus dat kan nog een tijd duren voordat D.net daar eindelijk komt. ;)

• harrie_1
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 11:17

harrie_1

Dreanor Horde NL

Doe je best zou ik zeggen..... :)

Merkez

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
ik wil geen heiligschennis plegen }:O maarre...is iedereen die nu rc5 doet ook van plan om door te gaan met een eventuele volgende versie van Dnet?

ik bedoel, het doel is dan bereikt, er is bewezen dat mbv veel computers de code te kraken is, misschien dat een hele hoop mensen het gevoel hebben dat dit project ''af'' is, en een ander project naar de top gaan helpen?

(gewoon mijn gedachtengang :) )

http://www.donorofniet.nl/

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Als jij voor die $8000 meerdere jaren aan een goed netwerk, database, client en deelnemersbestand wil werken; tja... dat noem ik slavernij! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
Als je een eigen client schrijft is er toch geen competitie met de rest van de wereld?
Die moet je dan eerst zien te overtuigen dat ONZE competitie weer beter is dan die van D.net

www.kuiphuis.nl

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 11 mei 2001 10:18 schreef Halon 1202 het volgende:
Daarom zat ik te denken waarom zetten we zelf niet zo''n project op. Natuurlijk wel op een van de volgende wedstrijden zodat je geen directe concurent wordt van D.net.
Volgens mij begint RSA''s RC5-72 contest pas als RC5-64 is opgelost. Enz enz. En daarnaast, wil jij je eigen cores gaan schrijven? Dat doe je niet zomaar hoor, en zeker niet zo geoptimaliseerd als die van d.net.

Verder is RC5-96 gewoon niet echt haalbaar... duurt meer dan 4 miljard keer zo lang als RC5-64. :z

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Als je het slim aanpakt dan doe je RC5-64 maar begin je aan de space waar D.net als laatste komt >:)

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:21

FutureCow

(C) FutureCow

weeet je hpe sssssssssuuuupppppppppppeeeeerrrr lang het duurt voordat je 96 gekraakt hebt 72 ben je al eindeloos mee bezig

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat bedoel ik ook. D.net gaat gewoon het rijtje af. Dus duurt wel meer dan 15 jaar (beetje gemiddeld genomen, niet dat de eerste key die je pakt gelijk de oplossing is)

Kijk als je dan nu al een beetje begint met het verwerken van rc5-96 data, heb je al een stukje inloop tijd. Tevens kan je dan gelijk proberen samen te werken met d.net zonder dat hun server wordt belast. Dus zeg maar een test opstelling voor rc5-96. Kom je gelijk bij het punt van verdeling van het gewonnen prijzen geld maar dat is weer wat anders.

Je kan natuurlijk ook kijken naar een hardware achtige oplossing.. ;) zeg maar een eff DES gevalletje alleen dan voor RC5-96

Vereist dan wel major investering..

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

dit is een behoorlijk onzinnige discussie imho.
  • *Niemand gaat hier een client voor maken. *Met de huidige hardware gaat dit eeuwen duren. *Ga jij maar rc5-96 doen, de dpc maakt eers mooi rc5-64 af. :) *Jij wil een major investering doen in dit geintje?: Zoveel geld heb je niet.
// edit: woordje vergeten :+

Verwijderd

Sorry, maar ik wil het zelf het liefst nog wel meemaken als het project waaraan ik begin afloopt, en ik ben nog maar 20.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Overleg anders met D.net, misschien vinden ze het een goed idee en willen ze wel helpen ;)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• 0rbit
Nu al een zonnesteek? :P

• 0rbit
Op vrijdag 11 mei 2001 12:28 schreef Halon 1202 het volgende:
Kijk dat bedoel ik ook. D.net gaat gewoon het rijtje af.
Dat doen ze dus niet voor alle duidelijkheid... :)

Verwijderd

Ik denk dat dit geen goed idee is. De DPC is dan mischien wel groot met RC5-64 maar niet groter dan de rest bij elkaar. D.net krijgt per dag zo''n 40M binnen (toch?) en de DPC doet daar maar 3M van. Oftewel niet haalbaar voor DPC of welk team dan ook om rc5-96 te gaan doen. Gewoon geduldig wachten en blijven kraken en dan komt RC5-72 vanzelf wel. :)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Op vrijdag 11 mei 2001 15:29 schreef Mr_Atheist het volgende:
Nu al een zonnesteek? :P
Nee hoor! 8-)8-)8-)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
Op vrijdag 11 mei 2001 16:33 schreef FRAeK-AC het volgende:
Ik denk dat dit geen goed idee is. De DPC is dan mischien wel groot met RC5-64 maar niet groter dan de rest bij elkaar. D.net krijgt per dag zo''n 40M binnen (toch?) en de DPC doet daar maar 3M van. Oftewel niet haalbaar voor DPC of welk team dan ook om rc5-96 te gaan doen. Gewoon geduldig wachten en blijven kraken en dan komt RC5-72 vanzelf wel. :)
best wel raare verhouding als je goed na gaat. we zijn met 5000 DPCers van de 280000 deelnemers geloof ik en we doen 3 van de 40M per dag.

Advanced sheep-counting strategies

Pagina: 1