De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
en http://www.equote.nl/etcetera.htm (met enkele tips)
Verwijderd
gedurende een periode die loopt van 6 juni 2000 tot en met 5 juli 2000 14.00 uur (het sluitingstijdstip) wordt het publiek uitgedaagd de oorspronkelijke tekst van het versleutelde document te ontcijferen
Lijkt mij toch wel een redelijke klus namelijk.
Verwijderd
Voor bijvoorbeeld RC5 *is* gewoon geen andere manier bekend om het te kraken behalve brute force. Niet alles kun je uit rekenen. Als dat wel kan is je algoritme niet goed.Op donderdag 10 mei 2001 12:01 schreef FRAeK-AC het volgende:
En maak dan meteen een client die op een iets slimmere manier te werk gaat i.p.v brute-force te kraken. Met geavanceerde wiskunde en computerkracht is het een sneller te doen...
IddOp donderdag 10 mei 2001 10:03 schreef cotedo het volgende:
Uit de reglementen:
gedurende een periode die loopt van 6 juni 2000 tot en met 5 juli 2000 14.00 uur (het sluitingstijdstip) wordt het publiek uitgedaagd de oorspronkelijke tekst van het versleutelde document te ontcijferen
De Site is ook je van het
Verwijderd
Je weet weinig tot niks over _hoe_ ze hun encryptie doen.
Bruce Schneider (niet de minste op t gebied van crypto) vermeld ook dat op deze wijze gewoon niet te bewijzen is dat een encryptie-methode onkraakbaar is. Security through obscurity wat de klok slaat.
/me vind t maar een PR verhaaltje.
(bovendien moeten er gewoon geen tijdslimieten bestaan met dergelijke uitdagingen, is encryptie waar je 2 maanden over doet ''good enough''? Ik vind van niet, zonder tijdslimiet heb je een betere inschatting hoelang het stand kan houden)
er zijn vast wel manieren om t zonder client te doen
ter info: de laatste DES-contest werd door DNET binnen 24 uur gekraakt, maar ''k weet natuurlijk niets van de grootte van deze sleutel enzo...