[BC3] Kraak PrimaCryption''s encryptie en win een ton

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
is natuurlijk hartstikke leuk en omdat we toch voorlopig nog wel op #1 staan met de }:O, is het misschien wel leuk om hier een poging aan te wagen.

Iemand interesse?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Is er een client voor of moeten we die zelf maken ?

• BC3 Victim
zal wel zelf gemaakt moeten worden denk ik.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

URL?

• BC3 Victim
url waarvan?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 10:28

Spooksel

Spooksel!

van een site met meer info hierover! what else?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

Dit lijkt mij meer iets waar dnet maar een client voor moet maken, die hebben vast meer ervaring dan de meeste van ons.

• cotedo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Uit de reglementen:

gedurende een periode die loopt van 6 juni 2000 tot en met 5 juli 2000 14.00 uur (het sluitingstijdstip) wordt het publiek uitgedaagd de oorspronkelijke tekst van het versleutelde document te ontcijferen

|:(

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Ik weet niet of iemand hier de mogelijkheid heeft om zon client te maken??

Lijkt mij toch wel een redelijke klus namelijk.

Verwijderd

En maak dan meteen een client die op een iets slimmere manier te werk gaat i.p.v brute-force te kraken. Met geavanceerde wiskunde en computerkracht is het een sneller te doen...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 12:01 schreef FRAeK-AC het volgende:
En maak dan meteen een client die op een iets slimmere manier te werk gaat i.p.v brute-force te kraken. Met geavanceerde wiskunde en computerkracht is het een sneller te doen...
Voor bijvoorbeeld RC5 *is* gewoon geen andere manier bekend om het te kraken behalve brute force. Niet alles kun je uit rekenen. Als dat wel kan is je algoritme niet goed.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik denk dat je alleen al een maand bezig bent met het bedenken van de client, en dan is de contest al voorbij!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 09:52
Op donderdag 10 mei 2001 10:03 schreef cotedo het volgende:
Uit de reglementen:

gedurende een periode die loopt van 6 juni 2000 tot en met 5 juli 2000 14.00 uur (het sluitingstijdstip) wordt het publiek uitgedaagd de oorspronkelijke tekst van het versleutelde document te ontcijferen

|:(
Idd |:(... Volgens mij zitten we al in het jaar 2001 maarja..

edit:
De Site is ook je van het :D Error hier error daar. De database zal wel geencrypt zijn en zijn ze vergeten het key-kaartje in de server te stoppen :D

Pvouput live

Verwijderd

Het was ook al elders vermeld, dit is een loze uitdaging.

Je weet weinig tot niks over _hoe_ ze hun encryptie doen.

Bruce Schneider (niet de minste op t gebied van crypto) vermeld ook dat op deze wijze gewoon niet te bewijzen is dat een encryptie-methode onkraakbaar is. Security through obscurity wat de klok slaat.

/me vind t maar een PR verhaaltje.

(bovendien moeten er gewoon geen tijdslimieten bestaan met dergelijke uitdagingen, is encryptie waar je 2 maanden over doet ''good enough''? Ik vind van niet, zonder tijdslimiet heb je een betere inschatting hoelang het stand kan houden)

• BC3 Victim
waarom nou weer met een client...brute force duurt eeeeeuuuuwweeeeennn en zoveel tijd is er niet (tenzij iemand al een client + source heeft).

er zijn vast wel manieren om t zonder client te doen

• BC3 Victim
dnet heeft al enkele keren meegedaan aan DES-contests (dit is ook des-encryptie, zie de linkjes en de voorpagina van gisteren). Met een beetje geluk kan deze contest vertaald worden in blokjes voor de huidige client (die iig DES aankan).

ter info: de laatste DES-contest werd door DNET binnen 24 uur gekraakt, maar ''k weet natuurlijk niets van de grootte van deze sleutel enzo...

Pagina: 1