[BC3] RC5 code gekraakt! Wat dan?

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stel je voor:
Mijn bakkie (of iemand anders uit mijn team) kraakt _de_ code.
Ziet hij/zij dat dan in het venster vd client?

En aangezien ik sub,subteam ben van QU|CCC hoe gaat dat dan met de $$?
Krijgt de uiteindelijke client deze? Zo ja, hoe weet men bij D.net pcies wie dat is? Want iedereen bij QU|CCC gaat via proxy (dus zelfde IP, en heeft zelfde e-mail adres.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Op dinsdag 08 mei 2001 00:01 schreef stokkie het volgende:
Stel je voor:
Mijn bakkie (of iemand anders uit mijn team) kraakt _de_ code.
Ziet hij/zij dat dan in het venster vd client?

En aangezien ik sub,subteam ben van QU|CCC hoe gaat dat dan met de $$?
Krijgt de uiteindelijke client deze? Zo ja, hoe weet men bij D.net pcies wie dat is? Want iedereen bij QU|CCC gaat via proxy (dus zelfde IP, en heeft zelfde e-mail adres.
Als jij het blokje kraakt dan heeft jouw subtea gewonnen. De oprichter krijgt bericht, en krijgt $ :) Hoe hij dat wil verdelen onder de deelnemers moet hij zelf weten.
Denk niet dat het te zien is in je client dat jij het goeden blokje gevonden hebt.

...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46

crisp

Devver

Pixelated

1) De client weet niet of de juiste code gevonden is; zal hooguit weten of het een "possible match" is. De keyserver zal dan verder uitzoeken of het de juiste is.
Het is niet in de opzet van Dnet dat er allerlei toeters en bellen afgaan als er een "match" wordt gevonden (veel mensen draaien de client verborgen op bedrijfs-pc''s).
Dnet zal dus achteraf pas bekend maken of en door wie de code gevonden is.
2) Als de code door jou gekraakt is, dan gaat er sowieso 1000 dollar naar het team (DPC dus) en 1000 dollar naar degene die de code heeft gekraakt (in dit geval dus jouw subteam). Je zal die 1000 dollar dus eerlijk onder de leden van dat subteam moeten verdelen!

Intentionally left blank

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 00:12 schreef crisp het volgende:
1) De client weet niet of de juiste code gevonden is; zal hooguit weten of het een "possible match" is. De keyserver zal dan verder uitzoeken of het de juiste is.
Het is niet in de opzet van Dnet dat er allerlei toeters en bellen afgaan als er een "match" wordt gevonden (veel mensen draaien de client verborgen op bedrijfs-pc''s).
Dnet zal dus achteraf pas bekend maken of en door wie de code gevonden is.
2) Als de code door jou gekraakt is, dan gaat er sowieso 1000 dollar naar het team (DPC dus) en 1000 dollar naar degene die de code heeft gekraakt (in dit geval dus jouw subteam). Je zal die 1000 dollar dus eerlijk onder de leden van dat subteam moeten verdelen!
Dus in dit gevaal gaat er 1000$ naar Ricoh omdat hij de oprichter vd QU|CCC is. :?:?

En niet naar de uiteindelijke persoon. Maar in de logs kun je toch zien welk blokje vanwaar komt :?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 08 mei 2001 00:15 schreef stokkie het volgende:

[..]

Dus in dit gevaal gaat er 1000$ naar Ricoh omdat hij de oprichter vd QU|CCC is. :?:?

En niet naar de uiteindelijke persoon. Maar in de logs kun je toch zien welk blokje vanwaar komt :?
*als* je logs hebt, dan zou je dat idd kunnen nagaan, maar het likt me eerlijker dat je er als subteam zijnde gewoon met z''n allen iets leuks van gaat doen! :)

Intentionally left blank

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 00:22 schreef crisp het volgende:

[..]

*als* je logs hebt, dan zou je dat idd kunnen nagaan, maar het likt me eerlijker dat je er als subteam zijnde gewoon met z''n allen iets leuks van gaat doen! :)
Met ik weet niet hoeveel man een pilsje pakken. Wordt lastig..
Ik zal Ricoh es vragen

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Hey Stokkie !

Je bent niet de enigste die zich dat afvraagt. Als de juiste key wordt gevonden op dpc@isd.nu en d.net bekend maakt welke key dat precies is, dan kunnen we dat makkelijk in de logs opzoeken. Dan zou je het geld kunnen krijgen als blijkt dat het jouw work unit is.

Maar het lijkt me persoonlijk leuker en ook eerlijker als we gewoon wat leuks organiseren en dat bekostigen met die 1000 dollar.

Daar kun je toch wel aardig wat leuks van doen. Zoals iets afhuren en er dik gaan feesten, of iets afhuren voor een lanparty.
Maar dat is niet iets waar ik mij nu druk om maak ;)

Keep on crunshin''
Mooeh }:O

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 00:31 schreef Rico-Burn het volgende:
Hey Stokkie !

Je bent niet de enigste die zich dat afvraagt. Als de juiste key wordt gevonden op dpc@isd.nu en d.net bekend maakt welke key dat precies is, dan kunnen we dat makkelijk in de logs opzoeken. Dan zou je het geld kunnen krijgen als blijkt dat het jouw work unit is.

Maar het lijkt me persoonlijk leuker en ook eerlijker als we gewoon wat leuks organiseren en dat bekostigen met die 1000 dollar.

Daar kun je toch wel aardig wat leuks van doen. Zoals iets afhuren en er dik gaan feesten, of iets afhuren voor een lanparty.
Maar dat is niet iets waar ik mij nu druk om maak ;)

Keep on crunshin''
Mooeh }:O
owkee

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
ik kan zo enkele tientallen goede doelen bedenken waar ik gedeeltes van dat bedrag kwijt kan als ik de key blijk te hebben gevonden. Rode kruis etc. kan het beter gebruiken dan mijn bierbuik :).

We spend our years as a tale that is told

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Dus Stokkie...als je alleen voor het geld meedeed zou ik maar snel bij de CCC weggaan en only the lonely gaan grazen :P
(maar dan heb je procentueel nog minder kans op het vinden van de juiste key...oh ohhh wat zijn keuzes toch moelijk in het leven :+)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb al een aap, een grondeekhoorn en een wasbeer geadopteerd bij stichting aap. Daarnaast stort ik van alles in die ''rammelende bakken''. Als een block van mij de winnende is, dan heb ik er geen moeite mee om er een feestje mee te vieren hoor! ;)

Intentionally left blank

• Ricoh
Ik ben ook altijd wel in voor een feestje :P
Maar als de key wordt gevonden, wordt dat dan direct bekend gemaakt of wacht d.net met de bekendmaking tot de volledige keyspace is getest :?

• stok
  • Niet online
ik denk dat ze dat (vrijwel) meteen bekent gaan maken.
Want dan is toch "bewezen" dat 64-bits encryptie te kraken is

Of zie ik iets verkeerd :?

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Ik denk dat ze het "vrijwel direct" bekend maken. Eerst zal de stats-update komen....dan blijkt dat ie er tussen zit en zal ie nog een (paar) keer worden gecheckt. Daarna zal ie worden bekendgemaakt.

Maar leuker is natuurlijk om de key te deleten en verder te gaan grazen...dan zullen we het 1e team worden met meer dan 1 miljard blokjes meer dan de nummer 2 (tegen die tijd is dat het United World Team; een fusie van anandtech, slashdot, hackzone en het russische team) :P

• DSmarty
  • Niet online
Als wij, TeamBVD, de juiste key mochten vinden, dan gaan we van die US$ 1000 gewoon een team-feest geven en/of een gedeelte aan een goed doel schenken. Dit is imho de beste methode.

Verwijderd

Het mag heel duidelijk zijn, als ik win ga ik es lekker op vakantie en als een van de rest van DPC wint moet ie een feestje voor de hele DPC geven :P

O ja en ehhhhh... daarna gelijk allemaal over op OGR :)

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

met 2000$ kun je op dit moment nog net een lollie kopen voor elk DPC-lid :P

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 11:11 schreef DSmarty het volgende:
Als wij, TeamBVD, de juiste key mochten vinden, dan gaan we van die US$ 1000 gewoon een team-feest geven en/of een gedeelte aan een goed doel schenken. Dit is imho de beste methode.
Nee dan hebben we eindelijk een sponser voor de BVD lanparty :P

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Als mijn één van mijn computers de juiste key vind dan geef ik een feest van $1000 hier op de flat :) hehe

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 12:20 schreef Mr_Atheist het volgende:
Als mijn één van mijn computers de juiste key vind dan geef ik een feest van $1000 hier op de flat :) hehe
Count me in :P

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09
Hmmm wij fluzze nu op een e-mailadres die niet meer bestaat, hoe vinden ze die dan? :P

Ik bedoel onze naam is Pixilated NetphreaX, vind je niet in de telefoongids :P

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
hey stokkie, welk teampje op www.isd.nu/dpc/byhost.html zit jij in.

ik en tracer staan nu al best hoog! ;)
van mij mag je de key vinden, en dan leuk een feestje bouwen,...zou ik ook doen.

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Gaat d''r nog kansspelbelasting vanaf...

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 08 mei 2001 16:29 schreef marble het volgende:
hey stokkie, welk teampje op www.isd.nu/dpc/byhost.html zit jij in.

ik en tracer staan nu al best hoog! ;)
van mij mag je de key vinden, en dan leuk een feestje bouwen,...zou ik ook doen.
Ik zit in Bruggert Bikkels.
En daar een subteam van "Opperkoe".

Helaas zijn er de laatste tijd een hele zooi leden afgehaakt. Wel jammer. Maar ja, als je 1e staat is de lol er voor sommige vrij snel weer af :(

• mythor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 08:32

mythor

Held in opleiding

Op dinsdag 08 mei 2001 11:36 schreef Sequence het volgende:
met 2000$ kun je op dit moment nog net een lollie kopen voor elk DPC-lid :P
:D :D

What you say?!

• Ricoh
Op woensdag 09 mei 2001 00:09 schreef stokkie het volgende:

[..]

Ik zit in Bruggert Bikkels.
En daar een subteam van "Opperkoe".

Helaas zijn er de laatste tijd een hele zooi leden afgehaakt. Wel jammer. Maar ja, als je 1e staat is de lol er voor sommige vrij snel weer af :(
Eerste ? we staan derde man, we hebben alle cpu power hard nodig om eerste te kunnen staan, en om ethan hunt tegen te houden :P

• stok
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 00:57 schreef Rico-Burn het volgende:

[..]

Eerste ? we staan derde man, we hebben alle cpu power hard nodig om eerste te kunnen staan, en om ethan hunt tegen te houden :P
Das waar, maar voor de meesten van mijn team (die nu gekapt zijn) ging ut niet om QU|CCC maar om de proxy waar Opperkoe op flushte. Nu staan we daar vet 1e, dus zijn ze gekapt (de apen >:))
Pagina: 1