Toon posts:

[BC3] [SC] Uitleg over de dnet-client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een (naar mijn idee) redelijk complete uitleg geschreven over de distributed.net client, met daarin alle opties uitgelegd en screenshots van elk mogelijk scherm.

Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden, graag aanvullingen/verbeteringen enzo :)

Dank je wel van te voren :P
Hier is de pagina

Verwijderd

ziet er goed uit :D
tnx nappie :)

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Ziet er idd heel erg netjes uit.
}:O

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Erg netjes.
Misschien als je het wat algemener maakt een idee om het op www.dutchpowercows.org te zetten?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de positieve reacties! :)

Ik dacht dat de inhoud ook wel klopte allemaal, alleen 100% zeker van spelfouten ben ik niet (nee, er zat geen spellchecker in notepad), en ik weet dat de logging-options er in netscape vreemd uitzien, maar waarom? Da''s voor mij een vraag...

Verder geloof ik dat ik alle opties wel goed behandeld heb.. Maar daarover kunnen de meningen natuurlijk ook verschillen. Als je commentaar hebt, plz geef die dan :)

Verwijderd

Ik zal er binnen enkele seconden (maar pin me er niet op vast ;)) een linkje van posten op de frontpage, misschien dat Chaos em dan bij de links wil pleuren????

}:O

edit:
kzie nou dat ik zelf ook de links kan aanpassen :)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:00

Marc H

- - Is wakker - -

Alleen zit er geen logica in de RC5 beveiliging, dus de enige manier om het überhaupt te kraken is alle mogelijke combinaties te proberen.
Dit klopt dus niet, "Brute force", oftewel iedere mogelijkheid uitproberen, is een van de mogelijkheden, maar niet de enige. brute force is wel het makkelijkst toepasbaar.

in 1999 is er door een stel wetenschappers een 512 bit code (tegen de 64 bit van rc5) gekraakt in 7 maanden, met gebruik making van zo''n 300 silicon graphics machines en wat pentium systeempjes. Om de uiteindelijke code te vinden gebruikten ze een Cray van het SARA in amsterdam.

www.newsbytes.com/pubNews/99/135512.html

Voor de rest, perfekte tekst

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

ik zie spelfouten :)

Ow, en het is mooi gedaan, maar ik vind het een beetje lame om mensen te adviseren om op je team mailadres te flushen :(

• redwing
  • Laatst online: 00:27
Zolang het op hun home-page staat heb ik daar eigenlijk weinig problemen mee. Als het voor dutchpowercows.org is moet dat er inderdaad uit.

[removed]

Verwijderd

hm tjah er staat wel duidelijk bij vermeld dat dat email adres alleen voor het rancho relaxo team wordt gebruikt...
ik neem niet aan dat iemand daardoor ''misleid'' zou kunnen worden, right? :)

}:O mooOOOOoohh }:O

Verwijderd

Topicstarter
Eeeijz, ik wil ook wel een versietje schrijven zonder alle Rancho Relaxo-dingen erin, maar dan wel iets met een linkje naar onze site toe ofzo :) Dit was alleen maar meer een vraag om commentaar, en ik ben verbaasd! :D Geweldig! SUPER! Ik wordt wakker, check GoT, en WHAPPA! :D Super mensen! Bedankt!

Als ik een nieuwe HD heb in me eigen PC (5 min na upload v/d page naar de klote) ga ik het een en ander aanpassen, bijvoorbeeld dat "logica" verhaal.. En ik hoor wel even wat jullie willen met die uitleg :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer dat dit er niet was toen ik dpc-newbie was :)

Dit is heel netjes. Verbazend eigenlijk dat zoiets niet vanuit T.net zelf gebeurt.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op donderdag 26 april 2001 00:34 schreef Marc H het volgende:

[..]

Dit klopt dus niet, "Brute force", oftewel iedere mogelijkheid uitproberen, is een van de mogelijkheden, maar niet de enige. brute force is wel het makkelijkst toepasbaar.

.....

www.newsbytes.com/pubNews/99/135512.html
Hier hebben ze dan toch ook gebruik gemaakt van brute-force?

(of ik heb zitten slapen of ik heb je lang niet meer hier gezien Marc H?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Op woensdag 25 april 2001 22:49 schreef Naplion het volgende:
Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan vinden,
Ik zou er rc5-64 van maken (die doen we nu, tenslotte rc5-56 is reeds afgerond.)

Voor de rest, chapeau! Documentje 123 kan wat mij betreft richting Trashcan ;)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm indeed wel handig al die tips.. Ik zal er flink mee bezig gaan nadat ik me computertje weer opnieuw geinstalleerd heb..

Verwijderd

Topicstarter
Oke.... alle tips die in deze thread zaten zijn doorgevoerd (behalve de spelfouten die HlpDsk zag).. Ik ga um ff uploaden :)

T''is misschien heel vies, maar met Frontpage ga ik ff lekker spelfouten checken :) Da''s dus ook meteen de [edit] ;)

• Marc H
  • Laatst online: 02:00

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 26 april 2001 15:14 schreef Mobster het volgende:

[..]

Hier hebben ze dan toch ook gebruik gemaakt van brute-force?

(of ik heb zitten slapen of ik heb je lang niet meer hier gezien Marc H?
Nee, ze hebben eerst de priemgetallen gezocht die in de code verborgen zaten, en daarmee hebben ze bepaald in welk gebied de sleutel moest zitten. en die reeks van mogelijke sleutels hebben ze toen op de cray uitgeprobeerd, tot ze de goede vonden. Ze hebben 90/95% van de verkeerde sleutels op deze manier geelimineerd.

Ben er nog steeds hoor, post alleen niet meer zoveel. Zit ook regelmatig in #dpc.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1