[BC3] nieuwe client UD??

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet dat er druk :( gewacht :( wordt op de nieuwe client. Maar is er al uitzicht op??

Zou het helpen als de DPC UD es ging boycotten tot er een beter client is? >:)

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Denk niet dat dat helpt, zo groot is DPC niet in UD.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Bedoel je de linux versie? ik hoop dat die snel komt.

Verwijderd

als ik het goed heb, moet je voorlopig nog niet rekenen op de linux client:(:(, omdat ze eerst een beter windows client wouden hebben :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op zondag 22 april 2001 21:49 schreef joska het volgende:
Bedoel je de linux versie? ik hoop dat die snel komt.
dan zal ik je maar direct teleurstellen. voor het cancer project wat nu loopt (Think) komt er geen (IK HERHAAL TOTAAL GEEN) linux of mac client. dit hebben ze vorig week bekend gemaakt.

(had te maken dat de project-kernel van Think in fortran is geschreven)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• stok
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 22:07 schreef stappel_ het volgende:

[..]

dan zal ik je maar direct teleurstellen. voor het cancer project wat nu loopt (Think) komt er geen (IK HERHAAL TOTAAL GEEN) linux of mac client. dit hebben ze vorig week bekend gemaakt.

(had te maken dat de project-kernel van Think in fortran is geschreven)
Pruters

Verwijderd

Fortran die gebruikt is om de Think client te compileren is gemaakt door Intel, de functies die hierin gebruikt worden zitten niet allemaal in de Fortran voor Linux (etc.) compiler (of ze heten anders). Intel is wel bezig met de Fortran compiler maar deze is nog steeds in beta fase, dus of UD moet een sponsor krijgen die geld wil doneren zodat alles bespoedigd kan worden of de client zou geport moeten worden naar een bestaande Fortran compiler voor Linux dit laatste wordt niet gedaan om de in de vorige post genoemde reden: Ze willen eerste een betere windows client en daar dus al de aandacht op richten.

Ik zelf baal hier ook van aangezien mijn linux dozen toch graag mee willen doen. :(

Verwijderd

UD is toch een commerciel bedrijf :?

Het lijkt me toch niet dat ze daarvoor een sponsor nodig zijn ?
Ik ben inmiddels trouwens alweer gestopt met UD omdat ze niet eens een goede client kunnen uitgeven.
Mijn mening : UD is een grote flop

Prutsers, idd !

Verwijderd

Het stond in de officiele reactie van UD in de vraag op ''Komt er nog een linux client ja of nee''.

Verwijderd

Intel *IS* toch de sponsor van dit project?
Beetje krom verhaal en ik geloof ze niet meer zo. Ik ben door al die beloftes, gelieg en gedraai van ze al gestopt met grazen.
Al die fuzz over het al dan niet commercieel uitbuiten zit me ook al niet lekker.
Jammer van dat gepruts.

Ik hoop dat het volgende project van distributed.net ook een beetje nuttig is. Die weten wel hoe je een client moet schrijven.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind buffers een grotere flop op dit moment.
Die oude paketten waren zo groot dat ze op een trage pc wel een week duurden. Nu zijn de paketten kleiner en is mijn t-bird 900 in 4 uur klaar (of nog sneller). Alleen... er is geen permanente connectie thuis. Kortom: pc staat halve dag niks te doen. Dat is dus zonde.

• stok
  • Niet online
Is er al nieuws op het client gebied??
Ik wil erg graag over, maar mijn PC doet geen 24/7, dus de kans op verlies is mij dan iets te groot.

Verwijderd

van de UD site :

NEW ALPHA TEST LAUNCHED TODAY - 04-26-2001
We''ve introduced a new version of THINK (the Cancer Research Project) to our alpha tester community today. This goal of this particular alpha test is to resolve some outstanding issues with THINK.

The test will focus on the following:

1. Improved reliability and stability of the THINK Cancer research project
2. An optimization of the analysis of long running molecules; these molecules should take less time
3. We''ll be testing new work units (WUs) prior to their introduction into the production environment.
4. We''ll be running an additional protein prior to its introduction in the production enivronment.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Op donderdag 26 april 2001 23:13 schreef Hunter het volgende:
van de UD site :

NEW ALPHA TEST LAUNCHED TODAY - 04-26-2001
We''ve introduced a new version of THINK (the Cancer Research Project) to our alpha tester community today. This goal of this particular alpha test is to resolve some outstanding issues with THINK.

*knip*
schiet lekker op

Verwijderd

Wordt dus lachen met de nieuwe client.
Versie is 1.1 (2423) Alpha testing.
De huidige client die bij iedereen werkt is Versie 1.1 (2423)

Lijkt zo wel omgekeerde wereld.:o

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 27 april 2001 01:04 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
Wordt dus lachen met de nieuwe client.
Versie is 1.1 (2423) Alpha testing.
De huidige client die bij iedereen werkt is Versie 1.1 (2423)

Lijkt zo wel omgekeerde wereld.:o
Fout. De produktieclient die iedereen draait is 1.03c (2423), de alpha-client is 1.03d (2423).

(Ja, ik ben alphatester, dus ik weet het wel zeker).

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 27 april 2001 07:56 schreef wildhagen het volgende:

[..]

(Ja, ik ben alphatester, dus ik weet het wel zeker).
En is er nog wat verbetering t.o.v. de c-client?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 07:56 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Fout. De produktieclient die iedereen draait is 1.03c (2423), de alpha-client is 1.03d (2423).
Goh... dus het versie nummer is wel anders, maar het build nummer niet? Vage manier van nummeren hebben ze daar... :)

• stappel_
Op vrijdag 27 april 2001 11:35 schreef Onno het volgende:

[..]

Goh... dus het versie nummer is wel anders, maar het build nummer niet? Vage manier van nummeren hebben ze daar... :)
het werkt daar ook gewoon met nummers.
de 1.03d is het versie nummer van de schil/client. die zorgt dus voor de gui en communicatie.
de 2423 is het versie nummer van de think core. dus het process dat staat te rekenen.
een andere project core zal dus een ander versie nummer geven.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 27 april 2001 11:33 schreef marco3se het volgende:

[..]

En is er nog wat verbetering t.o.v. de c-client?
Yeppah, nieuw molecule (VEGF ipv superoxide dismutase), rekent wat sneller en minder Molecule From Hell dingen d''r in. Stabiliteit lijkt ook wat beter te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Kun je ook de processortijd instellen wat de UD client gebruikt?. Die proc van mij wordt zo enorm heet dat m''n pc vastloopt. en da''s mooi K*T

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 13:17 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Yeppah, nieuw molecule (VEGF ipv superoxide dismutase), rekent wat sneller en minder Molecule From Hell dingen d''r in. Stabiliteit lijkt ook wat beter te zijn.
Is er al vooruitzicht op een "save-functie"?

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 12:48 schreef stappel_ het volgende:

[..]

het werkt daar ook gewoon met nummers.
de 1.03d is het versie nummer van de schil/client. die zorgt dus voor de gui en communicatie.
de 2423 is het versie nummer van de think core. dus het process dat staat te rekenen.
een andere project core zal dus een ander versie nummer geven.
"2. An optimization of the analysis of long running molecules; these molecules should take less time" lijkt me een wijziging in de core, wat jij?

• stappel_
Onno dat hoeft dus niet perse. het kan zijn dat er meer inteligentie in de communicatie zit die plaatst vindt tussen UD en de client. als hij ziet dat je een snelle pc hebt krijg je een groot molecuul, en anders een kleinere. dan zou je dus kunnen zeggen dat hij sneller klaar is op de meeste langzame machines.

een andere mogelijkheid is dat de client vaker een snapshot neemt en die wegschrijft naar disk. dan ben je met het afsluiten van de client minder data kwijt met een groot molecuul. en dus ook sneller klaar.

tja nu zit ik er echt dingen bij te fantaseren. maar dat krijg je als je lang naar de l.e.u.g.e.n.s. van UD luisterd.>:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 13:25 schreef Toetie het volgende:
Kun je ook de processortijd instellen wat de UD client gebruikt?. Die proc van mij wordt zo enorm heet dat m''n pc vastloopt. en da''s mooi K*T
jij ook al.. ik ook, idle is hij 28 graden op 1300 MHz en stressed tegen de 60 graden, dat is dus hanguh :(

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Als je pc gaat hangen stressed heb je hem te ver overgeklokt dus.

Verwijderd

Volgens het Alpha form van UD hebben ze nog steeds problemen met de crash recovery programma''s.
Uit een test bleek dat ongeveer 1 op de 4 machienes hun gegevens verloren na netjes afsluiten en dat kan geen bedoeling zijn van die recovery routines.

• stok
  • Niet online
Ikke ben weekje op vakantie geweest. En ik vroeg me af of er al nieuwe client is. UD is nu al een maandje te laat ofsow.

Prutsers

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
nog niet.. de alpha test is vorige week afgelopen, de beta test begint deze (volgende? ) week

ik weet niet of er al een release datum is genoemd voor deze nieuwe client

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

Als het goed is hebben jullie al automatiesch de nieuwe client lopen.
Vorige versie was 1.03c(2423)huidige versie is 1.03d(2423)
Dit systeem van UD werkt beter dan die van dnet omdat zij automatiesch jou de nieuwste versie laten halen en als er een bug in zou zitten dan zetten zij je ook weer terug naar een vorige versie.
De ALPHA werkt nu met 1.03d(2428)

• stok
  • Niet online
Op maandag 07 mei 2001 20:58 schreef Sir.Kiekeboe.kijkt.tv het volgende:
Als het goed is hebben jullie al automatiesch de nieuwe client lopen.
Vorige versie was 1.03c(2423)huidige versie is 1.03d(2423)
Dit systeem van UD werkt beter dan die van dnet omdat zij automatiesch jou de nieuwste versie laten halen en als er een bug in zou zitten dan zetten zij je ook weer terug naar een vorige versie.
De ALPHA werkt nu met 1.03d(2428)
En welke vooruitgang(en) zit(ten) er in de nieuwe versie?

(kben te lui om ut op te zoeken :+)

Verwijderd

Er zijn wat kleine verbeteringen tot de volgende punten.
1. Improved reliability and stability of the THINK Cancer research
project
2. An optimization of the analysis of long running molecules; these
molecules should take less time
3. Testing new work units (WUs)
4. Running an additional protein
Ik hoop dat je hiermee tevreden kunt zijn.
Pas als de huidige Alpha overgaat naar gold post ik hiewr wel de verbeteringen lijst.
Pagina: 1