[BC3] Statspagina aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025
Beste allemaal,

We draaien nu een tijdje mee met DPC en doen het best aardig, we hebben een keyserver en een stats pagina met ppstats. Nu zouden wij graag de stats pagina aanpassen met een eigen background en ik mis op onze pagina ook de status van de proxy. Zou iemand kunnen aangeven wat ik waar moet gaan aanpassen om het gewenste resultaat te behalen?
Alvast erg bedankt!
Voorbeeldje is: http://www.augustijn.hro.nl/rc5/

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Witlof
  • Laatst online: 24-05 09:35
Misschien kun je beter wachten op de nieuwe pproxy. Wanneer die precies uitkomt weet ik niet maar daar staat de status van de proxy in en zijn er wat extra dingen bij gekomen.

Hopelijk komt er ooit nog eens een overzicht met alle stats aanpassingen voor de stats. Ik dacht dat ze daar al mee bezig waren maar zeker weet ik dat niet.

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Stappel heeft een modificatie geschreven voor ppstats die gebruik ik nu

je kan btw alles in je ppstatsini file opgeven

logo kleuren etc

(ps jullie kunnen ook nbogwel wat harder in ogr)

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
laatste versie die werkt staat op:
http://193.78.132.10/images/ppstats.zip

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• Witlof
Is dat dezelfde als een tijdje geleden of zijn er alweer aanpassingen gemaakt in de tussentijd?

Een link naar een statspage met deze versie is ook altijd leuk dan kunnen we het zien wat er precies veranderd is. Van het weekend heb ik weer wat tijd dus misschien dat ik dan eens een upgrade uit ga voeren.

Verwijderd

Hey hoe heb jij die nederlandse tekst erin gekregen. En die koetjes bij Host? Ik snap dat niet helemaal..kan iemand me helpen?

• Triple
Ok, Bedankt! Ik zal eens proberen om al deze dingen door te voeren.....

ff wat toevoegen

Die koetjes die staan in de icons dir. Normaal worden daar die vlagetjes neergezet. Als je dus in de dir flags nl.gif weggooit en daar een icoon van een koe in zet en die nl.gif noemt komt er i.p.v. een vlag een koe te staan.
Betreft die nederlandse text, dat moet ja aanpassin in het pearl script

• Witlof
Op vrijdag 20 april 2001 16:38 schreef Triple het volgende:Betreft die nederlandse text, dat moet je aanpassen in het perl script
en dat is ERG veel werk. Heb het ook wel eens geprobeerd maar vergat altijd wel wat |:( :(

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 10:43

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

zijn er geen translator tools voor ghe ghe

ik zie het al voor me dat ie de perl taal ook naar het nederlandsch gaat brauwe :?

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

• Triple
I know, het is pokkewerk, in onze stats staan een paar van dat soort aanpassingen die zijn gemaakt door een collega.

• stappel_
deze versie heeft enkele kleine aanpassingen op de proxyper overzicht pagina. hij probeert te laten wanneer hij voor het laatst geflushed heeft naar een proxy.

en iets wat de americanen graag wilde: een retire lijst. (maar dit is nog niet gedocumenteerd).
je kan ik de ppstats dir een file maken: rc5-retire (of ogr-retire, naargelang welk project) en daarin zetten:
code:
1
2
3
oude1-email,nieuwe-email
oude2-email,nieuwe-email
oude3-email,nieuwe-email

alle gegevens van die oude addressen worden dan bij de nieuwe getoond en de oude zie je niet. op deze manier voorkom je ook dat er twee keer dezelfde nick in de lijst staat.

edit:
fuck wat doet rsi zeer, en typed dat verrot

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,

• Witlof
Dus stappel als ik het goed begrijp zit die functie er al wel in maar is die nog niet gedocumenteerd?

• Witlof
Ik heb de ppstats draaien maar die retire optie lukt voor geen meter. Wat voor bestand moet het precies zijn? rc5-retire.cache? of txt? In het gehele script is het niet te vinden dus staat het er wel in? of heb ik weer de verkeerde gedownload?

De rest werkt overigens wel alleen zou ik nog wat opties aan willen passen zoals de tijd en taal.

p.s. hoe ging het ook alweer met hoofdletters? Alles wordt nu omgezet naar kleine letters.

edit:

De proxy message in de stats wordt trouwens ook niet weergegeven

[edit 2]
Die plaatjes van die koe en kangeroo zijn ook niet echt alles op een zwarte achtergrond. Waar kan ik andere vinden?
[/edit 2]

Verwijderd

Waar moet je dit in veranderen? heb nu ppstats.css maar daar staat niet echt veel in, en ppstats-rc5.ini kan ik ook niks in vinden..

• stappel_
welke versie heb je kunnen downloaden. het lijkt er namelijk op de IIS weer eens raar doet en iets ouds uit zijn cache geeft. het zou 7.1.10a moeten zijn.

dat met de proxy message snap ik niet. kan je dit beter beschrijven?

• Witlof
Bij de stats is dus een extra optie gekomen namelijk PerProxy Summary. Hier staat bij mij bijna alles ingevuld op de proxy message na. Ik denk zelf nu dat het komt doordat ik Teamproxy [DPC] Division Eindhoven heb staan waarbij dus de [] het probleem zijn.

Verder zit ik nog met het probleem met die hoofdletters en het retire verhaal.

edit:

Ik heb even snel gekeken en het ligt dus aan de []

• stappel_
Witlof ik heb net ppstats zitten aanpassen. probeer deze eens : ppstats.zip

a) er zat een fout in met de [], mooi gevonden
b) het retire verhaal zat in een speciale versie voor een americaan. maar nu zit hij ook in de algemene code. de file moet dus rc5-retire heten, zonder een extensie
c) ik heb een "or die" weggehaald , voor als hij geen consolefile kon vinden. dit is toch nog een probleem voor vele en zal ik meer aandacht aan moeten besteden.
d) welke hoofdletters wil je graag hebben? bij email, nicks of hostnames? 3 sec werk namelijk
e) versie nummer is nu v7.1.10b (en nu weet ik het zeker want IIS is down geweest >:)

nog meer problemen, vragen?

• Witlof
Stappel ik zal het morgen wel proberen als ik nuchter ben :+
Eventuele bugs zal ik dan ook wel weer doorgeven :)

edit:

Hoofdletters zie ik trouwens liever overal graag als het mogelijk is.

Verwijderd

Okeej met die vlaggetjes snap ik, maar als ik nu overal achter iedereen .nl neerzet staat er

}:O Axe.nl dit klopt toch niet?

En dat met die hoofdletters, hoe moet dat. liefst bij byhost maar overal mag ook..

• stappel_
De hoofdletters in het byhost overzicht. hmm. de hostname worden dynamisch bepaald of gelezen uit de hostname cache file. als je in de rsc-dns.cache de hostnames met een (of meerdere) hoofdletters neerzet zal hij ze wel onthouden denk ik.

Oke pak de source.
zoek de functie :
sub read_host_cache
ga 13 regels naar beneden en zie een regel met
code:
1
            $entry =~ tr/A-Z/a-z/;

gooi deze maar weg.

• Witlof
Dat staat in het perlscriptje

• radial
  • Laatst online: 20:21

radial

Watch out

_stappel ik heb hem gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.comcol.nl//jpg/7544ev.gif

20xSF170s - ozo

• Witlof
Op maandag 23 april 2001 11:17 schreef stappel_ het volgende:
De hoofdletters in het byhost overzicht. hmm. de hostname worden dynamisch bepaald of gelezen uit de hostname cache file. als je in de rsc-dns.cache de hostnames met een (of meerdere) hoofdletters neerzet zal hij ze wel onthouden denk ik.

Oke pak de source.
zoek de functie :
sub read_host_cache
ga 13 regels naar beneden en zie een regel met
code:
1
            $entry =~ tr/A-Z/a-z/;

gooi deze maar weg.
Maar dat is alleen voor Host en niet voor Mail. Waar staat die ergens voor de mailadressen met hoofdletters weer te laten geven?

• stappel_
Op maandag 23 april 2001 18:57 schreef Witlof het volgende:
Maar dat is alleen voor Host en niet voor Mail. Waar staat die ergens voor de mailadressen met hoofdletters weer te laten geven?
Hmm.
probeer eens dezelfde regel alleen dan in de procedure : sub read_name_email

Maar dat is alleen als je nicks gebruikt. anders kan het niet. hij gebruikt namelijk standaard de inhoud van de log files.

Verwijderd

en hoe doe je de achtergrond enzo? en die vlaggetjes }:O voor iemand ze naam?

Dan moet er in die naam een .nl achterstaan ofzo en die nl.gif een koe van maken..

is er geen handleiding ofzo? :P

• stappel_
Op maandag 23 april 2001 21:02 schreef Binne het volgende:
is er geen handleiding ofzo? :P
handleiding deel 1
en
deel 2
en
deel 3
Afbeeldingslocatie: http://www.comcol.nl//jpg/3053hv.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.comcol.nl//jpg/4574gv.jpg

>:)

• radial
  • Laatst online: 20:21

radial

Watch out

_stappel is er geen perl voor dummies??? zou wel handig kunnen zijn misschien idee voor je om boek te gaan schrijven :)

maar dankzij oa jij en arien snap ik langzaam een beetje hoe het werk thanks

20xSF170s - ozo

• stappel_
Op maandag 23 april 2001 21:35 schreef radial2000 het volgende:
_stappel is er geen perl voor dummies??? zou wel handig kunnen zijn misschien idee voor je om boek te gaan schrijven :)
als je kijk naar deel 3, dan zie je dat dat perl voor dummies is. echter is daar nog geen plaatje van :)
maar dankzij oa jij en arien snap ik langzaam een beetje hoe het werk thanks
graag gedaan. als er nog vragen zijn stel ze gerust.

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Retiren hoef je toch niet te scripten :?

Je geeft het ip dat je wil retiren gewoon dezelfde naam als de host waarheen je wil retiren.

Zo heb ik in de stats een host "dead hosts" waar maar liefst 60 ip adressen aan zijn toegevoegd. Kwestie van dns.cache aanpassen.

Of mis ik hier wat ?

Verwijderd

Hmmzz.. wat heeft dat perl voor dummies met het perl script van rc5 te maken :?

• stappel_
Op dinsdag 24 april 2001 10:50 schreef Rico-Burn het volgende:
Retiren hoef je toch niet te scripten :?

Je geeft het ip dat je wil retiren gewoon dezelfde naam als de host waarheen je wil retiren.

Zo heb ik in de stats een host "dead hosts" waar maar liefst 60 ip adressen aan zijn toegevoegd. Kwestie van dns.cache aanpassen.

Of mis ik hier wat ?
nee hoor je mist niks. alleen doe jij het dan per host en niet per email. als je op 1 email adres flusht (als een sub team) dan moet je het per host doen (zoals je gedaan hebt), maar als je meer emails gebruik of meerdere gebruikers hebt, moet je het via de retire lijst doen.

Pagina: 1