[BC3] koetje onder linux wil niet?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo, ik ben een beginnend Linux gebruiker. Ik heb van d.net het koetje voor Linux gedownload.
Uit de dnetc.txt file:
Once you have downloaded the client, it is a simple matter of getting going. Simply unpack/unzip/unarc the archive you downloaded and fire it up.
Dus ik doe:

$ tar xvzf dnetc-linux-arm-elf.tar.gz

en dan pakt ie de boel uit. So far so good. Dan word ik verondersteld om de client te runnen. Maar daar loopt het mis:

$ ./dnetc
bash: ./dnetc: cannot execute binary file

Wat doe ik nu fout?

En die dnetc.1 file die erbij staat. Dat lijkt mij een man file, maar hoe krijg ik die in de man pages?

Trouwens, stomme vraag waarschijnlijk, maar waar plaats je dnetc eigenlijk het beste? Ik ben er nog niet zo uit wanneer je iets in /bin /sbin /usr... zet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op vrijdag 20 april 2001 00:55 schreef mahi het volgende:
En die dnetc.1 file die erbij staat. Dat lijkt mij een man file, maar hoe krijg ik die in de man pages?
Nou, dat stuk heb ik al gevonden... gewoon naar de man pages directory kopiëren schijnt te werken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Weet je zeker dat je deze nodig hebt:
$ tar xvzf dnetc-linux-arm-elf.tar.gz
en niet een x86 versie ?

edit:
x86 is de versie die je nodig hebt voor bijvoorbeeld 99% van de Intel CPU''s en alle AMD CPU''s

We spend our years as a tale that is told

• BC3 Victim
Oh god... Ik voel me zo belachelijk. Gewoonweg de verkeerde file gedownload :)

Bedankt om me erop te wijzen. Daar had ik nog uren op kunnen suffen!

Kan je me ook effe een tip geven met waar ik dnetc best installeer?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:53

Kettrick

Rantmeister!

dnetc-linux-arm-elf.tar.gz

is dus een ARM client,
gewoon nieuwe downloaden en untarren,
de permissions zijn wel goed als je ze uitpakt..

en grazen maar !

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 20 april 2001 01:45 schreef mahi het volgende:
Oh god... Ik voel me zo belachelijk. Gewoonweg de verkeerde file gedownload :)

Bedankt om me erop te wijzen. Daar had ik nog uren op kunnen suffen!

Kan je me ook effe een tip geven met waar ik dnetc best installeer?
boeit weinig gewoon een dir of je maakt een nieuwe dir ::
/home/dnetc :P

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
het kan ook nog zijn dat de file geen execute rechten heeft. dit komt omdat het unix is. daar kan je aangeven of je hem mar lezen, schrijven en executen (oftewel in NL uitvoeren).

als hij dan nog zegt cann''t execute probeer dan eens:
chmod u+x dnetc

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• BC3 Victim
Bedankt voor jullie antwoorden!! ''t koetje graast nu lekker mee :)

Pagina: 1