[BC3] keyserver.org & dutchman.keyserver.org down

Pagina: 1
Acties:

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Ik zal over enkele momenten (kwartiertje ofzo) de keyserver.org server (tevens dutchman.keyserver.org) offline halen voor een upgrade + volledige herinstalatie van het systeem. Hierdoor is hij derhalve voor een langere periode niet te bereiken. De keyserver.org DNS wordt opgevangen door ns2.keyserver.org (Chaos) en ns3.keyserver.org (Onno); waarschijnlijk zullen alle keyserver domeinen goed bereikbaar blijven. Dutchman.keyserver.org logischerwijs niet, die hoop ik met behoud van stats na de herinstalatie weer "up" te gooien.

We spend our years as a tale that is told

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Good luck Dutchman.

Verwijderd

Ehhm, zomaar? ''t is wel handig natuurlijk als je zoiets een paar dagen vantevoren zegt.

• Dutchman!
ja zomaar, het systeem is gisteren nm herhaaldelijk gecrashed met een "out of memory" error en wat ander gezeik, dan ga ik niet nog een week wachten.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 14:38 schreef HlpDsK het volgende:
Ehhm, zomaar? ''t is wel handig natuurlijk als je zoiets een paar dagen vantevoren zegt.
volgens mij gaat dit altijd zo bij dpc keyservers :)
wees blij dat die het meld en zeur niet altijd zo :P

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Da''s goed werk Dutchman!
Een nieuwe installatie kan soms verhelderend werken, zeker als er MS software op staat :+

Thx voor de melding

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

Verwijderd

ej dutchman .. hoeland duurt dat nog ongeveer .. heb nu namelijk 10 pc''s die voor nix aan staan! ;(

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op dinsdag 17 april 2001 21:58 schreef n0va^ het volgende:
ej dutchman .. hoeland duurt dat nog ongeveer .. heb nu namelijk 10 pc''s die voor nix aan staan! ;(
Dutchman! is nog steeds offline op ICQ, dus dat betekent dat z''n bak ook nog offline is. Als-ie het zelf niet doorgeeft (wat-ie waarschijnlijk wèl zal doen, maar goed) geef ik wel een gil als ik ''m tegenkom!

D3 char(s)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hij is aanwezig op IRC, maar hij is nog bezig met het instellen van e.e.a.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op dinsdag 17 april 2001 22:03 schreef Chaos het volgende:
Hij is aanwezig op IRC, maar hij is nog bezig met het instellen van e.e.a.
Dus die bak is nog offline :)

Is wel makkelijk, ik kijk of z''n ICQ aanstaat als ik wil flushen... zo niet, dan flush ik ook niet!!!

D3 char(s)

• Dutchman!
De twee belangerijkste services (DNS en distributed proxy) draaien weer. Het systeem moet voor de rest nog ingericht en beveiligd worden maar de basis draait :).

Zie ook:
http://keyserver.org/system/

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Op dinsdag 17 april 2001 22:33 schreef Dutchman! het volgende:
De twee belangerijkste services (DNS en distributed proxy) draaien weer. Het systeem moet voor de rest nog ingericht en beveiligd worden maar de basis draait :).

Zie ook:
http://keyserver.org/system/
Wat een sneak hè?!
Gaat-ie zonder een kik te geven weer online... ;)

D3 char(s)

• Dutchman!
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/e.degraaf/zooi/servertje.jpg

Oud:
-Abit BP6
-Celeron 500 (1 stuks)
-64 MB SDRAM

Nieuw:
-Asus A7V-E
-Duron 750
-256 MB SDRAM

• Dutchman!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EINDELIJK

Het ADSL pakket is eindelijk aangekomen, dus dat kan ik vandaag aan gaan leggen. Op een gegeven moment zal ik mijn server over moeten zetten van kabel naar ADSL, en dus naar een nieuw IP adres. Dit moet vervolgens dan ook bij Networksolutions veranderd worden en dat betekend dus GEGARANDEERD een periode van onbereikbaarheid van mijn server, en in het slechtste geval van alle andere keyserver. (hoewel ns2.keyserver.org en ns3.keyserver.org zoiets af moeten vangen ga ik altijd uit van het rampensenario :))

LET DUS OP: raak niet in paniek als dutchman. en www.keyserver.org ineens vrij weinig doet, het is maar tijdelijk ;).

En als alles uiteindelijk aangesloten en ingesteld is: verviervoudigde upload, verdubbelde download. (van 8kB up naar 32kB up, van 64kB down naar 128kB down)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb ik ook gehad (dns omzetten naar ander ip) ging vrij vlot, alleen heb ik er gewoon voor gezorgt dat kabel en adsl 1 maand overlapten, zodat ik altijd bereikbaarm, een maand lang op 2 ip''s dus.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op woensdag 23 mei 2001 11:43 schreef DukeBox het volgende:
Heb ik ook gehad (dns omzetten naar ander ip) ging vrij vlot, alleen heb ik er gewoon voor gezorgt dat kabel en adsl 1 maand overlapten, zodat ik altijd bereikbaarm, een maand lang op 2 ip''s dus.
Dan ken jij Networksolutions waarschijnlijk niet...;)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Dutchman!
hmm, dit gaat nog een leuke klus worden als ik 20 meter cat5 door de muur moet gaan trekken.... en ik moet er nog een andere draad (bijvoorbeeld de kabel) voor opofferen ook |:(

• Dutchman!
en nog uitzoeken hoe het verhaal met Linux moet gaan werken....

Ik heb speciaal aan xs4all gevraagd of je een extern/public/world IP adres kreeg of een intern. Zij zeiden extern. Handleiding zegt intern |:(.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Dat zou uhm...., OUCH zijn

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 20:23
Hej Dutchman ik heb even een vraag, dat domein www.keyserver.org is van jou?

Mijn subteam, Total Grazing Addicts, waarvan ik de proxy draai heeft namelijk binnenkort misschien een probleem als mijn ip gaat veranderen. (Grote kans dat dat gebeurd over een maand of 3 als ik ga verhuizen). Om dit een beetje op te vangen hadden we al een idee om een domein te nemen ofso, maarja dat kost ook weer geld. Nou vroeg ik me of wij (Total Grazing Addicts) een sub-domein op keyserver.org konden krijgen. Als zoiets te regelen is (eventueel een vergoeding als dat nodig is) dan zou ik dat graag horen. Je kan me altijd ff mailen op martijn@telekabel.nl

Alvast bedankt :)

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 20:23
Ah dankje wel.
Pagina: 1