[BC3] Proxy Dsmarty?

Pagina: 1
Acties:

• Duffels
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-04-2019
Weet iemand wat er aan de hand is met de proxyserver van dsmarty(.com) ?

Het lijkt wel of alles ''vast'' staat. Al sinds vanmorgen vroeg zijn de stats niet meer veranderd.

Arthur

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn inderdaad problemen met die proxy. Aangezien DSmarty op vakantie is in Zuid-Afrika, zijn we nu bezig met een cursus ''hoe reset ik een PC'' voor de interieurverzorg-manager (ook wel werkster geheten).

Virussen? Scan ze hier!

• Duffels
  • Laatst online: 15-04-2019
K, thnx voor de reply :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vanmorgen om iets van kwart voor elf is er iets misgegaan met dsmarty.keyserver.org (laatste statsrun was 10.40). Een aantal dingen werken niet meer, waaronder de statsrun en het forum. Ik heb net even getest en de proxy zelf werkt nog wel. status.keyserver.org heeft DSmarty genoteerd als down, maar dat komt omdat het cgi-script dat de status doorgeeft niet meer werkt.

FlipFlap (de vakantie-admin) heeft vanmorgen geprobeerd om de server te resetten maar dat is niet gelukt, de remote admin progjes werken ook niet meer. Nu is het dus wachten op de persoon die de planten water geeft om de server te resetten. Daarvoor is wat telefoonverkeer nodig met Zuid Afrika dus dat gaat niet zo snel allemaal.

Maar de proxy werkt dus nog en het lijkt me dat je er gewoon zonder problemen kunt fetchen en flushen. Mocht je dit toch niet aandurven kijk dan even in het OGR of RC5 proxy-overzicht.

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:59
blijf op status.keyserver.org de statussen van 27 februari zien, andeen hier ook last van, of heb ik last van een hangende cache.
Daarnaast zie ik regelmatig loggings dat monitor.pl een timeout heeft gehad in m''n application-log

Verwijderd

chaos was me al voor :P

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Hallo allemaal,

Hier een berichtje met de laatste stand van zaken.

Er is inmiddels een teleconferentie geweest met Sûd Àfricà. Echter de planten-verzorg-buren die een sleutel hebben zijn niet bereikbaar. Chaos, wel-ingelicht als hij is ;), heeft e.e.a. keurig verwoord. Stats, Forum en Remote admin gebeuren is down. De rest lijkt het allemaal nog te doen. We gaan zo snel mogelijk proberen de zaak fysiek te resetten. Het lijkt erop dat de eerst volgende stap pas na 24:00 vanavond genomen kan worden en dat is: een bij de buren bekende persoon mobiliseren. Hopenlijk kunnen we dan morgen DSmarty''s serverhok benaderen.

Voor nu gegroet

Holiday Admin

ff niets

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 21:20 schreef FlipFlap het volgende:
Hallo allemaal,

Hier een berichtje met de laatste stand van zaken.

Er is inmiddels een teleconferentie geweest met Sûd Àfricà. Echter de planten-verzorg-buren die een sleutel hebben zijn niet bereikbaar. Chaos, wel-ingelicht als hij is ;), heeft e.e.a. keurig verwoord. Stats, Forum en Remote admin gebeuren is down. De rest lijkt het allemaal nog te doen. We gaan zo snel mogelijk proberen de zaak fysiek te resetten. Het lijkt erop dat de eerst volgende stap pas na 24:00 vanavond genomen kan worden en dat is: een bij de buren bekende persoon mobiliseren. Hopenlijk kunnen we dan morgen DSmarty''s serverhok benaderen.

Voor nu gegroet

Holiday Admin
Hhahahaha
first enter his house then penetrate his secure serverbunker :D

Verwijderd

Is er nog wel een kans dat ie flushed over een paar uur of niet?

• brilsmurf
  • Laatst online: 24-05 11:58
Nee, dat zal dan ook wel niet.
Waarschijnlijk pas als hij morgen herstart wordt.

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 15:42
Mocht de proxy van Dsmarty down gaan, dan kan er geflushed worden op proxy80.dsmarty.com, deze zal zodra proxy.dsmarty.com weer OK is hier naar door flushen....

proxy80.dsmarty.com is te bereiken op poort 80 en 2064....

m.v.g.
MadMan

Cupra Born

• FlipFlap

FlipFlap

Ik zal mijn uiterste best doen om de zondagflush van DSmarty''s proxy gewoon door te laten gaan. Het blijft natuurlijk afhankelijk van het al dan niet binnen kunnen komen (zonder gebruik van bakstenen etc. :P ).

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Yahoooooooooooo }:O

We zijn aan het flushen. Dus de zondagflush is toch nog gered!

Als er nog bijzonderheden zijn kun je ze hier posten.

* FlipFlap signing out

ff niets

Verwijderd

Misschien kun je nog ff een statsrun doen van gisteren... dat lijkt me nog wel handig.
We(Noorder Power Cows) hebben gisteren namelijk 7K opgestuurd aan dsmarty. *D

• FlipFlap

FlipFlap

Als het goed is, is die inmiddels voltooid. Laat maar weten als er problemen zijn.

ff niets

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Is de proxy momenteel weer uit de lucht ?
Ik krijg bij fetchen/flushen conection refused, ook zijn stats-pagina is onbereikbaar.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• FlipFlap

FlipFlap

Helaas is het weer zover. Hoelang blijft een Win98 bak het ook doen? Sry folks. De proxy & stats machine is nu volledig vast. Er zal dus weer een bezoekje aan te pas moeten komen ;( en daar heb ik nu ff geen tijd voor.

ff niets

• Onno
  • Niet online
Windows 98... hmm... ik kan niet anders zeggen dan dat DSmarty wel origineel is geweest met de keuze van een OS voor z''n server. :P

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

:(

We wachten maar even af ....

Opmerkelijk dat als hij thuis is er weinig te merken valt van problemen.
Of hij reset eea direct zodat niemand er last van heeft of zou zijn computertje zijn baasje missen ?

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Dsmarty dat als servertje draait, maarja, het zij zo.

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
dacht zelf dat hij win2k advanced server draaide, en die moet zoiets gewoon kunnen natuurlijk...

We spend our years as a tale that is told

• FlipFlap

FlipFlap

Hij had op het laatste moment een andere machine voor de stats etc. ingericht. 4 dagen voor zijn vertrek. Als hij had verteld dat hij daar Win98 op zou zetten, had ik mij afgemeld als "Holiday-Admin". Dat kan natuurlijk niet goed gaan.

Ik kwam er zelf pas achter toen ik na de eerste vastloper die computer opnieuw ging opstarten. Ik viel van mijn stoel van verbazing toen ik het Win98 opstartscherm zag. Gevolgd door scandisk :( natuurlijk.

Ik heb wel ff zitten overwegen om er niet alsnog Win2k bij op te zetten, maar ik had toen eigenlijk nog geen enkele ervaring met perproxy en met de stats-generator. Apache, php, het forum, de mailserver. Allemaal geen probleem, maar voor de rest kon ik gewoon het risico niet nemen. Daar hangen mij wat teveel koetjes aan.

Overigens heb ik toen zelf ''s avonds gelijk zelf een perproxy geïnstalleerd en daarvan weet ik inmiddels dat dat geen probleem zou zijn, stats echter ben ik nog niet aan toegekomen.

ff niets

• DSmarty
  • Niet online
Het is voor mij erg lastig om vanuit Zuid-Aloha mijne heren ;)

Sorry dat het allemaal niet helemaal vloeiend liep.

In afwachting van een andere keyserver had ik even snel een win98 machine ingericht.
Als het goed is is alles nu gereset en draait alles weer.

BAYA DANKIE Afrika (en op dit moment vanuit Swaziland) internet-cafe''s te vinden.
Het lokale internet-cafe alhier bestaat uit een P75 met een 28k8 modem :P

Anyway, ik ben 18 april weer terug, have a lot of fun! :}O

• DSmarty
  • Niet online
Excuses, ik zie dat ik de keyserver zelf niet kan bereiken.
Ik had helaas niet genoeg tijd om alles van te voren goed over te zetten op een ander systeem :(
Dit zal ik doen zodra ik terugkom van mijn vakantie.

Het is trouwens geweldig hier, lekker weer & alles is enorm goedkoop.
Ik hoop over 4 dagen weer over een internet-verbinding te kunnen beschikken in het toeristisch gebied rondom Durban.

Greetz uit Zuid-Afrika & Swaziland }:O

• FlipFlap

FlipFlap

Vriendelijke vriend,
Als jij daar vandaan je keyserver had kunnen bereiken, had ik het ook gekund. En dan was hij al gereset ;)

Bedankt voor het vertrouwen :P

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Even zonder gekheid. We zullen proberen zo spoedig mogelijk de keyserver van DSmarty te resetten.

Aangezien de (enige en) laatste foutmelding die ik nog kon zien te maken had met php zal ik proberen het forum (php gebaseerd) over te halen naar een andere machine. iig zal ik zo proberen zoveel mogelijk de keyserver te ontlasten in de hoop dat we zo stabiel mogelijk kunnen draaien totdat DSmarty terug is.

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Op dinsdag 10 april 2001 09:43 schreef Onno het volgende:
Windows 98... hmm... ik kan niet anders zeggen dan dat DSmarty wel origineel is geweest met de keuze van een OS voor z''n server. :P
Onno, mag ik ten tijde van DSmarty''s terugkeer jou unix manual lenen >:)

ff niets

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 13:18 schreef FlipFlap het volgende:

[..]

Onno, mag ik ten tijde van DSmarty''s terugkeer jouw unix manual lenen >:)
Maar natuurlijk. >:)

• FlipFlap

FlipFlap

Gna gna >:)

Ik bedenk me nu nog wat. DSmarty kan niet eens op zijn keyserver komen al zou die gewoon nog draaien. Aangezien iemand mogelijkerwijze het wachtwoord heeft gezien, heb ik het veranderd. :)

(Dus als je het nieuwe pw wilt weten DSmarty... ff bellen)

ff niets

Verwijderd

Hmm.... Toen ik in ZA zat, ging mijn server ook plat. Mijn hele team in rep en roer etc...

Misschien ligt het wel aan ZA.. Zou jammer zijn, want DSmarty zal waarschijnlijk beamen dat het een fantastisch mooi land is.

Anyway, DSmarty, klein lesje afrikaans...: het is niet baya, maar baie...

baie dankie boet -> erg bedankt vriend! :)

Verwijderd

je kan ook als proxy victorb.dsmarty.com gebruiken alles wat je flusht komt bij dsmarty aan :)
standaard poorten bij dsmarty werken ook bij mij

Verwijderd

De proxy doet het weer!

Hopelijk nu voor wat langer!

Ik ben onder telefonische begeleiding van Flipflap binnengedrongen in donker Dsmarty-hoofdkwartier met behulp van een key van de "planten-water-geef-buren"! daarvoor veel dank!
Alles is weer koek en ei.

De stats zullen over een half uur weer lopen
Het forum zal tijdelijk verplaatst worden
Info hierover volgt...

p.s. Dsmarty, ik denk dat de buurman aardiger is tegen mij dan tegen jou als je terugkomt :P

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:26 schreef libido78 het volgende:
p.s. Dsmarty, ik denk dat de buurman aardiger is tegen mij dan tegen jou als je terugkomt :P
wat bedoel je :?

Maar was het spannend in dsmarty zijn donkere server hok met al zijn 486''s :P

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:30 schreef victorb het volgende:

[..]

wat bedoel je :?

hij krijgt een pak op z''n donder van de buurman! >:)
Is wel warm in 486-domeintje daaro :P

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:30 schreef victorb het volgende:
Jaloers?

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 19:51 schreef [BoerQ] het volgende:

[..]

Jaloers?
nah niet echt :)

ik ben wel Jalours op jouw "pentium 133 met 64mb server" :P

• DSmarty
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 14:43 schreef Stiek het volgende:
Hmm.... Toen ik in ZA zat, ging mijn server ook plat. Mijn hele team in rep en roer etc...

Misschien ligt het wel aan ZA.. Zou jammer zijn, want DSmarty zal waarschijnlijk beamen dat het een fantastisch mooi land is.

Anyway, DSmarty, klein lesje afrikaans...: het is niet baya, maar baie...

baie dankie boet -> erg bedankt vriend! :)
Hartelijk dank :P

Ik zit nu in Kwazulu-Natal.
Het bevalt me hier prima idd.
Heerlijk weer (lekker zonnetje en een fris windje) en goed bier (Castle en Windhoek).

Groenten uit Suid-Afrika }:O

• FlipFlap

FlipFlap

Het spijt me om in herhaling te vallen, maar de beruchte Win98 proxy/stats machine is weer down. In de loop van de 2e paasdag zullen we proberen de machine weer omhoog te krijgen.

Helaas heeft het verplaatsen van het forum niet kunnen leiden tot een uptime tot en met 18 april. Een voordeel van de forum-verhuis-aktie van mij is dat het forum nu nog wel online is.

Na 18 april zal de keyserver van DSmarty zijn gebruikelijke betrouwbaarheid terugkrijgen. Voor de volgende vakantie van DSmarty zal hij wel een andere Holiday-Admin aanstellen >:)

Greetz FlipFlap

ff niets

• Dutchman!
  • Laatst online: 22-05 17:04
Ik hoop dat DSmarty voor de volgende vakantie gewoon een goed geinstalleerd Linux of Winhoos NT bakje heeft staan als proxy >:).

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

het beste alternatief: een vakantieverbod >:)

• FlipFlap

FlipFlap

Up again!!!!

:)

ff niets

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Da''s mooi, nu nog ff Linux erop >:)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1