[BC3] Ik blijf twijfelen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-05 10:03
Er is een hele hype gaande over het UB project tegen kanker bestrijding.
( vast wel gemerkt op dit forum )

Nou ben ik geheel voor dit soort projecten. Maar ik blijf twijfelen of het commersie gedeelte in dit project niet wat te groot is.

Zo zou niet alle cpu tijd naar het kanker-bestrijdings programma gaan. ( te lezen in diverse topics.

Op het forum van UB komen toch ook dit soort vragen voor.. Ik krijg een beetje het idee dat er hier toch meer aan de hand is.

<quote>
This -is- nothing but a way for large corporations to get huge quantities of data processing for cheap.

Do not be fooled, people - as noble a cause as cancer research is, the work your system will do is potentially worth tens, if not hundreds, of billions of dollars.

The people who engage in genetic research have already taken out numerous patents for items which are in your body - the drug companies try to patent molecules that are created by what your body does to their pills. They would not be here unless they could smell the stench of lucre: they want you to pay your connection fees and your electricity bills so they can give you the choice between overpriced drugs or death.
</quote>
te lezen op : UB Forum

Jullie mening ?? :? :?

<edit> typo .. Thanx Mr_Atheist </edit>

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Topic is met 1 p :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
ps. je icoon werkt niet
Ohjawel hoor... Zeker Casema ofzo? :)

• Fanman
Op woensdag 04 april 2001 21:08 schreef Mr_Atheist het volgende:
Topic is met 1 p :)
ps. je icoon werkt niet :)

Verwijderd

Ik zou voor die udclient gaan, al is het alleen maar om dat het er zo gaaf uitziet.

En bovendien, dit is een groot project met veel media aandacht. Dus moet dpc wel bovenaan staan. }:O

• Fanman
Op woensdag 04 april 2001 21:11 schreef [BoerQ] het volgende:
Ik zou voor die udclient gaan, al is het alleen maar om dat het er zo gaaf uitziet.

En bovendien, dit is een groot project met veel media aandacht. Dus moet dpc wel bovenaan staan. }:O
beetje populair vindt je niet ?? :r

Verwijderd

Zit een kern van waarheid in. Maar aan de andere kant heeft een non-profit org. nooit de kennis en het geld in huis om een project zoals dit op te zetten. Ik denk echt niet dat er een ''sociale'' bioloog/chemicus op een zolderkamertje de software in elkaar knutselt, online zet (inclusief het serverpark om de hele wereld te voorzien van data en de uitkomsten weer te verwerken) en als er een resultaat is dit goedkoop kan produceren.
Organisaties als Dnet kunnen dit al beter. Qua kennis is er niet meer nodig dan wat wiskunde en informatica, ipv de biologische/chemische/wiskundige/ict-kennis van het kanker-project. Ook is de data van dnet op zich veel ''lichter'' om te verwerken.

Het serverpark, de kennis etc. kosten nu eenmaal klauwen met geld, en het is mooi dat dit via sponsoring geregeld kan worden. Vraag is natuurlijk of er alleen geld uit sponsoring komt, of ook uit ''betaald rekenwerk''.

Wat ik probeer duidelijk te maken: het is voor een non-profit organisatie eigenlijk niet te doen een project als dit op te zetten (of overheden moeten ook sponsoren...). Enige mogelijkheid is dan nog commercieel. Probleem: wordt het bedrijf niet té commercieel, en worden de vrijwillige rekenaars niet genept.

Ik ben iig gejoind. Ik vind het het risico waard om belazerd te worden (en verder heb ik weinig te verliezen).

• Fanman
Op woensdag 04 april 2001 22:40 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

nog erger... UPC

• 0rbit
Trouwens, als jij System Engineer bent waarom schrijf je dit dan zelf als "System Engeneer" in je profile? Slordig hoor... Goeie werknemer :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 04 april 2001 22:40 schreef Mr_Atheist het volgende:

[..]

Correctie.. je WEBicon is dood :).

• Fanman
Op woensdag 04 april 2001 22:41 schreef Mr_Atheist het volgende:
Trouwens, als jij System Engineer bent waarom schrijf je dit dan zelf als "System Engeneer" in je profile? Slordig hoor... Goeie werknemer :)
ZUCHT ... verveel je je ?? |:(

:):):):)

• Fanman
Maar laten we on-topic blijven.. ik ben wel eens benieuwd naar de reacties van mede dpc''ers..

Verwijderd

Quote-je uit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/153974/9
Onze financiering komt trouwens voornamelijk uit ons startkapitaal van Softbank, $13M. En we zijn druk bezig met nieuwe VC''s (Venture Capitalists) te werven, en met deze publiciteit moet dat lukken.

• Fanman
Dat bedoel ik dus maar....

Verwijderd

Maar heeft bijv. RC5-64 meer nut als het UB project? Volgensmij niet!

• harrie_1
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 11:17

harrie_1

Dreanor Horde NL

Waar gaat dit nou over???
Van mij part is t commercieel.... Maar als ik daarbij kan helpen aan een medicijn tegen kanker dan zal ik daar zeker aan mee helpen!

Merkez

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 04 april 2001 23:11 schreef basst het volgende:
Maar heeft bijv. RC5-64 meer nut als het UB project? Volgensmij niet!
Inderdaad. En wie zegt dat je daar geen commerciële zooi doet? Ik bedoel, je kan weliswaar de crunch-code downloaden, maar het fetch/flush gedeelte en het buffer-write gedeelte hebben ze (om voor de hand liggende redenen) weggelaten uit de source. Wie zegt dat ze niet nog meer hebben weggelaten?

Ik bedoel maar...

En wil volstaan met één link : http://forum.ud.com/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=5&t=000143

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 08:24 schreef wildhagen het volgende:

Ik bedoel, je kan weliswaar de crunch-code downloaden...
Euh... Je kan de source downloaden, maar wie zegt er dat je ook daadwerkelijk een programma draait dat met deze source is gemaakt:?
DNet kan een willekeurige source hebben neergezet (die toevallig wat met rc5 doet ;)), en in de client-releases (de echte executables die iedereen draait) een heel ander rekengedeelte hebben ingebouwd :'(

En wie controleert dat :Z

Verwijderd

Paranoia, mannen ? Binnenkort komt geloof ik "Conspiracy theory" op TV. Ik zou hem niet kijken als je vermoed dat allerlei enge instanties aan je PC zitten te prutsen.

• Hiddo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
Op donderdag 05 april 2001 09:44 schreef Nemesis het volgende:
Paranoia, mannen ? Binnenkort komt geloof ik "Conspiracy theory" op TV. Ik zou hem niet kijken als je vermoed dat allerlei enge instanties aan je PC zitten te prutsen.
Die was maandag al op TV, misschien dat het juist daar door komt... >:)

Verwijderd

Ah, is dat het >:). Welnu :

Punt van discussie is dus :
- Is UD commercieel bezig ? : Ja, min of meer wel, een patent levert uiteindelijk geld op. Of dit in verhouding staat met wat fabrikanten verdienen met productie van pharmaceuticals valt nog te bezien
- Wat is daar op tegen ? : Gezien het aantal Groenlinks/Kabouterpartij-reacties is er blijkbaar iets op tegen om commerciele praktijken uit te voeren. Suit yourself : Don''t participate.
- Is de commerciele factor aangegeven ? : Ja ! Hoe onduidelijk ook, alle partijen en hun rechten kun je vinden. Ben je het niet eens met de juridische posities, doe dan niet mee.
- Heeft het project nut ? : Yup ! Het is niet de "be all, end all Cure" maar een deeloplossing van een ongelooflijk ingewikkeld probleem. Denk je er anders over (nutteloos, whatever) doe dan niet mee.
Pagina: 1