[BC3] RC5 Source

Pagina: 1
Acties:

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik ben de sourcecode van de rc5 core een beetje aan het bestuderen (/client/rc5/ansi/rc5ansi2-b2.cpp om precies te zijn).

Er zijn een paar dingen die ik niet begrijp:

Er staat steeds A1 = S[N] = ... Waarom worden er twee variabelen gebruikt voor één waarde?

Verder staat er bijvoorbeeld bij ROUND2EVEN(N):

A1 = S1[N] = ROTL3(S1[N] + A1 + Lhi1);

Als S1[N] steeds gelijk is aan A1, waarom zou je dan S1[N] + A1 doen ipv 2*A1 of A1 + A1?

Ik hoop dat er hier iemand is die zich een beetje in de source verdiept heeft...

edit: pad was niet helemaal goed

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Misschien kun je even de volledige url geven... met slechts een halve url kom ik niet echt ver...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
Tja... volgens mij is dit dus niet de broncode van de client... noch van de core...

• marcusk
Het is eigenlijk geen URL maar een pad, maar ok...
ftp://ftp.distributed.net/pub/dcti/source/pub-20010205.tgz en dan client/rc5/ansi/rc5ansi2-b2.cpp

• 0rbit
Hij is misschien bij nader inzien wel van een zeer oude client :) Maar je hebt er verders geen kont aan, toch?

• marcusk
Ik wil gewoon weten hoor het algorithme werkt. Vandaar dat ik een simpele (geen ASM dus) versie gebruik (of wil gebruiken). Tips voor een betere file daarvoor zijn zeer welkom :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Een oude client? De tar-bal is van 5 feb 2001. Dat noem in niet oud in dnet termen. Kijk eens naar de laatste officiele versie van de client, die is nog veel ouder.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Het is versie 466 om precies te zijn, dus zo oud is ie niet.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Oftewel Mr. Atheist }:O kan er niets zinnigs op zeggen :9
* Mobster heeft niet het idee dat ie er Camembert van heeft gegeten, maar moest lachen om zijn reactie.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 02 april 2001 12:23 schreef Hedeon het volgende:
Het is versie 466 om precies te zijn, dus zo oud is ie niet.
Hmm, dat is wél de versie met die mega-bug erin... dus of het nu zo verstandig is om juist die versie te gebruiken kan je je afvragen.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 15:52 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hmm, dat is wél de versie met die mega-bug erin... dus of het nu zo verstandig is om juist die versie te gebruiken kan je je afvragen.
Maar die bug zit niet in de ogr of rc5 core zelf. Dus deze source kan je wel gebruiken om bv de core te optimalizeren.

De OGR core is nog in C...Ik vraag me af of er nog snelheid te behalen valt als het in ASM wordt geschreven.

• marcusk
Ik gebruik nu rc5ansi2-bo3.cpp om te bestuderen :) Die is wel wat beter geschikt daarvoor.
De OGR core is nog in C...Ik vraag me af of er nog snelheid te behalen valt als het in ASM wordt geschreven.
In client\ogr? staat wel een ASM-core (lijkt mij iig een core)
Pagina: 1