Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Er zijn 3 contest maar geen stats. Errug slechte zaak dus
Maargoed, de server wil niet echt meewerken is ook een reden. Verder is de daling begonnen toen het forum verplaatst is. Floris heeft toen belooft dat het forum weer een ander plekje zou krijgen (na overleg met GoT crew) maar dat is nog niet gebeurd. Mogelijke plekken zijn: terug naar het Stuffis Generalis gedeelte, of een eigen hoofdafdeling met 1 of 2 subfora.
We spend our years as a tale that is told
Het komt regelmatig voor dat de stats van vandaag pas om 23:50 worden gepost oid..
Dit kost me zeker een F5 knop de maand
(Ik neem dit niemand kwalijk hoor, het is gewoon een mededeling in het algemeen)
En idd zoals Dutchman al aangeeft, het DPC gedeelte is naar beneden gemoved, ook wel jammerszQ''s..
Laten we oppassen dat DPC niet zoiets overkomt als AT, daar liepen de mensen een paar maanden geleden flink te klagen en zuchten over het feit dat de ''gezelligheid'' helemaal verdwenen was (en ze achter DPC stonden
Een eigen hoofdafdeling is misschien wel OK, met daarin bv een opdeling in subteams, pproxy & chat? Ik zeg maar wat...Mogelijke plekken zijn: terug naar het Stuffis Generalis gedeelte, of een eigen hoofdafdeling met 1 of 2 subfora.
Swing!
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Dutchman, aangenaam,Op vrijdag 30 maart 2001 17:05 schreef RobzQ het volgende:
En idd zoals Dsmarty al aangeeft,..
We spend our years as a tale that is told
en nu nog meer want ik zie dat dmarty helemaal geen icon meer heeft
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
iig wil ik de rest van de crew er nog even op wijzen dat dit nou precies is wat ik bedoel...
Intentionally left blank
Verwijderd
ps
ik wil stats
Het begon al voordat de servers over de rooie gingen.Op vrijdag 30 maart 2001 17:30 schreef happy_at_work het volgende:
Als Tnet de helft van de tijd down is, stop je met kijken. Dus dat het zo rustig is is idd verklaarbaar.
Opdelen in de verschillende projecten is misschien ook maar een ID? RC5 en OGR, Seti, GF? Daarbij kan dan nog subteamsOp vrijdag 30 maart 2001 17:05 schreef RobzQ het volgende:
Een eigen hoofdafdeling is misschien wel OK, met daarin bv een opdeling in subteams, pproxy & chat? Ik zeg maar wat...
Mag ik jou er dan even op wijzen dat wij daar een eigen forum en een irc-kanaal voor hebben?iig wil ik de rest van de crew er nog even op wijzen dat dit nou precies is wat ik bedoel...
Ja en? Daarbij heb ik dit probleem ook al in die kanalen aangekaart, maar helaas lijken daar de meeste crew-leden hun ogen te sluiten voor dit probleem.Op vrijdag 30 maart 2001 19:19 schreef Chaos het volgende:
[..]
Mag ik jou er dan even op wijzen dat wij daar een eigen forum en een irc-kanaal voor hebben?
Nogmaals: het is mijn mening dat de achterban recht heeft op een DPCH die op tijd gepost wordt. Ik vind ook dat dit in het belang is van de DPC.
De interesse is idd afgezwakt sinds we nummer 1 staan in RC5, maar dat is des te meer reden om nog beter ons best te doen om te groeien en de belangstelling vast te houden!
Dit is geen verwijt naar wie dan ook, want ik ben tevens van mening dat iedereen vrij is in wat hij of zij wel en niet wil doen; ik vind alleen dat wanneer om wat voor reden dan ook er geen DPCH gepost wordt terwijl daar wel gelegenheid toe was wat betreft beschikbaarheid van stats op Dnet, en het ''up'' zijn van GoT/Tweakers er gewoon naar alternatieven gekeken moet worden.
Dit bv in de vorm van meer statsposters en een gegarandeerde beschikbaarheid van de gegevens die nodig zijn voor de DPCH.
Nogmaals: dit is geen verwijt aan wie dan ook, en ook niet bedoelt om de rest van de crew eens lekker af te zeiken. Het is gewoon mijn mening, en ik vind dat ik die hier ook wel mag plaatsen.
Intentionally left blank
(daarom ben ik OGR gaan doen, maar dat terzijde).
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
idd; it''s lonely at the top...Op vrijdag 30 maart 2001 19:56 schreef Marc H het volgende:
Wat het natuurlijk ook is, is dat we wat RC5-64 (het belangrijkste project, waar de meeste leden aan meedoen) betreft zo geweldig groot zijn geworden dat er dagelijks 25 tot 50 procent meer geflushed wordt dan de nummer 2, zodat er helemaal geen concurrentie meer is.
(daarom ben ik OGR gaan doen, maar dat terzijde).
Intentionally left blank
Als jij DPCH''s wil posten weet je bij wie je dat moet regelen. (Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat je het afgezien van wat weinig subtiele hints niet eens gevraagd hebt.)Op vrijdag 30 maart 2001 19:56 schreef crisp het volgende:
blaat
Op dit moment zijn er geen nieuwe DPCH''s beschikbaar, dus kunnen we ook niets posten. Als je zelf een compleet stats-systeem wilt gaan bouwen, niemand houdt je tegen, maar ga niet iets afkraken zolang jij zelf niets beters hebt.
Sjamajee
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
1) Ik heb het wel degelijk een keer aan Onno gevraagt in #keyserver, maar da''s waarschijnlijk al een week of 3 geleden. Daarbij zou het niet veel oplossen omdat ik overdag ook werk; ik zou hooguit ''s ochtends de OGR hitparade kunnen maken, maar tegen de tijd dat de RC5 stats beschikbaar zijn zit ik al op mijn werk.Op vrijdag 30 maart 2001 20:10 schreef Chaos het volgende:
[..]
Als jij DPCH''s wil posten weet je bij wie je dat moet regelen. (Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat je het afgezien van wat weinig subtiele hints niet eens gevraagd hebt.)
Op dit moment zijn er geen nieuwe DPCH''s beschikbaar, dus kunnen we ook niets posten. Als je zelf een compleet stats-systeem wilt gaan bouwen, niemand houdt je tegen, maar ga niet iets afkraken zolang jij zelf niets beters hebt.
2) Zie mijn suggestie: gegarandeerde beschikbaarheid van de gegevens (desnoods een mirror oid)
3) Mijn eigen stats systeem bouw ik uit eigen ''noodzaak''; het bijhouden van alle teamstats in excel kost gewoonweg ontzettend veel tijd. Daarbij zou het eventueel ook bruikbaar zijn voor andere doeleinden.
4) ik heb niks afgekraakt voor zover ik weet...
Het was ook niet mijn bedoeling deze discussie hier voort te zetten, maar sommige posts vragen nu eenmaal om een reactie....
Intentionally left blank
Ok, daar schieten we dus niets mee op.Daarbij zou het niet veel oplossen omdat ik overdag ook werk
Wat is ''gegarandeerd''??? Wil je vrijwilligers boetes op gaan leggen als ze iets niet snel genoeg doen? En mirroring klinkt heel leuk hoor, maar dat gaat in de praktijk dus niet zo makkelijk.Zie mijn suggestie: gegarandeerde beschikbaarheid van de gegevens (desnoods een mirror oid)
Het is nog lang niet klaar, maar het zou eventueel bruikbaar kunnen zijn, daarmee komen we dus ook al niet verder.Daarbij zou het eventueel ook bruikbaar zijn voor andere doeleinden.
Mhja.. ach.. jouw post komt iig niet echt sympathiek over op de vrijwilligers die elke dag weer hun best doen om ondanks werk en studie de DPCH op tijd op GoT te krijgen.ik heb niks afgekraakt voor zover ik weet...
Dat doe je dus wel. (En ik ben gek dat ik er op reageer, maarja.. toch maar even wat context toevoegen anders is het straks weer crisp vs. de grote boze crew die nooit wat uitvoert.)Het was ook niet mijn bedoeling deze discussie hier voort te zetten
Nee, idd. Ik heb ook nooit gezegd dat dat wel zo zou zijn, daarom ben ik er ook nooit verder op in gegaan.Ok, daar schieten we dus niets mee op.
Het is maar een suggestie; het lijkt mij niet zo moeilijk om dezelfde database op 2 plaatsen bij te houden en beschikbaar te stellen voor de statsposters.Wat is ''gegarandeerd''??? Wil je vrijwilligers boetes op gaan leggen als ze iets niet snel genoeg doen? En mirroring klinkt heel leuk hoor, maar dat gaat in de praktijk dus niet zo makkelijk.
Dat verhaal van die boetes vind ik wel erg ver gezocht hoor, ik ben zelf immers ook een vrijwilliger, en daarbij heb ik al gezegt dat een ieder voor zich moet weten wat hij of zij wel en niet wil doen. Ik kijk daar ook niemand op aan maar zie daardoor wel een probleem ontstaan...
Het is tenminste iets toch? Ik wil daar tijd in steken; in de eerste plaats voor mezelf, maar als anderen het kunnen gebruiken is dat toch alleen maar mooi meegenomen?Het is nog lang niet klaar, maar het zou eventueel bruikbaar kunnen zijn, daarmee komen we dus ook al niet verder.
Op dit moment heb je daar nog niets aan nee, maar door dit soort reacties wordt ik ook niet echt gemotiveerd om het daadwerkelijk door te zetten.
Ik ben ook maar een vrijwilliger hoor! (zie ook boven)Mhja.. ach.. jouw post komt iig niet echt sympathiek over op de vrijwilligers die elke dag weer hun best doen om ondanks werk en studie de DPCH op tijd op GoT te krijgen.
Ik zoek nog steeds naar de context...Dat doe je dus wel. (En ik ben gek dat ik er op reageer, maarja.. toch maar even wat context toevoegen anders is het straks weer crisp vs. de grote boze crew die nooit wat uitvoert.)
Deze discussie is van mijn kant hiermee wel gedaan, dus tenzij er nog iets contructiefs aan kan worden toegevoegd laat ik het hierbij. Degene die het laatste woord wil mag zijn gang gaan!
Intentionally left blank
Een paar dingen waardoor het beter zou gaan is het opnieuw aanwakkeren van een assimilatie oorlog.. dmv reclame in games enz.. genoeg NL''ers die nog niet meegrazen.. en weer een beetje de mood er in gooien door wat competitie terug te brengen met AT.. en andere teams in bijvoorbeeld OGR, GF en Seti..
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Verwijderd
ik vind ook dat GoT de laatste tijd er vaak uit ligt en dat de stats best laat worden gepoost.
dat er naar een oplossing word gekeken is toch niet meer dan logisch?
ik hoop dat de crew gebruik maakt van de leden die vrijwillig tijd en [EneRGy]:) in DPC willen stoppen !
ok het gaat inderdaad ook over het niet bereikbaar zijn van het forum en het laat posten van de stats.. maar dat zijn dingen die vaak te maken hebben met overmacht (Dnet en server park T.net) dus laten we die discussie later houden als T.net weer op volle kracht is.. dat lijkt me beter..
Maar ik denk dat het beter is om ons nu te richten op oplossing voor het dufheidsprobleem bij DPC.. en hoe we het op gaan lossen..
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95