[BC3] Ongeschreven Regels mbt Sparen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Topicstarter
Inderdaad, sparen is fout

Maar meer dan de helft (ruwe schatting) van de DPC doet het toch, en bij TA zijn er ook diverse die het doen.

Maar tot op heden heb ik nog steeds geen "ongeschreven regels" hierin gezien.
Toen DNet een backlog van hier tot TA had werd er alleen maar gezegd NIET meer sparen.
Aangezien dit weinig effect heeft vraag ik me toch af er niet een bepaalde richtlijn moet komen voor de mensen die toch gaan sparen maar hierin wel binnen de regels van de DPC blijven :?

Ik kan me voorstellen dat er een termijn en aantal blokken geldt voor de te sparen periode
...bv 4-6 weken met een max van 200k per persoon/team

Ik probeer het zelf gezellig te houden en toch elke 2 weken te flushen met een max van 20k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

er wordt op dit moment niet of nauwelijks meer gespaard, zoals het nu gaat is het volgens mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Gewoon NIET sparen. Punt.
Als je een PC zonder internet hebt ofzo of iets speciaals hebt is er geen man overboord als je een week of 1, 2 niet flushed en je niet boven de 100, 200K komt. Maar zodra je veel hoger komt of je blokken langer vast houd kan dat tot problemen met de distributed.net crew leiden.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:23 schreef Dutchman! het volgende:
Gewoon NIET sparen. Punt.
Als je een PC zonder internet hebt ofzo of iets speciaals hebt is er geen man overboord als je een week of 1, 2 niet flushed en je niet boven de 100, 200K komt. Maar zodra je veel hoger komt of je blokken langer vast houd kan dat tot problemen met de distributed.net crew leiden.
Ok niet sparen PUNT ! heel leuk, maar dan is er voor diverse leden geen lol meer aan.
Dus haal effe die plaat voor je kop weg en denk even mee hoe we distributed.net zoveel mogelijk kunnen ontlasten.

En bekijk je de stats weleens dutchman?
Volgens mij was het team frikandel, correct me if im wrong, die laatst 250K flushte?

Dus er word wel degelijk gespaard en daar kan je geen sodemieter tegen doen, alleen distrubuted.net door de blocks maar 24 uur houdbaar te maken.

Oftewel......hoe beperken we dit zoveel mogelijk? en struisvogelpolitiek werkt dus niet.

[editmode]
Op woensdag 28 maart 2001 00:13 schreef Sequence het volgende:
er wordt op dit moment niet of nauwelijks meer gespaard, zoals het nu gaat is het volgens mij prima
inderdaad, nu gaat het goed. Maar voor hoelang? Voordat TA weer begint te zeuren dat wij backlogs veroorzaken...

Dat houd mij dus wakker.....

[/editmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 17:57

Lordy79

Vastberaden

Ik blijf mooi sparen...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Kijk en daar pak je ons ook mee.. wij van de KNKB sparen iets van 5 weken en flushen dan.. omdat we anders nooit in de stats komen.. en als je die blocks 24 uur houdbaar maakt zijn kleinere teams de dupe en die zullen dan ook stoppen :(

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[DPC] Halbewoners is altijd in de stats. Misschien niet in de Top-10 DPC, maar toch. Kwestie van dagelijks flushen en je om de haverklap irriteren aan mensen die zonodig onregelmatig moeten flushen. Zo is er geen competitie-element, wel een regelmatig terugkerende egotrip.
Als je zo graag bovenin de stats wilt staan ga je toch lekker GF, F@H of G@H doen ? Ook OGR kan nog wel wat versterking gebruiken, ik neem aan dat sparen daar ook nog wat makkelijker kan (wat betreft d.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer...

Zonder sparen komen de meeste peopletjes niet in de top 30 en is er dus niets meer aan. Voordat deze mensen dan helemaal verdwijnen zou ik zeggen : lekker laten sparen die lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Laatst online: 15:33

NightBird

DPC-Crew Coding
Op woensdag 28 maart 2001 08:53 schreef Nemesis het volgende:
Ook OGR kan nog wel wat versterking gebruiken, ik neem aan dat sparen daar ook nog wat makkelijker kan (wat betreft d.net).
Nee, dat maakt natuurlijk geen bal uit, of het nou ''oude'' RC5 packets of ''oude'' OGR packets zijn.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 08:55 schreef NightBird het volgende:

[..]

Nee, dat maakt natuurlijk geen bal uit, of het nou ''oude'' RC5 packets of ''oude'' OGR packets zijn.
Is dat zo ? Ten eerste weet ik niet of de code van de masterserver voor OGR dezelfde optimalisatie heeft als voor RC5 en ten tweede zal bij OGR een "subspace" als bij RC5 voorlopig wel een stuk langer duren aangezien het animo voor OGR lager ligt.
edit:

Ten derde duren OGR-stubs sowieso langer dan RC5-wu''s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 14:49
Ik zal nu ook niet meer in de top 30 komen maar ik ben wel gestopt met sparen. Maar ik vraag me af of het helpt. Ik draai OGR en heb ongeveer een buffer voor een week en daarna flush ik naar mijn proxy die direct doorflusht en nieuwe blokjes ophaalts.

Toch heb ik blokjes ongeveer drie weken in mijn buffers staan voordat ze terug gaan naar dnet. Ze zijn dan toch al weer aan een andere subspace begonnen waardoor mijn blokjes nog steeds voor vertraging zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

gewoon zo min mogelijk sparen, als je wil sparen kun je altijd nog GF doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 18:33
Op woensdag 28 maart 2001 01:47 schreef NightHawk het volgende:
Ok niet sparen PUNT ! heel leuk, maar dan is er voor diverse leden geen lol meer aan.
Dus haal effe die plaat voor je kop weg en denk even mee hoe we distributed.net zoveel mogelijk kunnen ontlasten.
En bekijk je de stats weleens dutchman?
Volgens mij was het team frikandel, correct me if im wrong, die laatst 250K flushte?
Dus er word wel degelijk gespaard en daar kan je geen sodemieter tegen doen, alleen distrubuted.net door de blocks maar 24 uur houdbaar te maken.
Oftewel......hoe beperken we dit zoveel mogelijk? en struisvogelpolitiek werkt dus niet.
Wat nou plaat voor mijn kop. Als de distributed crew tegen mij zegt "doe er wat aan of we verwijderen het hele team uit de stats" dan kan ik toch weinig anders zeggen of niet :?. Je hebt gewoon maar te accepteren dat er niet meer voor de stats gespaard mag worden. En niet "het gebeurt toch dus.." of maar "als we het nou op deze manier doen..." want als iets niet mag dan mag het gewoon niet. Als je dat niet begrijpt....

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij wilde D.net van die gigantische flushes af. Als team 1M gaan flushen dan is dat gigantisch veel. Zeker als het allemaal uit oude keyspaces komt. Als leden sparen maar allemaal tegelijk gaan flushen heb je dus ook weer heel veel blocks uit verouderde keyspaces. Het sparen van kleine hoeveelheden (>50k) kan wel maar als die allemaal tegelijk geflushed worden, zit je toch weer met een groot probleem. Vandaar dat sparen in principe niet kan maar het zou best kunnen als niet iedereen tegelijk gaat flushen. 100 of 200k per dag aan blokjes uit oude keyspaces moet d.net wel aankunnen. Er zijn uiteindelijk ook nog veel meer leden/teams die veel sparen en dan ineens 500k-2M flushen. D.net kan dit ook aan dus die 50k sparen waarmee je in de stats kan komen. Je moet dit soort zaken niet zo zwart/wit zien. Als je dat namelijk doet dan mag d.net elke dag mensen en teams uit de stats halen want zo zijn de regels toch?

Als je nou toch nog voor het ultieme flushrecord wilt gaan dan kan je altijd nog gewoon lekker sparen en de dag dat je gaat flushen effe zorgen dat je teamloos bent en je subteam naam effe aanpassen.

D.net heeft nog nooit iemand uit de stats gehaald naar mijn weten want dan hadden ze the tortoise (stats vervuiling :() er ook wel uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Op woensdag 28 maart 2001 13:07 schreef FRAeK-AC het volgende:
[..]
D.net heeft nog nooit iemand uit de stats gehaald naar mijn weten want dan hadden ze the tortoise (stats vervuiling :() er ook wel uit kunnen halen.
D.Net heeft ons verzekert dat nu wel te doen als er weer wordt ge-MF''d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
MF zijn nog altijd iets anders dan sparen...

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spaar. Punt.

Maar 100.000 flushen haal ik toch niet. De helft misschien, als ik me het leplazerus graas. Dan zou ik veel langer dan die 3 maanden houdbaarheid van de blokjes moeten sparen. Als ik al ooit 3 maanden zou sparen, wat dus niet zo is. Zoveel blokjes krijg ik gewoonweg niet bij elkaar in zo''n termijn. Zoveel koeien heb ik gewoon niet. En van die koeien staan er een aantal nogal remote, of op een sneakernet.

Ik ben al iets van 20K kwijtgeraakt door diefstal van een server, en 20K door die klotebug van de nieuwste client. Daarbij komt nog eens dat ik over een niet al te lange tijd een jubileum heb. Dus laat mij lekker ..

/me 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Op donderdag 29 maart 2001 03:17 schreef HlpDsK het volgende:
Ik spaar. Punt.

Maar 100.000 flushen haal ik toch niet. De helft misschien, als ik me het leplazerus graas. Dan zou ik veel langer dan die 3 maanden houdbaarheid van de blokjes moeten sparen. Als ik al ooit 3 maanden zou sparen, wat dus niet zo is. Zoveel blokjes krijg ik gewoonweg niet bij elkaar in zo''n termijn. Zoveel koeien heb ik gewoon niet. En van die koeien staan er een aantal nogal remote, of op een sneakernet.

Ik ben al iets van 20K kwijtgeraakt door diefstal van een server, en 20K door die klotebug van de nieuwste client. Daarbij komt nog eens dat ik over een niet al te lange tijd een jubileum heb. Dus laat mij lekker ..

* [eNeRGy] 2 cents.
Als ik het zo lees produceer je te weinig om een probleem te zijn voor D.net.

Als iemand 2000 blokjes van een jaar oud flushed is dat ook geen ramp.

Het gaat erom dat mensen grote hoeveelheden over een langere periode bewaren voordat ze flushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
Denk eraan dat blokjes van D.net maar 90 dagen geldig zijn!!
Daarna worden ze opnieuw verspreid!

Dus een jaar sparen heeft totaal geen nut!

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4

NightHawk4

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 12:24 schreef Dutchman! het volgende:

[..]

Wat nou plaat voor mijn kop. Als de distributed crew tegen mij zegt "doe er wat aan of we verwijderen het hele team uit de stats" dan kan ik toch weinig anders zeggen of niet :?. Je hebt gewoon maar te accepteren dat er niet meer voor de stats gespaard mag worden. En niet "het gebeurt toch dus.." of maar "als we het nou op deze manier doen..." want als iets niet mag dan mag het gewoon niet. Als je dat niet begrijpt....
Sorry voor de ietwat ongenuanceerde opmerking Dutchman!
Maar als de distributed crew er zoveel problemen mee heeft, dan kan de houdbaarheid van de blokjes in ieder geval naar beneden.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 01:48 schreef Lordy79 het volgende:
Ik blijf mooi sparen...
Dankzij een instelling als ditte kan ons dat de kop gaan kosten. De D.Net Crew heeft al een paar keer aangegeven dat ze DPC eruit zouden gooien als er nog een keer een MegaFlush of iets wat er op lijkt zou plaats vinden.
En ik weet dat er mensen zijn (waarvan ik geen namen noem) die harde discussies met D.Net crew hebben gehad (waarvan ik geen details noem) waardoor dat wij nog steeds zonder problemen mee doen. Maar als we zo doorgaan zoals een maand terug (het is verbeterd op het moment) dan kicken ze ons er echt nog een keer uit.
Het is precies zoals Dutchman zegt, er is echt geen man overboord als je een PC hebt die je maar 1x in de maand kan laten flushen, en als een subteam 1 of 2 dagen spaart kan ook nog wel (liever niet) maar het kan niet zo zijn dat je 2 maanden spaart met een compleet team en dan een miljoen blokjes dropt. Dat staat leuk maar is niet de bedoeling van dit project.

Ja maar, maar, maar...zo kan ik nooit in de top 30 komen.
Dat is ook niet de bedoeling van Distributed.net en DPC, waarom kun je geen competitie houden binnen mensen in je subteam (dmv een public proxy), of als je alleen bent door mensen die om je heen staan. Het kan meer voldoening hebben als je blijkt dat je na het assimileren van de halve familie en vriendenkring ineens van de 1000ste plaats overall naar de 500ste plaats overall gegaan bent en dat je ineens van 250ste op een dag nu steeds 150ste op een dag staat, dag na dag.

Lees voordat je weer meningen gaat spuien eerst mijn interview met Ivo even, of beter nog de .plan van Ivo van 28 Februari over dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAREN ik Kan niet anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb 6 pc''s waarvan der 3 op internet zitten en 3 zonder die ook niet op daar moet ik dus wel op sparen anders kan ik het nooit doen. hehe is nog lekker ouderweds met disks data overbrengen. Voor die pc''s geld dus ook dat een block retire van 24 uur deze pc''s dus uit de wedstrijdt haalt en dat er dus 3 pc''s niet meer mee hoeven te doen

Voor dpc beteknd dit dus ook gevolgen.

Want dan krijg je:
Alleen nog maar blocks van mensen die rechtstreeks flushen.
En dan heb je volgens mij echt veel minder dan nu!!!

MZZL Veter

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.Net zou nooit de maximum tijd van een blokje op 24 uur zetten, ik denk dat 2 weken wel het heel erg minimum is, beter is het er een maand van te maken. Ook die 3 pc''s die veter heeft maken niet zoveel uit als hij die nou elke week of elke maand laat flushen.
Maar waarom zou je nou nog sparen, als je elke dag 31ste staat is dat erg frustrerend ja, maar wat je er aan zou moeten doen is meer pc''s assimileren in plaats van 2 dagen lopen sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij zijn nu ook gestopt met sparen en flushen direct door (al hadden we nog graag een keer het record willen verbreken:P:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 09:20
Ik heb een pc bij een neefje staan grazen. die dus 1 X in de maand gemiddeld hier komt. Maar aangezien zijn PIII600 de heledag wel een beetje staat te grazen. heb ik af en toe flushes van tegen de 15000 blokken! nix aan te doen.!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een leuke discussie is hier gaande. Zelf ben ik ook een spaarder. Ik trek maar 1200 in de week maar samen met mijn mede koeien-team toch misschien wel 5000 per week. Wel kut als D.net zich zo hard opstelt. You have to play the game by the rulez right. Toch heeft het voor mij geen zin om dagelijks te flushen. Dan gaat de koe uit en dan is het spel over. Kijk laten we duidelijk wezen....

Ik vind 50k van ons team al een ''Megaflush''*D

Daar grazen we nu al een paar weken naartoe en dat zou erg mooi zijn. Verder hoop ik op wat bijval van de Rc5 mannen want het kan echt harder hoor! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

als ''kleintjes'' een paar dagen of zo sparen is er geen man over boord, het gaat erom (en dat moet iedereen begrijpen) dat er geen grote hoeveelheden worden gespaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 11:24

im_ik

dat ben ik dus

Heb eve gelezen en :

Ik spaar ook omdat het niet anders kan (geen i-net :(
En als die blockjes minder dan 90d geldig zijn dan zit er zoveel extra werk om al je niet
i-net machien''s van blockjes te voorzien.
En een paar pc maakt wel degelijk een verschil !! (daarom staan wij op 1 !! :P
En toch je wil niet zeggen dat dit niet telt:
- p3 500
- p3 733
- P3 933
- 2x P3Xeon 500
- 2x Alpha 666 :9~

dit was mijn zegje .....:?

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een laptop die 24/7 aan staat. En die flush ik iedere vrijdag het zijn niet zoveel blocks maar 2,500 of zo. Maar dan sta ik meestal wel bij de snelste stijgers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:21

Kettrick

Rantmeister!

Op woensdag 28 maart 2001 01:47 schreef NightHawk het volgende:

Dan ga ik weer SETIén ..

leuk voor kabelaars, als ik 100x perdag moet inbellen om die blokken te dumpen zijn ze mijn PCtje kwijt :(
Pagina: 1