[BC3] PAS OP MET KOE OP WERK!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Topicstarter
Beste mede-veehouders,

Ik heb vandaag MEGAGIGANTISCH op me flikker gehad van me baas! Ik mocht even naar huis na dat gesprek en ik moet nu weer terug watn nu krijg ik te horen of ik weggestuurd word op dat project of dat ik mag blijven! Ik heb me in jaren niet zo KLOTE gevoeld! Ik had geen idee dat dit de consequetie zou kunnen zijn van dat schattige koetje!

Waarschuwing dus: KIJK UIT WAT JE DOET!!!!!

Update komt vanavond, kijken of ik dan nog op me project zit.. :'(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 16:52

MaxxRide

Surf's up

Op het werk zijn ze snel paranaoide voor backdoors, dat kan ik wel begrijpen!

Veel suc6

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik zit daar nu bijna een jaar, ben vervangend teamleader van het 2e lijns support team, alles gaat goed EN DAN HOOR JE DIT :'(:'(

maar toch eigen schuld vette inschattingsfout :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Ik begrijp daaruit dat je zonder te vragen een boel PC''s had voorzien van koetje?

Een koe kan geen kwaad...

* DSmarty zegt nogmaals: Mensen, probeer het eerst gewoon \"legaal\" via de systeembeheerders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Het gekke: alle netwerkbeheerders die wisten het! Alleen me chef en de opperchef niet, vandaar dat ik ook zo verbaasd was! Doe het alleen op je eigen PC en nergens anders op! we staan nu toch eerste :+ :'(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Nouja, zij hebben toch ook niks te maken met het operationeel beheer :?

Om wat voor redenen zijn zij kwaad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15036

Ik leef met je mee,,, heb hier het zelfde gehad, maar het enige dat ik als comentaar en vedediging kon aan brengen was, dat ik de koe goed had ingesteld..
Als programma backup draaid >.Pause
als Proc temp te hoog word 55C. Pause.
if running on UPS. >pause
dit om te zorgen dat de normale bedrijfs werkzaamheden gewoon door konden gaan
en dat de servers nooit te heet worden..

het heefd geholpen bij mij....
maar was op het randje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Reden:
- Ik heb machines van het werk misbruikt zonder toestemming van de mensen waar het op draaide

- Mensen hebben problemen met hun PC gemeld die door het koetje veroorzaakt werden.

- Het oplossen van deze problemen kost veel geld (1e lijns is er mee bezig, 2e lijns, etc.)

- Ik heb het niet verteld aan me chef, echt de rest van IT wist het.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Sterkte!
* RobzQ heeft hetzelfde meegemaakt..

Ik kreeg te horen dat ik een virus had geinstalleerd en dat daardoor de internet verbinding was uitgevallen..

"Weet je wel dat dat reden is tot ontslag!"

Maar gelukkig, nu een aantal maanden later is zowel de collega die me eraan heeft genaaid (door te vertellen dat de koetjes het internet plat leggen. Hoe krijgt ie het verzonnen? Op dat moment wist ie dat het aan de UUnet verbinding lag en niet aan de koetjes:r) als ook de afdeling manager die me wilde ontslaan weg :)

Inmiddels staat alles weer vol met koetjes }:O

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahum... over wat voor aantallen praten we eigenlijk??? als je zecht misbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:21
Tjong.... ik ben benieuwd wat de uni van mijn assimileerpraktijken vindt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Op donderdag 18 januari 2001 11:54 schreef MM_Zork het volgende:
ahum... over wat voor aantallen praten we eigenlijk??? als je zecht misbruikt?
Machine of 60..

Collin de Grazer! gaat zakken in de stats :'(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20028

Wat voor problemen waren dat als ik zo onbeleefd mag zijn ?

Gielium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 11:52 schreef collin het volgende:
Reden:
- Ik heb machines van het werk misbruikt zonder toestemming van de mensen waar het op draaide

- Mensen hebben problemen met hun PC gemeld die door het koetje veroorzaakt werden.

- Het oplossen van deze problemen kost veel geld (1e lijns is er mee bezig, 2e lijns, etc.)

Wat voor een problemen dan?
En die mensen, dat zijn gebruikers, die zijn dom, hoe hebben die in vredesnaam dat koetje gevonden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Problemen: machine was niet vooruit te branden (vanaf pII 350) vraag me niet waarom.. Er zijn ook wel slimme users hoor!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Emailtje gestuurd naar de baas van me baas:

Beste Robert,

Ik heb net het gesprek met Denis achter de rug. Ik ben me werkelijk wezenloos geschrokken van de impact van deze grove fout. Denis heeft mij volledig duidelijk gemaakt wat hiervan de consequenties kunnen zijn. Ik begrijp deze volledig.

Ik wil met dit mailtje duidelijk maken dat ik tijdens en voor het installeren van het programmaatje er totaal niet bij stil heb gestaan wat de consequenties ervan zouden kunnen zijn! Ik kon niet geloven dat ik ooit met Denis rond de tafel zou zitten en dat ik mogelijk naar huis gestuurd zou worden hiervoor.

Hoe onschuldig dit programmaatje ook is, het is vanuit alle oogpunten uit verkeerd geweest. Ik wil graag assisteren bij het verwijderen van de programma''s.

Bij deze wil ik je mijn oprechte verontschuldigingen aanbieden voor deze gigantische fout. Ik wil er alles voor doen om hier te blijven, aangezien ik het heel erg naar me zin heb. Mocht de consequentie zijn dat ik weg moet, dan zal ik deze accepteren. Dit is een gigantische inschattingsfout geweest en ik hoop niet dat ik het moet bekopen met een ander project.

Graag wil ik je ook persoonlijk mijn verontschuldigingen hiervoor aanbieden.

Met vriendelijke groet,

Collin

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Draaiden er DOS-programma''s op die machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
nee, zijn winnt clients..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15134

Waar werk je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Wel wazig.. heb het zelf alleen nog maar gezien op Novell servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7967

tsja, volgens mij is het overbodig dat ik ook nog een berichtje in deze thread schrijf, of wel....

wel eens erover negedacht wat voor slechte naam dit het gehele project geeft??

redelijk stom hoor, je baan op het spel zetten voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Hoe config je je koe om dat te doen ? }:O
Dan heb je meer krediet inderdaad..

Collin, als je een nieuwe baan zoekt bij een top-detacheerder dan mail me maar. Sterkte kerel, en bedenk dat iedereen hier jou gaat helpen :)
Op donderdag 18 januari 2001 11:48 schreef MM_Zork het volgende:
Ik leef met je mee,,, heb hier het zelfde gehad, maar het enige dat ik als comentaar en vedediging kon aan brengen was, dat ik de koe goed had ingesteld..
Als programma backup draaid >.Pause
als Proc temp te hoog word 55C. Pause.
if running on UPS. >pause
dit om te zorgen dat de normale bedrijfs werkzaamheden gewoon door konden gaan
en dat de servers nooit te heet worden..

het heefd geholpen bij mij....
maar was op het randje...

(zork van uit de postbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Op donderdag 18 januari 2001 13:15 schreef leto het volgende:
tsja, volgens mij is het overbodig dat ik ook nog een berichtje in deze thread schrijf, of wel....

wel eens erover negedacht wat voor slechte naam dit het gehele project geeft??

redelijk stom hoor, je baan op het spel zetten voor zoiets.
Aloha Ivo, daarom zeg ik ook: Doe alles gewoon in overleg met systeembeheerders.... dan heb je gewoon toestemming en kan je stukken makkelijker koetjes uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11865

ik ga ze ook maar verwijderen :'(
zekerheid voor alles maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Komt op mij een beetje over als een storm in een glas water. Ik vind dat er erg overdreven (paranoide) wordt gereageerd door je baas.
Zeker als je de koe hebt geinstalleerd met medeweten van de systeembeheerders? Als dat echt zo is zijn ZIJ verantwoordelijk, niet jij!

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
DSMarty : "Het gekke: alle netwerkbeheerders die wisten het! Alleen me chef en de opperchef niet, "

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:16
Ik heb ze hier ook alleen op eigen pc''s. Behalve op mijn school, daar had ik het gewoon overal op geinstalleerd, maar die sysops doen het zelf ook, dus kunnen ze me NOOIT wat maken >:). Maar je moet idd wel opassen. Een kennis heeft ook zoiets gehad met koeien (zit hier ook, misschien komt ie nog wel langs... :) ). Ik geloof alleen dat dat niet zo ernstig was als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 18 januari 2001 11:48 schreef MM_Zork het volgende:
(zork van uit de postbank)
WHAAAAAAAAHHHHH!!!!:(:(:(

[ff bezig]
[/ff bezig]

Zo ik heb meteen de }:O}:O van mijn PC''s geslacht. :'( Mare zoals al gezegd is je baan ff iets belangrijker dan RC5-64. Ik zou er niet aan moeten denken, dat ik deze kwijt zou raken door zoiets onbenulligs |:(

Colin joh, heel veel sterkte met de nasleep en houdt ons iig wel op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

* FoolZero heeft hopelijk zijn baan bij de postbank weer veiliggesteld. [img=15,15]i/s/shiny.gif[/img]

Aan mijn 5 }:O}:O R.I.P. :'(

(nou niet echt dan, want ik laat ze gewoon off-line grazen en neem af en toe en baal hooi mee van huis :) Vinden ze ook lekker! :9)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scraper
  • Laatst online: 01-06 11:50

Scraper

ErikJ

Dit is dus ook de reden dat ik alleen maar koetjes heb draaien op de machines die daadwerkelijk van mij zijn of de machines waar ik op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-06 17:25

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

...

...

Hoe kan een koetje ervoor zorgen dat een machine niet vooruit te branden is? Heeft iemand enig idee hoe een koetje (in idle-time uiteraard) negatieve invloed kan hebben op de systeemprestaties?

Volgens mij kan je chef dit allemaal heel vervelend vinden maar als je toestemmming hebt van de systeembeheerder, kan hij je weinig verwijten maken.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Auw, klote zeg :'(.

Heb je dat meeltje al verstuurd ? Zo niet dan zou ik het maar veranderen als ik jou was. Je bent wel erg negatief over jezelf en verschrikkelijk onderdanig, erg kwade baas ?
In elk geval geen meeltje waar je blij mee moet zijn als bijlage bij je ontslag....

Je had beter kunnen zeggen dat je nooit had kunnen inschatten dat het problemen zou geven, het draait immers op vele duizenden computers bij bedrijven....

In elk geval al het beste toegewenst, dat je maar weer heelhuids uit de strijd mag komen..

* mrknowitall is gelukkig zelluf de baas [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Goed nieuws: Door het krediet dat ik heb opgebouwd daarzo mag ik lekker blijven :):):):):):) maar ik moet wel in me vrije tijd een kix scrippie maken die die meuk van de machines kan halen :( Reden dat ik een beetje onderdanig mailtje stuurde: Ze hebben er nogal megazwaar aan getild! Ik wil het beter netjes doen dan zeggen van : maar het doet nix maak je niet druk! en zo blijven ontkennen. Het gaat hun meer om het principe dan om het proggie zelf.. Me chef zei ook al dat dat mailtje een goede zet was.

Als een collega dit geflikt zou hebben, zou ie dr meteen uit liggen zei hij, en wat hij zegt, meent ie :)

* collin is relieved!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:23
Op donderdag 18 januari 2001 14:11 schreef Niep het volgende:

[..]
Hoe kan een koetje ervoor zorgen dat een machine niet vooruit te branden is? Heeft iemand enig idee hoe een koetje (in idle-time uiteraard) negatieve invloed kan hebben op de systeemprestaties?

Volgens mij kan je chef dit allemaal heel vervelend vinden maar als je toestemmming hebt van de systeembeheerder, kan hij je weinig verwijten maken.
Wij hadden ook aan sysop gevraagd of het moecht en we mochten het als proef installeren op 3 puters. (van de 20) Na een week was de I''net-verbinding niet meer vooruit te branden (verstopte server, maar dat wisten zij niet), zij d8n dus dat het door de koe kwam :( Gelukkig hebben we ze kunnen overtuigen, en binnenkort maar es vragen of ie (maar nu legaal >:)) op de rest van de puters mag. Maar zo zie je wel -> dit was ongelukkig toeval :'(. Dat kan het bij hem dus ook geweest zijn. (zeer waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 18 januari 2001 14:35 schreef collin het volgende:
Goed nieuws: Door het krediet dat ik heb opgebouwd daarzo mag ik lekker blijven :):):):):):) maar ik moet wel in me vrije tijd een kix scrippie maken die die meuk van de machines kan halen :( Reden dat ik een beetje onderdanig mailtje stuurde: Ze hebben er nogal megazwaar aan getild! Ik wil het beter netjes doen dan zeggen van : maar het doet nix maak je niet druk! en zo blijven ontkennen. Het gaat hun meer om het principe dan om het proggie zelf.. Me chef zei ook al dat dat mailtje een goede zet was.

Als een collega dit geflikt zou hebben, zou ie dr meteen uit liggen zei hij, en wat hij zegt, meent ie :)

* collin is relieved!
GEFELICITEERT!!! :) :D B-) *D
Ik ben echt blij voor je. Helaas zullen we je wel even moeten missen uit de top 10 van de dagelijkse lijsten, maar ach zolang je maar kunt werken zullen we maar zeggen.

Wat dacht je van een nieuw onderschrift?
Colin de knabbelaar

:)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10347

Daar ben ik ook inderdaad ontzettend gelukkig om, dat je er zonder schade vanaf komt :)

Nu al die PC''s ontsmetten, en later aan je baas vragen of je die koeien er weer op mag zetten? :P

Nee, je moet inderdaad zoals DJSmarty zegt het gewoon vragen, 9 van de 10 keer mág het gewoon! Maar ik jou geval zou ik dát maar even uit me hoofd laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 22:29
Hi,

ik heb het ook maar ff op alle computers gezet, had er al een paar keer van gehoord maar kende het niet, ik loop stage op een school dit is mijn laatste week en ik heb nu nog ff snel op alle }:O een }:O gezet zodat ze lekker verder kunnen grazen als ik er niet ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeraa! voor collin!!!!

pffft gelukkig maar voor je... ben heel blij voor je.. man.. zit hier met een dikke smile achter mijn pc..... je hebt het overleefd...

he he he.. en nou nok een kix scriptje maken... voor als je straks weg gaat (als het project afgelopen is hoop ik).. zodat die op alle PC dnet.exe weer install... en ........ Nah.. (grapje).. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en niet verder vertellen hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

MM_Zork, ik zou toch maar oppassen als ik jou was. Postbank is onderdeel van ING, ik heb bij ING al enkele keren meegemaakt dat er mensen voor dit soort zaken ontslagen werden, zij tillen hier erg zwaar aan .....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Ben ik ff blij dat ik en mijn collega hier de dienst uitmaken...pfew !

Ik vind het wel jammer voor jou Collin, meestal komt dit doordat een collega het proggie niet kent en dan alle problemen die nadien opduiken op het }:O ''tje schuift. Maar goed, het lijkt mij dat je dan gewoon het }:O ''tje ff uitzet om te kijken of je performance weer omhoog gaat, in plaats van gelijk bij de baas gaat lopen te blaten.

Maar goed, zoals ik al zei heb ik daar geen last van. Hier draaien de }:O ''en op onze 3 servers, en op de snellere workstations en ik heb nog niet ondervonden dat dit enige invloed heeft op de performance van deze machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 18 januari 2001 14:58 schreef Elteor het volgende:
MM_Zork, ik zou toch maar oppassen als ik jou was. Postbank is onderdeel van ING, ik heb bij ING al enkele keren meegemaakt dat er mensen voor dit soort zaken ontslagen werden, zij tillen hier erg zwaar aan .....
Ik zal hem sterker maken. Mijn chef kwam van de week de afdeling op om ons te vertellen, dat ITC haar monitoring op internet verkeer over de proxy gaat aanscherpen. :(
Heel jammer dus allemaal. Mare aangezien ikzelf gewoon 5 PC''s op mijn werkplek heb ga ik gewoon dagelijks met een floppy heen en weer! :) Nix internet en wel de voorgekauwde blokkies.

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
tnxs all! dit weerhoudt mij niet om nog harder te assimileren onder vrienden >:) op het werk begin ik er echt niet meer aan! Zeker niet bij deze opdrachtgever :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Laatst online: 18-06 10:05
systeem beheerder bij ons op school moest ook al zn koetjes uitschakelen van hogerhand. Dat was wel jammer. want hij draaide toen met 30*166 en 30*266 en dat schiet dus lekker op!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik heb hier een koetje draaien op het workstation waar ikzelf alleen op werk, moet wel door de proxy van een groot bedrijf maar 1 koetje moet kunnen, echt veel data is het niet. Heb er overnagedacht om het hele computerpark hier te infecten zo''n 13 computers en 2 servers, maar neem maar geen risico''s met het oog op het verliezen van mijn baan. Denk namelijk niet dat ze het op prijs zullen stellen asl ze overal een koetje zien. En uitleggen heeft echt geen nut. Vind het jammer dat je baas zo regaeerde maar kan het wel goed begrijpen. Jammer he, eigenlijk zou heel Nederland voor DPC moeten grazen!!

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Nou gefeliciteerd hoor :)

Als je dan toch zo''n scripie moet schrijven kan je toch ook "-hide" doen ;)

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Nee alles knal ik eraf :( ga vanavond kix scrippie bouwen :'(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
als iemand me wil helpen met een probleem voor dat kix scrippie, kijk dan ff hier:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/108831/1

tnxs :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 14:44

crisp

Devver

Pixelated

* crisp heeft nog 65 koeien grazen bij zijn vorige werkgever! mag dat? [img=15,15]i/s/wink.gif[/img]
Ach, mijn baas wist het eigenlijk wel, en wou het liever niet op de servers...
Ik ga volgende week wel ff kijken hoe het daar allemaal gaat (ondertussen poepen ze nog 6K/dag uit).
Ook ben ik druk bezig om onze huidige sysop te vriend te maken.... :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looskuh
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Whohoo wat lekker hierarchisch. Wat een gelul zeg. Ik heb nog nooit gehad dat een koetje problemen veroorzaakte. Als je een standaard .ini maakt waar je het koetje normaal laat draaien is er niks aan de hand.

Sorry, maar als ik uitgefoeterd zou worden door m''n baas om zoiets en dat zou niet in overleg kunnen, dan zou ik het wel weten.
systeembeheer wist er van toch? Als er problemen zijn moeten ZIJ dat toch oplossen? Daar heeft je chef dan toch niks mee te maken?

(sorry, maar * looskuh kan niet echt tegen autoriteit [img=15,15]i/s/smile.gif[/img])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12231

Op donderdag 18 januari 2001 14:58 schreef Elteor het volgende:
Hee meneer Fiege. Hoe is het met u? Nog steeds bij die bank? Was jij niet een van die mensen die doordat wij bij de bank eruit getrapt zijn konden blijven? :)

Ja mensen hij heeft gelijk. Die bank heeft vorig jaar een aantal mensen eruit gewerkt omdat ze koeien op het netwerk van de ING hadden draaien. Ontslag op staande voet. Niet dat ze dat hebben kunnen volhouden want met z''n alle zijn we naar de rechter geweest en ze hebben vet kunnen dokken. Maar dat ter zijde het voelt heel kut als je door zoiets de laang uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 20:28

ronaz

Wishmaster

Heb een zooi koetjes aan het grazen gehad op het werk, ook bij m''n manager op zijn PC >:) hij vroeg ook wat dat was, ik zei dat ie niet zo moest zeiken, (we zijn hier érg informeel) en dat ik het wel weg zou halen. Heb ik de koetjes alleen op invisible mode draaien. Geen haan die er naar kraait. Alleen zijn we verhuisd en wordt al ons Inetverkeer geroute via ons hoofdkantoor. En daar loggen ze dus alle verkeer. Heb ik alles er maar afgehaal na een mailtje van de systeembeheerder op het hoofdkantoor (goede collega) dat mijn flushes nogal wat aandacht trokken.

Vlug alles gedeinstalleerd.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 12:54

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb momenteel 26 pc''s (illegaal) geinfecteerd op school. Op dit moment levert het mij (door de geringe opbrengst) geen problemen op. Ik heb het geinstalleerd via dos, dus ik ben ondetecteerbaar voor de logs (voor dos hoeven wij ons niet in te loggen).
Ik weet niet hoe het met de meesten zit. Als je pc''s met veel mensen te gelijk gebruikt .. en je moet inloggen. Dan kun je gewoon de boel op de pc zetten via dos (dan loggen ze het niet op je naam). Als je vervolgens de pc opstart krijg je netjes het DPC scherm (moet je wel ff een snelkoppeling of iets dergelijks plaatsen) vervolgens laat je hem invisible draaien .. en geen haan die er naar kraait. Misschien dat er een memo of zoiets kan komen, maar er is geen log waar je naam bijstaat, dat je DNETC erop gezet hebt.

Oei ... lang verhaal ... met al bekende sjit vrees ik ...
sjorry ! 8-)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8168

Ach we zijn TA voorbij dus het gas kan wel een beetje terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Hey meneer Stanley, nee, ik ben ondertussen weg daar :)
Door de vele naslepen die dat geintje daar gehad heeft, had ik besloten dat het tijd werd om maar eens een andere leuke baan te zoeken :)

Leuk je hier tegen te komen, je gaat trouwens heel lekker mer de OGR momenteel :9

edit: ik had zelf gelukkig niets met dat onderzoek daar te maken, het heeft me echter
wel tijd gekost omdat ik namens ITC jullie taken moest waarnemen .....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff voor de goede orde. :)....nah...
ik zit bij de pp maar de pc waar ik op draai vallen niet onder pp en dus ook niet onder de ING.....
verder maak ik geen gebruik van het netwerk van de pp of i*g oftuwel ITC......
dus.. ik maak me voorlopig nog geen zorgen.. jongens...
en meer ga ik er ook niet over zeggen...
het gaat u allen goed... en grazen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:16
Wat dat betreft het ik het hier wel goed (op stage). Overal draaien hier koeien (van sysops) zelfs op de servers. En geen chef die er ooit wat over zal zeggen. (het bedrijf is eigenlijk alleen maar sysops (inet provider.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 09:44

Geckoo

Good news, everyone!

Op vrijdag 19 januari 2001 10:43 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Ach we zijn TA voorbij dus het gas kan wel een beetje terug ;)
Nee natuurlijk niet veel is niet genoeg :)
[noflame mode]
of natuurlijk alle nieuwe aanwinsten op OGR zetten. :)
[/noflame mode]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Thunderball
  • Laatst online: 29-01-2013

Lord_Thunderball

oohh Scary

Ik heb ook een koetje draaien op een ING pc, dit is mijn eigen computer en ik zal verder ook geen PC''s infesten hier om problemen te verkomen.

rc5 Stats || Matrix info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19360

Eeeh? Wat is een koetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 12:52
Op donderdag 18 januari 2001 23:01 schreef Wessie het volgende:
Ik heb momenteel 26 pc''s (illegaal) geinfecteerd op school. Op dit moment levert het mij (door de geringe opbrengst) geen problemen op. [...] Misschien dat er een memo of zoiets kan komen, maar er is geen log waar je naam bijstaat, dat je DNETC erop gezet hebt.
Nou ja, okee, zoals je vast wel weet is dat volgens de regels van Dnet dus verboden. Not that I care...

Verder moet je niet denken dat je ontraceerbaar bent - een beetje slimme admin kijkt in de ini-file, ziet een e-mail adres, zoekt daarnaar op distributed.net en tadah! Ziedaar wie het heeft gedaan. Tenzij je daar natuurlijk alleen een wazige (sub)team-naam hebt staan natuurlijk, dat moet ik toegeven...

Maar goed, als je DOS kunt draaien en dan ook nog onder DOS de Windows-partitie kunt bereiken hebben jullie ook vast geen slimme admins rondlopen denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 19:43
Bij ons op het werk doet zelfs de directeur (48 jaar ofzow)mee !!
heeft zijn eigen teampje
dat noem ik pas top
mja die kent het ook door en door

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Laatst online: 14-06 19:44
De PC''s die ik en Neelix geinfecteerd hebben op onze werkplek (universiteit), daar heeft echt niemand last van. Niemand die erachter komt dat we daar koeien op draaien. En wat nog meer is, mijn directe baas is altijd op alle pc''s seti@home aan het installen... :)
Dan mogen koeien ook wel.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben ook een systeem beheerder op een klein bedrijf hiero, en hier mogen de werknemers dus echt geen koe installeren, ze hebben er geen eens verstand van dus ze zullen het ook nooit vragen.
Ik ga het ook daar niet installeren, want als mijn baas er achter komt... ooo.., dan is ie ook zo: :(

* jelmervos heeft thuis wel 4 koeien draaien!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
ik had ook op mijn vorige werk meer dan 100 koetjes uitstaan maar ik dat had netjes aan de systeem beheerder gevraagd.

en ik heb natuurlijk direct toestemming gegeven ;)

de andere systeem beheerders zaten altijd wel met scheve ogen te kijken, ze wisten niet wat ze er van moesten denken, van een programma dat 100% nice draait, geen geheugen verspilt en je pc niet laat vast lopen, dat moest wel een verdacht proggie zijn.

maar ja, als je waanzinnige programmas als foutlook op je pc mag hebben dan kan een koe toch geen enkel probleem zijn.
over backdoor gesproken.

nadat ik daar was weggegaan waren al mijn koetjes na ongeveer een week al naar de slachtbank gebracht :'(

enniewee,

als je zo verschrikkelijk hard niet je baan bij de ing kwijt wil moet dat wel heel relaxed werken daar zijn of een top salaris?

ik had nl gehoord dat banken juist helemaal niet goed betalen. :?

ik had zeker niet zo''n slijm brief geschreven want in mijn opinie doe je absoluut niets wat het bedrijf of de hardware of wat dan ook zou kunnen schaden.

sterker nog,

als je ziet wat werknemers op hun pc zetten wordt je pas eng,
dingen zoals interactieve bonzai aapjes ed die over de desktop heen vliegen, screensavers die van elke vage site wordn gehaald etc.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 19 januari 2001 20:49 schreef GiLuX het volgende:
enniewee,

als je zo verschrikkelijk hard niet je baan bij de ing kwijt wil moet dat wel heel relaxed werken daar zijn of een top salaris?

ik had nl gehoord dat banken juist helemaal niet goed betalen. :?

ik had zeker niet zo''n slijm brief geschreven want in mijn opinie doe je absoluut niets wat het bedrijf of de hardware of wat dan ook zou kunnen schaden.

sterker nog,

als je ziet wat werknemers op hun pc zetten wordt je pas eng,
dingen zoals interactieve bonzai aapjes ed die over de desktop heen vliegen, screensavers die van elke vage site wordn gehaald etc.
Uuuhm, voor de duidelijkheid, Colin werkt dus niet bij de ING, maar ik dus weer wel (ING-Groep tenminste). Overigens zijn wij werknemers van de ING weldegelijk verplicht ons aan de door de groep gestelde normen te houden. Software welke niet door ITC (Het ICT orgaan binnen de ING) of door de betreffende IT groep van het subonderdeel is goedgekeurd mag gewoon niet op de PC''s worden geinstalleerd.
In sommige bedrijfsonderdelen hebben ze zelfs de desktops zo dichtgetimmerd, dat je niet eens meer een command prompt mag openen...Sterker nog, je ziet je lokale harde schijf niet eens en kan hier ook nix op kwijt.;(

Gelukkig heb ik wel volledige rechten op het netwerk van mijn bedrijfsonderdeel *D. Maar dan komt het antwoord op jouw tweede vraag:''Ja het is ontzettend leuk om voor de ING te werken. Relaxte sfeer en leuke collegae. Good payment en fijne sec.arbeids voorwaarden''.:)
Dan lijkt het me voor de hand liggen, dat je dit alles niet op spel wilt zetten voor zo een prestigeus project als dat van Distributed.net. Je bent namelijk niet alleen je baan kwijt, maar door het oneervolle ontslag bij de bank, wordt het vinden van een andere baan binnen de ICT-sector er niet gemakkelijker op. |:(

Heb ik nu genoeg gehapt? ;)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9547

Ik zie hier in deze draad dat mensen beweren dat die koe geen kwaad doet.
Laat mij jullie even uit de dromen helpen.

Ik werk als vrijwilliger bij een centrum voor mensen die om wat voor reden geen werk hebben en daar verschillende activiteiten kunnen volgen. Ik ben hier een van de begelijders voor de computer activiteiten en heb met toestemming op alle machines daar een koetje aan de gang gezet. Nu bleek binnen een tijdsbestek van 4 weken dat 2 machines wel heel erg veel problemen kregen. Ik heb in overleg die koetjes weer verwijderd en die pjuters werken weer een stuk stabieler.

Nou wil ik niet beweren dat de koe die machines onstabiel maken maar als er 1 PC is die niet 100% in orde is en voorzien wordt van de koe deze gegarandeerd problemen gaat krijgen. Bedenk dat die computer tot 100% belasting krijgt van de CPU, mainboard componenten, cach geheugen en gewoon geheugen en dan haal je een kwaije combinatie er echt wel uit.

Denk dus goed na en overleg met de eind verantwoordelijke van die computers en zeg gerust dat je met het programma weinig schade toe kunt brengen maar dat als er 1 computer er tussen zit die niet 100% in orde is je deze er met dat programmatje er gegarandeerd tussen uit kunt halen. Ik denk dan dat zo''n systeem beheerder dan meer begrip op kan brengen en eerder berijd kan zijn om mee te werken want computers die niet 100% in orde zijn geven hem namenlijk extra werk en daar zit zo''n persoon ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32

Ik ben sinds kort m''n kudde aan het overzetten van m''n eigen e-mail adres naar een nietszeggend hotmail adresje.
Ik heb namelijk ook een keer gedonder gehad met een ontdekte koe, die ik op een server had draaien. 100% belasting van alle 14 procs vonden ze niet leuk. Via de ini-file wisten ze dat ik het was.

Dus een tip: schakel over op een anoniem-mail adresje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dustin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2024
Werk je toevallig bij de ING?
[b]Ik heb vandaag MEGAGIGANTISCH op me flikker gehad van me baas!

MacMini M1, 15" Mac Book Pro, 16GB Memory, Canon 5D Mark II, Commodore 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 10:58
is dat een sport ofzo mega oude draadjes omhoog halen met vragen die al in de thread zelf beantwoord zijn :?.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Laatst online: 09:18

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hum? valt me nu pas op.. januari...

ja, idd.. zeer nuttig, dat omhooghalen telkens |:(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

:Z misschien eerst eens een keer de thread lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cire
  • Laatst online: 04-02 16:34

cire

Sorry, niet op data gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18118

Hmmmm Deze thread is weer mega aktueel heren/dames! Als Ivo ff deze thread naloopt kan ''ie alvast preventief gaan ruimen in de DPC ledenlijst :'(
Ikzelf vertel de PC gebruikers altijd wat het koetje doet en met onze NT WS''jes is het best nog wel stabiel :P
Tip: bezoek af en toe de koetjes om te kijken of ze niet ziek zijn en of hun stal nog niet op instorten staat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb hem op het werk op 2 machines geinstalleerd. Op beide machines werk ik zelf alleen, dus niemand heeft er last van...

Ik ga niet zomaar de machines van me collega''s infecteren, zonder dat ze zelf toestemming hebben gegeven. Helaas veranderen ze het emailadres altijd van de .ini file. Meesten doen zelf ook mee aan RC5 project :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
... ouwe koeien uit de sloot halen...
Pagina: 1