Hiermee insinueer je a) een p4 is klote aangezien deze tot pudding inzakt als ''t warm is en AMD z''n best doet. Intel maakt een ATX 2.03 zodat de koeling gegarandeert werkt en Intel zakt echt niet in met die termische controle. De suggestie dat Intel fout is, klopt niet.Kijk daar ben ik het nu volledig mee eens. Kijk maar eens naar de warmte problemen van de snelle Athlon''s met warm weer kappen ze er mee als er geen uitermate goede koeling aanwezig is. Met de P4 valt dit door de thermal monitor wel op te lossen, maar dat vind ik toch wel een beetje vals spelen, want dan is hij traag als dikke str*nt door een trechter. Die thermal monitor zou eigelijk alleen in acktie moeten komen als je cooler fan het begeeft ofzo.
100 Watt sjees, daar kan je je kamer mee warm stoken als het 40 graden vriest...... he he ik ruik handel....exporteren naar Rusland...... lekker warm online dankzij Intel/AMD
b) Ook is de 100 Watt van de p4 volkomen uit de lucht gegrepen. de p4 1.7 doet 55 Watt. AMD doet 75 Watt.. Ik denk dus door erg zwaaar te overdrijven de p4 zwaar kut mag zijn, de AMD is dan nog minstens 2 keer erger.
staat op 0 troll... staat eik wel goed
Verwijderd
Hmm, hij staat nu op -1 dat vind ik eigenlijk wel een _beetje_ te...
En hij insinueert toch nergens dat AMD z''n best doet
Volgens mij kraakt hij ze alletwee af.
Dat bedoelt ''ie gewoon als Athlon''s met een hoge kloksnelheid.
/me vind hem beter op 0.
En hij insinueert toch nergens dat AMD z''n best doet
Dat vet gedrukte bedoel je toch niet?maar eens naar de warmte problemen van de snelle Athlon''s met warm weer kappen ze er mee als er geen uitermate goede koeling aanwezig is
Dat bedoelt ''ie gewoon als Athlon''s met een hoge kloksnelheid.
/me vind hem beter op 0.
Als je er zoiets onder zet:
Ga dan maar lekker naar de kelder hoor. Wilt u het alstublieft verwijderen? Dan kan ''ie weer naar 0 toe.
Is het IMHO gewoon een flamebait richting de moderatorsHa ha, is dit nou een trollt''is volgens mij niets anders dan de bittere waarheid. De ow zo genadige modderator hier heeft het nieuws van de laatste tijd zeker niet zo goed gevolgd.
Verwijderd
Hear hear!Op zaterdag 26 mei 2001 10:44 schreef tha_snail het volgende:
Als je er zoiets onder zet:
[..]
Is het IMHO gewoon een flamebait richting de moderatorsGa dan maar lekker naar de kelder hoor. Wilt u het alstublieft verwijderen? Dan kan ''ie weer naar 0 toe.
Ben ik met je eens. Er is nu toch wel genoeg aandacht geschonken aan TMF, ze moeten het nu onderhand wel kennen. Als ze dan nog in hun post zitten te zeuren vind ik dat ''ie wel op 0 of zelfs -1 mag !
Misschien nog ff een hint geven? TMF==> of anders een -1
/me denkt dat www.tmf.nl plots erg veel pageviews krijgt.
Hmm de originele post is IMHO geen troll.
Het werd pas een troll na de edit.
Dergelijke edits krijgen van mij altijd een -1 troll wegens de toon die er mee gezet wordt.
Het werd pas een troll na de edit.
Dergelijke edits krijgen van mij altijd een -1 troll wegens de toon die er mee gezet wordt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Kijk hier maar eens.Op zaterdag 26 mei 2001 01:14 schreef ecteinascidin het volgende:
[..]
Hiermee insinueer je a) een p4 is klote aangezien deze tot pudding inzakt als ''t warm is en AMD z''n best doet. Intel maakt een ATX 2.03 zodat de koeling gegarandeert werkt en Intel zakt echt niet in met die termische controle. De suggestie dat Intel fout is, klopt niet.
b) Ook is de 100 Watt van de p4 volkomen uit de lucht gegrepen. de p4 1.7 doet 55 Watt. AMD doet 75 Watt.. Ik denk dus door erg zwaaar te overdrijven de p4 zwaar kut mag zijn, de AMD is dan nog minstens 2 keer erger.
staat op 0 troll... staat eik wel goed
http://www.tweakers.net/nieuws/16576?highlight=p4
Daar staat IDD dat de thermal monitor best eens voor een halvering van de snelheid zou kunnen zorgen. En je weet zelf ook wel dat als de powermagagment ingrijpt dat hij niet meer op volle snelheid kan draaien, dus dan wordt hij IDD een stuk langzamer, maar goed
Bovendien staat daar ook het volgende te lezen en ik citeer "Intels Thermal Design Guide has revealed that the absolute maximum power dissipation of the 1.5GHz P4 is actually 72.9 watts" hoeveel denk je dan dat de P4 2GHz maximaal kan verstoken.
Bovendien weet ik niet waar jij uit de tekst haalt dat de P4 zwaar kut is.... er staat dat als de power managment ingrijpt dat hij dan heel sloom wordt. En DAT is zwaar kut ja.
De AMD blijft gewoon z''n best doen ja, maar toch zal hij met het warme weer vastlopen als je slechte koeling hebt, maar dat staat er ook gewoon in dus......gewoon beter lezen.
En dan nog de flame richting de moderators....dan heb je niet goed gelezen denk ik er staat moddereter en niet moddereterS en ik suggereer ermee dat de desbetreffende moddereter niet goed het nieuws gevolgd heeft anders had hij vast geen troll gegeven, maar vooruit voortaan kom ik wel gelijk naar het TMF om te mekkeren. Die karma maakt me geen flikker uit, zolang het maar terecht is.
En bij de weg hoe kom je aan de 950 MHz Mecallie?? Want Spire staat nu niet echt bekend als een supper cooler. Voordat dit ook als een troll aangezien wordt hier heb je wat bewijzen.
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=150&page=5
http://www.tweakers.net/nieuws/16582?highlight=p4
Nitraat... Thermische bla heeft dus GEEN effect en hiero staat ook de 53.4 Watt.. de CT kwam ook rond de 55 Watt, dus waar jij de waarden vandaan haalt. kweenie...
''t is geen troll, maar wel een hoop speculatief gebeuren en nog negatief ook.
Nitraat... Thermische bla heeft dus GEEN effect en hiero staat ook de 53.4 Watt.. de CT kwam ook rond de 55 Watt, dus waar jij de waarden vandaan haalt. kweenie...
Nou.... ''t is dat je het vraagt, ik had liever helemaal geen edit-tekst meer gezien.zo zijn jullie nu blij met z''n allen??
Maar vooruit, ''t is een mooie dag, de zon schijnt, --> 0
Never stop seeking what seems unobtainable...
Verwijderd
Hmpf, jij bent wel in een erg goed humeur!Op zaterdag 26 mei 2001 12:20 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[..]
Nou.... ''t is dat je het vraagt, ik had liever helemaal geen edit-tekst meer gezien.
Maar vooruit, ''t is een mooie dag, de zon schijnt, --> 0
Naja vooruit je had het belooft...
Van mij krijgt ''ie een -1 troll. Hij zet nu de toon van een peuter van 4 ofzo...

Maar ook hier is weer het volgende te vinden..."Als bewijs hiervoor geven ze dat het maximale stroomverbruik van een 1,5GHz processor 72,9 Watt is en dat Intel als specificatie voor ontwerpers van koelers en systemen slechts 54,7 Watt opgeeft" Dus d''r is wel degelijk iets aan de hand met het stroommverbuik van de P4, anders zou er niet zo''n felle discussie gaande zijn.Op zaterdag 26 mei 2001 12:19 schreef ecteinascidin het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/16582?highlight=p4
Maar daar ging het verhaaltje eigelijk niet eens om. De ekrn van het verhaal is dat de CPU''s steeds sneller worden en dat het stroomverbruik ook steeds aan het stijgen. Het overgrote deel daarvan wordt omgezet in warmte en ja op de drr gaan we daar problemen mee krijgen, let maar op. Je zien het overigens al aan de nieuwsposts van de afgelopen paar weken en dan doel ik met name op de AMD CPU''s. Die 100 Watt was een kreet van iemand waar ik op reageerde. Is het dan zo gek dat ik dan 100 Watt zeg? Bovendien kwam die waarde best realistisch over als je kijkt naar deze tekst: "Als bewijs hiervoor geven ze dat het maximale stroomverbruik van een 1,5GHz processor 72,9 Watt is" Trek je dat door naar de 2 GHz dan kom je heel aardig in de buurt van 100 Watt. Of het speculaties zijn of geruchten.....tja dan heb ik nieuws voor je. Heel veel van wat er op tweakers staat zijn speculaties en geruchten. Ik zal even een paar voorbeelden geven.... de Georce 3...hoeveel geruchten hebben daarover op tweakers gestaan en nu hebben ze het al over de GeForce 6 en 10. Om over de Athlon 4 maar niet te spreken.
Maar goed ik ga maar eens naar buiten, wat frisse lucht snuiven want mijn CPU staat de boel hier behoorlijk op te stoken.
En dit is geen flame?? Jij meet dus duidelijk met 2 maten. Geen goed voorbeeld voor een kleuter van 4 zou ik zeggen.Op zaterdag 26 mei 2001 12:29 schreef Mecallie het volgende:
[..]
Hmpf, jij bent wel in een erg goed humeur!
Van mij krijgt ''ie een -1 troll. Hij zet nu de toon van een peuter van 4 ofzo...
Verhaaltje eronder is weg. -> +1 gemod.
De bui van Thor-korenwolf werkt aanstekelijk
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is er dan ook een deel van de energie die niet in warmte wordt omgezet? Als dat zo is, waar wordt die dan in omgezet?Op zaterdag 26 mei 2001 12:55 schreef nitraat het volgende:
Maar daar ging het verhaaltje eigelijk niet eens om. De ekrn van het verhaal is dat de CPU''s steeds sneller worden en dat het stroomverbruik ook steeds aan het stijgen. Het overgrote deel daarvan wordt omgezet in warmte en ja op de drr gaan we daar problemen mee krijgen, let maar op.
Ik denk overigens dat het vooral aan de manier van opschrijven ligt, dat het als een troll wordt gewaardeerd. Ik kon me er in elk geval wel wat bij voorstellen.
En dan nog de opmerking eronder...
Als je het verhaal zoals hierboven had opgeschreven, dan was het vast anders.
Precies. Zoals het er stond (met commentaar op de moderatie) was het een troll, zoals het er staat, is het geen troll maar komt het trollerig over (vandaar die 0) en als het hele bovenstaande verhaal er had gestaan, was het eindresultaat waarschijnlijk 1 of meer.Op zaterdag 26 mei 2001 13:28 sloeg dextertje de spijker op zijn kop:
Ik weet ook niet hoe ik aan mijn goede bui kom. Had ik dat beloofd, dan???Hmpf, jij bent wel in een erg goed humeur!
* korenwolf kan zich dat niet herinneren.
Nee, het verhaaltje zoals ik het aantrof toen ik modde (zijn jullie nu tevreden?) staat er nog...Op zaterdag 26 mei 2001 13:35 schreef NiPeng het volgende:
Verhaaltje eronder is weg. -> +1 gemod.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Een deel van de energie wordt IDD niet in warmte omgezet. Je hebt altijd interne verliezen, want anders heeft een CPU een rendement van 100% en dat bestaat niet.Op zaterdag 26 mei 2001 13:28 schreef dextertje het volgende:
[..]
Is er dan ook een deel van de energie die niet in warmte wordt omgezet? Als dat zo is, waar wordt die dan in omgezet?
Ik denk overigens dat het vooral aan de manier van opschrijven ligt, dat het als een troll wordt gewaardeerd. Ik kon me er in elk geval wel wat bij voorstellen.
En dan nog de opmerking eronder...
Als je het verhaal zoals hierboven had opgeschreven, dan was het vast anders.
Wat gebeurt er met die verliezen? De wet van behoud van energie is namelijk nog steeds niet ontkracht. Dus die energie moet ergens blijven...Op zaterdag 26 mei 2001 14:45 schreef nitraat het volgende:
Een deel van de energie wordt IDD niet in warmte omgezet. Je hebt altijd interne verliezen, (...)
Verwijderd
Dit is een -1 troll.Op zaterdag 26 mei 2001 12:56 schreef nitraat het volgende:
[..]
En dit is geen flame?? Jij meet dus duidelijk met 2 maten. Geen goed voorbeeld voor een kleuter van 4 zou ik zeggen.
Sorrie hoor, maar ik vind dat je gewoon niet moet mekkeren in de thread. De regel die er nu staat "zijn jullie nu tevreden" doet me denken aan een kind wat in de hoek gaat zitten mekkeren. Maar misschien bedoelde je het wel goed...
Probeer vooral eens te letten op je toon. Complete trolls met een nette verpakking kunnen soms erg lang op 3 ofzo staan! Maar het verhaal opzich vind ik geen "-1 troll" maar eerder een "0 troll" of misschien zelfs een 2 als woorden als "kappen" "dikke str*nt" en "sjees" waren vervangen door een minder indrukwekkend alternatief
[off-topic]
En mijn Duron 650 liep tot vorige week op 900 bij 49 graden. Op 950 werd ''ie 52. Jammer genoeg hebben de streepjes het weer begeven
[/off-topic]
Pagina: 1