[BC3] De zondagse trollenjacht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 15:45
Ach ja, het is zondag en er is weer eens nieuws dat ik leuk vind om te lezen. Dus ik begin maar met enkele trollen (al was ''t maar om ''t metamodbotje vriendelijk gezind te blijven). :)

In het nieuws over de mp3 opvolger:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317264 (ongefundeerd o.a. LAME afkraken)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317323 (zou een normale vraag kunnen zijn, maar is echter heel trollerig gesteld)

Hier een twijfelgeval in de thread over Dell:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317085 (ik wacht nog op feedback voor die te modereren)

In de .net nieuwspost zullen vast ook wel wat trollen te vinden zijn, maar heb nu even geen zin om te zoeken.

Een positief nootje: In de thread over de stabiliteitsproblemen met de 1,33 GHz Thunderbird valt het aantal trollen reuze mee. :) (Ik had er veel verwacht, maar heb er nog niet veel gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Die Dell post is niks trollerigs aan in mijn ogen. Hij heeft/krijgt misschien zelfs groot gelijk. Maar het is speculatie.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Okee...
soms ben ik gewoon niet helder en denk ik: speculatie zonder bronnen=troll. :)
Maar wat betreft het geheimhouden heeft hij in elk geval groot gelijk. Dat klopt.
''t Is maar goed dat ik ''m nog niet gemod had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik jaag ook nog even mee en volgens mij is dit een troll. Het iig geen +3.

* korenwolf heeft een verbrand gezicht, 2e graads brandwonden op zijn neus, maar kan nu een beetje zeilen en vond het hartstikke gaaf. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Hmm, ik heb ook twijfels bij enkele posts die als troll/flamebait zijn gemod, maar die dit imho niet zijn:

http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317234 (claimt dat MSDOS is gejat. Hij vergist zich, volgens mij is MSDOS gekocht, maar ik vind het geen troll)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317180 (volgens is het slechts de bedoeling van AntiChris om Gonio te verbeteren met het woordje symbiont...)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=317367 (ik vind het geen flamebait, maar gefundeerde kritiek; ben echter zelf misschien niet objectief, dus ik wacht ff op feedback)

btw, vergeet deze niet (staat ook in m''n eerste post, maar ik ben nog steeds de enige die ''m heeft gemod)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 21 mei 2001 00:53 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik jaag ook nog even mee en volgens mij is dit een troll. Het iig geen +3.

* Jaymz heeft een verbrand gezicht, 2e graads brandwonden op zijn neus, maar kan nu een beetje zeilen en vond het hartstikke gaaf. :)
Horen julie dat?

Thor gaat ons binnenkort zeilles geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op maandag 21 mei 2001 02:00 schreef Jaymz het volgende:
Horen julie dat?

Hmmm, lijkt me wel leuker dan op trollenjacht gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
De eerste is volgens mij wél een troll: waar MSDOS ook vandaan komt, het is iig niet ''gejat''. Bovendien wordt er M$ geschreven.

Bij deze is het in mijn ogen dan eerder stom dat op een troll reageert en dan nog alleen om hem te verbeteren.
Deze reactie bestaat uit terechte, maar off-topic kritiek. Bovendien is ie behoorlijk trolliger in de richting van MS. Desalniettemin zou ik het niet erg vinden als ie op 0 zou staan, maar ik ga ''m daar niet naar toe helpen.
Voor de laatste wacht ik liever de mening af van iemand die er meer verstand van heeft, voor zover ik zelf inzicht heb in die wereld, staat die reactie op 0 goed.
Op maandag 21 mei 2001 02:00 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Horen julie dat?

Je weet wat je net gezegd hebt, hè? Mij best iig.
Euhmmm, TgF, ik vrees dat ik dan ook (n.a.v. je icoon) ook jouw hulp moet inroepen, want er moet toch iemand zijn, die ons uit het water komt vissen... :)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/5093/TgF_Anim2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Op maandag 21 mei 2001 02:54 schreef Thor-korenwolf het volgende:

Euhmmm, TgF, ik vrees dat ik dan ook (n.a.v. je icoon) ook jouw hulp moet inroepen, want er moet toch iemand zijn, die ons uit het water komt vissen... :)
Ik hoop dan wel dattie z''n goudvisje thuislaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op maandag 21 mei 2001 02:54 schreef Thor-korenwolf het volgende:
De eerste is volgens mij wél een troll: waar MSDOS ook vandaan komt, het is iig niet ''gejat''. Bovendien wordt er M$ geschreven.
Okee...
Bij deze is het in mijn ogen dan eerder stom dat op een troll reageert en dan nog alleen om hem te verbeteren.
Ja, ik heb ook niet gezegd dat ''t slim was. :)
Deze reactie bestaat uit terechte, maar off-topic kritiek. Bovendien is ie behoorlijk trolliger in de richting van MS. Desalniettemin zou ik het niet erg vinden als ie op 0 zou staan, maar ik ga ''m daar niet naar toe helpen.
Hmm ja, gemengde reacties zijn soms rot om te modereren. ''k Weet soms ook niet wat ik met inzichtvolle/informatieve trollen moet..
Voor de laatste wacht ik liever de mening af van iemand die er meer verstand van heeft, voor zover ik zelf inzicht heb in die wereld, staat die reactie op 0 goed.
"LAME sux" klopt niet en de naam die Lame heeft is zeker niet (meer?) slecht. Fraunhofer is goed, daar heeft hij gelijk in. Blade en Xing weet ik niet zo goed, maar ik geloof wel dat ze minder zijn.

In de C''T stond een tijdje geleden een luistertest. Met vaste bitrates deed de Fraunhofer codec het ''t best, met variabele bitrates was Lame het best.
Ik zal zo wel zoeken of ik het kan vinden.

Maar het ging me vooral om het principe... Vervang in je hoofd Lame eens door Linux en Fraunhofer door Microsoft (ik noem maar een voorbeeld) en de troll straalt er vanaf.

* dextertje gaat nu even in de archieven van C''T snuffelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 03:08 schreef dextertje het volgende:
Hmm ja, gemengde reacties zijn soms rot om te modereren. ''k Weet soms ook niet wat ik met inzichtvolle/informatieve trollen moet..
''t is inderdaad vaak lastig, maar ik heb het idee dat het hier wat makkelijker is, omdat dat informatieve/inzichtvolle gedeelte eigenlijk volledig off-topic is.
LAME sux klopt niet en de naam die Lame heeft is zeker niet (meer?) slecht. Fraunhofer is goed, daar heeft hij gelijk in. Blade en Xing weet ik niet zo goed, maar ik geloof wel dat ze minder zijn.

In de C''T stond een tijdje geleden een luistertest. Met vaste bitrates deed de Fraunhofer codec het ''t best, met variabele bitrates was Lame het best.
Ik zal zo wel zoeken of ik het kan vinden.

Maar het ging me vooral om het principe... Vervang in je hoofd Lame eens door Linux en Fraunhofer door Microsoft (ik noem maar een voorbeeld) en de troll straalt er vanaf.

* dextertje gaat nu even in de archieven van C''T snuffelen..
Kalm, kalm, ik weet niet eens wat LAME is. En als jij uit eigen ervaring zegt dat de reactie niet klopt, ben ik de eerste die dat gelooft. :)
*peng*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Misschien kloppen de onderliggende bevindingen wel ergens, in die laatste link, maar het taalgebruik is not-done en verdient alleen daardoor al een -1 troll/flamebait: zie faq.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Op maandag 21 mei 2001 03:16 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Kalm, kalm, ik weet niet eens wat LAME is. En als jij uit eigen ervaring zegt dat de reactie niet klopt, ben ik de eerste die dat gelooft. :)
* dextertje is de kalmheid zelve 8-)
LAME betekent: Lame Ain''t an MP3 Encoder.
Maar je kunt er wel mp3''s mee encoden. :) ''t Is zelfs z''n voornaamste taak (tegenwoordig kun je er ook Ogg-Vorbis mee encoden).
Ik heb trouwens gevonden waar ik de info vandaan heb: het Nederlandse magazine voor Computer Techniek, april 2000.

btw, testcase slaat de spijker op z''n kop. :)
Nog zo''n voorbeeld. Iemand wiens post al direct begint met: "Gasten praat toch niet zo dom...."
Bovendien vind ik z''n eigen verhaal bepaald niet van inzicht getuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan weliswaar mijn duikbrevet, maar ben geen rescue-diver, maar goed, ik heb mijn scubagear opgepoetst en sta stand-by.

:)

(tering, wa''s dat water koud hier :( )
Pagina: 1