Toon posts:

[BC3] Cursus newsposten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te lezen in deze thread en daar zag ik dus best ook een aantal intressante opmerkingen over newsposters. Om die thread echter lekker on-topic te houden leek het me beter om hier mijn vraag te stellen.

Hier nog even een quote van Femme uit dat Topic:
Op t.net is vooral het nieuws een groot probleem. Op een of andere manier moet een groep nieuwsposters ca 500 nieuwspostings per maand gaan maken. De makkelijke oplossing is een paar journalisten in vaste dienst nemen, maar daar is geen geld voor. Ik denk dat er beter juist met meer vrijwilligers gewerkt kan worden. De nieuwsposters die veel posten (>50 postings per maand) worden betaald. De meuktracker wordt dan uitgebreid met een onderdeel voor kort (minder belangrijk) nieuws zodat een groter deel van de nieuws submits verwerkt kan worden (daar moeten dan wel mensen voor zijn). Op die manier zijn de nieuws submitters meer trevreden. Of: de nieuws submitter maakt de tekst, deze wordt onder zijn username op t.net onder kort nieuws geplaatst nadat de tekst door een nieuwsposter is gecontroleerd. Op die manier valt er ook meer eer te behalen voor de nieuwssubmitter.
Nu zou ik met liefde news willen posten op T.net, jammer genoeg heb ik (nog) niet zo''n vlotte babbel. En ik ben, denk ik, nog niet genoeg op de hoogte van de content van T.net (m.a.w. wat is wel intressant voor de tweaker en wat niet).

Ik vroeg mij dus af of er niet iets opgezet kan worden voor toekomstige newsposters. Een soort van cursus over de T.net users (voor de content), hoe het moet worden gebracht en wat absoluut niet kan. Na het doorlopen van die info zou je dan eens gewoon een nieuwssubmit kunnen met een zelfgeschreven verhaaltje er bij. De nieuwsposters kunnen dat kijken of het ooit iets wordt met je. ;)(misschien een "wannabee newsposter" sig. erbij?).

Deze info zou dus gewoon een statische pagina kunnen zijn, met evt. wat voorbeeldjes.

Zoals gewoonlijk zal ik mijn punt wel niet geheel duidelijk hebben gebracht. Maar ik hoop dat er toch iemand snapt wat ik bedoel. En als er al een relevante thread over is hoor ik het natuurlijk ook graag!

Jaymz: of moet deze toch naar LA?
EDIT: Typo''s om 1.33 s''nachts mag toch wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Laat maar hangen, TMF is niet alleen de plek om Moderaties te bespreken (ed.). De ervaring leert dat het ook een goede broedplaats is voor ideeen.

Op een of andere manier heb ik het idee dat het topic dat jij aanhaalde op LA minder levensvatbar was geweest. (Meer bezoekers; die het nodig vinden om (nutteloos) te reageren) (te veel om tegenop te modden ben ik bang)

Wat mij betreft wordt dit ook een "strenger modbeleid topic" ''t ligt er even aan hoe het idee valt, maar dat merken we vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een cursus nieuwsposten kun je volgens mij niet zo gemakkelijk opzetten. Als ik de draad van TgF lees, valt me op dat nieuwsposters op dit moment intern en met intensieve begeleiding opgeleid worden: dat is in mijn ogen de betere manier om het te doen.

Verder denk ik niet dat het haalbaar is om users bij het news submitten hele verhalen te laten typen. Ik doe dat zelf altijd wel, maar ik denk dat het gros van de mensen daar niet geïnteresseerd in is, om twee redenen:
1. je weet nooit of ''men'' jouw nieuwtje wel interessant genoeg vindt
2. je weet nooit wat er al in de queue staat: wat hebben we eraan als er in de newsqueue 3 verschillende uitgebreide verhalen staan. Da''s voor de newsposters lastig en voor 2 users niet leuk.

Als je een wannabee-nieuwposter status zou creeëren werkt het misschien wel: die mensen zou je eventueel toegang tot de queue kunnen geven.

Net als /me zou * korenwolf met liefde nieuws willen posten op T.net.
Ik denk dat je veel gebruikers die rechten rustig kunt geven, zonder dat er misbruik van gemaakt wordt. Ik zeg overigens niet dat dat wenselijk is.
Ik heb overigens nog nooit gesolliciteerd voor de functie nieuwsposter, omdat ik simpelweg niet de hoeveelheid vereiste tijd heb.

edit: Thor-korenwolf-is-doodop-ruis verwijderd.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mooi, ''t heeft al 2 (bijna) sollicitaties opgeleverd. (volgens mij houd ik me nu niet aan m''n eigen beleid, moet ik mee ophouden)

(moeilijk als je gewent bent dat Off-topic hier wel kan:+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mooi, ''t heeft al 2 (bijna) sollicitaties opgeleverd. (volgens mij houd ik me nu niet aan m''n eigen beleid, moet ik mee ophouden)
Da''s niet off-topic, da''s precies wat ik bedoel. Ik denk dat Mecallie en ik misschien best goede newsposters zouden zijn, maar we hebben (kennelijk) onze beperkingen.
Mecallie geeft aan dat hij in zijn ogen de capaciteiten niet heeft, omdat hij geen vlotte babbel zou hebben.
* korenwolf vindt dat Mecallie meteen maar moet gaan solliciteren.

Wat mezelf betreft: als ik newsposter zou zijn, zou ik niet meer dan één reactie per week posten. Da''s voor T.net veel te weinig, maar ik heb ook mijn eigen dingen: ik ben student, actief student zelfs en ik steek tegenwoordig erg veel tijd in modden, wat mij interessanter lijkt dan nieuws plaatsen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 16 mei 2001 02:09 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]en ik steek tegenwoordig erg veel tijd in modden, wat mij interessanter lijkt dan nieuws plaatsen.
:?Wat doe je hier dan? Moet je niet modden ofzo. Richt een eigen forum op waar je met lotgenoten kunt ouwehoeren over trolls en flamebytes>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb het al in de gaten: als je eenmaal hebt gesoliciteerd naar de functie van newsposter word je dus intensief begeleid. Dat is natuurlijk goed. Maar ik dacht gewoon aan een pagina waar alvast wat info stond voor de aanstormende newsposter. (dus vóór de solicitatie)

Ik weet eigenlijk ook niet of ik newsposten leuker vind als modden. En alle twee is erg lastig. Als ik s''nachts om 0.30 thuis kom ga ik vaak nog ff wat modden. Als ik dan op strooptrocht ga voor leuke nieuwtjes komt daar niets meer van terecht.

Of ik moet natuurlijk net zo lang wakker blijven als jullie twee, maar ik denk dat ik dat niet erg lang kan doen, jongetjes van 19 hebben nu eenmaal slaap nodig :) :Z

Toch nog maar eens een nachtje over slapen...

Jaymz: bedankt voor het laten hangen.
Thor-Korenwolf: bedankt voor het vertrouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We hebben intern wel een FAQ, maar die begint al een beetje oud te worden. Wat de bedoeling is met het werven van nieuwsposters is het volgende:

- Je stuurt een mailtje naar Robin Evers.
- Aan de hand van dat mailtje kijkt hij of je geschikt zou kunnen zijn. Soms vraagt hij daarvoor om de mening van anderen.
- Als je wordt ''goedgekeurd'' krijg je toegang tot de dsp (de backend). Je hebt dan slechts beperkte mogelijkheden, maar genoeg om aan de slag te gaan.
- Dan begint een soort proeftijd, de stukjes die je schrijft blijven dan onder embargo/preview staan.
- Een of meer andere (ervaren) nieuwsposters hebben de taak om je stukjes onder embargo te verbeteren en online te gooien.
- Je krijgt dan van deze mensen feedback over alles wat je goed en fout doet, tips en adviezen.
- Robin Evers besluit op een gegeven moment aan de hand van wat hij zelf ziet en wat anderen hem vertellen dat je je proeftijd door bent gekomen, vanaf dan ben je zelfstandig nieuwsposter.

-------------------------------

Ik heb al eens vertelt dat veel mensen er mee stoppen na een korte periode. Ik denk dat dat komt omdat veel mensen niet goed nadenken voor ze zich aanmelden.

Het plaatsen van nieuws is niet iets wat je 123 doet. Het lijkt af en toe verdacht veel op werken. Voor je begint moet je je afvragen of je bereid bent er zeer regelmatig tijd erin te stoppen. Je hebt IMO namelijk wel een zekere verplichting aan de site.

Verder zullen je ondanks de prachtige backend van Femme in het begin wat moeite hebben met uitzoeken hoe alles werkt. Daar komt bij dat al je posts in het begin commentaar krijgen (geloof me, niemand kan in één keer een goede post schrijven). Dit kan ontmoedigend werken, maar de enige manier om het echt goed te leren is door het gewoon te blijven doen. Dan merk je vanzelf dat het steeds makkelijker wordt.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben geweest, mocht je vragen hebben; shoot! :)

Edit: Jaymz: done

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Kan iemand misschien Robin Evers op het bestaan van deze draad wijzen, een reactie van hem zou natuurlijk superwreed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar een ding zeggen: dankjewel Wouter :) Dit is dus eigenlijk wel wat ik wilde weten. De "offline" inleiding is dus niet nodig omdat je als beginnende poster nog word gecorrigeerd vóór het posten.

Misschien is het toch handig om dit ergens neer te zetten? Zo weet degene die zich wil aanmelden alvast een beetje wat hem/haar te wachten staat.
Pagina: 1