Toon posts:

[BC3] De toekomst van GoT en T.net

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de diverse discussies, mijn deelname en het algehele gevoel daarbij, vind ik de tijd rijp om eens met een heel ander onderwerp te komen.

Op basis van alle discussie die op TMF gevoerd word (en in het recente verleden werd), denk ik dat het tijd wordt voor een structurele aanpak voor GoT en T.net.

Wat is IMHO één van de problemen?

Zoals ik net gezegd heb, vinden er op de diverse fora allerlei discussies plaats die zouden moeten bijdragen aan een verbetering van GoT en T.net, ik denk hierbij aan:

- wijze van moderaties
- beoordeling van posts (PowerMod en ModBot)
- aanstelling van forummod''s, HGA''s, etc.

Ik loop nu "maar" een jaar rond, maar zie heel veel discussie opbloeien, afsterven en weer opgestart worden, zonder dat er in een aantal gevallen iets zinnigs mee gedaan wordt.

Er worden meetings georganiseerd, daarin ontstaan een aantal zinnige ideeën die makkelijk en snel te implementeren zijn, maar voor een groot gedeelte gebeurd er niets mee.

Zoals ik (en mogelijk meer met mij) er tegenaan kijk zijn T.net en GoT volwassen geworden, maar ontbreekt het aan één belangrijk onderdeel: structuur.

Ik denk dat de tijd rijp is voor de overstap van hobby-sfeer naar een zakelijke en professionele aanpak.
Hierbij hoef je niet direct te denken aan het stichten van Tweakers BV, maar de structuur moet je IMHO wel gaan aanbrengen, anders komen we/jullie er nooit uit.
Tweakers en GoT groeien gestaag door, maar zoalang het ontbreekt aan een strakke (maar soepel werkende) organisatie, is het een kwestie van tijd tot het fundament begint te brokkelen en uiteindelijk instort (met alle gevolgen van dien).

Je kunt het simpel houden om mee te beginnen.

Er komt één directeur (CEO), dat zal ongetwijfeld Femme zijn (het is zijn geesteskind). Daaronder een directeur tweakers.net (verantwoordelijk voor alles wat tweakers.net gerelateerd is) en een directeur GoT (verantwoordelijk voor alles van GoT gerelateerd is).

Binnen Got is de onderliggende structuur al goed geregeld (HGA --> Globale Mod --> Forum Mod --> gebruikers), deze structuur blijkt goed te werken.

Een dergelijke structuur moet voor de verschillende aandachtsgebieden op tweakers.net ook te realiseren zijn, lijkt me.

Dan moet je om te beginnen duidelijk stellen wat van de verschillende lijnmanagers de taken en verantwoordelijkheden zijn, er moet een overleg structuur worden opgezet.

Nu zijn de lijnen in veel gevallen absoluut niet duidelijk, ik ga er van uit dat Femme de grote baas is, maar of een idee van mij/ons daar ooit komt en hoe? Da''s voor mij vaak een raadsel.

Ik vind het prima om met ideën te komen, graag zelfs, maar op een gegeven moment loopt het spoor dood, dat blijkt (denk ik) aan de discussies die telkens gestart worden, waarin veel ouwe koeien weer eens uit de sloot geholpen worden.

Ik denk dat de lopende discussies gevoerd moeten worden, omdat die bij (kunnen) dragen aan het omhoogkrikken van het nivo van tweakers.net en GoT, maar dan moet je zo langzamerhand wel gaan werken aan een verbreding en versteviging van het fundament en dat kan alleen maar als je een structuur in de toko gaat aanbrengen.

Er is geen multi-national ter wereld die het red zonder een structuur (ik denk dat je t.net best op dat nivo mag zien), natuurlijk kan het zo best een tijdje doorgaan, maar het houd een keer op.

Er moet nu een beslissing worden genomen:

- zien we het nog steeds als een hobby en gaan we door op deze wijze

of

- willen we professionaliseren om onze toekomst te garanderen en willen we er een meer zakelijke slinger aan geven

Mij maakt het in principe niet zoveel uit, mischien is het alleen mijn idee, maar ik zat al eerder op dit idee te broeden en vond het nu de tijd om het eens uit te spreken.

Bij voorbaat mijn excuses voor de lange lap tekst en het eventuele misbruik van TMF hiervoor, maar ik werd getriggerd door de discussies hier en ik vind daarnaast dat ik alleen kan spreken vanuit mijn TMF betrokkenheid.

/me ziet het wel en is benieuwd naar reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz heeft hier niets aan toe te voegen, of te kraken, behalve dan misschien de opmerking dat dit "soort" topic''s tegenwoordig populair zijn.

Ik wil wel vragen niet te snel te diep dit idee uit te graven, aangezien hier ook de input van de crew (Floris, Daniel en Femme met name gok ik) voor nodig is.

Aangezien er ook al het een en ander over GoT loopt, ben ik bang dat deze heren daar nu weinig tijd voor hebben, wat niet wil zeggen dat we nu meteen moeten ophouden met dit idee.

Laat ik hierbij zeggen dat ik helaas sommige dingen niet kan delen met jullie (hoe graag ik dat ook zou willen, en dat wil ik) om sommige uitspraken ietsje te verduidelijken.

Ik ben er nl. niet de persoon voor om te bepalen wat er wel en niet gedeeld kan gaan worden, dus ik deel niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit dingetje had ik 2 maanden terug willen typen. Ik heb me laten afschepen met al die Revdraden en hoop dat daar een keer iets concreet''s uit komt. Tot nu toe zijn die rev draden vrijwel voltooid en Femme is ermee bezig.
IMHO is Tnet er iig mee bezig. Betreffende GoT zijn er andere dingen die kunnen veranderen, alhoewel dat zo goed als af ''lijkt''. Achter de schermen wordt iig een behoorlijke oorlog gevoert etc.

IMHO geef ik alles gewoon de tijd en hoop dat de dingen zoals ik denk dat ze bewegen hun momentum volhoudt. ''t zou wel tof zijn om vanuit Tnet een feedback te krijgen of dat momentum nog aanwezig is. Qua GoT zorg ik zelf wel voor momentum (maak me daar niet echt ''populair'' mee iig :().

maar soms (droomt * Delerium ) lijkt het erop dat er behoorlijk veel stroop en zand in de crew zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 15 mei 2001 18:04 schreef ecteinascidin het volgende:
. Qua GoT zorg ik zelf wel voor momentum (maak me daar niet echt ''populair'' mee iig :().
Klopt, maar soms bereik je er meer mee dan je denkt. (bij deze kun ook jij ''em niet snappen)

[updeet:Jaymz gaat nu (in dit topic) proberen serieus te blijven. TgF en zeker dit onderwerp verdienen dit wel)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/973357649.gif

Is een oude versie, maar zoals je ziet is er toch wel een redelijke structuur voor Tweakers.net

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmmm dan ben ik benieuwd naar het probleem "Tnet is pro-AMD".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaymz:
Ik wil wel vragen niet te snel te diep dit idee uit te graven, aangezien hier ook de input van de crew (Floris, Daniel en Femme met name gok ik) voor nodig is.
Ik wil ook absoluut niet dat ik/wij ook maar iets opzetten zonder inbreng van de crew, sterker nog: het is aan de crew om hier iets mee te doen, als ik/wij daaraan iets kunnen toevoegen, graag.

Daarnaast ben je er niet met een "beetje" structuur, het is óf structuur óf niet, het hoeft niet zo moeilijk te zijn, er is een redelijke structuur op GoT, die zal er op t.net ook vast wel zijn, je moet hem alleen formaliseren, taken en verantwoordelijkheden vaststellen en op basis daarvan verder gaan.

Voorbeeld:

TMF discussie over modereren, ideeën zijn er, worden voorgelegd via de lijnmanagers aan de GoT-directeur, heeft die de bevoegdheden om te beslissen, prima, accoord geven en implementeren.

Zo werkt iedere lijnorganisatie, iedere manager heeft beslissingsbevoegdheid tot een bepaalde grens.

Als bij een multi-nattional de CEO alle beslissingen moet goedkeuren, komen ze nooit ergens.

Kortom: taken, verantwoordelijkheden en afspraken (hoe moeilijk kan het zijn?).

Wouter:

Tja, wat kan ik zeggen, ziet er uit als een goed structuur, maar zoals ik het zie (kijkende naar alle discussies hier), komen veel zaken niet van beneden naar boven?

Mischien kunnen we dan de conclusie trekken dat de structuur er wel is, maar het ontbreekt aan onderlinge afspraken als het gaat om bepaalde bevoegdheden?

Hoe dan ook, we zijn al bijna een jaar aan het praten over modereren en er is (kort door de bocht) één major wijziging geweest (oude modsysteem --> nieuwe/huidige systeem).

Daarnaast hoor ik veel "wat zou Femme er van vinden?", als een lijnmanager een bepaalde verantwoordelijkheid heeft, dan kan die de beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Done (hoewel ''k er een hekel aan heb)

Je hebt idd wel gelijk, het probleem is natuurlijk wel dat we niet weten hoe de structuur nu (exact) is. Misschien is het een idee (als de crew dit goedvind) hier iets meer openbaarheid aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Je hebt helemaal gelijk. De structuur is er, de afspraken/verantwoordelijkheden niet.

Niet op papier en al helemaal niet duidelijk zichtbaar voor de bezoeker. Door Lieve Adjes te volgen kun je voor een groot deel uitvogelen hoe het er achter de schermen aan toe gaat, maar niemand (zelfs de crew zelf niet) kan in één oogopslag het totaalbeeld zien.

Op de laatste crewmeeting (die over werk ging, niet als uitstapje) zijn bijvoorbeeld veel afspraken gemaakt. Een aantal van die dingen zijn uitgevoerd, een aantal anderen waren een week later alweer vergeten. Structuur is moeilijk aan te brengen als je 24 uur per dag moet werken met vrijwilligers en parttimers die heel veel vrijheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Disclaimer:

Aangezien ik (en TgF), en daarmee ook de rest van de molicesquad (omdat we het wel vaker eens zijn) dit een topic vinden dat netjes hoort te blijven zal ik trachtten deze ietsje strenger te modden dan gewoonlijk.

Grapjes blijven mogen, (zorg er gewoon voor dat er iets constructiefs tussen staat)

replies als in "goed plan" mogen van mij (op deze reply, of in het algemeen) maar zal ik een levensvatbaarheid van omstreeks een uur geven (als ik online ben)

Dit geld ook voor andere niet terzake doende replies, probeer me niet uit door halstarrig te blijven. (ik kan wel veel hebben dus: geintjes mogen als eerder vermeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 18:19 schreef WouterTinus het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. De structuur is er, de afspraken/verantwoordelijkheden niet.

Niet op papier en al helemaal niet duidelijk zichtbaar voor de bezoeker. Door Lieve Adjes te volgen kun je voor een groot deel uitvogelen hoe het er achter de schermen aan toe gaat, maar niemand (zelfs de crew zelf niet) kan in één oogopslag het totaalbeeld zien.
Bedankt!

Jouw reactie lezend, denk ik meteen aan één ding: in cirkels rondrennen.

Denk jij, als crew-lid, dat het wel haalbaar is voor jullie (de mensen op het organogram) om die afspraken te gaan maken?

Ik concludeer al eerder dat de GoT structuur er is (en die werkt) en zie op jou eerste reactie dat die structuur er voor t.net ook is.

Als al die managers nu eens om de tafel gaan en zich gaan buigen over:

- hoe willen we verder?
- hoe gaan we dat doen?
- wat hebben we nodig (taken/verantwoordelijkheden/afspraken en overleg) om die doelen te bereiken?

IMHO ben je dan al een heel eind, ik volg regelmatig de topics in LA, maar om nou te zeggen dat ik het allemaal snap...

edit: toch maar typo''s verwijderd en een woord van dank aan Jaymz voor zijn betrokkenheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ik lieve Adjes volg.... (volgde nu een lachbui.... :D)

De helft van de problemen wordt door officiele Adjes geeneens antwoord op gegeven. Aangezien users nogal graag antwood krijgen en een aantal modjes antwoorden denken te weten krijgen ze toch nog antwoord.

DDe opmerking over SG "De mods zullen onderling wel een richtlijn hebben" die ik 2 weken terug zag vond ik een voltreffer. Er Is namelijk geen richtlijn (and I wonder how long It will take).
Ook denk ik dat zaken betreffende Tnet nogal laks gaan, want sommige bugs etc bleven gewoon zooo lang dooretteren dat je geen organistatie erachter WIL plaatsen (modpointlek bv). Ik ben daarom benieuwd wat er met bv de PMdraden gebeuren. ''t is bijzonder zware materie en niet 123 oplosbaar, maar ik hoop toch een keer iets daarvan te horen. Indien de pijplijn "eerste idee -> implementatie" 6 maanden of meer in beslag neemt, dan kan je iedere vorm van organisatie beter windowdressing noemen.

* Delerium wacht dus gewoon af, aangezien ecteinascidin heeft leren werken met de beperking/mogelijkheden die hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 18:23 schreef Jaymz het volgende:
Disclaimer:

Aangezien ik (en TgF), en daarmee ook de rest van de molicesquad (omdat we het wel vaker eens zijn) dit een topic vinden dat netjes hoort te blijven zal ik trachtten deze ietsje strenger te modden dan gewoonlijk.

Grapjes blijven mogen, (zorg er gewoon voor dat er iets constructiefs tussen staat)

replies als in "goed plan" mogen van mij (op deze reply, of in het algemeen) maar zal ik een levensvatbaarheid van omstreeks een uur geven (als ik online ben)
Goed plan, alleen stond mijn reactie over de fout in jouw sig er een stuk korter, ook al was dat toch wel constructief en moest er iemand anders bedankt zeggen......maar ik ben geen mierenneuker hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 18:19 schreef WouterTinus het volgende:

Een aantal van die dingen zijn uitgevoerd, een aantal anderen waren een week later alweer vergeten.
En daar moet je dus voor waken. Die afspraken zijn niet voor niks gemaakt. Iemand met verantwoording moet gemaakte afspraken ook handhaven.

Tuurlijk, als je kijkt naar moddereters op GoT, da''s vrijwilligerswerk. Maar ik had gedacht op het moment dat ik mod werd dat er wel wat meer taken en verantwoordelijkheden waren. Lees : Ik had verwacht dat het strenger zou zijn, en dat er strakker de orde werd gehandhaafd, en dat iemand de crew beter onder toezicht houden.

Om zo ook conflicten binnen de crew beter glad te strijken. En sneller. (Tuurlijk zijn er ook binnen de crew meningsverschillen...)

Ja, daar was ik allemaal mee accoord gegaan, ook op vrijwillige basis.

Het sleutelwoord hier is efficiëntie. Dat moet er komen. En dat doe je middels een structuur met taken en verantwoordelijkheden.

Ik denk dat er gewoon een aantal "psychische blokkades" zijn die weggenomen dienen te worden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Het managent team heeft regelmatig besprekingen. Wat daar besproken wordt weet ik niet, hoewel er af en toe een mededeling op het crew-forum verschijnt is er ook heel veel informatie die ik op dezelfde manier te weten kom als de rest van de bezoekers.

Ik heb m''n post boven ge-edit, maar dat was niet slim aangezien ik al gequote werd ondertussen, ik heb er dus bijgezet:
Op de laatste crewmeeting (die over werk ging, niet als uitstapje) zijn bijvoorbeeld veel afspraken gemaakt. Een aantal van die dingen zijn uitgevoerd, een aantal anderen waren een week later alweer vergeten. Structuur is moeilijk aan te brengen als je 24 uur per dag moet werken met vrijwilligers en parttimers die heel veel vrijheid krijgen.
praktijkvoorbeeld daarvan:

Probleem: weinig nieuws
Oplossing: mailje van Robin; "jongens, meer nieuws posten"
Gevolg: een weekje meer nieuws
Mogelijke structurele oplossing: minimum aantal posts per maand stellen (50?) en een vaste groep schrijvers nemen
Tijdelijk gevolg: er blijven schrikbarend weinig geschikte mensen over
Gevolg van dat risico: plan wordt niet uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Oplossing : weer een wervingscampagne opzetten voor nieuwsposters. Krijg je respons genoeg. Ook genoeg crap om te filteren, maar dat hoort erbij.

Een newsposter die niet voldoet ? -> Doei.

(Het is tenslotte betaald werk...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr:

Weet jij als MOD (pro forma) wat er van jou verwacht wordt? Wat jouw exacte taken en verantwoordelijkheden zijn?

Uit jouw reactie begrijp ik van niet, jij wordt (correct me if I''m wrong) reactief bijgestuurd door de eerst hoge in rang (die grijpt alleen in wanneer nodig).

Jij hebt (zo proef ik) geen overleg, waarbinnen een aantal essentiële zaken besproken worden om de continuïteit (de effciëntie waar jij over spreekt) te waarborgen.

Zwart-wit gezegd: jij handeld naar eigen eer en geweten (overigens naar tevredenheid lijkt mij :) ).

Je kunt best blijven werken met vrijwilligers, zolang die maar handelen op basis van de vast te stellen organisatie.

Die van die psychische blokkades volg ik niet, maar dat zal een beperking mijnezijds zijn.

ecteinascidin:

Ter ondersteuning van jouw opmerking zou dit de te volgen werkwijze moeten zijn.

- users komen met idee
- wordt beoordeeld door verantwoordelijke manager
- management stelt implementatieplan op
- werkzaamheden worden uitgvoerd onder verantwoordelijke manager (Femme heeft in dit geval twee petten: CEO en uitvoerende)
- idee is geïmplementeerd

en klaar is Kees, gebruikers tevreden dat er snel gereageerd is, maar buiten dat: gebruikers weten (omdat je het inzichtelijk maakt) dat dit het te volgen traject is en kunnen dus ook meer geduld opbrengen.

Resultaat: draagvlak en betrokkenheid!

Nu komt er een idee en na verloop van tijd beginnen diverse mensen om zich heen te schoppen "omdat er toch weer eens niets mee gedaan wordt", men kan het ook niet beoordelen, dus is die reactie volledig verklaarbaar en zeker terecht vanuit het perspectief van die gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

- users komen met idee
- werkzaamheden worden uitgvoerd onder verantwoordelijke manager (Femme heeft in dit geval twee petten: CEO en uitvoerende)
- idee is geïmplementeerd
Op Tnet dus alleen als Femme er zin in heeft... indien niet, dan kan je maar beter gaan pingpongen of het probleem als FAQ op LA plaatsten.....
* Delerium denkt dat dit stroomschema dus niet voorkomt.

Op GoT, tja, Geen enkele vorm van instructie gehad. ik denk dus dat modjes worden geselecteerd op grond van genen (of ze dus al weten hoe het moet dus). Bijsturing.... neuh.
ideeen van users komen iig wel door. Door de grote schare modjes die ook deels verantwoordelijk zijn komen best veel ideeen door. Implementatie heeft hooguit als beperkende factor Topix, die is dan leverancier en levert ''t meestal vroeg of laat wel. Op GoT is dat stroomschema dus wel redelijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

TgF, relatief correcte samenvatting. Als er overleg is, wordt dat overleg van mijn kant uit geïnitieerd, omdat iets mij niet duidelijk is, en ik zekerheid wil hebben voordat ik iets doe wat zich niet in de algemene opinie "kan vinden".

Tot nu toe heeft er geen bijsturing plaatsgevonden, maar dat is naar mijn idee ook niet nodig. Maar zekerheid hierover ? Mja...

Tuurlijk komen er van mijn kant uit ook discussies over bepaalde zaken/denkbeelden, maar dat zijn meer "on-the-fly" zaken, die dan besproken worden, dat doet ecteinascidin ook, en daarmee wekken we nog wel eens wat wrevel op bioj anderen van de crew, maar ja, als er geen "harde guideline" is, moeten we toch op zijn minst proberen er eentje te creëren. En ja, dat verloopt niet altijd even soepel.

Een gerichte overleg-structuur of zoiets is er niet.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 15 mei 2001 18:38 schreef GaMeOvEr het volgende:
Oplossing : weer een wervingscampagne opzetten voor nieuwsposters. Krijg je respons genoeg. Ook genoeg crap om te filteren, maar dat hoort erbij.

Een newsposter die niet voldoet ? -> Doei.

(Het is tenslotte betaald werk...)
De respons op zo''n vraag is altijd enorm. Het kiezen is ook erg veel werk (aldus Robin) je kunt ook niet veel mensen tegelijk aannemen, want tegenwoordig wordt niemand meer het diepe in gegooid. We hebben nu al een aantal maanden een preview-functie die ook ideaal is om nieuwe collega''s te corrigeren en ''op te leiden''.

Het inleren verschilt. De één heeft het na een week door, de ander heeft wat meer moeite om z''n draai te vinden. Totaal geen punt ook verder, ware het niet dat 9 van de 10 mensen die worden aangenomen en ingeleerd er na een paar maanden, of soms zelfs al eerder, gewoon geen zin meer in hebben. Hoop moeite gedaan, maar terug bij af.

Als je weer zou gaan werven moet je hoge eisen stellen en duidelijk de functie omschrijven. Maar herinnert iemand zich de enorme flame nog toen VWO niveau werd gevraagd een aantal maanden terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wouter:

Probleem: moderatie van postings
Oplossing: werkgroep modsysteem oprichten
Gevolg: kwaliteitsverberting modsysteem en reacties en t.net
Mogelijke structurele oplossing: afhankelijk van uitkomst werkgroep
Tijdelijk gevolg: onduidelijkheid inzake moderatiebeleid
Gevolg van dat risico: doodbloeiende discussies en gelaten instelling

Er lopen hier hordes met mensen rond (zie alleen al de vrijwilligers) die best mee willen werken en vol ideeën zitten, die kunnen een hoop werk verzetten, je hoeft ze het alleen maar te laten doen (onder bepaalde afgesproken voorwaarden).

Idereen zijn/haar taken en verantwoordelijkheden, kwestie van afstemmen (door overleg) en men ook aan de verantwoordelijkheden houden.

Een organisatie als Artsen zonder Grenzen werkt ook met veel vrijwilligers, maar de organisatie loopt soepel (lijkt me), dus dat hoeft geen beperking te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 18:48 schreef WouterTinus het volgende:

[...knip...]

Maar herinnert iemand zich de enorme flame nog toen VWO niveau werd gevraagd een aantal maanden terug?
Ja, die weet ik nog. Je zou het misschien anders kunnen verwoorden.

• VWO denkniveau. (Ik heb zelf qua opleiding ook maar LTS gedaan...)
• Goede beheersing van de nederlandse taal en spelling/zinsopbouw.
• Binding met het IT-gebeuren.
• Het liefst op meerdere tijdstippen over de dag verdeeld inzetbaar.

Maar goed, het is maar een idee, laten we ons niet puur op het nieuwsposten focussen, het is maar één aspect van een groter geheel.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[Ik ben naar huis, andere TMF-capabele mods mogen een oogje in het zeil houden, en deze reply dus ook wegmikken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Inderdaad, maar dit zal je vast bekend voorkomen. Ik mag mezelf "crew" noemen. Het staat zelfs naast m''n naam tegenwoordig. Maar weet ik nu meer dan jij? Heb ik nu meer te vertellen over de organisatie? Nee.

Als ik op dat schema kijk kan ik concluderen dat ik bij Femme moet zijn als ik iets over het modsysteem wil zeggen. Naast het feit dat Femme nogal moeilijk te bereiken is, is het ook nog eens zo dat ik wèèt dat hij ook die draden heeft gelezen. Wat voor nut heeft het dan nog als ik iets ga doen? Wat kan ik uberhaubt doen?

Dit soort reacties zie je vaak op LA. "Euuh, tja, daar moet Femme maar even naar kijken" enzo. De crew staat gewoon ongelooflijk dicht bij de bezoeker op deze site, een van de redenen dat het zo leuk is vind ik. Maar dat heeft dus ook dit soort nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wouter:
Als ik op dat schema kijk kan ik concluderen dat ik bij Femme moet zijn als ik iets over het modsysteem wil zeggen. Naast het feit dat Femme nogal moeilijk te bereiken is, is het ook nog eens zo dat ik wèèt dat hij ook die draden heeft gelezen.
Dus heb ik diezelfde Femme een mail getsuurd om te trachten hem bijtijds (voordat deze discussie vroegtijdig aan zijn einde komt) op het bestaan van deze draad te attenderen.

Da''s alles wat ik kan doen en ik snap best dat het voor anderen soms moeilijk is om twe weten hoe nu verder, maar toch, de crew kan IMHO in ieder geval meer dan ik als einduser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Oplossing is toch simpel... De persoon Floris of Daniel luistert dan datgene wat Femme moet horen en naar Femme bellen a la "dat ga je NU uitvoeren" waarna Femme "ja baas" zegt.

Op dit moment weet volgens mij bv niemand wat de status is van die Tnet-Rev draden. Aangezien Femme onbereikbaar is voor de normale sterveling is het IMHO de plicht van de crew om Femme te pushen.
''t gekke is dat de Tnet-Crew evenveel kan doen aan Femme als de GoTmodjes etc etc.

''t lijkt dan wel georganiseerd, maar in praktijk dus niet.

[edit]. GameOver en ikke zijn stiekum siamese tweeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 15 mei 2001 19:00 schreef WouterTinus het volgende:

Dit soort reacties zie je vaak op LA. "Euuh, tja, daar moet Femme maar even naar kijken" enzo. De crew staat gewoon ongelooflijk dicht bij de bezoeker op deze site, een van de redenen dat het zo leuk is vind ik. Maar dat heeft dus ook dit soort nadelen.
En dat de crew dicht bij de bezoeker staat is alleen maar goed. Dat zorgt voor een goede interactie, en een echte "binding", het betere "community-gevoel" zeg maar.

Dan blijven er nog twee opties open :

- Femme moet dichter bij de crew staan. (kost tijd van de dingen die Femme bezighouden.)

of

- Femme moet verantwoordelijkheden afstaan. (zodat hij zich bezig kan houden met de dingen die hij leuk vind, maar de doorstroming van ideeën niet belemmerd.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr:
- Femme moet verantwoordelijkheden afstaan. (zodat hij zich bezig kan houden met de dingen die hij leuk vind, maar de doorstroming van ideeën niet belemmerd.)
Volgens het organogram is dat al geregeld, IMHO houdt een CEO zich doorgaans bezig met de grote lijnen, de operationele gang van zaken ligt bij het onderliggende management team.

Dus is er geen probleem, maar toch wel.

In algemene zin (niet bedoeld voor iemand in het bijzonder!) geldt: jezelf onmachtig verklaren resulteerd in rondjes blijven rennen en gaat meestal in de neerwaardse spiraal de kelder in.

Wil t.net (blijven) groeien?
Wil t.net professioneel worden?

Dan wordt het tijd om de zeilen bij te stellen en daar kunnen een hoop mensen aan meewerken.

Femme aan het roer en de crew helpt mee met de zeilen, als dat in de watersport werkt, moet het hier kunnen. Als Femme én aan het roer staat én alle andere taken wil uitvoeren, dan loopt de boot gegarandeerd op de klippen (alleen weet je niet wanneer).

Mij maakt het niet zoveel uit, ik probeer alleen het feestje van een ander gezelliger te maken.

/me gaat er ook vandoor, leest het vanavond en morgen weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Laten we proberen de discussie gescheiden te houden.

Het gaat hier over het beleid op T.net zelf, niet over hoe het op het forum gaat (waar overigens ook een aantal veranderingen zitten aan te komen).

De hierarchische structuur zoals die op het forum is, is niet terug te vinden op de website zelf. (Ik zie het overigens als twee verschillende onderdelen, net als velen met mij gelukkig :))

Ik zit al een tijdje tegen een reorganisatie aan te hikken voor t.net, helaas heb ik er gewoon geen tijd voor. Er zijn te veel dingen die in het heden aan de hand om hier genoeg tijd voor te kunnen maken. Ik had wel een opzet gemaakt voor een verandering, die ik ook namens Daniel aan Femme heb gemaild en in principe was goedgekeurd, maar ik ben er dus gewoon nog niet aan toegekomen.

Even een korte samenvatting:
Wij denken dat het slim is om de organisatie op de site zelf nog eens goed te bekijken.
Op het forum hebben we dit ook gedaan en het lijkt er op dat dit zijn vruchten begint
af te werpen. Het is nog niet helemaal naar wens, maar het begint zeker te komen. :) Een soortgelijk idee als we op het forum hebben gedaan zullen we ook op de site zelf gaan toepassen, een onderverdeling in groepen, waarbij er dus een hierarchische structuur komt. Op deze manier zijn er een aantal aanspreekpersonen, die elk een stukje verantwoordelijkheid hebben en een bepaalde taak uitvoeren.
Dit is dan het inleidende stuk, hierna volgen stukjes over het nieuws, de reviews, de sectie "V&A, SS, PW" en system administration. Omdat ik een aantal uitspraken heb gedaan in sommige van deze stukjes die niet iedereen mag lezen, zal ik ze niet allemaal c/p-en, maar het volgende kan wel:
Voor de shopsurvey, V&A en pricewatch wil ik een speciaal team samenstellen, dit
team kan dan hier de boel goed in de gaten houden en waar nodig ingrijpen,
verwijderen, aanpassen etc. Dat scheelt uiteraard weer een hoop gedoe. Ik weet nog
niet precies hoe groot een dergelijk team zou moeten zijn, maar beginnen met een man
of 3 lijkt mij niet overdreven. Misschien is het handig om voor het "hoofd" van dit
team de mogelijkheid te maken zelf mensen toe te voegen voor de pricewatch
administrator, wat uiteindelijk weer minder werk voor jou betekent..
Het organigram dat Wouter heeft laten zien alhier is dan ook niet helemaal overeenkomstig meer met het plan dat ik had gemaakt.

Wederom heb ik dus een opzet gemaakt waarin er verschillende teams zullen zijn die elk een "baas" hebben. Deze moet weer verantwoordelijkheid afleggen aan een persoon, de grote chef over t.net zegmaar. Deze grote chef kan en mag relatief veel vrijheid hebben, ook hiervoor is al een toezegging van Femme geweest.

(Aan de hand van het stuk van TgF ben ik ook wel tot de conclusie gekomen dat er één eindverantwoordelijke moet zijn voor t.net en voor GoT. Dit kan niet één en dezelfde persoon zijn, dat is wel anders dan ik aanvankelijk had bedacht.)

Ik weet niet in hoeverre ik nu dingen verduidelijk die hier nog volop besproken lijken te worden, want de thread gaat vrij hard.

Overigens blijft er een probleem bij het invoeren van nieuwe functionaliteiten, Femme is maar in zijn eentje en kan derhalve ook maar een beperkte berg werk verzetten, dat is en blijft een limiterende factor. (Mede omdat hij niet bepaald een ster is qua communicatie als ik het zo mag formuleren...)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

T.net en GoT zijn uit de sfeer van het eenmansbedrijfje geroeid. Dat is aan de voorgestelde structuur en de ambities te merken. Verdere professionalisering is gewenst en kan IMO slechts als de eindverantwoording opgesplitst kan worden. Het voelt aan of er heel veel taken zijn voor Crew, maar dat uiteindelijk alle wegen van verandering via Femme leiden. Dat staat op een bepaald moment verdere groei in de weg. Als op elk beslissingsniveau er betrokkenheid tot in de top van een organisatiestructuur noodzakelijk is dan is op een bepaald moment gewoon de rek eruit en is verdere ontwikkeling uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 15 mei 2001 19:23 raakte KexDaFlex de spijker op z''n kop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 19:26 was ik het zo ontzettend met WouterTinus eens
* AntonT ook, maar heeft daar geen reply voor nodig. :)
* BC3 Victim denkt ook zoiets en zal het dus maar kort houden.
* BC3 Victim wil wel eens weten wat de anderen van mijn lap tekst vinden eigenlijk.
* BC3 Victim vond het kort door de bocht genomen een open deurEen deel (zoals die scheiding tussen GoT en Tnet) bestaat al en een ander deel is de praktijk waar we heen willen. stukkie V&A is iig nieuw.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Jou tekst bevestigt mijn punt. Ik wist hier niets van af. Je houdt je eigen mensen niet eens op de hoogte van de ontwikkelingen en plannen, laat staan dat bezoekers het idee krijgen dat er professioneel gewerkt wordt.

Is trouwens totaal niet persoonlijk bedoeld ofzo, aangezien jij juist degene bent die het meeste vertelt van iedereen. Gewoon iets wat me opvalt. Ik hoef echt niet alles te weten, er zijn genoeg dingen die mij ook totaal niet aangaan.

Maar ik vind dat als het MT iets aan het nieuws wil veranderen daar van te voren ook wel over gepraat mag worden met de nieuwsposters. Het liefst voor op het forum ineens aangekondigd wordt dat er allelei plannen zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:26 schreef Floris_Diemel het volgende:
/me wil wel eens weten wat de anderen van mijn lap tekst vinden eigenlijk.
True, true :)
Het is duidelijk dat de organisatie geprofessionaliseert moet worden.
Tevens moeten er dus duidelijke verantwoordelijkheden worden gesteld voor duidelijk afgebakende gebieden, zoals ook op het forum gebeurt.
Tot zo ver mijn summiere samenvatting van de eerdere zaken in deze thread.
Ik ben wel van mening, dat er uitgekeken moet worden dat de site en het forum niet tot een strak georganiseerd bedrijf worden omgevormd. Daardoor zou tweakers.net juist haar charme verliezen.
Daar wou ik het eigenlijk bij laten. Ik kan wel een hele lap tekst schrijven, maar we moeten eerst hoofdlijnen bedenken lijkt me en nog een grote post komt de overzichtelijkheid van deze thread ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op dinsdag 15 mei 2001 19:42 schreef johnny appleseed het volgende:
...
Daar geloof ik dus helemaal niet in. Charme en gezelligheid is allemaal heel erg leuk, maar tegelijkertijd puilt LA en ook SU uit van de meldingen. Als je verder wil verlies je een stuk charme. Dat is precies de reden waarom veel familiebedrijven heelt hard kunnen groeien en op een bepaald moment weer even hard instorten, namelijk niet op het juiste moment inschatten dat de bedrijfstructuur aangepast moet worden aan de veranderde grootte van het bedrijf. Opmerkingen als: "zo zijn we ook groot geworden" zijn dan niet van de lucht.

Uiteindelijk is dan de vraag: is er op elk niveau wel de wil om de professionele weg te bewandelen.

edit:

Toevoeging: een strakke organisatie hoeft helemaal niet te betekenen dat er op user niveau iets veranderd.

edit2:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonT
  • Laatst online: 17-10 08:39

AntonT

One Ton!

De structuur zoals op GoT ook op Tnet toepassen (en ook duidelijk toepassen, dus iedereen weet hoe & wat) lijkt me een zeer goed idee. Punt blijft inderdaad Femme, die niet altijd even goed te bereiken is. (Understatement :P)

Ik denk dat het handig is dat er naast Femme een 2e progger komt die bugfixes bouwt en (simpele) functies toevoegt die al besproken zijn binnen de crew. Femme kan zich dan bezighouden met de grotere veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 19:55 schreef KexDaFlex het volgende:

[..]
Misschien heb ik me een beetje te sterk sentimenteel uitgedrukt.
GoT en t.net zijn geen bedrijf, ze zijn een produkt of een dienst, zo je wilt.
Op dit moment zijn er aanpassingen noodzakelijk door de enorme groei.
Of die aanpassingen aangebracht moeten worden is geen kwestie van wil, maar van noodzaak.
Wat ik wilde zeggen is dat als je een belangrijk kenmerk van dat produkt verandert in negatieve zin, dat het produkt dan kapotgemaakt wordt.
Een voorbeeld op GoT: het zero tolerance beleid zoals dat gevoerd werd vlak na het sluiten van de kroeg werkte niet.
Welke veranderingen dan wel doorgevoerd moeten worden is een vraag waar ik nog antwoord op heb.
[edit]Onduidelijk taalgebruik iets draaglijker gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium denkt dat GoT en Tnet totaal niet overeenkomstig te noemen zijn.

De ''baas'' (pak ''m beet Daniel) zou alleen de urgente bugs etc hoeven door te geven zodat Femme de handen vrij houdt om de boel vooruit te ontwikkelen.

Alle dingen moeten nu via Femme, maar zoals een PCI-bus het bypassen van de CPU mogelijk maakt werkt Tnet ook redelijk zonder Femme als er iig een IRQ wordt ingebouwt.

Met de komst van de PM (o YEAH >:)) zullen een heleboel semi-administratieve taken van Femme afvallen die alleen een eindoordeel nodig hebben (indien nodig) (de structuur van de PM laat iig iedere administratieve additionele bevoegdheid toe wanneer dat noodzakelijk zou zijn). De PM wordt een beetje een modje a la op GoT, die zich dus niet alleen over niveau''s hoeft te buigen maar ook over kwaliteit.

Ondanks de rare doorstroming bij Tnet etc is het concept PM door alle stroop etc gekomen. Een zwaar-bevochten overwinning iig voor de users. :).

[edit].. het HELE concept PM (POWERMODS) nu ook gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 07:24

klaaz

it's me!

Wat een gedoe allemaal. Ik loop hier nu ook een jaar of twee en ben tot de conclusie gekomen dat men wel wil maar de vrijwilligers niet mee heeft.

Schijnbaar dutten die in of roepen zoveel reacties op van het publiek (modjes) dat er met enige regelmaat weer een paar de handschoen in de ring werpen en t.net weer van voren af aan kan beginnen.

Na het opstellen van het management team is deze onrust alleen maar toegenomen lijkt het wel al zal dat eerder te wijten zijn aan het toegenomen aantal bezoekers. Frequente serverproblemen qua capaciteit hebben ook weinig aan verbetering en groei bijgedragen.

Algemeen wil ik stellen dat het mod systeem zoals dat nu is ingesteld nog veel problemen oproept. Veel draadjes op GoT gaan hierover. Ook het beheren van de draadjes op GoT door de modjes levert soms veel aggressieve reacties op. Zoveel dat er zo nu en dan wel eens eentje er de brui aan geeft of zich verlaagt tot geruzie.

Wellicht is het een idee om alle vrijwilligers de laan uit te knikkeren en het managementteam aan te vullen met 3 full time newsposter en GoT modders. Deze in shifts laten werken zodat continue iemand aanwezig is om de boel in de gaten te houden. Wellicht een vierde man/vrouw zodat de zaak kan rouleren en Femme af en toe wat tehnische steun krijgt (bugfixen). Dit alles vereist nogal wat van de nieuwe crew maar dat mag ook wel als je ze een full time job aan biedt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 20:14 schreef Klaaz het volgende:
Wat een gedoe allemaal. Ik loop hier nu ook een jaar of twee en ben tot de conclusie gekomen dat men wel wil maar de vrijwilligers niet mee heeft.
De enige vrijwilligers zijn de moderators op GoT en die doen hun werk naar behoren.
Schijnbaar dutten die in of roepen zoveel reacties op van het publiek (modjes) dat er met enige regelmaat weer een paar de handschoen in de ring werpen en t.net weer van voren af aan kan beginnen.
Laten we even t.net en GoT niet door elkaar halen.
Ik snap niet geheel wat je hiermee bedoelt. Er verschuift vrij weinig wat moderators betreft op GoT, newsposters komen en gaan meer, maar dat zijn geen vrijwilligers.
Na het opstellen van het management team is deze onrust alleen maar toegenomen lijkt het wel al zal dat eerder te wijten zijn aan het toegenomen aantal bezoekers. Frequente serverproblemen qua capaciteit hebben ook weinig aan verbetering en groei bijgedragen.
Managment team heeft niks te maken met de problemen van het nieuws,
De serverproblemen staan even los van de veranderingen waar het hier over gaat.
Algemeen wil ik stellen dat het mod systeem zoals dat nu is ingesteld nog veel problemen oproept. Veel draadjes op GoT gaan hierover.
Ook het beheren van de draadjes op GoT door de modjes levert soms veel aggressieve reacties op.
Daar wordt momenteel ook druk over gediscussieerd door de crew
Zoveel dat er zo nu en dan wel eens eentje er de brui aan geeft of zich verlaagt tot geruzie.
Zelden of nooit.
Ik weet waar je op doelt, maar referentie daaraan lijkt me overbodig.
Wellicht is het een idee om alle vrijwilligers de laan uit te knikkeren en het managementteam aan te vullen met 3 full time newsposter en GoT modders. Deze in shifts laten werken zodat continue iemand aanwezig is om de boel in de gaten te houden. Wellicht een vierde man/vrouw zodat de zaak kan rouleren en Femme af en toe wat tehnische steun krijgt (bugfixen). Dit alles vereist nogal wat van de nieuwe crew maar dat mag ook wel als je ze een full time job aan biedt. :)
Dat is misschien overdag te doen (modereren door 3 fulltimers) maar in het weekend en ''s avonds onmogelijk en er is trouwens modkracht zat, er wordt nu alleen even gediscussieerd over een algemene moderatie policy en nog wat andere wijzigingen waardoor het modereren vloeiender zou moeten lopen, laten we dat even hierbuiten houden.
Volgens mij is er trouwens helemaal niet voldoende geld om nog 3 fulltimers aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Even een vraag als onwetende user en wellicht daardoor er geheel naast (bijvoorbaat excuus): waarom schijnt hardwareinfo.net wel iets te kunnen wat t.net niet zou kunnen, t.w.: geld verdienen aan advertenties & reviews (content)?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Ach ik ben er nog maar twee jaar... ;)

Denk echter dat er alleen mogelijkheden zijn tot verbetering indien professionalisering plaats vindt. Gewoon drie of vier serieuze mensen die het dagelijks beheer doen volgens vaste regels en algemene lijnen. Ook op de nachtelijke tijdstippen, kunnen ze lekker weer een beetje bijsloffen.

Dit voorkomt een hoop gezeur (duidelijkheid) en laat zich ook beter sturen door het management. Het is nu eenmaal lastig sturen met vrijwilligers, gaan allemaal naar school en zo ;)

Ik vindt het jammer dat T.Net regelmatig punt van discussie is wat newsposten (aantallen) en zo betreft. Ik zie ook liever meer nieuws, maar dan wel goed onderbouwd of desnoods met een voorwaardering van de crew.

GoT is ook wel belangrijk voor mij maar is meer een chaotische topicbrij naar mijn mening. Met de huidige structuren gaat het echter prima.

Het zegt echter wel iets dat ik de laatste maanden steeds meer sensatiezoeker ben geworden in LA in plaats van de andere fora meer te gaan bezoeken. ;)

Maar goed, plat gezegd ben ik heel blij met dat wat Tweakers.Net & Gathering.tweakers.net heet. zo simpel is het ook nog eens een keer. Kom ook na twee jaar aan surfen niet meer toe behalve tweakers.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Euh Klaaz, laten we het over t.net hebben, niet over het forum.

Toch zal ik je even van een paar "dromen" afhelpen... ;)

Jij zegt dat de vrijwilligers niet willen, het is eigenlijk meer andersom. Ze willen wel, maar krijgen op een bepaald punt weerstand, deze moet weggenomen worden wil de site goed blijven groeien.
Dit raakt kan noch wal.
Dit klopt weer ongeveer wel. :P
Algemeen wil ik stellen dat het mod systeem zoals dat nu is ingesteld nog veel problemen oproept. Veel draadjes op GoT gaan hierover. Ook het beheren van de draadjes op GoT door de modjes levert soms veel aggressieve reacties op. Zoveel dat er zo nu en dan wel eens eentje er de brui aan geeft of zich verlaagt tot geruzie.
Hier zijn we een oplossing voor aan het zoeken, maar dit gaat wederom over GoT en niet over T.net...
Sjah euh er is geen geld, dit is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 23:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

- users komen met idee
- idee is geïmplementeerd en klaar is Kees, gebruikers tevreden dat er snel gereageerd is, maar buiten dat: gebruikers weten (omdat je het inzichtelijk maakt) dat dit het te volgen traject is en kunnen dus ook meer geduld opbrengen.

Resultaat: draagvlak en betrokkenheid!
Dit verhaal gaat er vanuit dat bij het uitwerken van het concept ook meteen de implementatie is gedaan. Dat is dus juist niet het geval. De TMF''ers zijn nogal gefocused op het modsysteem en denken blijkbaar dat ik hele dag niks doe. De opmerkingen van (oa) ecteinascidin zijn wat dat betreft buitengewoon demotiverend (en daarom kom ik hier nauwelijks). Het omgooien van het modsysteem vraagt nogal wat tijd. Het moet allemaal zo snel mogelijk gebeuren ivm veranderingen aan de database.

Veranderingen aan het organisatie van Tweakers.net (nieuws, V&A, pricewatch enz.) kunnen door alle betrokken personen besproken (en besloten) worden en daar ben ik er dan één van. Op GoT gebeurd dat ook zo en dat werkt erg goed.

Op t.net is vooral het nieuws een groot probleem. Op een of andere manier moet een groep nieuwsposters ca 500 nieuwspostings per maand gaan maken. De makkelijke oplossing is een paar journalisten in vaste dienst nemen, maar daar is geen geld voor. Ik denk dat er beter juist met meer vrijwilligers gewerkt kan worden. De nieuwsposters die veel posten (>50 postings per maand) worden betaald. De meuktracker wordt dan uitgebreid met een onderdeel voor kort (minder belangrijk) nieuws zodat een groter deel van de nieuws submits verwerkt kan worden (daar moeten dan wel mensen voor zijn). Op die manier zijn de nieuws submitters meer trevreden. Of: de nieuws submitter maakt de tekst, deze wordt onder zijn username op t.net onder kort nieuws geplaatst nadat de tekst door een nieuwsposter is gecontroleerd. Op die manier valt er ook meer eer te behalen voor de nieuwssubmitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
De nieuwsposters die veel posten (>50 postings per maand) worden betaald.
Even wat meer uitleg:
Die worden (als het goed is) aan het einde van de maand betaald. Als je als nieuwsposter minder dan 50posts/maand maakt, moet je je posts opsparen tot je er in totaal 50 hebt (ofzo, ik weet het ook niet precies). Ik wilde enkel duidelijk maken dat je zowieso wordt betaald, maar dat het soms wat langer kan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-10 16:07
Of: de nieuws submitter maakt de tekst, deze wordt onder zijn username op t.net onder kort nieuws geplaatst nadat de tekst door een nieuwsposter is gecontroleerd. Op die manier valt er ook meer eer te behalen voor de nieuwssubmitter.
Dit lijkt me wel een goed plan. Ik denk dat er best wel mensen rondlopen die bereid zijn zo nu en dan een uitgebreide nieuwspost te creeeren, maar die simpelweg te weinig tijd hebben. Als je een full-time job hebt, waar je niet of weinig tijdens je werk op internet kan ronddwalen, heb je ook geen zin om elke avond uitgebreid nieuwspostings te maken. En ik denk dat juist dergelijke mensen ook veel kunnen toevoegen, aangezien zij vaak (mits ze natuurlijk in de IT werkzaam zijn) veel kennis en inzicht hebben op bepaalde gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Femme,
. De TMF''ers zijn nogal gefocused op het modsysteem en denken blijkbaar dat ik hele dag niks doe. De opmerkingen van (oa) ecteinascidin zijn wat dat betreft buitengewoon demotiverend (en daarom kom ik hier nauwelijks).
Dat is heel simpel te wijten aan één ding : communicatie. Als wij niet weten dat je ergens mee bezig bent, weten we dat niet. We weten ook niet waar je dan wel mee bezig bent. Ik zeg ook helemaal niet dat je nu een tijds-besteding verklaring moet gaan afleggen, maar je wordt gewoon overal amper gesignaleerd. Als mensen je niet zien, zal je vast wel druk zijn, maar men kan niet inschatten met wat.

Het enige wat we zien zijn .plan updates, aan het eind van de maand, waar dan weer uit blijkt wat er veranderd is. Vervolgens denk ik ook dat de meesten hier niet dusdanig kaas van coden hebben gegeten, dat ze kunnen inschatten hoe veel werk één zo''nregeltje in een .plan is.
De nieuwsposters die veel posten (>50 postings per dag) worden betaald.
Ik mag hopen dat die meer dan 50 per dag een typo is ?

Femme, ff heel direct, denk je niet dat je teveel werk naar je toe trekt ? (Even in het algemeen, en no offence...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Goed stuk Otis, ik zal het nog vaker nalezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Dit raakt kan noch wal.
[..]
auw ;)

Toch raar dat een site als tweakers.net met zijn shop survey en price watch niet zoveel oplevert dat er fulltime mensen (naast Femme) mee bezig kunnen zijn. Het systeem (tweakers voor tweakers) moet toch op de een of andere manier uitgebaat kunnen worden zodat het voor een nog breder publiek toegankelijk wordt. Wellicht is een aparte sectie voor de lowknowledge people iets? beetje C!T niveau oid. Expansie naar het buitenland??

Ik meen me te herinneren dat Femme vroeger bij rackspace elke maand de nodige pecunia moest overmaken voor de hosting? Je maakt mij niet wijs dat de inkomsten er sindsdien op achteruit zijn gegaan. Of betaalde Femme dit uit eigen zak?

Ach waar bemoei ik me ook mee. Nogmaals ik ben HEEL blij met tweakers/Got as it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 20:46 schreef Klaaz het volgende:

Toch raar dat een site als tweakers.net met zijn shop survey en price watch niet zoveel oplevert dat er fulltime mensen (naast Femme) mee bezig kunnen zijn.
Er zijn wel weer mensen die fulltime bezig zijn met de site, dat ben ik. Daniel is de tweede persoon die er veel tijd insteekt (ongeveer 30 uur per week geloof ik).
Het systeem (tweakers voor tweakers) moet toch op de een of andere manier uitgebaat kunnen worden zodat het voor een nog breder publiek toegankelijk wordt. Wellicht is een aparte sectie voor de lowknowledge people iets? beetje C!T niveau oid. Expansie naar het buitenland??
Eerst maar de dingen "op lokaal niveau" goed laten draaien, daarna gaan we wel eens denken over een tweakers.de of tweakers.fr ofzo... :)
Ik meen me te herinneren dat Femme vroeger bij rackspace elke maand de nodige pecunia moest overmaken voor de hosting? Je maakt mij niet wijs dat de inkomsten er sindsdien op achteruit zijn gegaan. Of betaalde Femme dit uit eigen zak?
Dat kostte hem maandelijks een sloot geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 20:46 schreef Klaaz het volgende:

[..]
Wellicht is een aparte sectie voor de lowknowledge people iets? beetje C!T niveau oid.
Lijkt mij zeer onwenselijk.
Expansie naar het buitenland??
Het bestaansrecht van t.net is voor een groot deel de Nederlandstaligheid.
Dan moet je dus gaan concurreren met /. en Anandtech en en en :)
Over de financiën: de advertentiemarkt is behoorlijk verrot gegaan. Daardoor zijn de inkomsten niet evenredig met de groei gestegen.
Toen t.net nog bij rackspace zat waren de personeelskosten lager omdat de organisatie ook kleiner was.
Deze kennis ontleen ik gedeeltelijk aan een eerdere uitlating van Floris, maar als ik ergens iets fout zeg hoor ik dat graag :)

/me zegt: dit klopt wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 17-10 23:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het systeem (tweakers voor tweakers) moet toch op de een of andere manier uitgebaat kunnen worden zodat het voor een nog breder publiek toegankelijk wordt.
Dat denkt iedereen, maar het is echt niet zo simpel. Het is een vaststaand feit dat bezoekers niet willen betalen voor content, dus alles moet via advertising binnen komen. Met de pricewatch is nog wat geld te verdienen, maar het stelt niets voor in vergelijking met wat advertising kan opbrengen (de shops hebben geen geld). Gelukkig heeft t.net nog een redelijk interessante doelgroep, anders zou het helemaal onmogelijk zijn geweest om een t.net op dit niveau in de lucht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 15 mei 2001 21:51 schreef testcase het volgende:
Even een vraag als onwetende user en wellicht daardoor er geheel naast (bijvoorbaat excuus): waarom schijnt hardwareinfo.net wel iets te kunnen wat t.net niet zou kunnen, t.w.: geld verdienen aan advertenties & reviews (content)?
Zit ik er heel ver naast als ik zeg dat die site verbonden is met een of ander blad? Die site hoort in ieder geval bij een of andere groep ofzo meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 21:54 schreef WouterTinus het volgende:

[..]

Zit ik er heel ver naast als ik zeg dat die site verbonden is met een of ander blad? Die site hoort in ieder geval bij een of andere groep ofzo meen ik.
Een diepgaande samenwerking met MyCom in dit geval, vandaar ook dat zij geen shopsurvey hebben. Ze zijn in veel mindere mate dan wij onafhankelijk, wij hoeven immers geen verantwoording af te leggen aan een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Eigenlijk wil ik alleen maar alsjeblieft zeggen, en graag gedaan, en we doen het met plezier(ik dan), en dat soort dingen.

Maar volgens mij heb ik dit soort reacties, in deze draad, min of meer verboden.

Dus: wie wil me een waarschuwing geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat winkels/importeurs/distribiteurs geen belangstelling zouden hebben voor/mee willen werken aan een review op de frontpage van t.net. Of overschat ik dat nou, of is dat nog niet ten volle uitgeprobeerd? En advertenties en jezelf verkopen is ook een vak natuurlijk (dit is niet als kritiek bedoeld, maar als nuchter feit ff aangehaald). Is daar wel genoeg tijd voor om dat goed aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou het kort, want Floris weet hoe ik over dit onderwerp denk (we hebben daar uitvoerig over gesproken na de IRL meeting in Den Bosch):

Een site die je met je vrije tijd voorziet van content is van tijd tot tijd een loden last. Je vraag anderen om te helpen of die bieden dat aan. Het blijft vrije tijd en hobby, naast wat je al doet (werk/school/whatever).

Wanneer je site groeit, is de hoeveelheid vrije tijd die je erin moet steken, tezamen met de vrienden die je helpen, niet meer genoeg. Je kunt dan kiezen uit: downgraden tot een site die je WEL met vrije tijd kunt behappen, of full time er mee bezig gaan.

T.net is een geval van het laatste. Dit betekent wel dat er geld binnen moet komen, anders hou je het niet full time vol.

Dus een bedrijf.

Een bedrijf heeft een business plan. Daarin staat hoe het bedrijf denkt geld te verdienen en hoe het denkt zich te handhaven in de markt, hoe het concurrentie te lijf te gaan etc. Dat is je basis. Aangezien t.net een bedrijf is, is het nuttig dat t.net een businessplan heeft (en dat zal ook best).

Vanuit dat businessplan ga je de organisatie opzetten en faciliteiten treffen zodat wat in het businessplan staat kan worden verwezenlijkt. Als je dat GOED doet, verdien je geld en draait het allemaal door. Als je het NIET goed doet, verdien je TE WEINIG geld en MOET je stoppen, omdat je niet meer full time bezig kunt zijn met de site, je moet immers ook eten.

Het is dus zaak dat t.net doet wat het moet doen om geld te verdienen, niets meer en niets minder. Als ze dat goed doen, blijven de bezoekers vanzelf en is iedereen tevree, immers de bezoekers zijn indirect de reden voor cashflow.

(ik hield het kort he, geloof ik ;)) T.net moet zich organiseren, en ik kreeg de indruk van Floris dat dat al lang is gedaan, zodat het als een bedrijf draait, en blijft draaien. (belangrijk:)dat staat los wie wat kan op de site als zijnde moderator of HOE bv moderaties gedaan worden..

T.net zal, om businessgoals te halen, prioriteiten moeten stellen en daar hebben alleen de t.net werknemers iets mee te maken en niemand anders. T.net zal ook voorzieningen moeten treffen om de bronnen van de cashflow in tact te houden. (kwaliteit van de site (in breedtste zin van het woord), continuiteit van de site, aantal bezoekers per dag, nu en over een jaar etc.)). Die voorzieningen, daar zijn EVENTUEEL vrijwilligers voor nodig. Maar die vraag je ACHTERAF. (dus: "Dit is een moderatievoorziening om de kwaliteit te waarborgen. Het werkt als 1 2 3. Wil je dat?", en dan kun je alleen JA of NEE zeggen.). Vrijwilligers die meedoen zijn geen t.net werknemers en meer dan een stem in de ideeenbus in de kantine hebben ze niet en moeten ze IMHO ook niet krijgen.

Persoonlijk zou ik (maar dat is mijn eigen mening) een commercieel team samenstellen binnen t.net die een 2 jaren planning maakt en ook de bevoegdheid heeft om die uit te voeren. Dit hoeft niet Femme te zijn, noch een van de mensen die er nu werken. Femme is wel grootaandeelhouder maar dit betekent niet dat je dan ook automatisch alle touwtjes in handen moet houden (niet negatief bedoeld, sommige mensen zijn beter in bv financiele zaken en planningen van financiele deals dan anderen, ik doe dat in mn eigen bedrijf bv ook niet zelf)).

Maar goed, ik ga dan op de stoel van een t.net CEO zitten en dat wil ik helemaal niet, ik ben tenslotte maar vrijwilliger en daarbij past geen beslissingsbevoegdheid voor de site waar ik vrijwilligerswerk uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Op dinsdag 15 mei 2001 22:19 schreef Otis het volgende:
Lap Tekst
100% mee eens.
Wil je wat? Zet het duidelijk op papier, dat doe ik zelf ook met al mijn plannetjes, dit maakt de uitvoering stukken gemakkelijker. Ik kan me echt niet voorstellen dat er geen bedrijven zijn die niet geinterresseerd zijn in het sponsoren van een site met weet ik veel hoeveel views per dag. Misschien wordt het tijd dat iemand een cursus ondernemen gaat volgen?

P.S: Nog vrijwilligers nodig? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 15 mei 2001 20:33 schreef Femme oa. volgende:
[..]
De TMF''ers zijn nogal gefocused op het modsysteem en denken blijkbaar dat ik hele dag niks doe.[..]
Ik zag dit helaas te laat om op tijd te reageren (was niet eens online), toch wil ik hier ook iets over kwijt, in de hoop dat Femme dit (ook) leest.

Allereerst neem ik de deze 2 opmerkingen niet kwalijk. Ik denk, nee ik weet zeker, dat we met z''n allen _niet_ denken dat je de hele dag niets te doen hebt. Toch vind ik het jammer dat je hier weinig komt (hoewel je er een (goede) reden voor hebt.)

Helaas: gemaakte uitspraken kunnen we niet veranderen, wel kunnen we wat verbeteren.

Jaymz out, and back on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stel dat je er defintief voor kiest om T.net professioneler te maken, dan is het in mijn ogen een soort cirkel: je wil t.net dus professioneel maken, maar daarvoor is geld nodig (om bijvoorbeeld full-time journalisten/newsposters aan te nemen). Meer geld valt echter alleen te verdienen met een professionelere site en daarmee is het cirkeltje al rond.

Er zijn dan twee opties om dat cirkeltje te doorbreken:
1. een injectie van geld, door bijvoorbeeld externe geldschieters of een lening
2. ''hulp'' van bedrijven om T.net professioneler te maken

Optie 1 is volgens mij ongewenst en veel te risicovol, maar optie 2 heeft een kans. Tweakers.net wordt namelijk volgens mij professioneler en meer ''geld waard'' door meer content.
Als er iets is wat T.net nu niet heeft en waar dus een kans blijft liggen, dan is het wel content. Wat we nu hebben is een forum, verschillende prijs/update/shop-track-functies en een ontzettend goed werkende machine voor nieuwslinks. De enige content die wel zelf genereren zijn de wekelijkse columns en af en toe een review.
Ik denk dat je met behulp van bedrijven veel meer kans kunt krijgen om content te schrijven. En daardoor wordt het bedrijf vanzelf veel meer waard en wordt het aantrekkelijker om hier te adverteren.

Verder ben ik van mening dat er de keuze gemaakt moet worden over wat Tweakers.net nu precies is: is het de grootste hardware-site van Nederland, of is het een site voor tweakers (in de letterlijke zin van het woord).
In het laatste geval hoor ik hier in ieder geval niet thuis, terwijl ik me wel thuis voel. Ik heb in het verleden iig gehoord dat het accent blijft liggen op de hardware en het tweaken zelf.
Dat vind ik nu zo jammer, want daar blijft IMO weer een kans liggen: ik heb het idee dat er nu op T.net een enorm grote doelgroep rondloopt van mensen die zich bijvoorbeeld ook (of zelfs meer) voor software interesseren. Ik heb het idee dat dit soort mensen zich minder interesseert voor een koeler-review.
En wat is eigenlijk de grootste softwaresite van Nederland? Precies, die is er niet. Daar liggen dus nog kansen. Ik zeg niet dat het roer van Tweakers.net helemaal ''om'' moet, maar waarom kan het niet allebei? De markt vraagt er immers om.

* korenwolf benadrukt nogmaals dat dit zijn eigen mening is en dat hij de waarheid zeker niet in pacht heeft.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 16 mei 2001 02:28 schreef Thor-korenwolf een goed stuk waar oa. dit in voorkwam
[..]
Dat vind ik nu zo jammer, want daar blijft IMO weer een kans liggen: ik heb het idee dat er nu op T.net een enorm grote doelgroep rondloopt van mensen die zich bijvoorbeeld ook (of zelfs meer) voor software interesseren. Ik heb het idee dat dit soort mensen zich minder interesseert voor een koeler-review.
Jaymz heeft dit gevoel (ook wel eens gehad) met name dan de "waarom niet wat meer software nieuws/aandacht"

Persoonlijk heb _ik_ meer te maken met software dan met koelers/procs/overklokken ofzo. Dit komt natuurlijk ook door m''n werk geef ik toe. Het zal nooit de bedoeling (mogen) zijn vat T.net/GoT, dat als ik (of welke "professional" dan ook met problemen hier op T.net komt.

Wat ik wel een beetje mis (maar daar gaat dit topic niet echt over) is bijvoorbeeld eens een review/nieuwsitem over, pak em beet, de laatste versie van Netware, Lotus Notes, exchange.

Nou noem ik hier niet echt de allerbeste voorbeelden, maar T.net is (zoals _ik_ het zie) momenteel aan het veranderen van:

Amateurs voor amateurs tot Professionals voor amateurs (de doelgroep niet degraderend), waarom niet een beetje aandacht voor de professionals) (ik zeg niet dat dat moet, ik hoef geeneens een antwoord, als jullie (als crew) dit zelf maar weten en beseffen)

[updeet: Nu ik ''em nalees zie ik dat sommige opmerkingen nogal neerbuigend opgevat kunnen worden. Ik kan ze helaas ff niet beter verwoorden, (ook omdat ik bang ben dat het "bedoelde beeld/effect" dan wegvalt) ik hoop dat de lezers hier doorheen prikken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

PS, zijn dit de ideeen zoals FLoris en Daniel bedoelen? en wordt er nu naar gekeken op een manier "wanneer kunnen we dat hebben"?

of ben ik ontspoort.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De TMF''ers zijn nogal gefocused op het modsysteem en denken blijkbaar dat ik hele dag niks doe. De opmerkingen van (oa) ecteinascidin zijn wat dat betreft buitengewoon demotiverend (en daarom kom ik hier nauwelijks). Het omgooien van het modsysteem vraagt nogal wat tijd.
''t spijt me als je er zo over denkt. Persoonlijk neig ik naar het voordeel van de twijfel, maar ik kan de geschiedenis niet geheel negeren.
Dat TMF het voornamelijk over modereren heeft is IMHO vrij logisch. daar is TMF namelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me wil even kort ;) reageren op een aantal dingen die hij gelezen heeft:

- newsfeed is in mijn ogen slechts één van de problemen

Ik lees heel veel reacties die puur gaan over de newsfeed, het lijkt me dat dat een probleem is, maar ik kan daar lastig over oordelen.

Echter, het news gedeelte is niet alleen het probleem, stel dat je de stroom van nieuws kunt optimaliseren, dan ben je er nog niet.

Er zitten nog steeds problemen in moderaties, communicatie, ontwikkeling van de site en ga zo maar door.

Ik heb het topic dan ook gestart vanuit een breder perspectief.

- TMF''ers leggen de nadruk op moderaties

Lijkt me logisch, TMF is de plaats waar de heren en dames modereerders zich verzamelen en die praten daar over moderaties en de problemen waar ze tegen aanlopen.

Ik wil ter verdediging (hoewel dan IMHO niet eens nodig is) wel opvoeren dat ik hier zo''n beetje de hele Molice-club zie posten, stuk voor stuk reacties die volledig los staan van moderaties, maar die allen een poging doen om een bijdrage te leveren aan de oplossing voor een veel breder probleem.

Mischien is er geen probleem, maar dat is aan jullie (de crew) om dat te bepalen.

Ik vind het jammer (maar enigzins begrijpelijk) dat Femme wederom reageert dat onze focus wel heel erg op moderaties ligt en dat wij denken dat ie de hele dag niks doet.

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik dat niet denk, ik lees ook dat meerdere dat denken.

Probleem wordt veroorzaakt door gebrek aan communicatie en duidelijkheid, dat je je hier laat zien en reageert vind ik een prima zet, daarmee weten wij dat je de berichten tot je hebt genomen. Niemand verwacht dat je morgen met de kant-en-klare oplossing komt.

Mijn complimenten voor de reactie van Otis! (lekker kort gehouden zie ik ;) ), hij gaat inderdaad een stapje terug en legt de nadruk op het zakelijke gedeelte, mijn verhaal is meer organisatorisch van aard, of in ieder geval als zodanig neergezet.

Ik denk dat je moet beginnen (als crew, lees: management team) je te focussen op de volgende stappen (samenvattend uit alle reacties hier):

1. stel jezelf een doel, wat wil ik bereiken, waar wil ik heen met t.net en GoT

2. welke resultaten kan ik daarin bereiken, welke resultaten moet ik bereiken om dit doel te verwezenlijken (uiteraard moeten dit haalbare resultaten zijn, je moet het feitelijk kunnen beloven dat je dat haalt)

3. welke onderliggende activiteiten moeten er uitgevoerd worden om deze resultaten te behalen

Je maakt er een project van, dit heeft als voordeel dat je kunt gaan verbouwen, terwijl de winkel gewoon open blijft.

Zaken die dan aan de orde moeten komen:

- businessplan
- interne organisatie (management, taken en verantwoordelijkheden)
- commerciële activiteiten (inkomsten en uitgaven)
- kwaliteit (newsfeed en moderatie)
- communicatie (intern binnen de organisatie en naar je "klanten" de gebruikers)

Nu lopen heel veel discussies uit op (mogelijke) aanpassingen op detailnivo, terwijl je, wil je het structureel oplossen, eerst moet kijken op het meest abstracte nivo.

Ik denk dat de projectmatige aanpak waar ik nu over spreek de meest handige, effectieve en snelst uitvoerbare methode is. Kwestie van als crew bij elkaar komen, op basis van de projectmatige werkwijze één en ander op papier zetten, mensen verantwoordelijk maken voor het verder detailleren van hun aandachtsgebied en over gaan tot uitvoer.

Inspraak van gebruikers is in eerste instantie niet nodig, jullie maken de plannen, zijn verantwoordelijk en nemen de elementaire beslissingen.

/me besloot zijn projectmanagers "ervaring" te delen op GoT in de hoop dat iemand er iets aan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[expansie naar het buitenland]

Het bestaansrecht van t.net is voor een groot deel de Nederlandstaligheid.
Dan moet je dus gaan concurreren met /. en Anandtech en en en :)
Maar een beetje expansie naar Vlaanderen lijkt mij niet slecht, bijvoorbeeld een Vlaamse pricewatch. (ik wil daar eventueel zelfs aan meewerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 11:51

Marc H

- - Is wakker - -

Wat Tweakers.net ook zou moeten doen is zelf meer content maken, dus zelf reviews doen, hard- en soft-ware vergelijkingen enzo. Ik kan me nog een aankondiging van pakweg een jaar geleden herinneren waarin Femme(?) meer reviews enzo aankondigde. Helaas is dat er nooit echt van gekomen.

Volgens mij zou het toch echt wel mogelijk moeten zijn om voor een site met de bekendheid (en de bezoekersaantallen) van Tweakers.net hardware/software ter review ter beschikking gesteld krijgen. Ga ook eens actief importeurs/dealers benaderen (voor zover jullie dit al niet doen) om hard/software beschikbaar te krijgen voor een review. Als je weinig reviews doet zal het ook moeilijker zijn om hardware beschikbaar te krijgen, omdat een importeur/dealer dan niet weet of zijn produkt wat hij beschikbaar stelt een eerlijke review krijgt.

Just my 0.02 Euro;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-10 11:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
[open kaart modus]

Dat T.net aan een grondige reorganisatie en herpositionering toe is lijkt me zonder twijfel. De afgelopen maanden heeft GoT vrijwel alle aandacht van Floris en mij opgeslokt, en hoewel er op het allerhoogste niveau nog wel wat gedaan moet worden is de structuur HGA-HGM-mod-user wel duidelijk en begint het ook beter te werken.

Floris en ik hebben begin april al tegen elkaar gezegd dat we GoT nu even met rust zouden gaan laten en ons zouden gaan concentreren op T.net, te beginnen met het nieuws. Om uiteenlopende redenen (vakantie, scriptie schrijven, nieuwe GoT-ontwikkelingen) is dat er nog niet van gekomen.

In het verhaal hieronder wil ik me even concentreren op T.net zelf. Het is bedoeld om een indruk te geven van de problematiek waar wij als MT tegenaan lopen. Van daaruit moet er gezocht worden naar oplossingen.

1. Wat voor site willen we eigenlijk zijn?

Als ik vreemden vertel waar ik nu eigenlijk een groot deel van m''n tijd aan besteed is het altijd iets als "de grootste site op het gebied van ICT van Nederland" etc.
Nu zijn we dat ook wel, maar dat is eigenlijk toeval. Voor de buitenstaander zit er bar weinig lijn in wat voor nieuws en reviews er nu gebracht worden, en wat niet. Dat heeft natuurlijk zo z''n charme maar het maakt je positie niet veel duidelijker. En dat veroorzaakt weer een aantal andere problemen, maar daar kom ik zo op.

Er moet bepaald worden of we ons willen richten op de professionele IT-er, op de ervaren/enthousiaste gebruiker (de Tweaker) of een soort van-alles-wat groep. Welke doelgroep je hebt bepaalt ook je marketingwaarde voor adverteerders. Hoe duidelijker en interessanter de doelgroep, hoe meer je kunt verdienen. Grote IT-bedrijven zitten nog altijd te springen om personeel en hebben daar grof geld voor over. Financieel is het dus het meest interessant om je op IT-professionals te richten. Dat vraagt echter een grote omslag in inhoud en vorm van de site. Verder moet je je afvragen of je daarmee de "traditionele" tweakers niet afschrikt.

2. Content

Als je hebt bepaald wat voor site je wilt zijn kun je gaan bepalen in welke vorm je de content moet gieten. Nieuws zal altijd de belangrijkste pijler van T.net zijn maar aan de kwaliteit en (vooral) kwantiteit moet nog flink gesleuteld worden. Een aantal van de maatregelen die hierboven genoemd worden zijn in januari al besproken. Er is toen een plan opgesteld om het nieuws een impuls te geven en flink de bezem door het team te halen. Zoals echter zo vaak is de uitvoering nooit van de grond gekomen. De verantwoordelijke personen laten het er gewoon bij zitten, waardoor er uiteindelijk helemaal niks veranderd.

Qua reviews blijft het ook moeilijk. Een goede review maken is erg lastig en tijdrovend. Het is moeilijk om regelmaat en gelijke kwaliteit te krijgen, zonder iemands persoonlijke schrijfstijl geweld aan te doen.

De mogelijkheid van gesponsorde reviews is aanwezig, ik ben daar alleen nogal huiverig voor. De schijn van belangenverstrengeling is altijd aanwezig, bovendien worden reviews nu al min of meer gesponsord omdat we de hardware in bezit mogen houden (mijn halve systeem bestaat eruit ;))

Het lenen c.q. krijgen van hardware is doorgaans het probleem niet, maar wel om er een review van te maken waar iemand ook daadwerkelijk iets aan heeft.

Pricewatch en shop survey (en de al maanden in ontwikkeling zijnde product survey) moeten T.net interessanter maken voor mensen die een aankoop overwegen. Eventueel zou daar een apart forum op GoT aan gekoppeld kunnen worden waar men de "welke ... moet ik kopen" topics kan lozen.

3. Finance

Tot september-oktober vorig jaar hoefde vrijwel geen enkele internetsite zich zorgen te maken om de knaken. Vanaf dat moment begon in het IT wereldje het besef door te dringen dat het Internet toch niet zo zaligmakend was. Als gevolg daarvan gingen alle marketingbudgetten vrijwel direct on hold. Sindsdien is de markt wel weer wat opgekrabbeld maar echt geweldig is het nog niet.
Het lastige van deze situatie is niet het directe gebrek aan cash. Hoewel T.net de afgelopen maanden de broekriem nogal aan heeft moeten halen kunnen we nu redelijk draaien. Het is alleen ondoenlijk om een goede strategie voor de toekomst uit te zetten, zonder te weten of je er wel de financiële middelen voor hebt. Een absolute voorwaarde voor Floris en mijzelf om ons fulltime op T.net te gaan richten is het hebben van een eigen werkplek en enig zicht op continuïteit. En als je inkomsten elke maand in kunnen klappen is dat vrijwel ondoenlijk.

Nog even afgezien van investeringen in fulltime redacteurs en dergelijke.

Resumerend: als eerste zal T.net moeten bepalen wat de koers voor het komende jaar (evt. 2 jaar) wordt, daarna kan dan bekeken worden welke maatregelen daarvoor nodig zijn.
Dan pas gaan we ons zorgen maken over het geld en zal misschien de koers enigszins bijgesteld moeten worden.

disclaimer: bovenstaand verhaal is misschien een beetje een zooitje, ik heb het dan ook in drie fasen geschreven :)

[/open kaart modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven Daniel. :)

Eerlijk gezegd durfde ik zo''n verhaal ook niet echt neer te planten omdat ik altijd bang ben te veel te zeggen, jij bent daar gewoon net een tikkie beter in dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

huh. nieuwe ideeen?

* Delerium confused :?

Wat gebeurt er op dit moment met de huidige ideeen die TMF heeft gegenereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
[N.B. hardop-denken-mode]

Doelgroep:
Wanneer louter gekozen wordt voor de professionele ICT-wereld, denk ik dat Tweakers.net Tweakers.net niet meer zal zijn. Dat wordt dan een compleet andere site, lijkt me, onder een andere naam. Gezien de roots van Tweakers.net, lijkt me dat een erg grote ommezwaai. Ik kan me voorstellen dat bepaalde crew-members zich tot die ommezwaai aangetrokken voelen, maar misschien kan dat dan een site naast tweakers.net zijn, zoals Fokforum ook een eigen leven is gaan leiden.

Wanneer je je louter en alleen richt op overklokkerts en case-modderaars zul je ook altijd in de marge blijven werken, denk ik. Dat kan alleen goed draaien zoals er tot voor kort gewerkt werd; kleinschalig en met een groep enthousiaste vrijwilligers. Tenzij je internationaal gaat, of gigantisch met een gespecialiseerde O.C.-hardware-leverancier in zee gaat.

Persoonlijk denk ik dat de gelaagdheid/pluriformiteit van Tweakers.net best werkbaar is. Zoals er ook boeken en films zijn die voor meerdere categoriën publiek interessant zijn. De roots van tweakers.net zit ''m imho in de PC-enthousiasteling die zelf z''n PC wil samenstellen, bouwen en tweaken. Als je dat enerzijds uitbreidt naar PC-gebruikers met bovengemiddelde belangstelling en anderszijds naar de (semi-)professionele gebruiker, heb je een aardige moot te pakken, denk ik.

Content:
Wat er imho o.a. nog ontbreekt is dat er t.a.v. DIY-, Tweak-info en reviews weinig onsite te vinden is (Frontpage). Dat strookt in mijn ogen niet met de huidige doelgroep. Nu is t.net teveel nog een andermans-nieuws-site. Naast nieuws is content iets waar naar mijn idee meer aandacht aan besteed zou moeten/kunnen worden. Ik snap dat dat lastig is, maar ja, je hebt ook niet zomaar een leuk draaiend bedrijfje. Een winkel met mooie etalage is leuk, maar er moeten wel verkoopbare producten te halen zijn. Daar zul je dus veel werk van moeten maken. Ik denk dat er best samengewerkt kan worden met bedrijven (winkels/distribiteurs), voor faciliteiten, zonder dat belangenverstrengeling of objectiviteit in het gedrang moet komen. Daar ben je per slot van rekening zelf bij. Andere sites werken ook zo, dus waarom zou tweakers.net dat ook niet kunnen?

In een gezond bedrijf is het vaak zo dat de mensen die zich met de core-business van een bedrijf bezig houden, natuurlijk extra aandacht hebben. Een goede lasser bijv. verdient in een lasbedrijf tegenwoordig een leuke boterham. Nogal logisch, zonder goede lasser, geen goed draaiend lasbedrijf. Is je core-business nieuws en info, dan zijn je nieuwsleveranciers en reviewers/redacteuren dus erg belangrijk. Als je core-business web-/forumdesign is, mag je je afvragen of je je dan niet meer op die markt kan richten, bijv.. Niet gemakkelijk allemaal, maar er zullen idd een aantal keuzes gemaakt worden.

[N.B./hardop-denken-mode]

Laat ik voor alle duidelijkheid nog eens onderstrepen, met bovenstaand verhaal puur mijn eigen gedachtengang en overwegingen neerpleur, zonder te willen pretenderen volledige kennis of inzicht te hebben op het reilen en zeilen van tweakers.net. Het is ook niet bedoeld als kritiek op personen, als dat soms zo mocht overkomen. Hardop-denken dus :). Kritisch nadenken over zaken/werkwijzes moet men niet lezen als kritiek op privé-personen (dat heb ik als ontwerper ook moeten leren, al is dat niet altijd even gemakkelijk). Ik weet zeker dat iedereen hier t.net een warm hart toedraagt, ondergetekende incluis, en eerder door betrokkenheid (en soms bezorgdheid) (ongevraagd) mee wil praten en denken over allerlei kwesties. Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Die hele disclaimer had je wat mij betreft wel weg mogen laten hoor :)

Erg duidelijk verhaal en ik denk dat ik het nog niet heb gezegd, dus daarom doe ik het nu maar:

Ik stel het echt ontzettend op prijs dat jullie allemaal zo goed meedenken en het beste met de site voor hebben. Wij hebben dat natuurlijk ook, maar soms raak je in je eigen stukje even de weg kwijt. Dit heeft mij in ieder geval weer goede moed gegeven en een heel eind op weg geholpen.

Ik heb samen met Daniel nog overleg gehad over deze thread natuurlijk en we hebben besloten dat het eens tijd wordt om nu ook daadwerkelijk de daad bij het woord te voegen. We gaan dus een nieuw businessplan schrijven, aan de hand hiervan gaan we de hele boel zo goed mogelijk reorganiseren, verbeteren en opnieuw opzetten. (Pleonasme?)

Ik heb toevallig vanmorgen met iemand gesproken die ons gratis en voor niks op het commerciele gebied een eind op weg wil helpen en ons tegelijk kan helpen met een hernieuwde structurele aanpak. Ik denk dat we hier wel gebruik van zullen gaan maken. Zonder al te veel te willen verklappen, kan ik zeggen dat het gaat om iemand die vele jaren ervaring heeft met het besturen van een middelgroot bedrijf. Ik heb er alle vertrouwen in dat we hier veel aan zullen hebben en dat hij, omdat hij het dit bedrijf verder niet kent hele nieuwe dingen zal noemen etc. etc.

Kortom: We gaan aan de slag en we krijgen, naast al jullie hulp natuurlijk, ook nog andere hulp van buitenaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium geeft Jaymz een waarschuwing dan >:)
(waarvoor weet ik ook niet, voor headbangen? |:()

Straks plan, Floris. :) Mocht er ooit iets zijn waaraan ik iets kan toevoegen, * Delerium is altijd beschikbaar (gratis, that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Euhm ik niet, de discussie is namelijk niet over zodra wij zeggen er iets aan te gaan doen.

Wat mij betreft kunnen jullie zo''n beetje alle (normale en levensvatebare) ideeen die jullie hebben hier wel plaatsen. Ook voor nieuwe onderdelen van de site etc. etc.

Het feit dat we er iets aan gaan doen geeft niet per direct aan dat we precies weten hoe we het gaan doen, wat we precies gaan doen etc. etc. De input die jullie tot nu toe hebben gegeven gaan we heel aandachtig doornemen en bekijken, maar als er nog meer dingen zijn die jullie als "goed idee", "vergeet dit niet" of bijvoorbeeld "misschien is dit leuk?" zien, zeg het dan gewoon. Je weet maar nooit, misschien vinden wij het ook wel een wereldplan en gaan we er hele leuke dingen mee doen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 17 mei 2001 13:41 schreef ecteinascidin het volgende:
huh. nieuwe ideeen?

* GaMeOvEr confused :?

Wat gebeurt er op dit moment met de huidige ideeen die TMF heeft gegenereerd?
Ik denk dat Floris voornamelijk doelt op zaken wat je op de sites zou kunnen doen, om op die manier de Site aantrekkelijker/unieker te maken. Niet zozeer detailoplossingen.

Bijvoorbeeld : De product-survey die in de maak is. (Tweakers kunnen zelf hun aangeschafte producten "reviewen" en die wordt dan in de pricewatch aan desbetreffend produkt gekoppeld)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floris & Daniel: succes!

Ik ben blij om te mogen lezen dat jullie het positieve hebben kunnen halen uit alle reacties van ons.

Graag gedaan en als ik iets kan betekenen, dan kunnen jullie uiteraard een beroep op me doen.

Ik ga met belangstelling de ontwikkelingen en ideeën volgen.

/me is trots op TMF en haar bewoners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEER ideeen spugen in WEER een thread. Dat is in theorie aardig, maar in de praktijk nauwelijks werkbaar, omdat de ideeen veeal niet overeen KUNNEN komen met de business richting die t.net uit wil/moet, omdat die richting en dat plan niet bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

O, zulke ideeen. :)

Zoiets dat als je producten in de pricewatch zoekt dat je ze ook op lokatie kan laten schikken en dan pas op de laagste prijs, zodat ik in Nijmgenen de gouden gids niet uit mijn hoofd hoef te leren. :P

Of een interview met Femme :) Ik zou namelijk wel eens een interview met Femme als column oid op Tnet willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, ectein, waar ligt Nijmgenen? Of doel je op mijn genen?

Mischien is in jouw geval een koppeling naar een routeplanner ook wel handig, dan hoef je je ook niet druk te maken over de juiste notatie van de betreffende plaats.

FF weer topic:

Floris,

Je geeft al aan dat alle tips & trucs welkom zijn en blijven, maar wat is in jouw optiek de beste wijze om deze te verzamelen? De meeste draden met allerlei zinnige discussies die worden nogal lang en dan raak je een hoop overzicht kwijt.

Vraag is dus wat in jullie ogen de beste methode is om allerlei info te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

* KeX wenst Daniël en Floris succes en heeft vertrouwen.

"Hoe breng je meer content op de FP waarmee je meer professionals aantrekt vanuit hun beroepsmatige sfeer zonder dat je contact verliest met de jeugdige en/of hobbyistische achterban die in het algemeen wars zijn van te commerciële bedrijven en nieuwsfeiten cq reviews?"

Een dergelijke vraag lijkt me nuttig als nieuwe draad ergens voor een denktank. Ook denk ik dat een gebruikersonderzoek nuttig is. Een redelijk anoniem vragenlijstje met vragen als:
  • leeftijd
  • beroep
  • kom je hier voor beroepsmatige kennis
  • welk nieuws zou jij graag op de FP zien
  • welk nieuws zou jij niet meer willen zien
  • enz.. enz..
Zodat er een duidelijker beeld van de doelgroep ontstaat. Daarnaast moet je conclusies gaan trekken uit verbanden tussen de vragen, waarmee je de keuze voor content en dus je doelgroep kunt beïnvloedden.

* KeX denkt dat het weer eens wat anders is dan de poll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Laat ik met interviews schrijven nou net wat aardige ervaring hebben :). Bij deze bied ik aan een dergelijk interview te gaan schrijven. Moet Femme wel ff mee willen werken, natuurlijk :). Van mij hoef je i.i.g. zeker geen klef incestueus ons-kent-ons verhaal te verwachten, maar ook geen die-ga-ik-eens-te-kakken-zetten-troll, dus niemand hoeft zich ergens zorgen over te maken. Een geïnterviewde krijgt bij mij altijd inzage in het artikel vóór plaatsing.

* Cookie is 2 jaar geleden redacteur geweest in blad voor alumni van zijn oude opleiding en deed o.a. altijd de interviews :).

Edit: Ik stel meteen voor, het niet bij Femme te laten, maar ook andere personen binnen en buiten t.net te interviewen. Dit kan dan een zekere regelmaat krijgen, wat mij betreft. Ik gun Femme wel de eer als eerste aan de beurt te zijn. Verder verheug ik me nu al op een interview (geblindoekt en al, op een afgelegen locatie) met HlpDsK :D.

Dit bericht mag in principe weg, evenals als alle onderstaande postings van ondergetekende, want deze staat in nieuwe draad, maar ach waarom zou je deze draad gaan verhaspelen? Ach, zie maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 14:24 hallucineerde case:
bla...bla...bla...
/me is 2 jaar geleden redacteur geweest in blad voor alumni van zijn oude opleiding en deed o.a. altijd de interviews :).
Alumni :?

Ik heb voor jou een veel leuker intervieuw in gedachte, ik mag alleen (op basis van een gentlemen agreement) niet zeggen met wie, maar als je even nadenkt...

Die is leukerder dan hlpdsk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als we dan toch ideeen mogen opperen etc... Is een wekelijks gesprek met met Femme dan ook geen idee? dat Femme zeg maar 1 keer per week een uurtje speciaal naar TMF komt voor een vorm van overleg (zie vrijdag om 23:00 ned 3 "gesprek met de minister-president".

Zoiets zou heel motiverend werken :). EIgenlijk denk ik dat je dan van vrijwel alle "demotivatie" van 2 kanten afbent. :)

PS, pricewatch op lokatie: Ik zoek een IBM HD in mijn omgeving.... Pricewatch kan dat nu helaas niet overleggen, maar ik weet zeker dat meedere mensen graag willen weten wie wat waar voor hoeveel te koop aanbiedt bv.

Nog wat ideeeen? linkjes op Tnet incorpereren die naar TMF verwijzen als zijnde klaagforum over moderaties. Dan weten mensen waar ze heen moeten en is Tnet a) z''n afval kwijt en b) behulpzamer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even terug naar de dagelijkse gang van zaken, wat doen we:

1. oude draden er weer bijhalen?
2. [topic=181495] gebruiken

Zeg het maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Alumni zijn afgestudeerden (sorry voor onnodig gebruik van elitair/universitair terminologie). De stichting die hun belangen behartigde heette ook zo, vandaar.

Iemand nog leuker dan HlpDsK? :? Die moet dan wel hééél interessant zijn! Oh wacht, ik weet al wie je bedoelt. Je bedoelt een T.net/GoT-alumnus :)......Shit, nou doe ik het alweer, dat Latijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Kan * KeX * Cookie niet interviewen? ;)

* KeX weet niet of hij hetzelfde bedoelt als *TgF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modnix zei:
Nog wat ideeeen? linkjes op Tnet incorpereren die naar TMF verwijzen als zijnde klaagforum over moderaties. Dan weten mensen waar ze heen moeten en is Tnet a) z''n afval kwijt en b) behulpzamer.
Hoe wil je die integreren? Eigenlijk zou Modderetter Account een goeie zijn, maar wie gaat dat gebruiken, als ik een opvoedende mening uit bij klachten over moderaties, dan kost mij dat punten en de reactie raakt ook vaak snel uit beeld.

Dat Moderetter Account werkt wel, maar ja, wie mag en gaat het gebruiken, daar zou zo''n linkje wel op zijn plaats zijn. Aan de andere kant, je zou zo''n account ter beschikking kunnen stellen aan alleen de PM''s, wanneer die een MoD-VioLation zien, dan kunnen ze de betreffende gebruiker zijn rechten voorlezen (of zo).

/me zal er nog eens zijn gedachten over laten gaan...

dit bericht mag weg, staat in de nieuwe draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich vind ik het plan van case wel een hele goeie, interviews met de volledige crew, laat ze maar verduidelijken wat hun ideeën en plannen zijn en waar ze mee bezig zijn...

Edit: ik bedoel eigenlijk dat je de tweakers-top hiermee in de gelegenheid kunt stellen om bepaalde informatie op gestructureerde wijze (dat kunnen we wel aan testcase overlaten) en op reguliere basis met de coummunity te kunnen delen.

Zie als voorbeeld de changelog, ik vind dat zinvolle uitbreidingen.

Als je er vervolgens voor zorgt dat het bereik van die informatie zo groot mogelijk is, heb je meerdere doelen in één keer bereikt.

edit: meuk verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op donderdag 17 mei 2001 14:41 schreef KexDaFlex het volgende:
Kan * Cookie * Cookie niet interviewen? ;)

* KeX weet niet of hij hetzelfde bedoelt als *TgF
Nee, TgF refereert hier aan een ver en donker verleden (voor jouw tijd), waar * Cookie liever niet meer aan herinnert wordt. De afspraak is verder dat daar geen grappen meer over gemaakt gaan worden, dus ik laat het hier bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Euhm als jullie de ideeen in een nieuwe thread kunnen zetten, ben ik blij, dan houden we het een beetje overzichtelijk snappie? :)

Het mogen dan zowel detail-verbeteringen zijn van reeds bestaande dingen natuurlijk, of miscshien wel hele nieuwe dingen (zoals die interviews, leuk plan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 mei 2001 14:55 schreef Floris_Diemel het volgende:
Euhm als jullie de ideeen in een nieuwe thread kunnen zetten, ben ik blij, dan houden we het een beetje overzichtelijk snappie? :)

Het mogen dan zowel detail-verbeteringen zijn van reeds bestaande dingen natuurlijk, of miscshien wel hele nieuwe dingen (zoals die interviews, leuk plan :))
Nieuw topic staat ter uwer beschikking :)

[topic=181495]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Kunnen de reacties die door bovenstaande post (van Floris) worden bedoeld, in A: een nieuwe draad worden geplaatst, of B: in een bestaande worden bijgevoegd.

Als dat gebeurd is, wil je dan je bericht editten met iets als: "Dit bericht kan weg"

Dit betreft dan berichten de herplaatst zijn, of berichten die hier niet ter zaken doende zijn, ergens anders ook niet.

Hierna zal ik deze ook trashen.

Ps. Dit forum mag van mij gebruikt worden voor uitwerking die hieruit voortvloeien, LA lijkt mij geen optie, en iets anders kan ik niet verzinnen (behalve T.net crewforum misschien :P) (maar dat vermoeden hadden jullie onderhand wel denk ik :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik pleit voor een nieuwe draad (anders loop je het risico dat je ineens weer allerlei oude draden tegenkomt en ik weet niet of dat zo lekker is).

Daarnaast stel ik voor (ik zet dat in die hierboven genoemde draad er wel bij), om de teksten kort, maar krachtig te houden.

Gewoon:

Mijn idee is:.....

Aandachtspunten:

-
-
-
-

Geen 3 A4''tjes vol, met alle respect, maar dat leest zo moeilijk, gewoon kort houden.

Dit bericht mag over een uur wel weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[huishoudelijke mededeling]

Jaymz zit momenteel een beetje in te stortten (weinig geslapen vannacht, dankzij m''n werk)

Ik ga dus zo naar huis, en in de tussentijd plaats ik geen/weinig contructieve dingen (probeer ik dan)

Ik wil een ander modje/adje vragen om het schonen even voor z''n rekening te nemen, ik ben namelijk bang dat ik foutjes ga maken.

Tot morgen (ben er nog wel ff, moet nog een paar mailtjes binnenkrijgen, oa. onze provider ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik stel ook een sticky topic voor waar zeer kort en bondig de Aandachtspunten, te behandelen ideeen enzo. kunnen worden neergezet. kunnen worden neergezet

-Interview met [Femme/Floris/../..]
-Pricewatch idee 1
-Wekelijks gesprek met Femme.

(aangezien er ook een aantal adjes meedoen, kan deze lijst goed bijgehouden worden.

Is het idee goed, mag iemand dit neerkwakken, ik ben echt zo weg. (Hoop ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, laat ik de stoute schoenen dan maar aantrekken:

VANAF DIT MOMENT KUN JE AL JE TIPS KWIJT IN:

[topic=181495] !

Mocht je dat idee hier ook al gepost hebben, dan kun je jouw reactie in deze draad editten met:

Deze reactie mag verwijderd worden (deze dus niet Jaymz)

Een voorbijkomende mod (bij voorkeur is dat ons aller Jaymz) haalt hem dan weg (onder andere ter voorkoming van crossposts).

Hou je berichten in die nieuwe draad zo kort en concreet mogelijk, dat is beter voor de leesbaarheid, mochten zaken niet duidelijk zijn, dan hoor je dat wel en krijg je alsnog de kans om je idee toe te lichten.

Sorry als ik nu iemand het gras voor de voeten lijk weg te maaien, maar er lag nog geen besluit over waar (in welke draad) we onze input kwijt konden (op testcase en ondergetekende na dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 18 mei 2001 09:39 schreef Otis het volgende:
WEER ideeen spugen in WEER een thread. Dat is in theorie aardig, maar in de praktijk nauwelijks werkbaar, omdat de ideeen veeal niet overeen KUNNEN komen met de business richting die t.net uit wil/moet, omdat die richting en dat plan niet bekend is.
Vooruitdenken, wat anderen (ongevraagd voor je doen), de ideeen die daaruit voortvloeien, bekijk je als je plan dus wel bekent is. De ideeen die daarin niet passen, scrap je, of pas je aan.

Je hebt wel gelijk, de ideeen die we hier lekker enthousiast lanceren, kunnen best nergens op uitdraaien. Ook dat ze op een behoorlijk "laag" nivo (organisatorisch) zich afspelen.

Ps. Reactie Revolution verwijderd, idee al geoppert en met uitleg afgewezen. Deze draad is daar niet voor bedoeld, en de draad die er wel voor bedoeld is, daar is dat idee al aangedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 mei 2001 09:39 schreef Otis het volgende:
Uhm, tja, ik vind hem een beetje dubbel.

Aan de ene kant begrijp ik je wel, ik zit zelf ook wel eens met die gedachte te spelen (heb ik in het verleden vakerder last van gehad btw). Je komt met een idee, maar weet absoluut niet of:

1. de hogere legerleiding iets kan met dat idee
2. de hogere legerleiding iets wil met dat idee
3. of het past in het (mogelijk aanwezige) toekomstplan

Aan de andere kant, als je niets zegt weet je zeker dat het blijft zoals het blijft en moet je dan maar hopen dat er spontaan dingen gaan veranderen.

Ja, zoek daar maar eens de beste manier voor uit. Ik heb deze draad dan ook gestart met dit dilemma in mijn achterhoofd, ik had al weer de nodige topics zien komen en gaan en idem voor een aantal discussies.

In de tijd dat ik hier rondhuppel heb ik al zo vaak gezien dat er veel zinnige discussies doodbloeden en dat werd ik een beetje zat eigenlijk.

Ik wil best (graag mischien wel) meedenken, maar dan moet dat wel draagvlak hebben en om draagvlak te krijgen moet je de zaak op een wat andere wijze aanpakken.

Ik ben er van overtuigd dat er bij veel mensen de wil wel is, maar de structuur ontbreekt, we hebben nu een klein beetje stof laten opwaaien, ik hoop alleen niet dat dat binnen twee weken weer neergedaald is en dat we weer over gaan tot de orde van de dag.

Als dat zo is, geef ik je volledig gelijk: weer een draad met weer (dezelfde) inhoud.

Zou dat niet jammer zijn?

/me maakt zich zorgen dat de kar op een gegeven moment niet meer getrokken wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 09:54 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Vooruitdenken, wat anderen (ongevraagd voor je doen), de ideeen die daaruit voortvloeien, bekijk je als je plan dus wel bekent is. De ideeen die daarin niet passen, scrap je, of pas je aan.

Je hebt wel gelijk, de ideeen die we hier lekker enthousiast lanceren, kunnen best nergens op uitdraaien. Ook dat ze op een behoorlijk "laag" nivo (organisatorisch) zich afspelen.

Ps. Reactie Revolution verwijderd, idee al geoppert en met uitleg afgewezen. Deze draad is daar niet voor bedoeld, en de draad die er wel voor bedoeld is, daar is dat idee al aangedragen.
Uhm, okee. :)
Was maar een ideetje hoor, maar blijkbaar vinden jullie het geen goed idee, en moet mijn reactie daarom maar getrashed worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 18 mei 2001 12:48 schreef Revolution het volgende:
[..]
Uhm, okee. :)
Was maar een ideetje hoor, maar blijkbaar vinden jullie het geen goed idee, en moet mijn reactie daarom maar getrashed worden. :?
Het idee is wel goed, maar was al eerder geopperd, en uitgelegd waarom het toch geen goed idee was. Aangezien we deze draden netjes en overzichtelijk wilden houden deze actie.

Slechte ideeen laat ik gewoon staan, alleen herhalingen en echt nutteloze dingen mik ik weg.

Deze reaktie dus ook denk ik, of ik moet ''em as disclaimer gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:54 schreef Jaymz het volgende:

[..]

Het idee is wel goed, maar was al eerder geopperd, en uitgelegd waarom het toch geen goed idee was. Aangezien we deze draden netjes en overzichtelijk wilden houden deze actie.

Slechte ideeen laat ik gewoon staan, alleen herhalingen en echt nutteloze dingen mik ik weg.

Deze reaktie dus ook denk ik, of ik moet ''em as disclaimer gaan gebruiken.
OK, had niet gezien dat het al eerder wat geopperd.
Pagina: 1