Nou, daar gaat ie dan. Getypt in notepad, zonder naar andere reacties te kijken.
We beginnen uiteraard op +1.
Wat een lachertje zeg. lager energie verbruik. Onder fullstress (pak ''m beet een ) komt íe nooit aan die anti-turbo meuk etc. CPU loopt dan nog steeds te stoken als ik weet niet hoe.
lachtertje, anti-turbo meuk -> troll detected (-1)
Een thunderbird heeft met z''n +/- 75 Watt bij 1300 MHz ongeveer z''n hoogste limiet die AMD nog durft te marketen (overklokken doe je niet met een standaardkoeler). Als je dus 20% reductie in stroom weet je leveren, dan reken ik dus rustig door dat je met 20% meer MHz dus ongeveer gelijkwaardig stroomverbruik hebt als de Tbird nu. Dus rond de 1600 MHz zit de Palomino weer tegen hetzelfde probleem te kijken als de Tbird nu: hij wordt te warm.
Hier staat dat de user (

) verwacht dat ook deze processor net als zijn voorganger te veel warmte genereert en geeft daar uitleg bij: +1
Zowiezo dat ''t lijkt dat de 20% winst in het lagere voltage zit en NIET in een stroomefficienter design.
Da''s ongefundeerd. (0)
Voor laptop''s is het dan niet zo''n probleem, aangezien die powernow de boel terugschakelt als íe te warm wordt. Kun je een beetje quaken dus wel schudden, want daarvoor wordt íe dus te warm. En grote koelers in laptops bouwen is tegenwoordig geen mode.... Zoiets moet zo klein mogelijk en liefst passief.
Alsof quaken het hoofddoel zou zijn van een notebook. Ik neem aan dat er daarvoor ook geen state-of-the-art videokaart in zit. Bovendien zie ik niet in (Thor speelt nooit quake) waarom je niet zou kunnen quaken op halve snelheid (da''s dan nog iets van 600 Mhz). Ik beoordeel dit stukje dus neutraal. (0)
* ecteinascidin maakt mental note: mobile Athlon NIET geschikt voor LAN-parties.
Da''s overbodig (0)
* ecteinascidin denkt dat als dit resultaat op de desktop-Palomino kan worden toegepast, dat AMD ipv een voorsprong een tussentijdse oplossing heeft.
Volgend jaar pas zullen we weer een nieuwe revisie van de Athlon kunnen verwachten.
Gezien de hele argumentatie vind ik dit een nuttige conclusie van de reactie. (+1)
Als ik dan naar Intel kijk, dan zullen ze wel met hun Jackson-northwood''s bij de 3 GHz zitten.
alleen jammer dat Intel erbij gehaald wordt. (-0,5)
Overall is dat bij elkaar dus een score van 0,5. Al zou ik het persoonlijk niet erg vinden als de reactie op 2 eindigt. voor de moeite.
* korenwolf gaat ervan uit dat * ecteinascidin eerlijkheid op prijs stelt, hoopt dat ecteinascidin tegen kritiek kan en is ook benieuwd naar zijn eigen mening.
* korenwolf bedoelt het in ieder geval goed.