vindt het niet een 
maar wel overbodig en niet informerend hij staat nu toch op 0 dus maakt het niet meer uit nu.

maar wel overbodig en niet informerend hij staat nu toch op 0 dus maakt het niet meer uit nu.
Ik had ook al een 0: gemodereerd gegeven en dat zijn er nu in totaal 3 tegenover 1 flamebait, wat mij op de vraag brengt waarom de definitieve tag niet 0: gemodereerd is.
In de FAQ staat toch dat de meest voorkomende tag gekozen wordt (m.u.v. overgewaardeerd en ondergewaardeerd)?
In de FAQ staat toch dat de meest voorkomende tag gekozen wordt (m.u.v. overgewaardeerd en ondergewaardeerd)?
Never stop seeking what seems unobtainable...
Overgewaardeerd/ondergewaardeerd zijn geen echte oordelen over een post. Als je dat uitdeelt zeg je in feite dat je het eens bent met de tag maar niet met de daaraan verbonden waarde. Bij gemodereerd bevestig je tag en waarde.
Als je een ongemodde post een 0: gemod geeft dan komt het er achter te staan omdat er geen tag staat. Bij onder- en overgewaardeerd komt er uiteraard niets bij. Als dus een hele serie van tag-loze moderaties uitgedeeld worden ddan blijft volgens mij de enige wel getagde mod gelden.
/edit verduidelijking
Als je een ongemodde post een 0: gemod geeft dan komt het er achter te staan omdat er geen tag staat. Bij onder- en overgewaardeerd komt er uiteraard niets bij. Als dus een hele serie van tag-loze moderaties uitgedeeld worden ddan blijft volgens mij de enige wel getagde mod gelden.
/edit verduidelijking
''t Is wel jammer dat je een reactie zo niet kan neutraliseren en de tag blijft staan. Want een 0 posting die op -1 staat wil je niet met inzichtvol, behulpzaam, grappig of interessant taggen, maar met gemodereerd (of eventueel overbodig/off-topic).
Ik heb trouwens een vraagje over een post die nu op troll staat:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=313924
''k Zie de troll er niet van in, maar ik heb weleens +1 gemodereerd gegeven terwijl ik de troll er later pas van inzag.
Dus ik wacht met modereren tot anderen hierop reageren, aangezien ik me momenteel niet zo bezig houdt met ddr.
Ik heb trouwens een vraagje over een post die nu op troll staat:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=313924
''k Zie de troll er niet van in, maar ik heb weleens +1 gemodereerd gegeven terwijl ik de troll er later pas van inzag.
Dus ik wacht met modereren tot anderen hierop reageren, aangezien ik me momenteel niet zo bezig houdt met ddr.
Ik zie daar geen troll in. Beetje lullige manier van vragen stellen en hij blijkt er naast te zitten, maar is imo dan eerder 0-overbodig.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Hij blijft op ''0'' staan, omdat 0-gemodereerd zoveel wil zeggen als; "ik ben het met de huidige moderatie eens en bevestig hem". Een moderatiescore is niet een niveau-oordeel, maar een optelling; puntje omhoog (+1), puntje omlaag (-1), of gelijkblijvende score/niveau (0). Oftewel: (-1) + (0) = (-1)
.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Yup, maar da''s dus niet zo met die tags. En ik meen me te herinneren dat ik ooit (in een ver, ver verleden (=half jaar geleden of zo)) heb gepost dat de tags los zouden moeten staan van de score, en wel om deze reden (=je wilt +1 overbodig geven, of zo). Als ik het niet heb gepost, dan staat het op m''n lange lijst van dingen die ik had willen doen, maar nog niet heb gedaan.Op maandag 14 mei 2001 00:12 schreef testcase het volgende:Een moderatiescore is niet een niveau-oordeel, maar een optelling; puntje omhoog (+1), puntje omlaag (-1), of gelijkblijvende score/niveau (0). Oftewel: (-1) + (0) = (-1).
Maarre, zie ik iets over het hoofd, of is de post die ik hierboven noemde inderdaad geen troll?
Hmm, ik heb de posting net een +1 gemodereerd gegeven en guess what? Hij staat op 0, gemodereerd.
Om waarschuwingen van Jaymz te voorkomen, heb ik nog maar eens de FAQ geraadpleegd.
En ik vond:
Dus de tag bleef flamebait. Kennelijk wordt de tag niet bijgesteld door ''0 gemodereerd'' (moet normaal gesproken ook niet), maar wel bij ''+1 gemodereerd''.
En de tag wordt dus ook niet bijgesteld als de ''gemodereerds'' in de meerderheid zijn.
De FAQ kloppen dus niet helemaal, want daar staat:
Om waarschuwingen van Jaymz te voorkomen, heb ik nog maar eens de FAQ geraadpleegd.
En ik vond:
Nu is de posting waar deze thread voor geopend was, niet met ''+1 gemodereerd'', maar met ''+1 ondergewaardeerd'' gereageerd.Met +1 Gemodereerd verhoog je de score en haal je tergelijkertijd de onterechte flamebait of troll tag weg.
Dus de tag bleef flamebait. Kennelijk wordt de tag niet bijgesteld door ''0 gemodereerd'' (moet normaal gesproken ook niet), maar wel bij ''+1 gemodereerd''.
En de tag wordt dus ook niet bijgesteld als de ''gemodereerds'' in de meerderheid zijn.
De FAQ kloppen dus niet helemaal, want daar staat:
De meest voorkomende tag wordt gekozen als tag bij de score van een reactie en ''overgewaardeerd'' of ''ondergewaardeerd'' tellen hierbij niet mee!
Da''s dus precies wat ik bedoel.Op maandag 14 mei 2001 01:16 schreef dextertje het volgende:
*knip*
Overigens zou ik het heel raar vinden als er verschil gemaakt zou worden tussen 0: gemodereerd en 1: gemodereerd. Tussen dezelfde tags dus.
In de faq staat alleen de tags ''ondergewaardeerd'' en ''overgewaardeerd'' niet meetellen bij het tag-eindresultaat. Daarom heb ik de gemodereerd-tag altijd als een volwaardige tag gezien, die ik gebruik om een overbodige niet-troll van -1 af te halen, maar ook een +2 reactie die op +2 is ingezet te modden.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Pagina: 1