[BC3] idee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
als je nieuws dat je submit aan t.net geplaatst wordt, dan +5 karma punten?

denk dat iedereen binnen no-time op nieuwsjacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Dan wordt Tweakers dood gegooid met nieuws wat ook niet boeiend is omdat iedereen probeert 5 punten te behalen.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Krijg je dan geen ruzie... " ikke heb dat nieuws gesubmit" En "ik was eerst".

Of iedereen submit het nieuws....

Zal een hoop AMD-geblaat worden dan, want iedereen zoekt dan naar AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
hmmm of karma punten geven op basis van "rate this news item"?
iedereen geeft dan een waarde aan een nieuwsitem en vervolgens kunnen daarmee karma punten berekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Jaymz

Keep on moving !

''T idee is opzich goed, ik ben alleen bang dat de uitweking/uitvoering niet zal brengen wat we graag willen.

(''K had net een mooi verhaaltje met tekst en uitleg die hierboven niet genoemd waren, mar type deze per ongeluk in het stukkie waar je normaalgesproken (als MOD zijnde) de reden van een slotje zet)

Waarschijnlijk wil ik onbewust ook slotjes uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 15:59 schreef Kaap het volgende:
hmmm of karma punten geven op basis van "rate this news item"?
iedereen geeft dan een waarde aan een nieuwsitem en vervolgens kunnen daarmee karma punten berekend worden.
Dat vind ik eigenlijk wel een goeie:
Gewoon iedereen de submit laten beoordelen, en na 2 of 3 dagen een karma score berekenen.

Jammer genoeg zullen er dan veel mensen gaan zeuren "ik heb dit eergisteren al gemeld".
En niet geheel onterecht, omdat de ene newsposter nu eenmaal anders selecteerd dan de ander zie je soms een artikel die jij 2 dagen eerder al meldde verschijnen...

Wel een goed idee, alleen een beetje lastig uit te voeren.

/me zit te denken aan een "geheim" newssubmit/karma systeem. Gewoon 1 adje die stiekum een paar puntjes toevoegd bij een goeie submit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat de nadelen groter zijn dan de voordelen.

Mochten meer mensen dit een kans geven wil ik dit best wel op LA plaatsten (hoewel ik vermoed dat sommige/de meeste adjes hier ook nog wel eens rondstruinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op het moment dat je het submitten van nieuws gaat beoordelen, creëer je automatisch een verwachtingspatroon. Mensen verwachten dat het nieuws geplaatst gaat worden en mensen verwachten daar ook karmapunten voor.
Resultaat: je krijgt een eindeloze hoeveelheid gezeik van mensen die
a. het er niet mee eens zijn dat hun nieuws überhaupt niet geplaatst is
b. mensen die nieuws gesubmit hebben dat door een nieuwsposter getrashed is, terwijl een andere poster hetzelfde nieuws van een andere user wel post
c. mensen die news gesubmit hebben, maar het geplaatst zien worden onder een andere naam.

Bij c: stel dat je nieuwsposter bent en je ziet twee maal hetzelfde nieuwtje. De eerste melding kwam binnen om 12:00, er staat in dat er wat mis is met een nieuwe proc en dat de poster maar moet kijken op blahblah.com.
De tweede melding kwam binnen om 13:00, de user die het gesubmit heeft, heeft een heel verhaal getypt over het hoe en wat van dat nieuws en geeft een nuttiger link.
Wat gebruik je als nieuwsposter dan en welke naam vermeld je? Ik kan me voorstellen dat je de submit van de user van 13:00 pakt. Krijgt de eerste user dan helemaal geen karma?

Nee, eerlijk gezegd zou ik liever geen koppeling zien tussen het karmasysteem en het submitten van nieuws.
Dat wil dan nog niet zeggen dat je het submitten van nieuws niet moet bevorderen. In mijn ogen moet je met het bevorderen van nieuws geen verwachtingen creëren: bied gewoon een prijs voor "de beste nieuwspost van de maand". Dat kan alles zijn: een computer-cadeaubon, CD-ROM''s, een foto van HlpDsK ;), draadloze muis, spindle cdr''s, webcam, eigenlijk alles als het maar niet te duur wordt.
Dat spul hoeft volgens mij niet eens door T.net betaald te worden: ik ben ervan overtuigd dat, mits je het goed aanpakt, bedrijven staan te springen om dit soort prijzen ter beschikking te stellen. Het enige wat je moet doen is de naam van het bedrijf duidelijk en prominent noemen, door b.v. een nieuws-item op de frontpage.

De Comptechworld-cadeaubon voor de beste nieuws submit van deze maand gaat naar: User_X. User_X submitte het nieuws over enz...

Maar waarom ben ik dit allemaal aan het schrijven, eigenlijk. ''t hoort eigenlijk in LA thuis... |:(

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op dinsdag 08 mei 2001 14:56 schreef Kaap het volgende:
als je nieuws dat je submit aan t.net geplaatst wordt, dan +5 karma punten?

denk dat iedereen binnen no-time op nieuwsjacht is.
Ach, alsof er nog mensen zijn die in karma punten geïnteresseerd zijn O-)

Maarre, volgens mij is het probleem niet dat er te weinig nieuws gesubmit wordt, maar dat er door de aangestelde nieuwsposterts te weinig gepost wordt. Kwestie van beter recruteren en vergoeden/motiveren lijkt mij.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Thor-... bij deze een medaille. (nee, komt niet in je notes)

[=> LA doe ik niet, noem het een voorgevoel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op woensdag 09 mei 2001 01:47 schreef Jaymz het volgende:
Thor-... bij deze een medaille. (nee, komt niet in je notes)

[=> LA doe ik niet, noem het een voorgevoel]
Thanx! Het was trouwens geen vraag om een move naar LA, maar eerder een hint richting de topicstarter die volgens mij niet vaak in TMF en LA komt. Ik kan het dan niet laten om het toch even te zeggen.
De search levert trouwens op dat hij al eerder een dergelijk topic in TMF is begonnen, dat (en dat zie ik nu pas) ook naar LA gemoved is. Which proves my point. :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, news-whoring?

slecht plan voor de karmageile mannetjes hier (vraag maar aan Cookie >:) )...

Neuh, kijk maar naar een waardering op andere manieren, maar zeker niet met karma.

/me dacht dat jullie zijn mening ook wel wilde weten, ondanks dat ie er wat laat mee komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 12:11 schreef TgF het volgende:
hmm, news-whoring?

slecht plan voor de karmageile mannetjes hier (vraag maar aan Cookie >:) )...

Neuh, kijk maar naar een waardering op andere manieren, maar zeker niet met karma.

/me dacht dat jullie zijn mening ook wel wilde weten, ondanks dat ie er wat laat mee komt...
Misschien is het een idee om degene die de newssubmit deed bij naam te noemen in het artikel? :P

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk wel beloning genoeg. Toch weer een paar duizend mensen die zeggen hey "username" heeft weer een goeie scoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Misschien is het een idee om degene die de newssubmit deed bij naam te noemen in het artikel?
Dat wordt altijd al zo gedaan.

Nogmaals, er is een chronisch gebrek aan regelmatig postende nieuwsposters, niet aan submitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 12:28 schreef testcase het volgende:

[..]

Dat wordt altijd al zo gedaan.

Nogmaals, er is een chronisch gebrek aan regelmatig postende nieuwsposters, niet aan submitters.
Wat gemeen, haalt ''ie m''n :P weg. ;)
M''n opmerking was natuurlijk sarcastisch bedoeld.

/me moet het toch ff rechtzetten, anders lijkt ''ie wel een heel erg grote newbie. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Oops, sorry! (die smiley''s vallen automagisch weg bij het quoten) Ik had ''m idd niet als sarcastisch bedoeld gelezen |:(

Pagina: 1