Toon posts:

[BC3] Voorspelbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=307299
is blijkbaar bijzonder inzichtvol, en dit:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=307442
is weer troll.

Sorry, maar +3 inzichtvol voor zo''n open deur, en dan daarop een reactie is weer troll. :? Als het nou onzin was.

Beide +1 gemodereerd IMHO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of willen de heren moderators niet erkennen dat er MSN clients zijn voor linux??

Het is gewoon informatief om te zeggen dat MSN onder linux wel gewoon veilig te gebruiken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[cursus trollen vangen]
Flipz moet ''s leren niet de woorden Linux te gebruiken wanneer een MS-virus topic wordt gemaakt.

Beide deden bij mij al *peng*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dhr. Flipz reageert eerst op een reactie van iemand anders met een bevestiging van wat hij zei ("Er zijn inderdaad ook virussen voor ICQ voor M$windows.") en dan gaat ie zeggen dat het voorspelbaar is dat dat bij de Linux-versie niet het geval is.

* korenwolf krijgt het gevoel alsof hij ''lekker puh'' wil zeggen.

Ik denk dat hij nog geluk heeft om op 0: troll te staan en zo staat ie IMO ook vrij aardig.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 18:08 schreef ecteinascidin het volgende:
[cursus trollen vangen]
Flipz moet ''s leren niet de woorden Linux te gebruiken wanneer een MS-virus topic wordt gemaakt.

Beide deden bij mij al *peng*
Het gaat over MSN, Da''s een gewoon programma en daar zijn ook klones voor voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

OK, maar de suggestie dat een prog onder windows virussen trekt en onder linux niet waarbij je echt zelf linux naar voren haalt, dat noemen we in vaktermen gewoon een "troll".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo geredeneerd is de andere reactie ook troll (die zegt dat er ook virussen zijn voor ICQ), en helemaal niet +3 inzichtvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide 0-troll kan ik me wel wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
informatief bedoel ik:

Als flipz zegt dat MSN onder linux niet schadelijk is is dat net zo informatief als dat die andere zegt dat ICQ onder Windows wel schadelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nee, die andere zegt dat ICQ ook last van virussen heeft, daarmee aangevent dat het verschijnsel niet nieuw is (geef ook een link naar een virusscanner, +2 behulpzaam).

Daarmee geeft hij dus aan dat programma''s niet feilloos zijn en dat overal wel wat aan mankeert.

Met de introductie van linux weer het bekende verhaal dat linux zooo geweldig is en dat soort meuk niet heeft.

toch best een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ho, er is iets bijgekomen...
edit:
Dit ter informatie voor de linuxgebruikers die een MSN (-kloon) draaien.
Als ie het écht zo bedoelde is het formeel gezien geen troll.

Maar:
tuurlijk: Troll...
Ik had liever gezien dat hij dat er niet bij zou zetten.
* korenwolf spendeert er voorlopig nog geen modpuntjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 18:20 schreef ecteinascidin het volgende:
Nee, die andere zegt dat ICQ ook last van virussen heeft, daarmee aangevent dat het verschijnsel niet nieuw is (geef ook een link naar een virusscanner, +2 behulpzaam).
Ja en Flipz zegt dat MSN niet schadelijk is onder linux. Dus wat is het verschil.
Daarmee geeft hij dus aan dat programma''s niet feilloos zijn en dat overal wel wat aan mankeert.
Dat geld evengoed voor Flipz
Met de introductie van linux weer het bekende verhaal dat linux zooo geweldig is en dat soort meuk niet heeft.
Met de introductie van ICQ weet het bekende verhaal dat software van M$ toch geweldig is. Staat er notabene LETTERLIJK bij.

Beide TROLL of geen van beide TROLL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat heeft die andere wat Flipz niet heeft...mmm behulpzame link?

Tja, als de mensen de ene wel en de andere niet als troll zien en ikke me daar ook wel in kan vinden.... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 01 mei 2001 18:36 schreef ecteinascidin het volgende:
Wat heeft die andere wat Flipz niet heeft...mmm behulpzame link?

Tja, als de mensen de ene wel en de andere niet als troll zien en ikke me daar ook wel in kan vinden.... :P.
Wat had Flipz er dan bij moeten zetten??

een link naar linux.org ??
een link naar Licq ??
een link naar een virusscanner voor linux die niet nodig is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat had FLipz weg moeten laten is eigenlijk meer op z''n plaats :P.

A wel. sal reg kommen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat het alleen onder Win98 zou werken.

Diegene die zegt dat het niet onder w2k werkt zou +4 informatief krijgen !!!

WAAR OF NIET ? :(

Nou ! Flipz zegt dat het niet werkt onder linux !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 01 mei 2001 18:47 schreef Zemanova het volgende:
Stel dat het alleen onder Win98 zou werken.

Diegene die zegt dat het niet onder w2k werkt zou +4 informatief krijgen !!!

WAAR OF NIET ? :(

Nou ! Flipz zegt dat het niet werkt onder linux !
mmmmmm, idd, daar heb je een punt. Misschie zou je je post kunnen verbouwen zodat je formulering van bovenstaande overkomt (ie, wees gerust linux-users etc) en geef anders ook ff de linkjes naar www.licq.com etc....

De suggestie in dit soort dingen die iig gemaakt werd (dat linux virusvrij is) kan je even makkelijk als troll aanmerken als zijnde behulpzaam naar de overige users toe.

* Delerium gaat ook maar ''s een cursusje formuleren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Valt me nu trouwens ook op dat de reactie weer verder is aangepast. De hint aan de moderator ("tuurlijk: troll") is weg en hij heeft weggehaald dat het ''voorspelbaar'' is dat er bij Linuxversie geen virusgevaar bestaat.

Zoals de post er nu staat is hij geen -1 troll waard. Van mij krijgt de user dus toch een +1 om hem in ieder geval naar 0 toe te helpen.
* korenwolf vindt het jammer dat het op deze manier moet en had liever gezien dat Flipz in eerste instantie deze reactie geplaatst had.

Tot slot, ter informatie voor iedereen die dit morgen pas leest en zich afvraagt wat er nu precies stond: na de eerste edit stond er dit
Er bestaan wel virussen voor ICQ. Eerst kijken, dan flauwe, voorspelbare & ongefundeerde dingen over M$ zeggen...
Er zijn inderdaad ook virussen voor ICQ voor M$windows. Deze werken op ongeveer dezelfde wijze als de MSN virusjes en de Outlook virusjes. Voorspelbaar: Er zijn geen virussen voor ICQ of MSN voor linux. :)

edit:
Dit ter informatie voor de linuxgebruikers die een MSN (-kloon) draaien.
:P
tuurlijk: Troll...
edit: valt me nu pas op dat ''Flipz == Zemanova''. Dat maakt ook niets uit, aan mijn mening verandert dat weinig. Je mag alleen van alle hij''s een jij maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De post is meerdere keren aangepast. "Tuurlijk troll.." stond er in eerste instantie uiteraard ook niet :)

Het gaat mij ook niet om de puntjes, maar het principe moet duidelijk zijn. De post zoals die nu staat is gewoon geen troll. Zoals ik als zei: het had evengoed +4 informatief kunnen zijn.

Als het woord LINUX in een reactie staat betekend dat NIET dat het dan automatisch troll is.

/me zou graag zien dat z''n post alsnog op +1 gemodereerd/informatief/behulpzaam uitkomt

Daar is dus ook reden toe: het is zoals die nu staat geen TROLL ! Daar zijn we het over eens geloof ik.

Offtopic is het ook niet !! Het gaat over MSN
Ik denk dat we het daar ook over eens zijn.

Volgende vraag:
Is het overbodig?

Het is de enige reactie uit de draad waarin staat dat onder linux een virus via MSN geen schade kan aanrichten.

Is het overbodig om te vertellen dat een virus schade kan aanrichten is dan de volgende vraag.

Als deze met JA wordt beantwoord zeg je dus dat linux UITERAARD niet vatbaar is.

Als deze met NEE wordt beantwoord is de reactie dus ook niet overbodig !!!

Conclusie:

De reactie moet ten minste met 1 beoordeeld worden. Het is niet overbodig, niet offtopic, geen troll en geen flamebait. Diegene die het daar niet mee eens is gaarne uitleggen waarom. Erg benieuwd.

Met vriendelijke groeten.

"Flip Zemanova"

P.S. is dit er ook niet eentje voor een MOD-examen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
* korenwolf zou graag zien dat z''n post alsnog op +1 gemodereerd/informatief/behulpzaam uitkomt
Nou, ik zag het al aankomen dat de reactie naar -1 ging. Niet eens zozeer om de inhoud, maar ook omdat het hier zo uitgebreid wordt behandeld.
Daarom had ik hem in eerste instantie niet gemod, zodat ik hem iig nog naar 0 kon zetten.
P.S. is dit er ook niet eentje voor een MOD-examen ? :)
Eigenlijk vind ik dit een hele slechte voor een modexamen: gedurende deze discussie hier is de reactie meerdere malen aangepast waarbij alle scherpe kantjes er vanaf zijn gehaald. Ik zie nu zelfs dat je de $ uit MS hebt weggehaald. :P
Moderators kunnen dan ook geen eerlijk oordeel geven, want de mensen die een troll gaven kregen in eerste instantie een heel andere reactie onder ogen. In principe ben ik zelf ook tegen de mogelijkheid dat mensen die een ''slechte'' reactie plaatsen na editten toch hele hoge beoordelingen kunnen scoren. IMO is dat iets dat de TMF-ers goed in de gaten moeten houden. Overigens valt dit effect nu wel mee: er zijn mensen die zo''n reactie qua inhoud compleet opnieuw schrijven.

Mijn conclusie is dan ook dat iedereen in deze draad gelijk heeft: Zemanova heeft in zijn oogpunt gelijk dat ie het aan de orde stelt en ecteinascidin die er een troll inzag.
Je doet er voor de toekomst goed aan om je altijd in te dekken voor het oordeel van anderen: wil je perse Linux erbij halen in een dergelijke draad (met het doel om behulpzaam te zijn), ga dan niet zeggen dat het ''voorspelbaar'' is, maar probeer het op een zo neutraal mogelijke manier te brengen. Zoals het er nu staat is al een eind in de goede richting.
* korenwolf is ervan overtuigd dat de reactie dan nu op +1 of zelfs +2 gestaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
Het is idd super irritant als post veranderd worden. Ook in discussies veranderen wat er eerst stond, zodat een reactie erop nergens meer op slaat is irri :(

Deze post zou ik denk ik toch onder off-topic/overbodig gooien. Het gaat over virussen in MSN messenger, en later dus ook in ICQ.

De opmerking dat dat virus onder linux niet werkt is dan toch volkomen zinloos?

Maarja: mocht je toch een beetje MS-fan zijn, en ietwat bevooroordeeld jegens de schrijver, kan je dat ook als een troll zien. Zo van: hij moet zijn Linux-verhaal er weer doordrukken. Maar dan baseer je dat niet enkel op deze post...

another 2 cents

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reactie heb ik bewust aangepast. Aanvankelijk was ie niet scherp, toen kreeg ik troll, daarop stel ik ''m scherper (frustratie). Post hier een reactie, en daarna heb ik ''m weer ronder te gemaakt. :)

Maar hij staat nog op 0, en niet op 1 :P

Waar het mij om gaat is dat meer dan 90% van al mijn reacties wel een troll beoordeling bevatten. Blijkbaar wordt NON-PRO-MS (gefundeerde kritiek), of in dit geval niet eens kritiek, maar een gewoon feitje, afgestraft.

Het luistert wel heeeeeel erg nauw hoe een reactie geformuleerd wordt als het woord linux erin valt.

Nogmaals: Als ipv linux, w2k werd genoemd was de reactie sowieso +4 informatief beoordeeld. Hoe trollerig de reactie ook geschreven zou zijn, karmapuntje worden uitgedeeld.

Blijkbaar is linux nog steeds taboe oid. :?

Nog ff iets heel anders:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=307442

Stel dat hier had gestaan: niet met DOS, of niet met win9x of niet met linux (verondersteld dat het inhoudelijk zou aansluiten)

Zou dan ook -1 gegeven zijn?

Btw: Aaargh zegt kort waar het op slaat. Het is gewoon zo.<punt> Of het dan wel -1 is? 1- interessant is misschien wel beter op z''n plaats. (stel dus dat het een ander OS betrof !)

Kortom: Ik vind dat er nog steeds erg veel conservatief pro-MS gemod wordt. Dat zie je ook aan reacties die ge-edit worden, en aan uitingen van frustratie.

Anyway: ik heb geen kritiek gekregen op mijn conclusie dat m''n eigen reactie op 1-informatie behoort te staan, en niet op troll. Dusssuh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 mei 2001 01:48 schreef Loesje het volgende:
De opmerking dat dat virus onder linux niet werkt is dan toch volkomen zinloos?
Waarom? is het zo dat het virus UITERAARD niet werkt onder linux??

Als je dat bedoelt krijg je -1 troll aan de broek :)

Bedoel je dat het te ver offtopic is dan moet de andere reactie helemaal van +2 informatief af. Die gaat nl. alleen over ICQ. En dat dat ook niet veilig is.

Maw. Beoordelingen worden niet objectief en consistent gegeven maar subjectief. En da''s tamelijk frustrerend soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01
Zoals de reactie nu is, vind ik ''m wel informatief. ''k Heb ''m dus een puntje omhoog gegooid. Moet je ''m niet meer veranderen, hoor, want dat is best irri, inderdaad.

Overigens heb je je naam gewoon niet mee, omdat je nogal vaak over Linux/Unix begint in MS threads. Soms heel subtiel, zoals hier. Net te doorzichtige subluminale beïnvloeding? Zelfs als Linux-fan vind ik dit af en toe wel irritant overkomen.

Misschien moet je je nick gewoon ff verandern. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar GAAT dit over zeg... 15 zemanova postings in zn eigen thread over zn eigen t.net postings.

Je kunt iets nog zo informatief vinden, omdat het past binnen je eigen belevingswereld, maar als het niet interessant is voor verreweg de meeste bezoekers hier, PLUS dat het niet gerelateerd is aan het onderwerp (een virus, niet een discussie over clones op andere os-en) dan is het NIET informatief en loop je het risico een -1, "nare opmerking" te krijgen.

Als het onderwerp ''MSN virus'' is, en je opmerking is: "Er is ook MSN voor Linux", dan is dat voor windows gebruikers niet interessant. Die gebruiken geen Linux. Dat is nl. net zo interessant als "Tool X is er nu ook voor de archimedes", als je geen archimedes hebt, is het niet interessant.

Zemanova loopt lang genoeg mee om dit te weten. Verder weet hij als geen ander dat het woord ''linux'' noemen in elke draad waar ''microsoft'' als onderwerp is niet echt nuttig is, en eerder irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan is dat voor windows gebruikers niet interessant.
Voor (toekomstige en) huidige linux gebruikers is het wellicht WEL interresant om te zeggen dat de MSN en ICQ mogelijkheden veilig te gebruiken zijn.

De wereld draait niet alleen windos, zeker de tweakers niet. %linux/bsd gebruikers is best hoog. Daarvan zijn er ook best veel die ICQ-en en MSN-en op hun linux bak.

Licq en remote CenterICQ via SSH zijn mijn favorieten.

Of vindt je het overbodig te melden dat linux niet kwetsbaar is voor zo''n ICQ/MSN - virus ??
Moet ik dit schrijven de volgende keer:
"uhm, overbodig wellicht, maar linux is uiteraard ook voor dit virus niet vatbaar"
-1 troll zou ik dan krijgen toch?? :P
:)

Het gaat me echt niet alleen om de beoordeling van m''n eigen post. Het gaat erom dat te pas en te onpas met trolls wordt gesmeten zodra *n*x woorden het daglicht zien .

Strikt objectief moet zo''n post als de mijne hoger dan +1, als het w2k betrof stond het daar ook. <punt>
Pagina: 1