Deze ben''k al tegengekomen, maar toen stond de jouwe nog netjes op 1. Dit is inderdaad ietwat overdreven, want geen troll.
In deze draad is de plaatser van de eerste reactie verbaasd dat hij de eerste reactie is en vindt hij het bijna logisch dat hij dan ook als eerste moderatiebeoordeling een -1 first post krijgt. Ik reageer daarop offtopic met uitleg over het feit dat je alleen een first post hoort te krijgen als je het erom doet. Vervolgens doe ik nog een ontopic verhaal over kapitaalintensiviteit van specifiek op één klant gerichte productielijnen. Is misschien niet eenvolledig ontopic top reactie. Maar hij staat inmiddels op -1 troll en dat geeft absoluut mijn bedoelingen niet weer.
* KeX vindt het onkies om in dit forum over zijn eigen reacties te zeuren, maar vindt ook niet dat hij een troll verdient als hij probeert te helpen en probeert wat informatief te zijn.
[edit]
* KeX vindt het onkies om in dit forum over zijn eigen reacties te zeuren, maar vindt ook niet dat hij een troll verdient als hij probeert te helpen en probeert wat informatief te zijn.
[edit]

Hij is al weer van de -1 af 
geodkoper
geodkoper
FF op +1 behulpzaam gegooid.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Ja joh, das een koper van een geo-d-riehoek, wist je dat niet joh?Op vrijdag 27 april 2001 11:52 schreef Elteor het volgende:
...geodkoper
Typo is weggehaald. Goedkoper is toch beter.
Weer wat geleerd
Wat ik zelf wel interessant vind is de psychologie achter het neerzetten van bijvoorbeeld [offtopic] enz haakjes in een reactie. De reactie staat inmiddels weer braaf op 0: off-topic. Terwijl het begin off-topic is. Ik denk zelf dat veel mensen modereren op het zien van die haakjes. Net zoals veel users een -1: flamebait uitdelen als ze de zin "no flame intended" zien staan.
Nu is in mijn deel het stukje over modereren off-topic, maar ik denk dat als ik met het ontopic stukje was begonnen en het moderate stukje als p.s. gezet had (dus zonder expliciete [ot] vermelding) dat deze nooit zo snel omlaag gezet was.
Nu is in mijn deel het stukje over modereren off-topic, maar ik denk dat als ik met het ontopic stukje was begonnen en het moderate stukje als p.s. gezet had (dus zonder expliciete [ot] vermelding) dat deze nooit zo snel omlaag gezet was.
Het zou idd mooi zijn als moderators het stukje gewoon op inhoud beoordelen ipv op tags die erbij geplaatst zijn. Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een tag [no flame intended] plaatste met een schitterende flame erin, die prompt nog 2 maal een +1 inzichtvol kreeg. Gelukkig zijn dit soort dingen snel gecorrigeerd, maar een deel van de moderators laat zich helaas toch afleiden door mooie zinsopbouw en tags.
Verwijderd
In zijn algemeenheid, dat wat Kex hier aangeeft is mij ook al tig keer overkomen.
Je hebt altijd van die grijze-cel-loze randgroep jongeren die vinden dat er (met name hun posts) slecht gemod wordt en die weten dat altijd weer subtiel te melden: "************** wat een *** moderaties, wat een stelletje **********, hebben die ********* niets beters te doen dan *********** die *********** te *******".
Wanneer je dan denkt, ach laat ik er een karmapuntje aan wagen en ze even op het goede spoor naar TMF zetten.
Waardering? Neuh, je wordt direct door de broeders met nog minder grijze cellen getrakteerd op een partij - punten en het nodige gezeik, zie je die figuren ooit op TMF? Neuh...
Tja, tzal wel een nadeel zijn wat hoort bij een betrokken moderator...
Doe mij maar de PM, reactie neerzetten dat ze moeten kappen met dat gezeik en die reactie vast kunnen zetten, ik weet dat het reactiesysteem daar niet voor bedoeld is, maar wat is er nou zo erg om een voorbeeld te stellen in een draadje?
Tuurlijk is het off topic, maar de bedoeling is goed en dat hoeft van mij niet op -1 of -2 (en nee, niet om mijn karma, maar wel om de zichtbaarheid van mijn opmerking).
vage urrel
Als voorbeeld...
Ok, hij had mischien wat netter gemogen, maar in die bewuste draad viel het me al vrij snel op dat reacties veel gewijzigd werden na de beoordeling met opmerkingen aangaande de beoordeling.
Vraag: kunnen/willen we daar iets aan doen, een appart account (genaamd Moderator) die (indien nodig) een dergelijke recatie (inzetten op +2) kan plaatsen om gezeur over moderaties vooral naar TMF te verplaatsen?
Uhm, eictein, hadden we ooit niet eerder zo''n plannetje? (is volgens mij niet echt veel mee gedaan)...
Je hebt altijd van die grijze-cel-loze randgroep jongeren die vinden dat er (met name hun posts) slecht gemod wordt en die weten dat altijd weer subtiel te melden: "************** wat een *** moderaties, wat een stelletje **********, hebben die ********* niets beters te doen dan *********** die *********** te *******".
Wanneer je dan denkt, ach laat ik er een karmapuntje aan wagen en ze even op het goede spoor naar TMF zetten.
Waardering? Neuh, je wordt direct door de broeders met nog minder grijze cellen getrakteerd op een partij - punten en het nodige gezeik, zie je die figuren ooit op TMF? Neuh...
Tja, tzal wel een nadeel zijn wat hoort bij een betrokken moderator...
Doe mij maar de PM, reactie neerzetten dat ze moeten kappen met dat gezeik en die reactie vast kunnen zetten, ik weet dat het reactiesysteem daar niet voor bedoeld is, maar wat is er nou zo erg om een voorbeeld te stellen in een draadje?
Tuurlijk is het off topic, maar de bedoeling is goed en dat hoeft van mij niet op -1 of -2 (en nee, niet om mijn karma, maar wel om de zichtbaarheid van mijn opmerking).
vage urrel
Als voorbeeld...
Ok, hij had mischien wat netter gemogen, maar in die bewuste draad viel het me al vrij snel op dat reacties veel gewijzigd werden na de beoordeling met opmerkingen aangaande de beoordeling.
Vraag: kunnen/willen we daar iets aan doen, een appart account (genaamd Moderator) die (indien nodig) een dergelijke recatie (inzetten op +2) kan plaatsen om gezeur over moderaties vooral naar TMF te verplaatsen?
Uhm, eictein, hadden we ooit niet eerder zo''n plannetje? (is volgens mij niet echt veel mee gedaan)...
Ach, dit kost me geen karmapuntje, maar graag wil ik dan ook ff zo''n behulpzame opmerking maken :): als in een link iets van [url="http://*amp;amp;amp*"]*amp;amp;amp*[/url] staat, werkt-ie volgens mij niet lekker. Althans bij mij. Hebben anderen daar ook last van? Misschien kan men daar eens op letten, het komt namelijk regelmatig voor zo''n link die niet leidt tot het gewenste item.Wanneer je dan denkt, ach laat ik er een karmapuntje aan wagen en ze even op het goede spoor naar TMF zetten.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Jep, bij het editten voegt topix ;amp toe tussen posting en parent. Dus na één keer editten van je post staat er bijvoorbeeld ....Posting&;ampParent... na twee keer editten staat er ....Posting&;amp;ampParent... is bugje waardoor de link inderdaad niet lekker werkt. Moet je elke keer bij editten handmatig verwijderen. Wordt als het goed is aan gewerkt.Op vrijdag 27 april 2001 16:44 schreef testcase het volgende:
[..]
Ach, dit kost me geen karmapuntje, maar graag wil ik dan ook ff zo''n behulpzame opmerking maken :): als in een link iets van [url="http://*amp;amp;amp*"]*amp;amp;amp*[/url] staat, werkt-ie volgens mij niet lekker. Althans bij mij. Hebben anderen daar ook last van? Misschien kan men daar eens op letten, het komt namelijk regelmatig voor zo''n link die niet leidt tot het gewenste item.
[edit] BTW testcase, je link doet het niet
Verwijderd

Ik had dat geeneens gezien...
Kijken of een edit helpt...
edit:
Link fixed, maar het blijft vaag...
Daar zijn ze als het goed is al een tijd mee bezig, zoals ik al zei het is een bug van topix. Het staat op de to-do list. Maar ja je weet het hè: druk druk druk.Op vrijdag 27 april 2001 16:53 schreef Jaymz het volgende:
''k heb het ff op LA neergezet. (;amp)
DAn wens ik u allen één prettig upgedate weekend.
* KeX is leaving the building.
* KeX is leaving the building.
TgF bedoelt het Moddereter Account
.
Tja, die bestaat nog, maar is nogal omslachtig. Misschien dat de PM zoiets moet kunnen plaatsen... zoals we hiero op GoT met 1 muisklik een reactie kunnen wegsjoelen.
* Delerium bedoelt dus een reactie plaatsen die neutraal van aard is.
Tja, die bestaat nog, maar is nogal omslachtig. Misschien dat de PM zoiets moet kunnen plaatsen... zoals we hiero op GoT met 1 muisklik een reactie kunnen wegsjoelen.
* Delerium bedoelt dus een reactie plaatsen die neutraal van aard is.
Verwijderd
Yep, /ik had het over Het Moderetter Account, ik dacht dat die inmiddels verheruitgefaseerd wasOp vrijdag 27 april 2001 17:28 schreef ecteinascidin het volgende:
TgF bedoelt het Moddereter Account.
/me bedoelt dus een reactie plaatsen die neutraal van aard is.
Maar inderdaad moet dat een neutrale tekst zijn/worden, maar mischien moet ik dan toch mijn hoop op de PM vestigen.
Opvoeden is blijkbaar niet mogelijk.
L8R
Pagina: 1