[BC3] Sloten in TMF (Ideetje)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Nav dit topic.

Wat vinden jullie van het idee dat ik ipv een slotje te plaatsen, het slotje-plaatje gebruik.

De reden dat ik denk dat slotjes hier over het algemeen niet nodig zijn is het simpele feit, dat het vroeger (toen hier nog geen vaste mod was) de meeste probleemtopics doodbloedden.

De laatste tijd spelen hier zich geen flamewars meer af, en als een t.net bezoeker het eens een keer zwaar oneens met een moderatie is, en hier gaat [erge ziekte]-en, is het meestal niet persoonlijk naar ons gericht.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is, dat we het met z''n allen best voorelkaar kunnen krijgen dit forum behoorlijk slotvrij te houden. (oftwel: "Het beleid, dat ben jij !")

En de uitzondering bevestigd de regel. ;)

In dit verhaal is zelfs Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/2.gif overbodig bedenk ik me nu.

En ik heb eigenlijk niet zo''n zin in een beleid, ik heb het idee dat het dan eerder tegen me/ons gaat werken, dan dat het mee gaat werken.

Ps. Mensen die hier misbruik van willen gaan maken=>>
Ook ik mag waarschuwingen uitdelen, dus bij deze BEN je gewaarschuwd.

Brainstorm/kraakaf, weet ik wat je doet, ik zie het morgen wel, zo rond negenen.
[()-jes Moeten natuurlijk wel in evenwicht blijven |:(]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01
* dextertje heeft een hekel aan slotjes, dus vindt het wel een goed idee, ook al is hij zelf geen die-hard TMF-er.

Een forum met weinig slotjes staat nou eenmaal vriendelijker. En zolang het niet echt nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Laatst online: 21:05
Doen, je hebt de mensen iig al gewaarschuwd als je het plaatje erin zet (moet je wel uitleg bij geven natuurlijk)

Diegenen die daarna nog zo minder slim is om door te gaan heeft niet goed gelezen.

* tabaqui denkt dat je dat plaatje bijna nooit hoeft te gebruiken hierzo :)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
* tabaqui denkt dat je dat plaatje bijna nooit hoeft te gebruiken hierzo
Dat is een van de redenen van dit idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX vindt het een goed id. Het zal bijna niet nodig zijn, maar als bijvoorbeeld net als van de week iemand een draadje van irrelevant opwerpt zou een slotje (als in dichtgooien) afbreuk doen. Het voorgestelde alternatief is dan veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Of "iedereen" is offline, of is het ermee eens (zwijgen is toestemmen) ''t is alleen zo lullig dat je niet weetof mensen zwijgen, of het niet hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat slotje betekent dus: stoppen met lullen, maar als je perse offtopic verder wilt kan dat. :).

klinkt goed. ''t is dus meer een advies dan een gebod. Anders had je dat andere slotje laten rammelen. ;)

Maar moet je zulke wereldschokkende dingen niet aan Floris voorleggen :+.

[edit], hocus pocus poef weg bericht. >:)

[edit2], ik heb die reactie direct getrashed indeed, sorry Jaymz. Voor de overige mensen.... de opmerking sloeg werkelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Jij zegt WAT ??

Ok Ectxxx was eerder met z''n actie (dellen). (''t is dat ik dat niet ongedaan kan maken >:))

Wat heeft ome floris hiermee te maken. (niet dat ik het hem niet wil voorleggen)

Dus: Ome Floris, wat vind je hiervan (als het goed is fietst ''ie hier wel eens langs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het een heel goed en sympathiek idee: kijk bijvoorbeeld naar dat topic van irrelevant dat afgelopen week naar boven werd gehaald: de ''schuldige'' post een reactie in dat topic en niemand hier stelt dat op prijs. In principe zou er een slotje op dat topic gezet kunnen worden, maar dat gebeurt niet. Daardoor heeft de ''schuldige'' toch nog kunnen laten zien dat ie zelf enig research gepleegd heeft en dat hij zelf inziet dat hij fout was. Zo''n draadje kun je IMO veel beter afsluiten met een dergelijk excuus, dan met een slotje. En gelukkig kan dat op het TMF.

Van de andere kant (waarschijnlijk onterechte kritiek maar ik wil het toch even aanstippen :)) wordt de drempel om een slotje te zetten een stuk lager. IMHO moet je ook het zetten van een slotje op deze manier beperken tot alleen het echt nodige en moet er niet mee gestrooid worden.
Maar wanneer is het zetten van een slotje nu echt nodig? Ik heb het idee dat de vaste mensen op dit forum genoeg besef van fatsoen hebben en daardoor zou het principe helemaal niet nodig zijn om ooit slotjes te zetten (dat is het beleid nu ook). In de meeste gevallen is het zetten van slotjes nodig in topics waar er ''mensen van buiten'' bij betrokken zijn en de vraag is of zij deze nieuwe manier van slotjes zetten gaan accepteren/respecteren.

IMHO moet je het toch gewoon proberen, van mij krijg je een volmondig JA!
* korenwolf is onder de indruk van het TMF-mod beleid en de manier waarop met de draad van irrelevant werd omgegaan heeft dat alleen maar bevestigd.
Het enige slotje dat ik me kan herinneren is gezet in Jaymz''s afwezigheid. En dan nog door een global mod ook.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Laatst online: 02-07 17:57
Of "iedereen" is offline, of is het ermee eens
Ehm. Mocht het je interesseren, mij lijkt het wel een goed idee.
als een t.net bezoeker het eens een keer zwaar oneens met een moderatie is, en hier gaat [erge ziekte]-en, is het meestal niet persoonlijk naar ons gericht.
Daarnaast, als hij slechts eenmalig zich met die enge ziekte bemoeit, weet hij niet dat het slotje dat hij ziet niet echt werkt.

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Thor, op die draad die jij aanhaalt IS een slotje gezet. Maar is er door mij weer vanafgehaalt.

(een modje dat slotjes weghaalt, heel raar eigenlijk)

Ps. ecteinascidin: van mij had je die kutjebef-opmerking wel mogenlaten staan. In 1e instantie moest ik wel lachen eigenlijk, en zolang niemand hier serieus op ingaat moet het kunnen (vind ik).

Juist dat zijn (over het algemeen) de reacties die (in mijn beleving) dit forum zo "bijzonder maken"

Altijd serieus, maar wel met een glimlach, soms rollend over de vloer, je monitor bevuilend met koffie, maar: ik wijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 15:22 schreef Jaymz het volgende:
Thor, op die draad die jij aanhaalt IS een slotje gezet. Maar is er door mij weer vanafgehaalt.

(een modje dat slotjes weghaalt, heel raar eigenlijk)
I know, I know, maar het gaat hier om het beleid (the bigger picture :P) en dat er dan even een slotje gestaan heeft, doet niets af aan het feit dat het topic nu weer langzaam en ''open'' naar beneden dwarrelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off Topic:

Ik wil de kutjebef opmerking van ecteinascidin zien!

Ik vind humor op TMF een absolute must, ter compensatie van het formele gezwam wat je doorgaans op je werk hebt :)

On Topic:

Goed idee Jaymz, tevens een vorm van bevestiging dat TMF redelijk zelf-regulerend is :)

Off Topic:

Onze internet-verbinding heeft er tot 15:30 uitgelegen, whéééééé, bijna de hele dag zonder t.net en GoT!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Offtopic, die opmerking heeft Ectxxx verwijderd, hij was van iemand anders die zei:
Ik zeg kutjebef}
Deze opmerking had boven de 1e reaktie van Ecteinascidin gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-10 21:18
* Tha_Snail is het met het idee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 22:21

GaMeOvEr

Is een hork.

Zoasls gewoonlijk is * GaMeOvEr het hier ook weer mee eens !

Slotjevrij forum is het lekkerst !

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guttegut, wat zijn we het weer eens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Goed he ?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/wij zijn bikkels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

We zijn het altijd eens....

* Delerium denkt dat ie de enige is die dat kutjebef een brug te ver was.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Zal ik ook eens creatief gaan doen met scheldwoorden ?

>:)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Nee, we gaan hier niet schelden anders plaats ik een new-style-slotje... >:)

* korenwolf meent het niet en maakt een geintje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Laatst online: 21:05
naah, doe maar niet >:)
wordt zo''n rotzooi dan.

Alhoewel.......
Kan ook leuke nieuwe worden opleveren :)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er ook mee eens.

Maar ja, wie ben ik . . . :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-10 21:18
Op zaterdag 28 april 2001 01:25 schreef Mecallie het volgende:
Ik ben het er ook mee eens.

Maar ja, wie ben ik . . . :7
Wie u bent? Mecallie :?

En als we nou gewoon met z''n allen het erover eens zijn dat dit een goed idee is, kon het nog wel eens zeer binnenkort uitgevoerd worden 8-)

The dream will finaly come true :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mwoah, al nooit veel slotjes geweest in het verleden. (Op de donkere periode van het TMF na...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Is er dan een donkere periode met slotjes geweest dan? Daar herinner ik me niks van. Was zekers voor mijn tijd :).

Over donker en kutjesbeffen gesproken, ''k moet opeens aan een zin van Hans Teeuwen denken:
"Het is donker en eenzaam werk, maar iemand moet het doen."

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Bij deze is dus het TMF beleid als volgt samen te vatten:

"Het beleid, dat ben JIJ"

Ps. Het slotje nieuwe stijl wil niet ALTIJD zeggen dat je niet meer "mag" reageren, wat bij betreft is het eerder een reminder. Iets in de trand van "Houden we het een beetje netjes"

Persoonlijk vind ik een slotje nogal ''makkelijk'', je houd namelijk niemand tegen om gewoon een nieuw topic te starten.
(Mods van andere fora die dit lezen: dit is no offence tegen welk beleid dan ook. Ik heb de mazzel dat dit beleid hier werken kan (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) denk ik.
Pagina: 1