[BC3] Van 1 naar 0 dmz. -1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De laatste tijd zie ik in nieuwstopics wel eens dat postings naar -1 overbodig worden gemod. Soms presteert iemand het zelfs om een late post als -1 firstpost te modereren.
Terwijl die posts soms best wel relevant zijn.
Ik heb de indruk dat de posts niet altijd goed gelezen worden.

Ook is men zeer royaal met -1 dubbelpost. Mensen lees de moderatie faq, of blijf van die -1 dubbelpost knop af!
Mijn reacties zijn over het algemeen vrij lang, en als ik een paar minuten doe over het typen bestaat de kans dat iemand intussen tijd hetzelfde neer zet.
Voordat je naar -1 dubbelpost mod, kijk dan eerst even naar de tijden. Als die niet of enkele minuten verschillen, waardeer beide postings dan gelijkwaardig, inplaats van de laatste naar beneden te trekken, omdat hij toevallig een seconde later op die "reactie plaatsen" knop klikte.

Recente voorbeelden:
http://www.tweakers.net/nieuws/16665
http://www.tweakers.net/nieuws/16676

Nog 2 dingen die me erg opvallen de laatste tijd:
- Eerste posts worden snel naar beneden gemod. Niet omdat ze first post zijn, maar je ziet vaak in het begin-posts een slechte waardering, terwijl ze later trouwens wel stijgen omdat ze wel goed zijn. Waarom worden die posts in het begin niet beter gelezen?
- Laatste posts worden vaak helemaal niet gemod. Vaak wel negatief naar 0 toe of zo, maar nooit positief. In sommige topics die maar 1 dag oud zijn, die je dat het laatste rijtje posts allemaal ongemod op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
Als ik alle ideeen zo eens lees, denk ik dat er wel wat gaat verbeteren. Kom over een tijdje weer eens kijken!

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Ga er maar van uit dat het niet altijd ligt aan goed of slecht lezen, maar aan huftertjes met modpuntjes. Reakties trekken qua waardering in de loop van de tijd wel bij.

En reacties aan het einde van draden worden bijna alleen nog maar gemod door mensen die via de Q checken of in oudere draden nog ongemodde reacties staan. En aangezien de hoeveelheden reacties de laatste tijd nogal groot zijn schieten dat soort reacties er nog weleens doorheen. Is IMO geen modonwil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Zou heel goed kunnen ja..

Ook in deze topic is het weer raak: http://www.tweakers.net/nieuws/16677 (Casema voor de rechter)

Mijn eigen post ( http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=303240 ) van +2 (+1/+1 inzichtvol) naar 0 gemod en de vele posts er om heen ook allemaal netjes een puntje naar beneden.
Wat is dat nou voor hufterigs? Allemaal prima posts..en dan toch onderuit trekken. :r
Dat noem ik geen modereren meer

NB: Ik heb honderden mod punten, als ik wil kan ik ook dagen lang alle posts wel -1 naar beneden halen, maar natuurlijk doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Weer zo iets:
http://www.tweakers.net/nieuws/16676

Deze reactie van mezelf:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=303243
(vandaar ook deze topic, komt voor uit deze reactie)

Eerst heeft iemand er blijkbaar waardering voor dat ik zeg dat zo iets in de GoT thuis hoort en geeft een +1 inzichtvol.

Daarna gooit een of andere lomperik er een -1 dubbelpost tegenaan.
Dubbelpost? Waar is dit dan een dubbelpost van??

2 mogelijkheden:
- De gene die dit heeft gemod snapt de tags niet (vond de post overgewaardeerd en gaf een willekeurige -1)
- De gene die heeft gemod zat gewoon te klieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Om de één of andere reden trekken veel fluimen/newbies en dergelijke richting AMD/intel, linux/windows en provider nieuws topics (en proberen ze topics met andere onderwerpen daarmee te vervuilen). Dat zorgt vaak voor de langste draden bij dit soort topics, de slechtere reacties en de slechtere moderaties. Persoonlijk moet ik best een goed humeur hebben wil ik dit soort draden uit gaan spitten (100 reacties waarvan een groot percentage blaat) op mismoderaties en veel TMF-ers met mij denk ik. Probleem wordt nog eens verdubbeld door de aantrekkingskracht van de draad op fluimen en de afstoting voor serieuze modders. (als ik mezelf daartoe mag rekenen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Tja..je kunt er eeuwig over doordiscusseren.
Ik heb m''n besluit genomen: Ik kap er mee.
Ik heb er ook geen zin in om over ieder puntje weer op dit forum te posten, dat komt ook zo neurotisch over.

Er wordt gewoon maar wat om gemodereerd.
Ik zal eens kijken of er beter gelezen wordt op bv. Slashdot, misschien dat ik daar beter op m''n plaats ben. Mede omdat ze daar meer Unix-minded zijn, zodat daar tenminste op niveau kritische gesprekken worden gevoerd over MS, Unix en Linux, zonder dat je er steeds zo om moet denken hoe je het verwoordt (dat het niet als flame/troll wordt opgevat)

Maar wat het nieuwsforum zeg ik (als SvMp daar) vaarwel.
Ik ben het zat dat ieder puntje kritiek richting MS meteen een flame bait wordt en dat bepaalde opmerkingen niet eens gewaardeerd worden of door een of andere malloot dubbelpost of overbodig wordt genoemd.
Het is jammer, want het idee er achter is heel goed, maar op deze manier hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 20:43

Jaymz

Keep on moving !

Volgens mij moet er binnenkort wat gebeuren, anders gaat er wat gebeuren. En dat laatste is minder leuk voorspel ik.

Jammer trouwens dat je vetrekt. Het ga je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik vind dat karma gedoe zowieso onzin, als ik een jaartje eerder had geregt had ik ook in de top3 gestaan.

Hoeveel post heb je nodig gehad voor je score. Ikke net geen 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
svdmeer, dat mismodereren zuigt en dat het nog steeds voorkomt, ben ik helemaal met je eens. En ik kan me voorstellen dat je buik er op een gegeven moment van vol raakt.

Maar als je niet op een topic kunt reageren zonder regelmatig flames uit te delen, dan is er wat mij betreft iets mis met je manier van formuleren en wellicht niet echt sprake van "discussiëren op niveau". In dat geval kun je beter een forum opzoeken waar men je persoonlijke voorkeuren bevestigd.

Overigens begin ik steeds meer een voorstander te worden van het enorm verhogen van de toelatingsdrempel van regular modereters. Iedereen die onder de 500 Karmapoints zit tot non-moderator verklaren en maximaal een +2 kunnen laten behalen. Dan worden ze alleen gemod door Godlikes en zullen ze zich een behoorlijke tijd goed moeten gedragen voor ze zelf aan het modden mogen slaan :(. En PM''s invoeren natuurlijk.

* Cookie beseft dat dit idee waarschijnlijk niet haalbaar is, maar het zou wel een hoop klooi-moderaties uit de weg ruimen :).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 26 april 2001 14:43 schreef svdmeer het volgende:
[...]
Jammer, ik hoop dat je in de loop der tijd nog op je besluit terug komt. Het OS-debat blijft ellende om objectief te houden. Jammer dat dat een reden van vertrek moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

If Karma < 500, user geen goede mod.

Mooi is dat Karma.Jaymz=494. Jayzm slechte mod. :)

Maar je hebt iid wel een punt.

Ps. Mensen met karma<500; voel je niet aangesproken, dit is niet persoonlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Karma < 500 maakt iemand niet tot slechte mod, Jaymz :), maar wel tot een spaarzame frontpage contributor. Nog maar 4 puntjes, kom op, nog ff en je kunt toetreden tot het mod-Walhalla :D.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 26 april 2001 15:53 schreef Jaymz het volgende:
...
Ps. Mensen met karma<500; voel je niet aangesproken, dit is niet persoonlijk bedoeld.
Als ik dat persoonlijk zou nemen, zou de huid sowieso niet dik genoeg zijn om te modden ;).
edit:

[b]*whèhèhèhèèè*[/b] Ze vinden me een kutmod [b]*whèhèhèhèèè*[/b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 16:09 schreef Jaymz het volgende:
Ik vind dat karma gedoe zowieso onzin, als ik een jaartje eerder had geregt had ik ook in de top3 gestaan.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Op enkele uitzonderingen na zie je dat die hele hooggeplaatste godlikes al een behoorlijke tijd (vanaf 1999) meedraaien. Het is dus heel betrekkelijk eigenlijk.

Dat met dat strengere toelatings-eisen voor mods is best een goed idee trouwens.

Ik denk inderdaad dat ik meer een forum-type ben, want ik hou wel van door-discusseren over iets. Da''s ook een nadeel van de nieuws-posts: Soms heb je een hele interessante discussie, maar daar wordt niet diep op door gegaan omdat het anders offtopic wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01
Op donderdag 26 april 2001 16:09 schreef Jaymz het volgende:

Hoeveel post heb je nodig gehad voor je score. Ikke net geen 300
Het nieuwe karma- en modsysteem werkt toch pas sinds juli of zo? Werden toen niet alle punten gereset?

Ikke heb trouwens 493 reactiepunten en een karma van 533, in 292 posts, ongeveer ''tzelfde als Jaymz dus. :) (Ik geef toe, ik heb me af en toe verbaasd over enkele +4 grappigs die mijn eindscore kreeg. De allergrappigste moderatie vond ik echter deze: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=285684 :+)

btw, svdmeer, wel zonde als je alleen maar vanwege het modsysteem niet meer gaat posten, want zeg nou zelf: het karmagedoe boeit toch niet zoveel? Ik vind je posts meestal best verhelderend en inzichtvol, alhoewel er af en toe ook een flamebaiterige of trollerige opmerking in zit. (mja, dat brengt mij altijd aan het twijfelen: inzichtvol samen met een troll, wat moet ik daar mee?)
Maar ik zie mezelf dikwijls je posts omhoog modden. Ik mod alleen niet zo heel veel, vooral niet als er heel veel reacties bij staan... is vermoeiend.
Pagina: 1