Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Grappenmaker. Ik had je toch al een +1 behulpzaam gegeven
.
Kan misschien wel wat hoger komen zo
.
Kan misschien wel wat hoger komen zo
Ik heb die post (nog) niet gemod, maar toch ff een reactie: Er zijn moderators die elke, in hun ogen overbodige, poging een AMD/Intel vergelijking te maken, omlaag modereren.
Kan ook zijn dat iemand jou conclusie niet leuk vond. Da''s dan slecht modereren, ja.
Zelf heb ik m''n vraagtekens bij jouw redenatie. Die 1.6 factor in dual-mode gaat niet altijd op. Ik ken situaties/benches, waarbij een dual-opstelling met Celerons of Pentiums wel degelijk nagenoeg een verdubbeling van de snelheid lieten zien. Vervolgens trek je in mijn ogen iets te simpel je berekening door naar 4-way MP. Ik meen weleens gelezen te hebben dat dat niet een kwestie is van het optellen van 2 dual-systemen, maar dat het verlies dan kleiner is.
Kan ook zijn dat iemand jou conclusie niet leuk vond. Da''s dan slecht modereren, ja.
Zelf heb ik m''n vraagtekens bij jouw redenatie. Die 1.6 factor in dual-mode gaat niet altijd op. Ik ken situaties/benches, waarbij een dual-opstelling met Celerons of Pentiums wel degelijk nagenoeg een verdubbeling van de snelheid lieten zien. Vervolgens trek je in mijn ogen iets te simpel je berekening door naar 4-way MP. Ik meen weleens gelezen te hebben dat dat niet een kwestie is van het optellen van 2 dual-systemen, maar dat het verlies dan kleiner is.
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
Die posting is overbodig omdat het alleen maar parate kennis opsomt zonder iets toe te voegen. In de volksmond heet dat ook wel een ''karmawhoring'' posting plaatsen, maw: wat open deuren aaneengeregen in een posting en flop, wat punten erbij.
Vandaar dat ik je een -1 overbodig heb gegeven.
/me ruikt karmawhores van 3 kilometer afstand
Vandaar dat ik je een -1 overbodig heb gegeven.
/me ruikt karmawhores van 3 kilometer afstand
Otis, de twee factoren, 1.6x en 1.96 weet ik sinds drie dagen na het lezen van ''n articel over het gebruik van crosbars in multiprocessor systemen.
Daar er een wezenlijk verschil is tussen de implementatie van iNtel multiprocessor systemen en dat van AMD, dacht ik dat het misschiens goed zou zijn om dit aan te geven.
In feite zijn al mijn postings op Tweakers.net parate kennis. Maar dat wil niet zeggen dat dit parate kennis voor anderen is. Als ik iets zie dat ik al weet, dan vind ik dat niet overbodig. Het kan namelijk zijn dat andere tweakers dit niet weten. Dit draagt dus bij aan de algemene kennis van de tweakers.
Denk ook aan de newbies. Velen menen dat ''n dual processor systeem twee keer zo veel performance oplevert. De meer ervaren tweakers weten dat dit niet zo is. Maar moet je dan zwijgen? Ik denk van niet.
Daar er een wezenlijk verschil is tussen de implementatie van iNtel multiprocessor systemen en dat van AMD, dacht ik dat het misschiens goed zou zijn om dit aan te geven.
In feite zijn al mijn postings op Tweakers.net parate kennis. Maar dat wil niet zeggen dat dit parate kennis voor anderen is. Als ik iets zie dat ik al weet, dan vind ik dat niet overbodig. Het kan namelijk zijn dat andere tweakers dit niet weten. Dit draagt dus bij aan de algemene kennis van de tweakers.
Denk ook aan de newbies. Velen menen dat ''n dual processor systeem twee keer zo veel performance oplevert. De meer ervaren tweakers weten dat dit niet zo is. Maar moet je dan zwijgen? Ik denk van niet.
edit:
''n voorbeeld als toevoeging. Otis, de volgende reactie van jou:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=299233
is dan volgens jou ''n ''karmawhore''. Daar dit voor vele die-hard tweakers parate kennis is. Toch draagt jou reactie bij aan de discussie en het algemene niveau van de lezers van Tweakers.Net. Misschiens dat jouw reactie er voor zorgt dat er minder foute reacties komen. Is de reactie overbodig? Nee in mijn ogen niet!
''n voorbeeld als toevoeging. Otis, de volgende reactie van jou:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=299233
is dan volgens jou ''n ''karmawhore''. Daar dit voor vele die-hard tweakers parate kennis is. Toch draagt jou reactie bij aan de discussie en het algemene niveau van de lezers van Tweakers.Net. Misschiens dat jouw reactie er voor zorgt dat er minder foute reacties komen. Is de reactie overbodig? Nee in mijn ogen niet!
Mestreechs volksleed:
Ik ontvang iedere twee weken ''n tijdschrift dat ''Informatique magazine'' heet. Daar ik in Frankrijk woon en werkzaam ben, krijg ik dit thuisgestuurd in het Frans. Wat ik geschreven heb is wat ik uit ''n artikel over crosbars heb begrepen. Misschiens dat ik het verkeerd begrepen heb. Reacties op mijn reacties zijn dus welkom om me te verbeteren. (en ik leer er weer iets bij!)Op zondag 22 april 2001 14:30 schreef testcase het volgende:
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Ik kan uren doorbazelen over SMP zonder dat ik iets vertel wat men niet weet, mja wellicht die newbie niet. Het gaat er om of de reactie inhoud bevat die iets toevoegt, bv een andere kijk op de zaak, of de ontkrachting/bevestiging van het newsbericht door dingen aan te halen waar je niet 1 2 3 aan denkt. Jouw posting was een copy/paste uit een willekeurig artikel over SMP in de x86 wereld.Denk ook aan de newbies. Velen menen dat ''n dual processor systeem twee keer zo veel performance oplevert. De meer ervaren tweakers weten dat dit niet zo is. Maar moet je dan zwijgen? Ik denk van niet
Mmm, ik vind Otis hier wel wat streng. Ik denk dat de informatie die gegeven werd voor een groot deel van de Tweakers best nieuw en interessant is.
Waar ik Otis wel gelijk in moet geven, is dat de post niet echt iets aan de nieuwspost zelf toevoegt. Het onderwerp is wel relevant, maar er wordt niet echt op het nieuws of een posting zelf ingegaan. Tenminste, ik zie dat niet.
Daarom snap ik wel dat het voor kan komen als een parate-kennis-dumping.
Waar ik Otis wel gelijk in moet geven, is dat de post niet echt iets aan de nieuwspost zelf toevoegt. Het onderwerp is wel relevant, maar er wordt niet echt op het nieuws of een posting zelf ingegaan. Tenminste, ik zie dat niet.
Daarom snap ik wel dat het voor kan komen als een parate-kennis-dumping.
Pagina: 1