Aannames zijn fataal.
* KeX laadt zich op en gaat lezen.
Verwijderd
<offtopic>
kan me zelf niet meer volgen, noodstop
</offtopic>
Maar in dit geval is een +3 interesant niet verkeerd IMHO.
Mafkees, de kunst van het weglaten zou ''m redden.
Maar door al zijn verdekte toespelingen naar Linux toe, maakt hij er een hele goede Troll van.
Ik ga eerst kijken wie dit nog meer vind, later zal ik voorbeelden geven...
Aannames zijn fataal.
Cursusje over rauwe eierschalen lopen gevolgd?
Qua informatie en behulpzaamheid:
Twee vragen in het begin die goed afgehandel worden. +1 behulpzaam te pakken.
Onzinnig:
Als er meer verkocht wordt gaat het niet ten koste van linux in de zin van. Mensen ruilen geen linux in voor windows. Echter als er nieuwe mensen zijn die een OS kopen hebben ze een keuze. Als die Windows kiezen kiezen ze dus geen Linux. Het ten koste gaan kun je uitleggen zoals je zelf wil, dus voegt deze pseudo-economische analyse niks toe, hooguit aan de linux "vriendelijke" toon.Dat microsoft meer windows licenties verkoopt betekend dus simpelweg dat er meer besturingssytemen worden verkocht. Het gaat _niet_ ten koste van bijvoorbeeld linux. (dat kan niet met een monopolie).
Troll!Gezien het feit dan M$ hun monopolie op de desktopmarkt gebruikt/misbruikt om bedrijven min of meer de dwingen tot aanschaf van hun servertak, geeft overigens aan dat w2k-server in het geheel nog niet zo populair is.
Kwaakprofiteerd
Herhaling, wordt je niet popi van als je al zoveel tiept.Wat interessant is, gezien het feit dat de verkoop van de OS tak van microsoft goed loopt, is dat de markt voor besturingssystemen blijkbaar nog steeds flink aan het groeien is. Microsoft profiteerd daar namelijk als eerste van.
Ach ja, marktgroei. Is iets wat ik niet zo één twee drie opmaak, maar dat kan aan mij liggen. Verder open deurig maar wel informatief.Een grotere markt betekent meer ruimte voor concurrentie ! De vaste kosten worden verspreid over meerdere producten, dus kunnen ze hoger zijn, dus kan de ontwikkeling van meer besturingssystemen bekostigd worden. Dit betekent op de servermarkt dat ondanks dat MSwindows en vooral linux markaandeel winnen ten opzichte van de concurrentie, deze concurrenten in absolute zin niet minder zullen hebben verkocht. Op de markt van de desktop PC betekend dit dat linux meer kansen krijgt.
Geen woorden aan vuil maken. Troll, met een lintje. Hameren op het einde van MS wat zo goed is voor Linux. Nog ff vergelijken met AMD/intel (nutteloos). Vooral dat speculatieve "en dan gaat het hard" zinnetje.Het laat overigens ook zien dat het monopolie van microsoft nu ongeveer op de top zit. Zodra het wine-project voltooid is, zal linux simpelweg marktaandeel winnen op MSwindows. En dan gaat het hard * Flipz denkt dat over een paar jaar linux heel gewoon is op de desktop.
Het verloopt net als AMD vs. Intel (ook intel liet in het begin van de opkomst van AMD goede resultaten zien). Het wachten is op voltooiing van Wine, dan gaat het microsoft gedeelte van de dual-boot er af bij velen
Ook de laatste alinea, die ik maar niet meer quote vanwege de herhaling, is in principe pseudo economische de monopolie positie van MS voorwenden om de marktsituatie van Linux te bepalen. Hij maakt een vreemde koppeling die niet direct logisch is.
Ik snap het wel. Hij redeneert dat als uit een marktsegment de marktleider het slecht doet dat de kleine spelers automatisch meelijden. IHA is dat ook logisch, maar hier niet op toepasbaar. MS is idd mainstream, maar mensen die voor linux kiezen doen dat heel bewust voor het OS en niet omdat ze naast elkaar in het rek in de supermarkt liggen.
Eindoordeel: +3 voor de gedachtengang met uitwerking, +1 voor de behulpzaamheid bij de vragen. -1 voor het getroll (IMO) en -1 voor foute conclusie (IMO). Eindwaarde: +2 met tag (type je zelf of dicteer je je secretaresse).
Verwijderd
Ik zal wat gras voor GaMe''s zijn voeten wegmaaien en mijn gedachten aan jullie toevertrouwen:
Voor het gemak doe ik de highlights die ik de moeite waard vond...
Dit is een stukje Informatief en Interessant, eerste plusje is binnen...Analisten hadden juist gedacht dat de winst zou dalen, net als bij alle andere computerbedrijven:
Oh ja?
Revenue grew 14 percent to $6.46 billion, up from $5.66 billion a year earlier. Analysts had expected sales in the $6.3 billion to $6.4 billion range.
Analisten hebben dus helemaal niet verwacht dat de winst zou dalen. Het is wel 0.9 % hoger dan ze hadden verwacht. Met andere woorden: de analisten hebben het best goed voorspeld.
Da''s dan weer jammer "dat gun ik ze niet" en "je kunt niet anders dan" zijn de boosdoeners, een halve punt eraf, overdreven trollerig is het niet...Mijn eerste gedachte na het lezen van het kopje "Microsoft verrast met winststijging" was: ... dat gun ik ze niet Maarja, ff nadenken en je kunt niet anders tot de conclusie komen dat het zeer goed nieuws is.
Daar komt het welbekende monopolie verhaal weer... (doet ie later weer een paar keer)...De context welke belangerijk is bij het lezen van het nieuws is dat microsoft nog steeds een monopolie heeft op de desktopmarkt. 99 % v/d PC''s worden uitgerust met windows. Dat microsoft meer windows licenties verkoopt betekend dus simpelweg dat er meer besturingssytemen worden verkocht. Het gaat _niet_ ten koste van bijvoorbeeld linux. (dat kan niet met een monopolie).
Interessant......Het relatieve marktaandeel van windows 2000 is 7% gestegen, het relatieve marktaandeel van linux is 12,5 % gestegen...
Interessant...Een grotere markt betekent meer ruimte voor concurrentie ! De vaste kosten worden verspreid over meerdere producten, dus kunnen ze hoger zijn, dus kan de ontwikkeling van meer besturingssystemen bekostigd worden...
Jammer van die opmerking, dat laatste stukje slaat nergens op, da''s ZIJN mening...Het laat overigens ook zien dat het monopolie van microsoft (knip)... dan gaat het microsoft gedeelte van de dual-boot er af bij velen...
Dat laatste komt op mij over dat ie weet dat hij tegen een trolletje aanzit, met zo''n laatste zin lul je een troll ook weer weg (althans, dat ZOU een interpretatie kunnen zijn).Goed nieuws voor zowel de microsoft windows aanhang als de linux aanhang dus.
Voor de duidelijkheid...
Eindcijfer: +2 Interessant, over een +3 kan getwist worden, hangt er vanaf hoe hoog je de lat der kritiek wilt leggen.
*pfffffffffffffff*
Lange reactie vraagt om lange motivatie.
Meester, ben ik geslaagd?
edit: tekstuele aanpassingen mijnerzijds...
edit 2: tja, als je nú kijkt, dan blijft ie maar doorgaan met zijn anti-MS uitspraken, monopolie gezeur en valt ie heel erg veel in herhaling.
Als straf gaat er weer een punt af.
Ik blijf van mening dat (een klein) gedeelte van zijn eerste post nog wel interessant te noemen is, maar zodra je de nadruk gaat leggen op monopolie en meer van dat soort anti-MS propaganda, dan krijg ik toch wel een beetje jeuk.
Ik heb de overige posts ook nog een beetje bijgepoets en dat vind ik voorlopig wel ff voldoende, heb BTW nog plenty punten...
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Uhm, wanneer is het af dan, als er nog 30 van deze lappen tekst staan?Op vrijdag 20 april 2001 12:27 schreef GaMeOvEr het volgende:
Dit begint er op te lijken !
Oh, grote, vanuit zijn ivoren toren sprekende Modder de Modderaars.
Het orakel heeft gesproken
/hij heeft last van grootheidswaanzin, ruimen die hap
Beter dan dit kun je het niet krijgen
[Dit bericht wordt niet gewijzigd door TgF op 20-04-2001 12:40]
Op vrijdag 20 april 2001 12:42 schreef TgF het volgende:
[..]
...
Beter dan dit kun je het niet krijgenVraag maar aan Kex...
Verwijderd
Ik vindt deze tekst zowieso te lang. Als je zo''n grote reactie wilt typen, tik dan gewoon even een artikel in elkaar en leg het voor aan een adje...
/me detecteerd trouwens ook een arrogant ondertoontje. Ik vinnem zo goed staan "1 troll"
Otis heeft hem ook ontdekt...
(Die Troll die hij te pakken heeft is overigens van mij, hij had hem op 2 ingezet...)
Aannames zijn fataal.
OepsOp vrijdag 20 april 2001 14:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
*Whoops*
* Jaymz moet nog ff inkomen. Maar het duurt gelukkig nog even voordat ik weer modpuntjes bijelkaar gesprokkeld heb (of de PM moet zijn intrede al hebben gemaakt, en ik behoor tot de gelukkigen)

Verwijderd
Uh, uhm, tja, uh, nee?Op vrijdag 20 april 2001 14:44 schreef Jaymz het volgende:
Ben ik dan weggeweest(
)
Kan ik zeker m''n pet inleveren.
Maar we kunnen iig weer fooruit met leuke Jaymzjes.
Gezondheid!
Verwijderd
Zo te lezen hebben Otis en Flipz een beste relatieOp vrijdag 20 april 2001 14:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
*Whoops*
(Die Troll die hij te pakken heeft is overigens van mij, hij had hem op 2 ingezet...)
Leuk issie wel.
Go Otis! Go Otis! Go Otis!
Leuk, weer eens een examen, ik heb de bij de laatste paar versies altijd meegekeken...
Toch heb ik het idee dat ik wat kritischer ben dan de meesten hier.
Dat Win2k als een speer gaat, is volgens mij meer de eigen ervaring; volgens mij gaat het harder dan microsoft in eerste instantie had verwacht en dan is het dus niet de afdeling "welke het moet doen". Verder kan ik nergens uit afleiden dan de overige afdelingen een winstdaling laten zien.tjah.....win2k gaat als een speer.....wat willen ze nog meer
Het is inderdaad de OS afdeling welke het moet doen. Overige afdelingen laten een winstdaling zien.
In mijn ogen dus: halve waarheid.
+0
He''s got a point: in het artikel staat dat die newsposter het fout had. Hebben de analisten het trouwens goed voorspeld als ze er 160 miljoen dollar naast zaten?Analisten hadden juist gedacht dat de winst zou dalen, net als bij alle andere computerbedrijven:
Oh ja?
Revenue grew 14 percent to $6.46 billion, up from $5.66 billion a year earlier. Analysts had expected sales in the $6.3 billion to $6.4 billion range.
Analisten hebben dus helemaal niet verwacht dat de winst zou dalen. Het is wel 0.9 % hoger dan ze hadden verwacht. Met andere woorden: de analisten hebben het best goed voorspeld.
+1
Daar snap ik helemaal niets van, leg dat dadelijk maar eens uit.Mijn eerste gedachte na het lezen van het kopje "Microsoft verrast met winststijging" was: ... dat gun ik ze niet Maarja, ff nadenken en je kunt niet anders tot de conclusie komen dat het zeer goed nieuws is.
Het eerste deel komt overigens vrij trollerig over, maar hij houdt het netjes, dus omdat het vrijdag is: 0
betekend -> jammer.De context welke belangerijk is bij het lezen van het nieuws is dat microsoft nog steeds een monopolie heeft op de desktopmarkt. 99 % v/d PC''s worden uitgerust met windows. Dat microsoft meer windows licenties verkoopt betekend dus simpelweg dat er meer besturingssytemen worden verkocht. Het gaat _niet_ ten koste van bijvoorbeeld linux. (dat kan niet met een monopolie).
Verder snap ik deze alinea niet helemaal: als Microsoft toch meer licenties verkoopt, dan wil dat per definitie toch niet zeggen dat het niet ten koste gaat van Linux, monopolie of niet.
0
Nee, natuurlijk is w2k-server daar niet populair: als je toch een systeem hebt wat lekker draait op een NT4-server, dan ga je toch geen geld uitgeven om alles even te upgraden?Pakken we het nieuws van 12 april er ff bij: Linux en Windows winnen terrein op server mar kt. Hier kun je lezen dat het server-marktaandeel van linux sneller stijgt dan dat van windows 2000. Het relatieve marktaandeel van windows 2000 is 7% gestegen, het relatieve marktaandeel van linux is 12,5 % gestegen. N.B. we hebben het nog steeds over servers (bedrijfsservers). Gezien het feit dan M$ hun monopolie op de desktopmarkt gebruikt/misbruikt om bedrijven min of meer de dwingen tot aanschaf van hun servertak, geeft overigens aan dat w2k-server in het geheel nog niet zo populair is. Een stijging van 7% is in die context namelijk niet veel.
Overigens is een relatieve stijging van 7% wél veel op het marktaandeel van Microsoft. Omdat het marktaandeel van Linux in de servermarkt nog klein is, is het voor hen natuurlijk makkelijker om een hogere relatieve stijging te bewerkstelligen.
In mijn ogen is dit mensen door de war brengen met getalletjes die dingen lijken te zeggen, wat ze helemaal niet zeggen en daarom:
-0,5
Dat heb ik al eens gelezen. 0Wat interessant is, gezien het feit dat de verkoop van de OS tak van microsoft goed loopt, is dat de markt voor besturingssystemen blijkbaar nog steeds flink aan het groeien is. Microsoft profiteerd daar namelijk als eerste van.
De ''grotere markt'' komt IMHO uit de lucht vallen, eigenlijk zelfs off-topic bij het onderwerp.Welnu:
Een grotere markt betekent meer ruimte voor concurrentie ! De vaste kosten worden verspreid over meerdere producten, dus kunnen ze hoger zijn, dus kan de ontwikkeling van meer besturingssystemen bekostigd worden. Dit betekent op de servermarkt dat ondanks dat MSwindows en vooral linux markaandeel winnen ten opzichte van de concurrentie, deze concurrenten in absolute zin niet minder zullen hebben verkocht. Op de markt van de desktop PC betekend dit dat linux meer kansen krijgt.
Bovendien snap ik dat van die vaste kosten niet: als je meerdere producten maakt, dan kun je de vaste kosten toch niet verdelen. Je maakt voor ieder van die producten namelijk vaste kosten: hooguit kun je de hoge vaste kosten van het ene project "bekostigen" met de lage vaste kosten van een ander project.
-0,5
Van de winstmarge van MS, gaan we nu naar hun monopolie en dat dat snel voorbij zal zijn, want zo ging het bij intel/amd ook.Het laat overigens ook zien dat het monopolie van microsoft nu ongeveer op de top zit. Zodra het wine-project voltooid is, zal linux simpelweg marktaandeel winnen op MSwindows. En dan gaat het hard * Flipz denkt dat over een paar jaar linux heel gewoon is op de desktop.
Het verloopt net als AMD vs. Intel (ook intel liet in het begin van de opkomst van AMD goede resultaten zien). Het wachten is op voltooiing van Wine, dan gaat het microsoft gedeelte van de dual-boot er af bij velen.
-1 off-topic
Stel dat microsoft verlies zou leiden ! Dat zou betekenen dat een frietje met een gulden duurder wordt.Stel dat microsoft verlies zou leiden ! Dat zou betekenen dat ook linux het zwaar krijgt, immers dan zou de markt erg krap zijn -> microsoft heeft nog steeds een monopolie, en het server-marktaandeel van M$ stijgt. Microsoft laat winst zien --> dus het gaat ook goed gaan met linux.
Ik kan ook dit deel van zijn analyse totaal niet volgen.
0
Wel, de eindconclusie dan. Als ik mijn scores optel dan kom ik op 0 uit. Ik weet niet of dat de beste score zou zijn. Ik krijg van de reactie in het algemeen het idee dat er een aardige analyse wordt gemaakt, met gegevens die nier voor handen zijn. Er worden allerlei gegevens uit de lucht gegrepen en de lezer moet die maar voor waar aannemen. Van de andere kant ben ik zelf misschien kortzichtig en slecht van begrip.
In ieder geval doet de poster zijn best om een serieuze analyse te maken en daarom mag hij van mij nog wel een +1 hebben. Eindoordeel dus: +1 interessant. hooguit.
Nu ga ik dus definitief tegen het oordeel van de diehard moderators en de molice in. Dus ik ben erg benieuwd: ben ik geslaagd? en waar maak ik fouten?
Never stop seeking what seems unobtainable...
Ik bedoel, de kwaliteit zal dan niet daverend zijn, maar een niet-lezen reactie was het niet. Coulant mag overigens ook wel, dus...
Een 0? neuh
Maar ik zou dus zeggen: niet hoger. Het is niet relevant, een beetje trollerig, voor een groot deel onwaar en off-topic. Dat is misschien een beetje overdreven, maar die kant gaat het wel uit.Eindoordeel dus: +1 interessant. hooguit.
Als ik dat kijk naar de reactie van Otis, dan schijnt het zo te zijn dat de user in kwestie het vaker doet.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Neuh, wat mij betreft doe je dat niet. Iedereen is het tot nu toe behoorlijk met elkaar eens over de post, als deze stuk voor stuk uitééngereten wordt. Alleen in het getal dat je uiteindelijk geeft zit je iets lager. Ik zou hem zelf ook liever wegmodereren met zo''n gotendeels kulverhaal, maar de lat mag ook gewoon niet te idioot hoog gelegd worden. Voor dat je het weet creëer je een ivoren toren vanuit het TMF. Dit is meer hoe ik vanuit een breder perspectief modereer.Op vrijdag 20 april 2001 16:02 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Nu ga ik dus definitief tegen het oordeel van de diehard moderators en de molice in. Dus ik ben erg benieuwd: ben ik geslaagd? en waar maak ik fouten?
Ik wil ook op vakantie
Verwijderd
FYI: Flipz is, laten we zeggen, anti-MS en roept tegen Otis dat die juist weer pro-MS en anti de rest is.Op vrijdag 20 april 2001 16:12 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[..]
Maar ik zou dus zeggen: niet hoger. Het is niet relevant, een beetje trollerig, voor een groot deel onwaar en off-topic. Dat is misschien een beetje overdreven, maar die kant gaat het wel uit.
Als ik dat kijk naar de reactie van Otis, dan schijnt het zo te zijn dat de user in kwestie het vaker doet.
Da''s niet van vandaag of gisteren hoor...
Tja, laat ik het daar maar bij laten, trek je eigen conclusies
Verwijderd
De posting dweilt van ''De Verzamelde Werken van Johannes Opendeur Sr.'' naar het maandblaadje van de vereniging ''Verbreidt Het Heilige Linux licht''.
Er is niets interessants aan, want hoewel het een enorme bak "oooooohhhhhjaaa!?" remarks uit Den Ouden Doosch bevat wat veel modereer-proletariers zullen zien als informatief, inzichtvol en weet ik wat voor foutieve labels er nog meer aan kunnen worden gegeven, de posting IS een troll, nl, hij prevelt over de teloorgang van MS en de overwinning van Linux.
Linux is niet on topic, sterker, dit erbij halen is louter en alleen bedoeld tot het aankaarten van de (domme) jihad vanuit de Linux gemeenschap tegen alles wat uit Redmond komt.
De 2e reactie van Flip "My Middle Name Is Linus" Zemanova is alleen maar een bevestiging van mn constatering.
En ja, wellicht is dit ook een troll, so sue me
Bannen, mag dat ook? Kan allemaal hoorOp vrijdag 20 april 2001 16:38 schreef Otis het volgende:
...
En ja, wellicht is dit ook een troll, so sue me
Wat jij, Jaymz.
Je zou inderdaad bijna zeggen dat winst voor MS als pijnlijk wordt ervaren, nietwaar? En dat daarom alles alsnog positief voor linux uitgelegd moet worden.Op vrijdag 20 april 2001 16:38 schreef Otis het volgende:
...
Maar dan is de post hooguit grotendeels offtopic, gedeeltelijk troll en ook nog deels informatief en behulpzaam.
Verwijderd
Soms wordt je er zo moe van, en dat op vrijdag, dat staat niet in mijn arbeidsovereenkomst!
Na het weekend ga ik wel weer aan de slag, de lust is mij nu ontschoten...
De draad is nu ontaard in twe kampen die elkaar trollen +1 en en 2 aan smeren. Ik vind het ergens ook wel weer vermakelijk.Op vrijdag 20 april 2001 17:35 schreef TgF het volgende:
Ik heb die hele draad maar ff achter mij gelaten
Soms wordt je er zo moe van, en dat op vrijdag, dat staat niet in mijn arbeidsovereenkomst!
Na het weekend ga ik wel weer aan de slag, de lust is mij nu ontschoten...
Al maakt de schrijver van de post waarom het begon ook wel bont met
p.s. trollen is niet voor niets meervoudMaar van die posts die echt helemaal nergen op slaan
Ik begrijp dat het voor sommigen moeilijk te volgens is. Maar om dan te zeggen dat het nergens op slaat als je het niet kunt volgen is wel krom ihmo.
prettig weekend!
Nu ik de rest van de draad zo doormodder, is het gewoon een irritante trollposting. Die gast heeft de draad integraal verwoest door Linux te roepen en schreeuwen.
Dit is de eerste keer dat ik een post neermodder omdat de poster andere postingen heeft gedaan die niet goed zijn.

LOLDe posting dweilt van ''De Verzamelde Werken van Johannes Opendeur Sr.'' naar het maandblaadje van de vereniging ''Verbreidt Het Heilige Linux licht''.
Helemaal mee eens, we schrijven toch ook niet $U$EIedereen die de afkorting M$ gebruikt krijgt van mij een troll, hoe nuttig het verhaal ook is, tis gewoon bullshit, hoofddoel van vrijwel elk bedrijf is het direct of indirect verdienen van geld, MS is geen uitzondering daarop.
Enne, volgens mij is Flipz een beetje gefrustreerd wegens het feit dat Win2K toch wel fijn werkt
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Ja, klopt, maar het probleem is dat ik eigenlijk nog wat zou moeten/willen toevoegen om het te verduidelijken.Op vrijdag 20 april 2001 12:01 schreef ecteinascidin het volgende:
Een +4 interesant die overgaat naar troll/offtopic.
Maar in dit geval is een +3 interesant niet verkeerd IMHO.
Mafkees, de kunst van het weglaten zou ''m redden.
Het is een poging om uit te leggen wat het betekent als M$ winst boekt dat vooral aan het OS te danken is. (wat dus een monopolie heeft). Het probleem is dat het moeilijk te verwoorden is.
Ik denk dat hij zo kan blijven, hij stikt n.m.l van de trolls. Dus 1 of hooguit 2.
Ik kan niet modden, heb gereageerd in die thread
Verwijderd
managementOp vrijdag 20 april 2001 12:21 schreef KexDaFlex het volgende:
Cursusje over rauwe eierschalen lopen gevolgd?
Die laatste zin is niet waar. Mensen die voor windows kiezen kiezen daarvoor gedeeltelijk uit noodzaak. Immers win32 progs draaien betekend windows kopen. Linux kan er evengoed naast.Als er meer verkocht wordt gaat het niet ten koste van linux in de zin van. Mensen ruilen geen linux in voor windows. Echter als er nieuwe mensen zijn die een OS kopen hebben ze een keuze. Als die Windows kiezen kiezen ze dus geen Linux.
Het is wel toepasbaar omdat de marktleider in dit geval een monopolie heeft. Daar gaat het om. Als een bedrijf een natuurlijk monopolie heeft, en dan nog niet in staat is winst te boeken, betekend dat dat het monopolie in stand zal blijven. Als de monopolist heeel erg veel winst kan maken zal vroeg of laat het monopolie doorbroken worden omdat de markt draagkrachtig genoeg is voor het bekostigen van meerdere producten. De markt _opzich_ is in dat geval niet monopolistisch meer maar oligopolistisch. Dat is nu dus het geval op het gebied van de desktop.Ik snap het wel. Hij redeneert dat als uit een marktsegment de marktleider het slecht doet dat de kleine spelers automatisch meelijden. IHA is dat ook logisch, maar hier niet op toepasbaar.
Verwijderd
Klopt, de laatste zin is om duidelijk te maken dat ik niet de intensie heb microsoft fans of linux fans aan te vallen.Op vrijdag 20 april 2001 12:24 schreef TgF het volgende:
Dat laatste komt op mij over dat ie weet dat hij tegen een trolletje aanzit, met zo''n laatste zin lul je een troll ook weer weg (althans, dat ZOU een interpretatie kunnen zijn).
Ik kreeg meteen 2 troll beoordelingen, dus heb ik de reactie geedit en het zinnetje toegevoegd.
Verwijderd
mmm, ik zal in het vervolg mezelf beheersen en niet meer postings doen dan nodig is. (I promise)Op vrijdag 20 april 2001 19:02 schreef ecteinascidin het volgende:
Die posting van Flipz kon opzichzelf wel aardig staan.
Nu ik de rest van de draad zo doormodder, is het gewoon een irritante trollposting. Die gast heeft de draad integraal verwoest door Linux te roepen en schreeuwen.
Dit is de eerste keer dat ik een post neermodder omdat de poster andere postingen heeft gedaan die niet goed zijn.
Gelukkig staan mijn overige postings allemaal op nul/ min één
/me is trots dat z''n post tot modexamen is uitgeroepen
Het nieuws gaat over MS, niet over Linux, en dan ook nog over de financiele resultaten. Verder hangt het verhaal van cirkelredeneringen en speculaties aan elkaar, overgoten met een pseudo-positief sausje. Het gebruik van de term ''aanhang'' in de slotopmerking zegt genoeg. Scientology kan hier misschien nog wat van opsteken