[BC3] Wat? +3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik heb het hierover.

Op het eerste gezicht lijkt het misschien interessant, maar het is een van de de meest onzinnige en onsamenhangende reacties die ik ooit gezien heb. Een kleine analyse:
Dit is dus allemaal weer lekker voorbarig... Er valt gewoon nog geen conclusie te trekken simpel... Ik blijf erbij dat de KT266 HET platform voor AMD cpu''s zal worden.
Tot nu toe gaat het goed, hij maakt zijn mening duidelijk.
Maar het is zoieso een beetje mierenn#$ken wat we met z''n allen doen, pas als SMP systemen optimaal gebruikt worden zul je echte performance winsten zien...
Wat hebben SMP systemen er nou weer mee te maken?
Nu kun je denk ik beter een snelle videokaart aanschaffen, dan te investeren in een nieuw moederbord + CPU.
Is misschien wel waar, maar we dwalen wel erg af nou, niet?
Wat wel interessant is, is dat AMD eventueel ook gebruik wil gaan maken van Rambus geheugen...
Wat is dit nou weer voor bullshit?

Kortom: eerst recycled hij een paar opmerkingen die hij ergens heeft opgevangen, maar die helemaal niks met elkaar te maken hebben, en vervolgens gooit hij er een onwaarheid uit. En dat komt dan op +3?

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Tja, het hergebruiken van argumenten, al of niet ooit zelf verzonnen of elders opgevangen, is op zichzelf iets wat bijna iedereen weleens doet. Je steekt natuurlijk wat van elkaar op :). De kunst is het om dit te pas te doen en het nieuw leven in te blazen.

Zijn opmerking over SMP-systemen kan ik nog wel volgen. Het verschil in performance tussen de verschillende KT-133/133a/KT-266/760 platforms is relatief gezien niet zo verschrikkelijk groot. We praten over procenten. Kleine stapjes dus. Ga je SMP-en, dan kan het verschil opeens een stuk groter worden (mits je O.S. en je software enz, enz.).

Als je al een behoorlijk platform hebt en snelle proc. kun je met een snellere videokaart nog een leuke vooruitgang boeken in 3d. Óókal een waarheid als een }:O.

Dat AMD eventueel Rambus zou kunnen gaan gebruiken klopt in zoverre, dat ze alvast een licentie daarvoor hebben, maar is nogal vergezocht hier (idd, we dwalen nu een beetje af). Bovendien licht hij dit verder niet toe.

Al met al is het een beetje hap-snap werk wat hij doet; combineert waarheden/open deuren, gaat kort door de bocht zonder toelichting en ruikt daardoor een beetje naar off-topic/overbodig. Maar ik kan me zoiets als reactie op het geneuzel over al die verschillende AMD-mobo/chipsets/geheugen-combi''s en welke nou het beste/snelste/stabielste is, ook wel een beetje voorstellen, maar breng het dan wat zorgvuldiger, zou ik zeggen.

Staat nu op +2 en da''s al een stuk beter als +3. Lastig om dit objectief te beoordelen, vind ik.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Eigenlijk staat er gewoon bijna niets. Je moet wel van en andere planeet komen om niet op de hoogte te zijn van hetgeen er in zijn verhaaltje staat. Iedereen heeft weleens tocht gevoeld omdat er ergens een deur openstond toch. Ook nog lekker van de hak op de tak.

Het liefst zou ik dit soort reactie op nul laten eindiegen onder de tag "zeg dan nix" maar als je zo streng zou moddereten verdwijnt driekwart van de reacties onder zeeniveau. Bovendien is het niet mogelijk als de bulk hem telekns omhoog zou zetten.

* KeX is tevreden als de reactie niet boven +2 uitkomt.