Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Open deze topic maar, dan blijft het overzichtelijk.Op woensdag 04 april 2001 02:51 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Ik kreeg net nog een idee over de modqueue. Zoals Otis al zei is dat ding niet bedoeld om hem even leeg te maken; dat mag nooit een doel op zich worden.
Is het misschien iets om hier een dynamische lijst van te maken: een modqueue zonder keiharde cijfers zoals nu, maar met een sortering op "mod-prioriteit".
Ik vind namelijk dat als je een thread serieus wilt modden dat je hem dan ook helemaal door moet lezen om alle reacties eerlijk tegen elkaar af te wegen. Meestal mod ik per dag enkele losse reacties, die mij toevallig opvallen, en verder één (of enkele) thread(s) helemaal. Het is geen doen om alle thread helemaal door te lezen.
Wat ik dan graag in de modqueue zou zien, is een overzicht van de threads waarin mijn "modhulp" gebruikt kan worden: bovenaan staan de threads waarin nog nauwelijks gemod is en onderaan de threads waar er misschien maar 1 nieuwe reactie is geplaatst. Daarbij beschouw ik een draad die door één modderator compleet gemod is, ook als nauwelijks gemod. (terwijl deze nu niet in de modqueue te vinden zou zijn)
Als ik de modqueue dan bezoek kies ik uit de bovenste threads een thread die ik interessant vind en/of waar ik verstand van heb en ga die modden. Je zou het bijvoorbeeld zo kunnen implementeren dat als iemand vanuit de modqueue op een link klikt, dat die thread dan tijdelijk in de modqueue naar een lagere prioriteit verschuift, om te voorkomen dat iedereen daar tegelijk gaat zitten modden. Als dan achteraf nog blijkt dat ik er niets heb uitgevreten, dan kan de thread alsnog bovenaan in de modqueue gezet worden.
Voordelen:
- Het systeem is dynamisch: de prioriteit van het modden van een thread gaat pas naar beneden als meerdere mods het meerendeel van de reacties beoordeeld hebben. Als er slechts enkele reacties bijkomen, wil dat niet meteen zeggen dat de modprioriteit van die thread weer erg hoog wordt.
- Modderators gebruiken hun modpuntjes veel doelgerichter, want er wordt alleen gemod als dat nodig is. Bovendien mod je geen reacties, maar hele threads tegelijk, wat ook een stuk efficienter is. Tenminste, je bent met die mentaliteit aan het modden; in de praktijk zijn het nog altijd losse reacties.
- ...
Nadelen:
- Veel koffie nodig voor MySQL server. (zwaardere belasting dus)
- Threads met vaak minder inhoudelijke reacties, zoals DPC of de Nintendo-PC van deze week, moeten misschien wel door 4 mensen bekeken en gemod worden voordat ze in prioriteit zakken.
Misschien kun je dit opvangen door bij dit nieuws slechts 2 modderators te eisen (dat kan de newsposter aangeven).
- ...
Ik ben heel benieuwd wat anderen hiervan denken en of het überhaupt mogelijk is, dus ik zou zeggen: weest het allen met mij eens, of boort allen het idee de grond in...
Op woensdag 04 april 2001 09:41 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens, zo zou je de mod-Q veel effectiever kunnen gebruiken.
Eventuele aanvulling : Het aantal nog niet gemodereerde reacties bij een nieuwspost erbij aangeven ?
Bijvoorbeel :
"Microsoft released XP Beta 2 : 54 - 32"
Het getal 54 is dan de hoeveelheid reakties, en 32 is dan de hoeveelheid ongemodde reakties.
Dit zou dan eventueel een richtlijn op de prioriteitenlijst kunnen zijn, een draad met meer ongemodde reakties verdient meer moderaties dan een draad waar er nog 3 gemod moeten worden.
Mits het allemaal te implementeren is natuurlijk, en niet diverse machines hiervoor een koffie-infuus nodig gaan hebben.
Met de hierna aangedragen argumenten lijkt mijn voorstel inderdaad niet meer genoeg. De tijdschaal in de Q weergeven met een kleurtje lijkt me nog steeds handy en de weergave van het aantal ongemodde posts (ongeacht of het nog kan of niet) zoals nu vind * KeX erg onpraktisch.Op maandag 02 april 2001 14:57 schreef ikhet volgende:
De ModQ. Verander het aantal ongemodde post in het aantal nog mogelijk te modden ongemodde posts en maak een tijdsschaal in kleur aan. Dat lijkt mij genoeg.
Een dynamische modQ lijkt me wel wat, je hebt dan de mogelijkheid om de modQ zelf te sorteren op bijvoorbeeld:
datum eerste / laatste reactie
aantal ongemodde postings
aantal reacties Rene vd Veen
aantal verwerkte modpunten in een draad
etc...
etc...
de betaler vervuilt
Doe dan ook de hoeveelheid moderatoren die langsgeweest zijn.
* tabaqui denkt dat wordt een nog grotere koffie verslaving voor db serverOp woensdag 04 april 2001 10:55 schreef GA!S het volgende:
etc...
uitgebreide modq is leuk maar moet niet ten koste gaan van server''s
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
KISS dus, iets wat makkelijk is, bruikbaar en simpel.
Keep It Simpel, Stupid.
Keep It Simpel, Stupid.
Kan bij de naam van de nieuwsposting de datum & tijd gezet worden van het moment van planten op de frontpage. En dit aangevuld met een kleur. (nieuws afgelopen tee dagen =kleur 1, nieuws afgelopen twee weken=kleur 2, nieuws afgelopen maand=kleur 3, ouder=kleur 4)Op woensdag 04 april 2001 10:55 schreef GA!S het volgende:
*knip*
*knip*
KexDaFlex: Dan is het misschien wel handig om de kleur feller te laten worden naar mate de post er langer op staat. BV.:
Wit:.......Vandaag (kan ook morgen gemod worden)
Geel:......Nieuws van gisteren posts minder oude dan 24 uur
Oranje:....Nieuws van gisteren of daarvoor met post van minder dan 48 uur oud
Rood:......Nieuws van vroeger met een post die ouder is dan 24 uur.
Daarmee voorkom je ''karma scoren'' dus posten in oud nieuws om alleen maar je karma omhoog te krijgen, en dan je omhoog laten modden door vriendjes.
Wit:.......Vandaag (kan ook morgen gemod worden)
Geel:......Nieuws van gisteren posts minder oude dan 24 uur
Oranje:....Nieuws van gisteren of daarvoor met post van minder dan 48 uur oud
Rood:......Nieuws van vroeger met een post die ouder is dan 24 uur.
Daarmee voorkom je ''karma scoren'' dus posten in oud nieuws om alleen maar je karma omhoog te krijgen, en dan je omhoog laten modden door vriendjes.
mmmmh, ik denk dat dan de lettertjes beter opkomen ofzo????Op donderdag 05 april 2001 00:23 schreef GA!S het volgende:
Wat stel ik me bij wit op een witte achtergrond voor?
* TheGhostInc moest 2x iets stoms zeggen anders is ie een ezel, want die stoot zicht geen 2x .....
Maar ik had het over de achtergrond, dus niet over de tekst kleur zelf, vind het zelf erg vervelend als de tekst een andere kleur heeft, omdat dat soms de leesbaarheid echt niet ten goede komt. Dus gewoon zwarte lettertjes en cijfertjes
Nog een voor de modQ:
Als je in de table op het cijfer onder de kop "ongemod" drukt kom je vanzelf op de eerste niet gemodde posting. (vooral nuttig bij draden met veel reacties en 2 of 3 niet gemodereerde postings...)
Als je in de table op het cijfer onder de kop "ongemod" drukt kom je vanzelf op de eerste niet gemodde posting. (vooral nuttig bij draden met veel reacties en 2 of 3 niet gemodereerde postings...)
de betaler vervuilt
Oeh !Op dinsdag 10 april 2001 20:15 schreef GA!S het volgende:
Nog een voor de modQ:
Die''s handig ja !
Aannames zijn fataal.
* Delerium zit al maanden met dit idee...
Een sorteeroptie voor PM''s.
. Dat de modQ een aantal topics uitligt voor PM''s en deze met een kleurtje aangeeft... Als iedere PM dan een andere draad (of 2 PM''s per draad) begeleid wordt, dan weet je misschien een beetje meer zeker dat alle draden in meer of mindere mate worden doorgelicht.
Met 15 PM''s hoeft een PM maar 1 op de 15 nieuwspostingen door te lichten... en speciaal toegewezen draden zorgen er dan een beetje meer voor dat je dan je iegen taak met wat meer zorg vervuld..
Een sorteeroptie voor PM''s.
Met 15 PM''s hoeft een PM maar 1 op de 15 nieuwspostingen door te lichten... en speciaal toegewezen draden zorgen er dan een beetje meer voor dat je dan je iegen taak met wat meer zorg vervuld..
* korenwolf thinks this is a very good idea.Op zaterdag 05 mei 2001 16:48 schreef ecteinascidin het volgende:
* korenwolf zit al maanden met dit idee...
*knip*
Je zou het eventueel iets kunnen uitbreiden, zodat het niet helemaal random gebeurt. PM''s zouden moeten kunnen aangeven waar hun voorkeur ligt, zodat iemand die niets weet over Linux en zich daar totaal niet voor interesseert "gedwongen" wordt om toch zo''n draad in de gaten te houden (al zou die PM dat waarschijnlijk wel kunnen).
Ook zou je ervoor kunnen kiezen om meerdere PM''s toe te wijzen aan troll-gevoelige draden (zoals we die deze week veel gehad hebben).
Ik zou het overigens slecht vinden als PM''s alleen in "hun eigen" draden mogen modden.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Neuh, alleen dat de modQ een draad adviseert aan een PM (uitlicht, toewijst opdat iedere draad een PM langskrijgt...., adviseert). Voor de andere PM''s zal het er als een normale modQ-topic moeten uitzien.Op zaterdag 05 mei 2001 17:20 schreef Thor-korenwolf het volgende:
[..]
Ik zou het overigens slecht vinden als PM''s alleen in "hun eigen" draden mogen modden.
Jaja, dat snap ik. Ik bedoel dat een PM ook powermoderaties uit moet kunnen voeren in draden die niet aan hem zijn toegewezen. Stel dat een PM ''s nachts een heerlijke troll op +4 tegenkomt, dan moet ie daar wel meteen iets aan kunnen doen, ook als het niet "zijn" draad is.Neuh, alleen dat de modQ een draad adviseert aan een PM (uitlicht, toewijst opdat iedere draad een PM langskrijgt...., adviseert). Voor de andere PM''s zal het er als een normale modQ-topic moeten uitzien.
Het lijkt me vrij vanzelfsprekend, maar ik wou het toch even aanstippen.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Pagina: 1