[BC3] Aanpak Tnet moderatie/reactie systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, de boel samenvattend zoals ik alle data heb. Floris neemt de bestuurlijke touwtjes zeg maar in handen etc. Op de vraag of het mod systeem goed is, is het antwoord dat verbetering mogelijk is. Floris en consorten willen in principe het systeem wel opwaarderen en ik heb van Femme de toezegging gekregen dat hij dat ook wel vind en dus ook wil doen (daar valt ook een toezegging onder dat íe af en toe reageert, over lezen hoeven we ons niet druk te maken). Om direct een goed systeem op poten te krijgen vanaf scratch is waarschijnlijk wel een aardige brainwave nodig, vandaar deze topic. Er zijn een hoop dingen die verandert (hoeft niet altijd) kunnen worden of worden toegevoegd. Ik heb deze onderdelen gesegmenteerd en stel voor op dit forum deze onderdelen te beschouwen en te bespreken.

J Het reactie plaatsen: op welk niveau doe ik dat en hoe doe ik dat. Incl alle consequenties voor karma, puntenberekening etc etc.

J De reactie modereren: Wie kunnen er wat modereren. Is er een tijdschaal/ karmaafhankelijkheid van modereters die oploopt, zodat er meer bevoegdheden bijkomen (regressive modden zoals ik dat graag noem), welke tags en andere bugs/features zijn er allemaal? 0-gemodereerd is bv voor mij een doorn in het oog.

J De metamodbot. Dit progje moet gewoon goed afgericht worden dat jan-doedel moderatorren (ja, torren, stelletje kevers (bugs)) eruit gewipt worden. Alleen reageren op flamebaits is niet genoeg. Dit dingetje zou kunnen fine-tunen en de penalty-ratio moet een quality ratio worden. Terechte cq onterechte inzichtvollen moeten ook meedoen.

J ModQ: daar zijn ook wel tweaks voor te verzinnen, zodat misbruik in het verleden afneemt.

J En natuurlijk de vliegende keep: De powermod. Deze PM komt er gewoon en kan dan als laatste de fine-tunings doen. Aangezien hier al het meeste over gezegd en geschreven is kan dit een beetje op een laag pitje komen.

Ieder deel van deze lijst zal ff flink gewogen moeten worden en de argumenten kunnen dan geinventariseerd worden. Wat willen we erin, wat willen we eruit, wat is zo al goed. DAARNA (NA het inventariseren en alle voor-nadelen te hebben gezien) kunnen we ieder deel tot een concreet plan samenbrengen. Misschien dat er behoefte is aan een IRL-meeting. Daarvoor kunnen we gaan kijken of een groep zoals uit Den Bosch + Femme daar iets over kunnen doen (na het nodige forumwerk).

Over mezelf wil ik het volgende kwijt: Ik wil gewoon een beter site hebben vanwege een idealistische inslag. Deze kar wil ik wel trekken, aangezien we daar allemaal beter van worden. Om te voorkomen dat mij belangenverstrengeling verweten wordt, zie ik af van iedere aanspraak op een PM die ik zou kunnen maken (dwz, als de rest mij wilt hebben is het prima, maar ik ga ervan uit dat de boel voor anderen wordt gemaakt).
Ik vraag dan wel aan een lief Adje (Floris) om het tijdelijke TMF-modschap zoals ik dat tijdens de afwezigheid van Jaymz wilde hebben eindelijk doorgevoerd kan worden. Dan kan ik verzandingen uit de lopende discussies knippen (wegflikkeren) en externe newbie-kritiek (geblaat) ook uit de discussie verwijderen.

Ik heb erg veel ideeen afgerond in mijn koker zitten, maar ik laat de eerste schotenwisseling wel door jullie plaatsvinden. Eerst kijken of externe Energie binnenkomt, dan kan mijnes er wel bij. Zowiezo dat ik geen gelijk wil hebben omdat ik de waarheid ook niet in pacht heb.

[edit], tof, dit is posting 10.000 van het TMF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

* Femme is nu al aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

puntje 4, dan moet je ook binnen de molice kunnen komen, toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Kan Jaymz niet ff inloggen vanonder die palmboom en wat schuiven, of Floris, of ectein tijdelijk extra mod-rechten verstrekt worden gedurende Jaymz''s vakantie?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De discussies beginnen dus hun vruchten af te werpen! Is dat de reden dat je terug van vakantie bent, ecteinascidin? ;)
Ik zal kort even op de punten ingaan voor wat mijn eigen mening betreft.
  • het plaatsen van een reactie: de recente aanpassing om een reactie op maximaal +2 te plaatsen is imo een goed idee. Reacties die meer verdienen krijgen dat vanzelf wel. Als je eventueel wil toestaan dat een reactie toch op +3 of +4 ingezet kan worden, dan zou je het nog kunnen koppelen aan andere usergegevens, bijvoorbeeld reactie/beoordelings-ratio.Ook kun je eventueel toestaan om een reactie op 0 te plaatsen: soms is het gewoon handig om een off-topic reactie te plaatsen, bijvoorbeeld als subreactie op de reactie van iemand anders.
    Als het de bedoeling is om het plaatsingssysteem drastisch aan te passen, dan weet ik niet of het TMF de juiste plaats is. Ik wil er graag over discussiëren, maar ik heb het idee dat ik er geen zinnig woord over kan zeggen, omdat niemand hier eigenlijk weet hoe het systeem nu in elkaar zit.
  • Moddereren: ik vind in principe het erg motiverend dat iedereen kan modden en zou dat dus ook graag handhaven. Ik vind wel dat je het bewust moet doen en niet alleen omdat je punten hebt: ik vind dat je je voor modderatorschap moet registreren. Misschien moet je de aanstaande mods gewoon een (verzonnen) proefthread laten modden om te kijken of ze geschikt zijn.Het is volgens mij niet nodig om de rechten/plichten af te laten hangen van de userstatus; ik denk dat een implementatie van de powermod al veel helpt. Als er toch wordt overgegaan tot regressive modden zou ik pleiten voor zo min mogelijk statussen, liefst maar één breekpunt: onder karmawaarde x kun je dit en dat; boven die waarde kun je dit allemaal méér.
  • metamodbotje: ik heb er ook wel eens over nagedacht om dat ding te verbeteren om álle modderaties te bekijken en niet alleen de flamebaits en trolls. Ik denk alleen dat het ontzettend moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, is om een functie te verzinnen die met alle factoren rekening houdt:
    diehard modderators modden bijvoorbeeld veel meer reacties naar beneden dan andere users. Hoe zal die metamodbot daarop reageren? En stel dat een stel diehards een hele thread "goed" heeft gezet en er fietsen een paar newbies langs die alle reacties (ongemerkt) een stuk hoger zetten: worden die diehards daar dan door het metamodbotje voor afgestraft?
    Ik zou heel goed nadenken voordat je een dergelijk systeem gaat implementeren.
  • Modqueue: hieraan kan veel verbeterd worden, maar ik begrijp niet wat ecteinascidin bedoelt met ''misbruik in het verleden''.
  • Powermod: hier is al veel over gezegd en ik zal er niet teveel meer over zeggen, maar in het stukje van ecteinascidin staat dat de powermod langsfiets en dan finetunings uitvoert. Dat was volgens mij niet precies de bedoeling: finetunings kunnen individuele (plain) modderators ook uitvoeren. Was de powermod er niet om grove fouten en dingen die fundamenteel misgegaan zijn te corrigeren?
* korenwolf is blij dat de discussie op gang komt en zelfs blijer dat er überhaupt discussie wordt gevoerd.
* korenwolf wil dan ook graag een steentje bijdragen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Bareuh, weekend...

Pas op met teveel posten, dit wordt namelijk binnen 10 postingen onoverzichtelijk. Daar is een trucje voor en deze ga ik zo toepassen. De bijzondere complexe deln zouden in een aparte topic besproken moeten worden. Ik zal deze nu aanmaken met betreffend commentaar. Aangezien alle delen hiero opgenoemd staan kan ik me voorstellen dat mensen geen idee hebben wat er mis mee is. De grap is dat er dingen goed zijn en hier staan en dingen verbeterd kunnen worden zonder dat iemand daar erg in heeft. :).

Inderdaad is de vakantie over. (En is Femme toffer dan ik dacht (en dat ik dat ooit zou zeggen... :P))

[edit]. PM is besproken verhaal en behoeft alleen tuning bv tot nieuwe info die moet komen. Metamod en modQ is niet zo urgent. (IMHO). Met PM finetuning bedoel ik juist de grove fouten in een topic alsnog goedzetten en dus alle juiste moderaties ongemoeit te laten (lees: de onterechte +4 alsnog torpederen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Op zondag 01 april 2001 19:58 schreef ecteinascidin het volgende:

Pas op met teveel posten, dit wordt namelijk binnen 10 postingen onoverzichtelijk. Daar is een trucje voor en deze ga ik zo toepassen. De bijzondere complexe deln zouden in een aparte topic besproken moeten worden. Ik zal deze nu aanmaken met betreffend commentaar.
*knip*
Tja, als je zoveel discussie uitlokt in een en hetzelfde topic wordt het vanzelf onoverzichtelijk. ;)
Ik vind het slim om de verschillende deeldiscussies uit te splitsen.
Maar om het netjes te houden zal ik het toch maar aan een modje vragen: zal (mag) ik mijn bovengenoemde argumenten even crossposten in de betreffende deeltopics? :?

edit:

Mijn provider deed weer eens lastig, maar ik zie net dat Arjen (?) ervoor heeft gezorgd dat ongewenste dubbelposts eruit worden gefilterd. Geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ok dan, komt ie (alle belangrijke punten zijn bold voor de luie lezers onder ons...
(zoals * GA!S )

Het reactie plaatsen: Wat ook al eerder gevraagd werd, posten standaard op 1 met de mogelijkheid om dat ook op 0 en +2 te doen (ook om het nut van een waarde te onderstrepen, heb je niks te melden doe dat dan op 0, is je posting duidelijk beter dan het gemiddelde doe dat dan op +2 posten.)

De reactie modereren: User moet zich aanmelden (eventueel pas bij een x aantal postings i.c.m. Karma) en krijgt vervolgens de FAQ toegemaild.
Eventueel uitbreiding van modrechten n.a.v. karma en/of tijd. (hoewel ik denk dat met de invoering van de PM dit niet noodzakelijk meer is en niet echt bijdraagt aan de helderheid van het mod-systeem)

ModQ: Postings in een draadje ouder dan twee weken worden met een rode kleur aangegeven in de ModQ...

De metamodbot weinig over te zeggen, wat hij kan kunnen wij beter. (na uitbreiding PM overbodig :?) Eventueel gebruiken om excessen van bepaalde users op te sporen.

Verder vooral een duidelijke FAQ en uitlegpagina. Het moet voor iedereen duidelijk zijn WAT modereren nu precies inhoudt, wat het doel is en hoe het precies werkt. Ook een duidelijk standpunt van t.net over wat wel en wat niet de bedoeling is van posten / modden lijkt me wenselijk. Hoe meer en hoe duidelijker de informatie, hoe beter.

Ook lijkt me een test-fase erg belangrijk, gewoon een maand aankijken of en hoe het werkt en daarna een korte evaluatie en eventuele aanpassingen bekijken. Dus niet alleen invoeren en dat was!
zie ik af van iedere aanspraak op een PM die ik zou kunnen maken (dwz, als de rest mij wilt hebben is het prima, maar ik ga ervan uit dat de boel voor anderen wordt gemaakt).
Bij deze draag ik Ecteinascidin voor om ook tot de PMŽs te behoren. Iemand die zo veel leest / mod en aanwezig is moet gewoon PM rechten hebben. Ik heb ook alle vertrouwen dat dit PM-schap naar behoren uitgevoerd zal worden en dat van belangenverstrengeling geen sprake zal zijn.

doel van dit alles IMHO:Om de frontpage meer niveau te geven dan alleen een doorgeef-luik van internetnieuws door middel van interessante, informatieve, grappige en behulpzame reacties.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) posten op 1, max +2, bij voldoende karma
2) modereren mag alleen gedaan worden door mensen die bewezen hebben te snappen dat modereren iets anders is dan aangeven dat je het er mee eens bent of niet. Dit is wellicht te testen door een ''examen''.
3) modereren is niet bedoeld om zoveel mogelijk postings ''te modereren'', waar het nu op lijkt ("ff de modqueue leegmaken"). Modereren is om het vullis naar beneden te modereren en de parels omhoog te modereren. Dit houdt dus in dat iedere posting standaard is gemodereerd en het modqueue overzicht gewoon weg kan, of eventueel vervangen kan worden door een lijst me newsthreads waarin je nog niet hebt gemodereerd.
4) elke moderator die wordt gekozen heeft unlimited modpoints, of eventueel een aantal afhankelijk van zn rang binnen de molice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op maandag 02 april 2001 10:52 schreef Feedback het volgende:
puntje 4, dan moet je ook binnen de molice kunnen komen, toch???
Ja, door een examen, enz. af te leggen bijv., zoals al eerder aangegeven werd. Als je het over de DieHard-Molice hebt c.q. Wannabe Powermods ;), dan ben je met je eerste poging om op te gaan voor dát examen, in onderstaande thread gezakt:
[topic=151956]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 15-09 20:38
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Examen op de Antillen doen dan? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij gemakshalve ff aan bij broeder Otis, die doet om te beginnen een vrij aardige samenvatting van hetgeen ik eigenlijk ook wel wilde zeggen...

Ik twijfel heel erg aan het examenverhaal, we zijn hier een stel volwassenen en dat examen maakt het in mijn ogen allemaal een beetje speels.
Vraag blijft wel hoe je iemand zijn modkwaliteiten wilt meten, wat dat is het probleem waardoor de examenvragen zijn ontstaan...

Dat punt ligt nog open ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Ach, ik volg het allemaal nog actief hoor, laat door het uitblijven van reacties mijner zijde niet de illusie ontstaan dat ik niet actief meedenk. Maar het meeste is volgens mij al gezegd. Tevens ben ik heel slecht in het textbased brengen van goede ideëen.

Tevens was ik ff een lang weekend weg, dus vandaar dat het vrijdag en zo ff rustig was.

Voor de rest ben ook ik wel een voorstander van een soort examen, al was het maar om te kunnen peilen hoe goed iemand in staat is om door verdekte trollen heen te prikken, en ik zie dat niet echt als "kinderachtig" zoals TgF dat een beetje ziet. We weten namelijk allemaal wel hoe "mooi" sommige trollen soms geschreven worden.

Registreren voor modschap hoort daar automatisch bij.

En inderdaad een vorm van "modpointregulering" voor de PM''s, hoewel ik de laatste tijd weinig te klagen heb op modpointgebied. (misschien omdat ik weer wat actiever post ? ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

<ot>
Allereerst even melden dat ik blij ben dat de breinvakantie van * KeX geannuleerd is en * KeX hoopt dat je een goede annuleringsverzekering had :+.
</ot>
Op zondag 01 april 2001 16:42 schreef ecteinascidin het volgende:
*knipperdeknipknip*
  • [1] & [2] is andere draad voor. [3] De metamodbot. De metamodbot hoeft voor mij niet direct alle mods te filteren. Het lijkt me bijzonder moeilijker te implemteren. Als de metamodbot dit zou kunnen dan zijn modderators niet nodig omdat hij dit kan dan en slechts dan als hij de eindwaarde en tag van een posting al zou kennen. Kijk maar bij een willekeurig vaakgemodde reactie wat een verschil in tags er staat. Eventuele verbeteringen zijn wat mij betreft: - De MMB mag niet meer de modder tegenwerken die wel terecht die flamebait of troll uit durft/[b]moet[/b] te delen. Nu vlucht de modder naar de -1 overgewaardeerds en de -1 off-topics waarmee hij de andere modders die wel terecht de -1 flame uitdelen indirect een oor mee aannaait. -Ook die vluchtroute zou daardoor onmogelijk moeten zijn. Niet zozeer om de modders te pesten, maar om de etters die hele draden op offtopic of dubbelpost zetten aan te pakken. Wat mij betreft gaat de MMB dus vooral de -1 modmogelijkheden checken. Voor zover dit mogelijk is uiteraard. [4] De ModQ. Verander het aantal ongemodde post in het aantal nog mogelijk te modden ongemodde posts en maak een tijdsschaal in kleur aan. Dat lijkt mij genoeg. [5] For now, nuff said.
Overigens denkt * KeX absoluut na over sub [1] & [2] maar heeft de materie nog wat meer verwerkingstijd nodig.

edit:
:D * KeX said falmebait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Wat misschien ook een nuttige feature voor PM''s kan zijn of misschien zelf op een andere manier geïmplementeerd kan worden is de edit functie met betrekking tot waarden van reacties.

Hier komen best wel veel dingen in terug. Hypothetisch verhaaltje:
Stel user x doet een super flame. Modder Kex komt langs en geeft de post een -1 vlammetje. User x drukt de edit knop in. Hij blust zijn vuur met een vrij inzichtvolle post en wordt omhoog gemod. Als de MMB verbeterd wordt ben ik dus een beroerde modderator en user x strijkt nog punten op ook.

Gedachte: na een edit staat waardeoordeel posting vast. Helaas dat kan niet, want dan kan je nooit meer een typo verwijderen.

Gedachte 2: laat de preview functie achterwege ne laat mensen hun eigen post standaard previewen alvorens ze de reactie daadwerkelijk kunnen posten.

Als nu de edit voor een bepaalde tijd (zeg een minuut of drie) beschikbaar blijft waarna de post niet meer te ediiten is zodat iedereen aansprakelijk gesteld kan worden voor hun oorspronkelijke schrijfsels.

<ot> Als dit op GoT zou gebeuren kunnen ook (terecht) gefrustreerde PM-Mods tegen zichzelf in bescherming genomen worden :+ </ot>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Examen: vind ik persoonlijk een beetje overbodig. Er moet geen sfeer ontstaan dat je je eerst t.o.v. de bestaande garde moet bewijzen alvorens je kan modden. Ik denk dat het registreren voor modschap en de PM functie een dusdanige verbetering zijn dat de voordelen van een mod-examen (alleen maar bekwame modders) niet opwegen tegen de nadelen ervan (niet langer openbaar-modschap en dus geen meerderheids oordeel dat meespeelt in de beoordeling). Zodra slechts een beperkt gezelschap uit gaat maken wat wel en niet interessant is en het oordeel van de massa wordt overgeslagen, ontstaat een scheve verhouding en heb je kans dat de t.net zijn gezicht verliest. De site is van iedereen, dan moet iedereen ook een stem (kunnen) hebben.
Als nu de edit voor een bepaalde tijd (zeg een minuut of drie) beschikbaar blijft waarna de post niet meer te ediiten is zodat iedereen aansprakelijk gesteld kan worden voor hun oorspronkelijke schrijfsels.
Hmmm, nee... Liever niet, je krijgt zo NOG meer overbodige postings in een draad (en dus extra modwerk) als mensen niet meer kunnen editen. Die enkele keer dat je door de MMB genaaid wordt omdat de poster zijn inhoud verandert neem je maar voor lief!

Gaarne nog een wijziging! DPC draadjes uit het modsysteem.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat zij kunnen kun jij ook:
Gewoon je post editen als je post waarop je gebaseerd hebt ook verandert is.

Daarnaast vind ik een examen fout, want degene die het examen afneemt bepaald al hoe er gemod gaat worden.

* TheGhostInc vraagt iedereen even na te denken hoe vaak hij/zij niet woedend af vroeg waarom die leraar geen gewone vragen kon stellen, of dat antwoord niet goed rekende.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
''kzie net dat ik al PM ben..... :)

hehehe
Ecteinascidin (mod PM)
tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Precies wat ik bedoel.
Ik denk dat je een scheiding moet gaan leggen tussen de standaard moderators (iedere bezoeker die aangeeft te willen modden) en de powermods (de moderators met meer rechten) in deze discussie.
Deze laatste groep mag best aan wat strengere eisen (examen) worden onderworpen en daar mag best wat meer inzicht van verwacht worden, maar zij zijn primair bedoeld om correctief op te treden en niet om de toon van t.net te zetten. Door er nu van uit te gaan dat de laatste groep (de moderators met meer rechten) geen misbruik gaat maken van de mogelijkheden zal een posting eerlijk de score krijgen die hij volgens de bezoekers EN de moderators verdient.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op maandag 02 april 2001 11:08 schreef testcase het volgende:

[..]

Ja, door een examen, enz. af te leggen bijv., zoals al eerder aangegeven werd. Als je het over de DieHard-Molice hebt c.q. Wannabe Powermods ;), dan ben je met je eerste poging om op te gaan voor dát examen, in onderstaande thread gezakt:
[topic=151956]

mooi testcase, rijden zonder rijbewijs heeft ook zun charmes>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
GA!S en GhostInc:

Het (plain-)modereren moet ook in principe door iedere bezoeker gedaan kunnen worden. Het is zeker niet de bedoeling dat het een zware dobber wordt om modrechten op te halen. Het woord examen is in dit verband dan ook te zwaar en wordt ook door jullie te zwaar opgevat, IMHO (examen-trauma''s ?:)). Waar het volgens mij om gaat is dat modereren nogal wat rechten geeft, maar ook verantwoordelijkheden. En een modje moet iig wel even weten wat die verantwoordelijkheden zijn en een aantal standaard-richtlijnen/definities kennen, alvorens met zijn juist verworven vuurwapen te gaan spelen.

Waar het op neer komt is dat iedereen op relatief simpele wijze moderreter kan worden, maar dan wel de Mod-FAQ gelezen moet hebben, ermee akkoord gaat en evt. kun je overhoren/testen of iemand de FAQ gelezen en/begrepen heeft door 5 simpele vraagjes bijv. Er lopen heel wat moderreters rond die hun eigen spelregels bedenken, omdat ze nooit de FAQ gelezen hebben. Laat staan op TMF komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
mooi testcase, rijden zonder rijbewijs heeft ook zun charmes
Zeker weten, ik spreek uit ervaring. Maar zonder sleutels wordt het toch lastig, tenzij je een goede car-hacker bent 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
Kunnen ideeen voortaan in de bestemde topics geplaatst worden :(. dank u.

* Delerium mompelt over overzicht en .... grom bla bal grom mopper. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
''k heb gisteren alles hieruit weggequote. Als er geen discussie ontstaat dan is er misschien gewoon geen behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Vind het erg lastig al die draden door elkaar, doordat er steeds weer nieuwe postings bijkomen staan alle draden door elkaar in het forum. Ben ff de draad kwijt. Post ff wat linkjes hier met wat je nu precies waar wil hebben (zie Ectein nu even als discussie "voorzitter".)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ik kreeg net nog een idee over de modqueue. Zoals Otis al zei is dat ding niet bedoeld om hem even leeg te maken; dat mag nooit een doel op zich worden.

Is het misschien iets om hier een dynamische lijst van te maken: een modqueue zonder keiharde cijfers zoals nu, maar met een sortering op "mod-prioriteit".
Ik vind namelijk dat als je een thread serieus wilt modden dat je hem dan ook helemaal door moet lezen om alle reacties eerlijk tegen elkaar af te wegen. Meestal mod ik per dag enkele losse reacties, die mij toevallig opvallen, en verder één (of enkele) thread(s) helemaal. Het is geen doen om alle thread helemaal door te lezen.

Wat ik dan graag in de modqueue zou zien, is een overzicht van de threads waarin mijn "modhulp" gebruikt kan worden: bovenaan staan de threads waarin nog nauwelijks gemod is en onderaan de threads waar er misschien maar 1 nieuwe reactie is geplaatst. Daarbij beschouw ik een draad die door één modderator compleet gemod is, ook als nauwelijks gemod. (terwijl deze nu niet in de modqueue te vinden zou zijn)
Als ik de modqueue dan bezoek kies ik uit de bovenste threads een thread die ik interessant vind en/of waar ik verstand van heb en ga die modden. Je zou het bijvoorbeeld zo kunnen implementeren dat als iemand vanuit de modqueue op een link klikt, dat die thread dan tijdelijk in de modqueue naar een lagere prioriteit verschuift, om te voorkomen dat iedereen daar tegelijk gaat zitten modden. Als dan achteraf nog blijkt dat ik er niets heb uitgevreten, dan kan de thread alsnog bovenaan in de modqueue gezet worden.

Voordelen:

- Het systeem is dynamisch: de prioriteit van het modden van een thread gaat pas naar beneden als meerdere mods het meerendeel van de reacties beoordeeld hebben. Als er slechts enkele reacties bijkomen, wil dat niet meteen zeggen dat de modprioriteit van die thread weer erg hoog wordt.
- Modderators gebruiken hun modpuntjes veel doelgerichter, want er wordt alleen gemod als dat nodig is. Bovendien mod je geen reacties, maar hele threads tegelijk, wat ook een stuk efficienter is. Tenminste, je bent met die mentaliteit aan het modden; in de praktijk zijn het nog altijd losse reacties.
- ...

Nadelen:

- Veel koffie nodig voor MySQL server. (zwaardere belasting dus)
- Threads met vaak minder inhoudelijke reacties, zoals DPC of de Nintendo-PC van deze week, moeten misschien wel door 4 mensen bekeken en gemod worden voordat ze in prioriteit zakken.
Misschien kun je dit opvangen door bij dit nieuws slechts 2 modderators te eisen (dat kan de newsposter aangeven).
- ...

Ik ben heel benieuwd wat anderen hiervan denken en of het überhaupt mogelijk is, dus ik zou zeggen: weest het allen met mij eens, of boort allen het idee de grond in... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Op dinsdag 03 april 2001 01:47 schreef GA!S het volgende:
[knip]...[/knip]

Gaarne nog een wijziging! DPC draadjes uit het modsysteem.
LOL, voor ik het helemaal vergeet: graag!.
Van mij mag DPC zelfs uit het normale nieuwsoverzicht en een apart plekkie krijgen, ergens onder een knopje in een sub-menuutje :Y). Een inenting en vervolgens afmaken gaat onnodig ver, maar om zappend door het nieuws telkens daardoorheen te moeten scrollen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online
* Delerium gaat zo snoeien.

[edit], postingen staan in de juiste topic nu.
In het vervolg copy-quote ik deze weg naar de betreffende draad en is het gewoon Trash. :)

* Delerium is tijdelijk voorzien van de juiste hulpmiddelen, maar hoopt er geen gebruik van hoeven te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:42

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 04 april 2001 02:51 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[... knip groot verhaal...]

Ik ben heel benieuwd wat anderen hiervan denken en of het überhaupt mogelijk is, dus ik zou zeggen: weest het allen met mij eens, of boort allen het idee de grond in... :)
Ik ben het hier wel mee eens, zo zou je de mod-Q veel effectiever kunnen gebruiken.

Eventuele aanvulling : Het aantal nog niet gemodereerde reacties bij een nieuwspost erbij aangeven ?

Bijvoorbeel :

"Microsoft released XP Beta 2 : 54 - 32"

Het getal 54 is dan de hoeveelheid reakties, en 32 is dan de hoeveelheid ongemodde reakties.

Dit zou dan eventueel een richtlijn op de prioriteitenlijst kunnen zijn, een draad met meer ongemodde reakties verdient meer moderaties dan een draad waar er nog 3 gemod moeten worden.

Mits het allemaal te implementeren is natuurlijk, en niet diverse machines hiervoor een koffie-infuus nodig gaan hebben.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventuele aanvulling : Het aantal nog niet gemodereerde reacties bij een nieuwspost erbij aangeven ?

Bijvoorbeel :

"Microsoft released XP Beta 2 : 54 - 32"

Het getal 54 is dan de hoeveelheid reakties, en 32 is dan de hoeveelheid ongemodde reakties.
Mis ik iets of lijkt het maar zo dat het modoverzicht dat NU al weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik vat het ook ff niet. Ik weet wel dat er in de modQ ongemodde reacties staan en ik pleit (al vaker in deze draad I know) zelf om dat te vervangen door de hoeveelheid reacties ongemoddde die tevens ook nog modbaar zijn. Ik denk dat dat daarmee ook bedoeld wordt. Het is nu toch zo dat als een reactie ongemod is en na twee dagen vast komt te staan en er komt een week later een verse reactie bij dat de modQ twee ongemodde reacties weergeeft terwijl er maar aan één te sleutelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Goed idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geplaatst door obsidian (Global mod - 1991) - woensdag 04 april 2001 14:24

quote:
-----------------------------------
Op woensdag 04 april 2001 14:20 schreef Burat het volgende:
Offtopic, maar toch nog een heeeel klein beetje ontopic:
[..]
Even een stukje opbouwende ''kritiek'', namelijk een tip: check ff je werkwoorden. Als Mod/Ad sta je een beetje in de kijkers, en dan is het leuk als je "probeert" en "reageert" enzo goed schrijft. .

Iedereen begrijpt het zo ook, maar het staat wel netjes als je ''t goed schrijft.
---------------------------------
(reactie: obsidian)Je hebt gelijk... maar ben niet zo goed in d - t en dt, dus erop letten zal niet genoeg zijn ben ik bang. En om elke post door een spellings-checker te halen, is mij teveel moeite.

(feedback)Misschien verschil tussen d en t ''leren''? Als je dan toch een rijbewijs moet halen om te mogen modden dan mag je hier ook naar kijken, niet dan???
Rijden met kapotte lichten in het donker is ook niet zo verstandig8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ik weet even niet in welke Rev ik dit verhaal moet mikken dus ik gooi de algemene draad maar weer even omhoog.

* KeX zou graag een mogelijkheid bij reacties op de FP willen hebben zodat hij vanuit een parent reactie alle onderliggende childs als subdraad kan linken zonder daarvoor te hoeven typen of te puzzlen.

Een reactie op Tnet posten is vaak listig te modden omdat je het niet in de context van de discussie kan zien en bovendien is hij niet direct modbaar zodat je eerst terugmoet naar de gehele draad en dan mag zoeken. Dit is opgelost bij subdraden.

Ze zijn wel direct linkable als je op bijvoorbeeld op niv=2 de verwijzing "er zijn x reacties onzichtbaar op uw huidige niveau" indrukt in de draad.

[voorbeeld]
www.tweakers.net/nieuws/16877?mode=thread&ParentID=312238&niv=-1

met 312238 de ouder van de subdraad en niv=-1 het niveau van de zichtbare reacties.
Pagina: 1