Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
Ik wilde hem eens even flink afdrogen met een -1, harde handdoek, maar ik kan niet meer modereren daar? Wel vaag want deze potpissert mag wel posten. BUG!
Ik heb hem een overbodig zetje over de rand naar nul gegeven.
En Otis, ik denk dat dit wel eens het één en ander kan verklaren.
En Otis, ik denk dat dit wel eens het één en ander kan verklaren.
Hmm. maar hij heeft ergens wel een puntje. Nu is het absoluut niet de bedoeling om de betweterige schoolmeester uit te hangen, maar toch.
Natuurlijk hebben we eigen kreten, roelerend, warez, overclocking en ga zo maar door. Ook maakt iedereen wel eens een typo. In de hitte van de strijd wil de grammatica het wel eens afleggen tegen de stortvloed van (2) vingeraanslagen. Ook ik maak geregeld fouten, als ik zo mijn postings eens doorblader.
We moeten echter een onderscheid maken tussen typo?s en ?basis? fouten. Niet iedereen is een (taalkundig) genie, ik zeker niet. Aan de andere kant zitten er soms wel *heel* domme taal/stijl/grammatica fouten in teksten. En dan bedoel ik niet exprez gemaakte vauten, maar gebouwt etc etc.
Natuurlijk moeten we ervoor waken om iedere fout in een thread aan te pakken, OT postings zijn zo mogelijk nog irritanter dan de fout zelf. Het gevaar schuilt echter in de gewenning.
Het is voor iedere tweaker toch wel een must om - behalve vloeiend te zijn in tweaker techno lingo - ook in enigszins correct Nederlands te kunnen communiceren. Het zal ook zeker in je latere post-tweaker leven van pas komen.
Natuurlijk hebben we eigen kreten, roelerend, warez, overclocking en ga zo maar door. Ook maakt iedereen wel eens een typo. In de hitte van de strijd wil de grammatica het wel eens afleggen tegen de stortvloed van (2) vingeraanslagen. Ook ik maak geregeld fouten, als ik zo mijn postings eens doorblader.
We moeten echter een onderscheid maken tussen typo?s en ?basis? fouten. Niet iedereen is een (taalkundig) genie, ik zeker niet. Aan de andere kant zitten er soms wel *heel* domme taal/stijl/grammatica fouten in teksten. En dan bedoel ik niet exprez gemaakte vauten, maar gebouwt etc etc.
Natuurlijk moeten we ervoor waken om iedere fout in een thread aan te pakken, OT postings zijn zo mogelijk nog irritanter dan de fout zelf. Het gevaar schuilt echter in de gewenning.
Het is voor iedere tweaker toch wel een must om - behalve vloeiend te zijn in tweaker techno lingo - ook in enigszins correct Nederlands te kunnen communiceren. Het zal ook zeker in je latere post-tweaker leven van pas komen.
edit:
nuancering
nuancering
Zoals zeef al zegt, heeft de persoon in kwestie een punt. Hij moet dat soort dingen alleen niet op T.net "uitvechten". Daar hebben we in principe een forum voor.
Ik weet eigenlijk niet of het een 0: overbodig of een -1: troll zou moeten zijn. Ik neig naar 0: overbodig (omdat de persoon een punt heeft), maar de manier van reageren komt een beetje provocerend over en dan kan ik er ook niets meer aan doen, dan is het een troll... Sorry.
Ik weet eigenlijk niet of het een 0: overbodig of een -1: troll zou moeten zijn. Ik neig naar 0: overbodig (omdat de persoon een punt heeft), maar de manier van reageren komt een beetje provocerend over en dan kan ik er ook niets meer aan doen, dan is het een troll... Sorry.
Never stop seeking what seems unobtainable...
Inhoudelijk ben ik het deels ook wel met die post eens, dat had ik vergeten te melden. Echter, hij reageert niet on-topic op een specifieke post, maar lijkt volkomen willekeurig geplaatst te zijn, midden in een oude draad en slaat een beetje om zich heen. Zo''n onderwerp kan-ie beter hier op TMF, LA of in een ander forum met een groter publiek aan de kaak stellen. Vandaar...
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Verwijderd
oh ruk ja, ik had er WEL gepost. ik nog zoeken... kon het me ook al niet herinneren *rtl4-blik*, naja..
. Ook weer verklaart dus.
Misschien toch wel eens een leuk idee hier een threadje aan te wijden. Het tweakers taalgebruik in z''n algemeen oid. Ben alleen wel bang dat we snel verzanden in een hopeloze discussie.
Pagina: 1