Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
<P>Als je kabel hebt (en dat heb ik), dan heb je juist steeds hetzelfde IP.<BR>Met een modem verandert dat steeds.<BR>Als je kabel heb, en geen vast IP heb, dan kom je daar toch heel makkelijk onderuit of heb ik het mis?<BR>
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
<P>Sommige kabelinternet providers werken met dynamische IP adressen. Ja kan dus niet zeggen kabelinternet=statisch IP adres. (Het is wel vaak zo trouwens.<P><BR>The Legend:<BR>Als je kabel hebt (en dat heb ik), dan heb je juist steeds hetzelfde IP.<BR>Met een modem verandert dat steeds. <BR>
<P>Als je via een proxy surft krijgt de webserver waar jij op surft het IP adres van de proxy door niet van je PC. (meestal) Als je dus van proxy veranderd heb je een ander IP adres. (Voor de buitenwereld tenminste.)<BR>moeilijk:<BR>Uh Nielsonline, je Proxy server heeft dan misschien een IP, maar degene die achter de proxy server zit heeft ook een IP. <BR>En zonder IP adres geen internet. Je IP adres kan je niet faken, je kan Žm wel moeilijker traceerbaar maken (bouncer). <BR>
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
<BR>Als je via een proxy surft dan word het IP van de proxy doorgegeven en niet jouw IP.Uh Nielsonline, je Proxy server heeft dan misschien een IP, maar degene die achter de<BR> proxy server zit heeft ook een IP. <BR> En zonder IP adres geen internet. Je IP adres kan je niet faken, je kan Žm wel moeilijker<BR> traceerbaar maken (bouncer).
Ik ben toch malle pietje niet!
Elect a clown, expect a circus.
[This message has been edited by ViNcE (edited 21-06-2000).]
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Verwijderd
Verwijderd
[This message has been edited by Diamon (edited 23-06-2000).]
And The Only One
ENIGSTE BESTAAT NIET.
ik ben het ding waar de duvel bang voor is
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb al anderhalf jaar hetzelfde IPOp vrijdag 23 juni 2000 18:51 schreef Lord Helixz© het volgende:
je krijgt bij @home een ander ip als je 3 dagen niet internet
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Zodra het modem verbinding zoekt met @home wordt een lease toegekend; "jij krijgt dat IP adres toegekend voor een bepaalde periode". Na deze periode wordt opnieuw een IP adres toegekend. Er wordt eerst gecontroleerd of het IP adres van de verlopen lease vrij is, zoja dan krijg je hetzelfde IP wederom, zoniet dan krijg je dynamisch een ander IP adres.Op donderdag 22 juni 2000 01:48 schreef HlpDsK het volgende:
Hoe zit dat nou?<P>Ik heb Essent@home. Er is mij verteld dat het IP dynamisch is. Is dat nu wel of neit zo met mijn COM21?<P>Als ik met winipcfg kijk staat daar een lease van meestal een week.<P>Wat doet die lease?<P>Eens per week een ander IP is nou niet echt dynamisch.<P>Ook als zoiets: als je dynamisch kabel hebt en je PC staat een week aan dan valt internet weg omdat je IP weg is .. fijn hoor ..
Over het algemeen zul je voor een lange periode hetzelfde IP adres behouden ondanks de lease van 1 week.
Zo werkt het bij sonera ook.Op donderdag 17 mei 2001 12:20 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Zodra het modem verbinding zoekt met @home wordt een lease toegekend; "jij krijgt dat IP adres toegekend voor een bepaalde periode". Na deze periode wordt opnieuw een IP adres toegekend. Er wordt eerst gecontroleerd of het IP adres van de verlopen lease vrij is, zoja dan krijg je hetzelfde IP wederom, zoniet dan krijg je dynamisch een ander IP adres.
Over het algemeen zul je voor een lange periode hetzelfde IP adres behouden ondanks de lease van 1 week.
Alleen als je lease weer verlengt wordt, bij sonera dus één keer per dag dan verbreekt de verbinding wel voor ongeveer één seconde. Als
je dus iets aan het downloaden bent kan dat wel eens vervelend zijn.
En over proxys:
Ga eens naar deze site:
www.8op.com/zoekop/index.html
Klik links in het menu op IP-nummer.
Dan op die pagina helemaal naar beneden scrollen en dan Zoek een anonieme proxy server
Dan krijg je dus een hele waslijst met anonieme proxy-servers. (altijd handig)
heb ook essent@home met COM21, vast IP, ja kan niet anders want de server heeft altijd verbinding met @home....behalve als @home de boel weer vern**kt en je er een week later achter komt dat die eikels je IP hebben veranderd zonder dat ff door te geven, ben je dus wel mooi een week off-line geweestOp donderdag 22 juni 2000 10:18 schreef Fuego het volgende:
Mijn com21 heeft toch geen vast IP hoor. Maar het veranderd slechts eens per 2 maanden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
wat betekent "(het enigste)" Ik kan dit woord niet vinden in het woordenboek. M.a.w.Op donderdag 17 mei 2001 12:16 schreef wierydude het volgende:
wat betekent "(het enigste)" Ik kan dit woord niet vinden in het woordenboek. M.a.w.
ENIGSTE BESTAAT NIET.
ENIGSTE BESTAAT NIET.
Hoezo nutteloze post?
Maarrem, het woord bestaat wel!
Ik ben de enigste...
maw: ik ben de liefste etc..
wat hoop ik dat jij nooit ad/mod whatever word...jij bent gevaarlijk manOp dinsdag 20 juni 2000 19:48 schreef localhost het volgende:
Dan sluit de admin toch gewoon het gehele kabelsegment (wijk of stad) af ? Als het echt een probleem geval is, dan mogen de Adjes dat best doen.<BR>
This too shall pass
Uhuh, en zo sluit je alsnog iedereen af die via de proxy gaat? (NAT weetjewel..Op vrijdag 23 juni 2000 15:03 schreef suffer het volgende:
Jaapf<P>Is nog leuker, als ze de IP van een Proxyserver bannen. Want een proxy server, dat is wel een statisch adres.<BR>
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
FAQ you!Op donderdag 17 mei 2001 12:16 schreef wierydude het volgende:
wat betekent "(het enigste)" Ik kan dit woord niet vinden in het woordenboek. M.a.w.
ENIGSTE BESTAAT NIET.
Sorry dat ik even een woord eruit visDaarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar [..] op te wijzen.
En om daar nou een topic voor op te rakelen...
Sorry hoor
volgens mij is het nog altijd:Op donderdag 17 mei 2001 15:15 schreef saviour het volgende:
[..]
ENIGSTE BESTAAT NIET.
Hoezo nutteloze post?
Maarrem, het woord bestaat wel!
Ik ben de enigste...
maw: ik ben de liefste etc..
Ik ben de enige
kan aan mij liggen
[/offtopic]
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!
ehm, das gewoon je eigen schuld, je moet ook gewoon met dhcp werken, zij waarschuwen jou namelijk echt niet (en waarom zouden ze ook).Op donderdag 17 mei 2001 13:28 schreef kamstra het volgende:
[..]
heb ook essent@home met COM21, vast IP, ja kan niet anders want de server heeft altijd verbinding met @home....behalve als @home de boel weer vern**kt en je er een week later achter komt dat die eikels je IP hebben veranderd zonder dat ff door te geven, ben je dus wel mooi een week off-line geweest
ik heb laatst ook na 2 jaar een nieuw ip-adres gekregen, maar mijn linux-servertje had hem met dhcp gewoon in no-time weer opgepikt, as it should be...
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan