[BC3] IP ban

Pagina: 1
Acties:

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
ik hoop deze nooit te krijgen maar ik heb er toch een vraagje over.<P>Als je kabel heb, en geen vast IP heb, dan kom je daar toch heel makkelijk onderuit of heb ik het mis?<P>gaarne uitleg... thnx!

Elect a clown, expect a circus.

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kort antwoord: ja<BR> :)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Dan sluit de admin toch gewoon het gehele kabelsegment (wijk of stad) af ? Als het echt een probleem geval is, dan mogen de Adjes dat best doen.<BR>

Verwijderd

Mwjah sluit bv heel heerenveen maar af, wat boeit dat nou? Ok je krijgt heel veel kwade e-mailtjes maar ja, je bent die ene eikel kwijt en daar doe je het voor of niet?<P>

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ja, desnoods heel Heerenveen.<P>Maar dat zal echt wel zijn nadat de Adjes gemailed hebben met de provider. Is deze niet flexibel of reageert niet ? Dan moet het wel.<P>Als de eindgebruikers vervolgens massaal de helldesk gaan bellen, is dit normaal gesproken zeer snel opgelost. De ISP neemt dan contact op met de vervelende gebruiker, en zal hem afsluiten als hij z''n internet gedrag niet verbetert. Daarna mailt de ISP naar de Adjes, en de Adjes halen de IP ban eraf.<P>Simpel lijkt mij.

Verwijderd

IP''s bannen gaat niet per regio maar per IP range. Members met een dynamisch IP vallen dus amper te bannen. Je moet dan een hele range van die provider bannen en dan tref je ook weer onschuldigen. En al zou je dat doen, dan gaat de desbetreffende persoon gewoon naar een andere gratis ISP. Valt dus in principe weinig tegen te doen.

Verwijderd

Tuurlijk is daar onder uit te komen.<P>Er zal vast wel software bestaan waarmee je ''fake'' ip adressen kunt krijgen, of proxies, heb je ook een ander IP.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44

The Legend

*Plop*

<BR>Als je kabel heb, en geen vast IP heb, dan kom je daar toch heel makkelijk onderuit of heb ik het mis?<BR>
<P>Als je kabel hebt (en dat heb ik), dan heb je juist steeds hetzelfde IP.<BR>Met een modem verandert dat steeds.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Uh Nielsonline, je Proxy server heeft dan misschien een IP, maar degene die achter de proxy server zit heeft ook een IP. <BR>En zonder IP adres geen internet. Je IP adres kan je niet faken, je kan Žm wel moeilijker traceerbaar maken (bouncer). <P>The Legend: IPconfig /renew ????

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
<BR>The Legend:<BR>Als je kabel hebt (en dat heb ik), dan heb je juist steeds hetzelfde IP.<BR>Met een modem verandert dat steeds. <BR>
<P>Sommige kabelinternet providers werken met dynamische IP adressen. Ja kan dus niet zeggen kabelinternet=statisch IP adres. (Het is wel vaak zo trouwens.<P>
<BR>moeilijk:<BR>Uh Nielsonline, je Proxy server heeft dan misschien een IP, maar degene die achter de proxy server zit heeft ook een IP. <BR>En zonder IP adres geen internet. Je IP adres kan je niet faken, je kan Žm wel moeilijker traceerbaar maken (bouncer). <BR>
<P>Als je via een proxy surft krijgt de webserver waar jij op surft het IP adres van de proxy door niet van je PC. (meestal) Als je dus van proxy veranderd heb je een ander IP adres. (Voor de buitenwereld tenminste.)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Check <A HREF="http://www.spaceproxy.com" TARGET=_blank>http://www.spaceproxy.com</A> <P>Sommige sites weren trouwens bezoekers die via deze proxy komen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Uh Nielsonline, je Proxy server heeft dan misschien een IP, maar degene die achter de<BR> proxy server zit heeft ook een IP. <BR> En zonder IP adres geen internet. Je IP adres kan je niet faken, je kan Žm wel moeilijker<BR> traceerbaar maken (bouncer).
<BR>Als je via een proxy surft dan word het IP van de proxy doorgegeven en niet jouw IP.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Ja dat zei ik dus Jaapf ;).

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44

The Legend

*Plop*

Joop > Ik zit bij @Home, heb altijd een vast IP adres, bij welke kabel maatschappijen is dat niet dan ?

Ik ben toch malle pietje niet!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
ik heb ook elke keer hetzelfde ip....misschien dat het veranderd door bij winipcfg alles vrij te geven..ofzo

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
chello / a2000 hebben een vast ip geloof ik, officieel niet maar het is wel zo

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

niemand ooit gehoord van IP-spoofing?

Verwijderd

Hehe :) sorry Joop, jouw posting heb ik waarschijnlijk niet gezien ;)

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Vast of wisselend IP ligt aan de kabelmodem, bijv de com21 modem heeft een vast ip adres. De terryon(??, iig die nieuwe modem van chello, ik weet niet meer hoe die heet) die heeft een wisselend ipnummer. Van andere modems weet ik het niet.<P>(het ligt dus niet aan de provider, alhoewel een provider wel een voorkeur voor een modem kan hebben)

[This message has been edited by ViNcE (edited 21-06-2000).]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Essent@home in Groningen heeft geen vast IP

Verwijderd

Hoe zit dat nou?<P>Ik heb Essent@home. Er is mij verteld dat het IP dynamisch is. Is dat nu wel of neit zo met mijn COM21?<P>Als ik met winipcfg kijk staat daar een lease van meestal een week.<P>Wat doet die lease?<P>Eens per week een ander IP is nou niet echt dynamisch.<P>Ook als zoiets: als je dynamisch kabel hebt en je PC staat een week aan dan valt internet weg omdat je IP weg is .. fijn hoor ..

Verwijderd

Ja, desnoods heel Heerenveen
<P>goed idee >:)

Verwijderd

Mijn com21 heeft toch geen vast IP hoor. Maar het veranderd slechts eens per 2 maanden.

Verwijderd

casema heeft dynamisch ip. Joepie.<BR>1 plus puntje (het enigste) van casema.<P>

Verwijderd

Jaapf<P>Is nog leuker, als ze de IP van een Proxyserver bannen. Want een proxy server, dat is wel een statisch adres.<BR>

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Ik zit bij zeelandnet met een com21 modem, en ik heb toch echt regelmatig een ander ip-adres. In het begin heb ik 1 maand hetzelfde ip gehad, maar nu is het bijna elke week een ander

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mijn Kabel ISP "Rendo DeK(L)ooi" heeft ook dynamische IP''s.<BR>Het waarom is een tweede vraag, en krijg ook geen reactie van hun, waarom dat zo is.<BR>Heb wel (zoals alle andere gebruikers) een sterk vermoeden waarom dat zo is.<P>[ offtopic ]<BR>Dit is trouwens een !@#$%^&* k*t provider.<BR>Lagedownload snelheden, en belachelijke download limieten.<BR>En zijn net zo errug als Casema.<BR>Wil je weten wat de gebruikers van ze vinden, dit is de Newsgroep: news.spin.saturnus.nl]news.spin.saturnus.nl <BR>[ offtopic ]<P><BR>Mzzl Diamon

[This message has been edited by Diamon (edited 23-06-2000).]

And The Only One

Verwijderd

je krijgt bij @home een ander ip als je 3 dagen niet internet

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
vince > bullshit...ik heb een terrayon.<BR>en ik heb nog steeds elke dag hetzelfde ip.

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

wat betekent "(het enigste)" Ik kan dit woord niet vinden in het woordenboek. M.a.w.
ENIGSTE BESTAAT NIET.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 23 juni 2000 18:51 schreef Lord Helixz© het volgende:
je krijgt bij @home een ander ip als je 3 dagen niet internet
Ik heb al anderhalf jaar hetzelfde IP :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 22 juni 2000 01:48 schreef HlpDsK het volgende:
Hoe zit dat nou?<P>Ik heb Essent@home. Er is mij verteld dat het IP dynamisch is. Is dat nu wel of neit zo met mijn COM21?<P>Als ik met winipcfg kijk staat daar een lease van meestal een week.<P>Wat doet die lease?<P>Eens per week een ander IP is nou niet echt dynamisch.<P>Ook als zoiets: als je dynamisch kabel hebt en je PC staat een week aan dan valt internet weg omdat je IP weg is .. fijn hoor ..
Zodra het modem verbinding zoekt met @home wordt een lease toegekend; "jij krijgt dat IP adres toegekend voor een bepaalde periode". Na deze periode wordt opnieuw een IP adres toegekend. Er wordt eerst gecontroleerd of het IP adres van de verlopen lease vrij is, zoja dan krijg je hetzelfde IP wederom, zoniet dan krijg je dynamisch een ander IP adres.

Over het algemeen zul je voor een lange periode hetzelfde IP adres behouden ondanks de lease van 1 week.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 09:08
Op donderdag 17 mei 2001 12:20 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Zodra het modem verbinding zoekt met @home wordt een lease toegekend; "jij krijgt dat IP adres toegekend voor een bepaalde periode". Na deze periode wordt opnieuw een IP adres toegekend. Er wordt eerst gecontroleerd of het IP adres van de verlopen lease vrij is, zoja dan krijg je hetzelfde IP wederom, zoniet dan krijg je dynamisch een ander IP adres.

Over het algemeen zul je voor een lange periode hetzelfde IP adres behouden ondanks de lease van 1 week.
Zo werkt het bij sonera ook.
Alleen als je lease weer verlengt wordt, bij sonera dus één keer per dag dan verbreekt de verbinding wel voor ongeveer één seconde. Als
je dus iets aan het downloaden bent kan dat wel eens vervelend zijn.

En over proxys:
Ga eens naar deze site:

www.8op.com/zoekop/index.html

Klik links in het menu op IP-nummer.
Dan op die pagina helemaal naar beneden scrollen en dan Zoek een anonieme proxy server

Dan krijg je dus een hele waslijst met anonieme proxy-servers. (altijd handig) >:)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

je kunt natuurlijk ook even routen
bijv.

route IP MASK etc.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 22 juni 2000 10:18 schreef Fuego het volgende:
Mijn com21 heeft toch geen vast IP hoor. Maar het veranderd slechts eens per 2 maanden.
heb ook essent@home met COM21, vast IP, ja kan niet anders want de server heeft altijd verbinding met @home....behalve als @home de boel weer vern**kt en je er een week later achter komt dat die eikels je IP hebben veranderd zonder dat ff door te geven, ben je dus wel mooi een week off-line geweest :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 mei 2001 12:16 schreef wierydude het volgende:
wat betekent "(het enigste)" Ik kan dit woord niet vinden in het woordenboek. M.a.w.
ENIGSTE BESTAAT NIET.
ENIGSTE BESTAAT NIET.

Hoezo nutteloze post?

Maarrem, het woord bestaat wel!

Ik ben de enigste...

maw: ik ben de liefste etc..

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op dinsdag 20 juni 2000 19:48 schreef localhost het volgende:
Dan sluit de admin toch gewoon het gehele kabelsegment (wijk of stad) af ? Als het echt een probleem geval is, dan mogen de Adjes dat best doen.<BR>
wat hoop ik dat jij nooit ad/mod whatever word...jij bent gevaarlijk man :(

This too shall pass

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 23 juni 2000 15:03 schreef suffer het volgende:
Jaapf<P>Is nog leuker, als ze de IP van een Proxyserver bannen. Want een proxy server, dat is wel een statisch adres.<BR>
Uhuh, en zo sluit je alsnog iedereen af die via de proxy gaat? (NAT weetjewel.. ;))

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 12:16 schreef wierydude het volgende:
ENIGSTE BESTAAT NIET.
FAQ you!
Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar [..] op te wijzen.
Sorry dat ik even een woord eruit vis :)
En om daar nou een topic voor op te rakelen...
Sorry hoor

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Op donderdag 17 mei 2001 15:15 schreef saviour het volgende:

[..]

ENIGSTE BESTAAT NIET.

Hoezo nutteloze post?

Maarrem, het woord bestaat wel!

Ik ben de enigste...

maw: ik ben de liefste etc..
volgens mij is het nog altijd:

Ik ben de enige

kan aan mij liggen :P
[/offtopic]

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op donderdag 17 mei 2001 13:28 schreef kamstra het volgende:

[..]

heb ook essent@home met COM21, vast IP, ja kan niet anders want de server heeft altijd verbinding met @home....behalve als @home de boel weer vern**kt en je er een week later achter komt dat die eikels je IP hebben veranderd zonder dat ff door te geven, ben je dus wel mooi een week off-line geweest :(
ehm, das gewoon je eigen schuld, je moet ook gewoon met dhcp werken, zij waarschuwen jou namelijk echt niet (en waarom zouden ze ook).
ik heb laatst ook na 2 jaar een nieuw ip-adres gekregen, maar mijn linux-servertje had hem met dhcp gewoon in no-time weer opgepikt, as it should be...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1