Ik las net in de .plan van Femme mbt het nieuwe serverplan iets over dat Aphrodite omgebouwd wordt naar coda fileserver. Ik heb begrepen dat dit iets vergelijkbaars is als NFS, maar wat is de uiteindelijke bedoeling hiervan? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar
hou je dan uit de ''discussie''Op woensdag 30 mei 2001 01:43 schreef 5chaap2k het volgende:
ik weet van nix....
(misschien omdat ik nix met t.net te maken heb)
Over ongeveer 2,5 week gaan er wat dingen veranderen
.
De fileserver (Athena primair, Artemis secundair in het geval dat Athena dood gaat) is maar een onderdeeltje van dat nieuwe plan. Het is de bedoeling dat alle scripts en plaatjes (ook die upgeload worden voor t.net en usericons) vanaf de fileserver gaan draaien. Da''s wat handiger dan nu gebeurd (alles los op de webservers).
Kees weet meer over Coda.
De fileserver (Athena primair, Artemis secundair in het geval dat Athena dood gaat) is maar een onderdeeltje van dat nieuwe plan. Het is de bedoeling dat alle scripts en plaatjes (ook die upgeload worden voor t.net en usericons) vanaf de fileserver gaan draaien. Da''s wat handiger dan nu gebeurd (alles los op de webservers).
Kees weet meer over Coda.
NFS is niks vergeleken bij Coda. NFS is een dom protocol, dat qua features ongeveer op het ftp-niveau dobbert. Bestanden lezen en schrijven kan, maar veel dieper gaat het ook niet.Ik heb begrepen dat dit iets vergelijkbaars is als NFS
Coda is een distributed file system, de werking kun je vergelijken met (en dan noem ik even een voorbeeld dat ik ken