[BC3] Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[topic=188378]

Moet dit nou echt? Ik vind het van Wildhagen ontzettend kinderachtig dat hij bij elke windows XP post gaat lopen wijzen naar de beta-site van MS. Wil je consequent zijn hierin dan moet je _elke_ post in WOS gaan verwijzen naar MS, dan is het einde zoek. Of iemand het bewuste OS legaal heeft of niet is imo totaal irrelevant. Hij/Zij heeft een probleem en post hierover, dat is toch waar dit forum voor bedoeld is?

Dit slotje slaat dan ook nergens op imo. Ik wil het best bewijzen door aan iedereen die in WOS post te gaan vragen of hij/zij zijn/haar windows legaal heeft, iedereen die daar dan met ''nee'' of afwijkend op reageerd zou dan dus z''n topic op slot gezet zien worden. Hetzelfde geld voor SA, enz. Photoshop vraag? Heb je Photoshop legaal? Nee, dan slot erop. Enzovoort.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn probleem is bekend, en kan hij keurig netjes vinden op de Beta-site bij Microsoft. Dus wat is zijn probleem dan?

Als hij het daar kan vinden, is het toch onzin om het hier OOK nog eens te vragen?

Virussen? Scan ze hier!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 06:55

Arno

PF5A

Net ff snel de post gelezen, en ik geef Bulldog gelijk dat ''ie dicht is. Is het niet vanwege Windows XP, is het wel vanwege het flame gedrag. Ik ben ook zeker niet van plan om um weer open te gooien.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BC3 Victim
Bull, 80 tot 90 % van alle windows problemen zijn in de KB van MS te vinden.

WOS maar afschaffen dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lees de FAQ maar eens, worden je ogen geopend... (ik bedoel dus de WOS-FAQ).

Virussen? Scan ze hier!

• Arno

Arno

PF5A

Vind je :?

WOS is een redelijk druk forum. Waar wil jij dan al die vragen plaatsen????

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BC3 Victim
// off- topic
Man, wat iemand moet doen om hier een bericht te editten...
Reactie op Wildhagen:

Op je tenen getrapt? Verwijzen naar de FAQ is totale nonsense. Er wordt hier niet gevraagd om links naar warez oid. Er wordt een probleem met een bepaald stuk software gepost. De vraag of deze software warez is of niet is dan niet relevant meer.
[edit]
Ik weet wel dat je dat niet bedoelde.. Maar geef nou eerlijk toe, jij post die link alleen maar om mensen erop te wijzen dat ze iets illegaal bezitten. Of iets op een bep. andere site te vinden is of niet is volgens mij niet de bedoeling van WOS. Ja, een link geven _kan_ soms handig zijn. Overdrijven is ook een vak.

Reactie op Traag:

Ok :) Misschien was het handig geweest dit even bij het zetten van het slotje te melden? Zeker als je die thread leest dan is er zeer sterk de indruk dat het gesloten is vanwege het vermeend illegaal bezit van XP.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

niks ''vermeend illegaal'', hij zegt het notabene zelf, dat het illegaal is...

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
kun je quoten waar hij dat gezegd heeft?

• BC3 Victim
Nu komen we in een circulaire redenatie terecht. 80% van alle vragen op GoT zijn overbodig omdat ze elders al beantwoord worden.

edit:
Waarom we dan XP vragen anders moeten gaan behandelen dan andere zie ik niet. Sorry.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op maandag 28 mei 2001 19:47 schreef hezik het volgende:
kun je quoten waar hij dat gezegd heeft?
Ja hoor:
Zie ik eruit als beta tester?????
Da''s dus een duidelijke statement.

En dit laat aan duidelijkheid ook niets te wensen over:
leuk, als je me er ook nog even een passwd ofzo bijgeeft???

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Is zuiver een suggestie. ''t is miereneukerij maar er staat _niet_ dat hij XP illegaal bezit. Het is een vraag waarop jij als lezer een antwoord op geeft (in jou geval is het antwoord: Nee) en daar consequenties uit trekt. Je trekt dus je conclusie op basis van je eigen aannames, en niet op basis van wat hij gezegd heeft.

Maar goed, nu ga je weer op dezelfde toer. Of hij XP legal of illegaal bezit is totaal niet relevant. Nogmaals, als je volgens die redenatie alle WOS of andere software-gerelateerde fora wil gaan runnen dan kun je 99% van de postings wel bye bye zeggen, omdat er in NL gewoon fucking veel illegale software gebruikt wordt. De functie van GoT lijkt me niet om de ''software-politie'' te gaan uithangen, maar om mensen te helpen met problemen, en uiteraard innovatief tweaken bevorderen..

Moeten we dan aan iedereen die een probleem post met een bep. stuk software gaan vragen of hij/zij dat wel legaal bezit?

edit:
// maar goed: dit wordt te offtopic voor LA denk ik zo, eventueel via irc verder chatten indien de behoefte daartoe er is?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Of hij XP legal of illegaal bezit is totaal niet relevant
Jij mist een punt: het is wél relevant, aangezien de oplossing allang bekend is en gewoon op het WinBeta-forum staat!. Dus de hele vraag is overbodig!

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom we dan XP vragen anders moeten gaan behandelen dan andere zie ik niet. Sorry.
Als jij niet weet waarom heb ik één woord voor je: non-public beta.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Heb ik weer een woordje terug: Irrelevant.

Er zullen ook mensen zijn die ''m _legaal_ bezitten, en de kans bestaat dat die ook posten op GoT.

Sluit je een agreement met MS dat je geen externe partijen om hulp mag vragen op het moment dat je beta-tester wordt?

• Arno

Arno

PF5A

Reactie op Traag:

Ok :) Misschien was het handig geweest dit even bij het zetten van het slotje te melden? Zeker als je die thread leest dan is er zeer sterk de indruk dat het gesloten is vanwege het vermeend illegaal bezit van XP.
Voor de reden van het slotje moet je bij Bulldog zijn. Ik weet zeker dat hij dit met een reden heeft gedaan, meer kan ik je niet adviseren :)

Jeremy Clarkson

• BC3 Victim
Mensen die hem legaal bezitten geen toegang hebben tot de private newsgroepen van de betatesters en dus ook niet tot de beta site bestaan wel. Dat zijn die lui die zo''n MSDN abbo hebben of bij een bedrijf werken die dat hebben of het bedrijf heeft een technet abbo, dan krijg je de kans om de beta''s en RC''s (dus beta 1 en 2 en rc1 en 2) te downloaden van je MSDNaccount, bij technet kreeg je ze zelfs bij de andere cd''s. Dit hoorde ik dus van veel mensen in de whistler nieuwsgroepen. Die lui hebben totaal geen support. Maw je hoeft dus helemaal geen betatester te zijn om xp te testen.
Correct me if I''m wrong, want zo langzamerhand begin ik steeds minder te snappen van dat hele MSDN, technet betatestgedoe.

• BC3 Victim
Zo belangerijk is dat ook niet echt. Het is gewoon zo dat er zowel legale als illegale gebruikers in NL te vinden zijn. Als iemand hier om hulp met een stuk software komt vragen vind ik het persoonlijk niet gepast om _elke keer weer_ te komen met (of aan te sturen op) de vraag ''heb je dat wel legaal?''

Maar goed, dat is duidelijk, zal m''n mond verder houden :)

• BC3 Victim
Ik heb XP2475 lekker illigaal *D net zoals 100.000 anderen :r

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
En links naar warez zijn zeker ook niet welkom?
Neen. Warez en cracks worden geweerd omdat we geen gezeik willen met een of andere Harrie (bij deze excuses aan iedereen
die Harrie heet) van de BSA/BUMA/whatever die het nodig vindt om ons een boete of iets dergelijks te geven omdat wij links
hebben staan naar illegale shit.
Daar zijn wij net zo blij mee als de meeste automobilisten met flitspalen.
Laat dat dus!!!
Er zijn zat sites op het Internet (er zijn naar schatting 2 miljard websites, lijkt me sterk dat je tussen die overige 1.999.999.999 sites
niks van je gading vindt) waar je naar hartelust de meest illegale shit kunt halen die er te krijgen is.
(en dit komt dus uit de faq, zeg ik er maar voor de zekerheid bij >:) )

* zeikstraal denkt dat het dus echt alleen om links naar illegale shit gaat niet om een moralistische heksenjacht ofzo

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Rulez are Rulez! :+

Verwijderd

Mis ik het probleem nou?
wildhagen geeft keurig de link, waar hij een nieuwe build kan downloaden en dan gaat hij (topicstarter van die draad) kinderachtig doen over toegang tot de betasite.

Daarnaast, het zal vast twijfelachtig zijn of het volgens de policy wel of niet mag, maar _niemand_ heeft enig nut van threads over nonpublic betas, het probleem is hopelijk in de definitieve versie verholpen, als jij graag wil kloten met een illegale beta, leuk hoor, maar de problemen zoek je zelf maar lekker uit.
Vind ik althans :7

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Ik kan in beide standpunten wel wat vinden.

Lastig.

Ben het met Johnny eens.

Moet je maar niet met Beta''s aan de slag gaan.

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
Mis ik het probleem nou?
wildhagen geeft keurig de link, waar hij een nieuwe build kan downloaden en dan gaat hij (topicstarter van die draad) kinderachtig doen over toegang tot de betasite.
c''mon. Bij _elke_ winXP post wordt die link gelijk gegeven en praktisch altijd gaat hij daarna op slot.

Daar gaat het mij om, deze ene post op zichzelf is idd weinig mis mee, maar het feit dat het _elke keer_ zo gaat.

Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre het posten van 1 en dezelfde link als antwoord op een vraag niet gewoon irritante spam is. Zoals gezegd is voor zeker 80% van de problemen op WOS het antwoord te vinden op de MS KB. Als ik op al die posts zou antwoorden met een link naar de KB zou ik dus in principe niets fout doen. Toch weet ik zeker dat _heel veel_ mensen dit irritant zouden vinden. Hetzelfde geld bv. voor het antwoord ''use the search''. Daarover handelt bv.''deze thread . In die thread geven meerdere mensen (waaronder ook mods/admin) aan dat continu een link naar de search geven zonder voor de rest iets van een antwoord erbij te zetten irritant kan zijn. Imo is er in dit geval van exact hetzelfde principe sprake.

Kijk nou eens in WOS en zie hoeveel XP topics er op slot zijn zonder dat dit echt noodzakelijk is. Dit bewuste topic begon idd. op een flame te lijken, wat dat betreft kan ik het er best mee eens zijn.

Zie het anders zo. Dat iemand hier post geeft aan dat de bewuste beta-site link voor hem niet de keuze was. (let wel: dit betekend nog steeds niet dat hij/haar XP illegaal bezit, het kan bv. ook zijn dat hij/zij er geen zin in heeft _weer_ 400Mb of meer te moeten downloaden).

_Als_ iemand beta-tester is, dan kent hij/zij die link. Zo niet, dan kent hij/zij de link ook wel maar kan ''m niet gebruiken.

Oftewel het posten van die link als antwoord op een vraag is volledig nutteloos. Zoals je uit deze post ook al kunt zien levert het alleen flames op.

• BC3 Victim
Das dus nou juist het probleem.
Men meent te weten dat beta''s ALLEEN voor BETATESTERS zijn. Dus mooi niet.
Er zijn ook nog van die MSDN en Technet+ lui en die hebben geen ene moer aan die link naar die betasite van MS, waarom? Simpel die hebben geen support (niks hulplijn, email of wat dan ook.). De MSDN mensen hebben dacht ik een eigen forum waar een en ander gevraagd kan worden, de technetters dus niks.
Lees de nieuwsgroepen over whistler maar eens (zijn er 3). Das dus het grote probleem aldaar. Mensen deden daar hetzelfde als hier nu gebeurd.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn ook nog van die MSDN en Technet+ lui en die hebben geen ene moer aan die link naar die betasite van MS, waarom? Simpel die hebben geen support (niks hulplijn, email of wat dan ook.). De MSDN mensen hebben dacht ik een eigen forum waar een en ander gevraagd kan worden, de technetters dus niks.
Wat ook keurig netjes in hun EULA staat: ''je hebt geen recht op support op dit produkt''. Dus dat weten ze van tevoren ook al!

Virussen? Scan ze hier!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
allemaal goed en wel dat ook niet beta testers zijn, maar degene die het topic opende gaf door zijn opmerkingen wel aan dat hij hem gewoon gedownload heeft. Dat moet hij mooi zelf weten maar op tweakers is het praten over dat soort zaken gewoon uit de boze.
iedereen kan nu wel gaan roepen ja maar het kan toch zo zijn dat.... laat de topic starter dat dan zelf zeggen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 19:25 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Wat ook keurig netjes in hun EULA staat: ''je hebt geen recht op support op dit produkt''. Dus dat weten ze van tevoren ook al!
eh dat wil niet zeggen dat er geen suport gegeven mag worden hoor :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 29 mei 2001 19:27 schreef Alfredt het volgende:

[..]

eh dat wil niet zeggen dat er geen suport gegeven mag worden hoor :D
Ik doelde op dit zinnetje in verband met de posting van ppl. En dan klopt het wel, dat je niet op WinBeta mag, want je hebt daar geen recht op. En dát stond/staat dus in de EULA :)

Virussen? Scan ze hier!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Op dinsdag 29 mei 2001 19:25 schreef wildhagen het volgende:

[..]

volgens mij bedoelt men recht op support van hun..
dus niet noodzakelijk vand erden..
zou maar erg zijn.. als je je puterguru niet eens meer om hulp mag vragen

• BC3 Victim
Ze hebben het officieel dus niet, maar ze willen het wel. Daarom zijn ook die drie nieuwsgroepen opgericht en natuurlijk ook met het oog op de toekomst.

Tis nu zo langzamerhand meer een discussie geworden over het sluiten van de windowsXP topics.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 19:53 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Jij mist een punt: het is wél relevant, aangezien de oplossing allang bekend is en gewoon op het WinBeta-forum staat!. Dus de hele vraag is overbodig!
Toch niet relevant ik ben bv. wel in bezit van ''n legale beta 2 (msdn abbonee) maar heb geen toegang tot de winbeta site...

--Ray

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 29 mei 2001 19:28 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ik doelde op dit zinnetje in verband met de posting van ppl. En dan klopt het wel, dat je niet op WinBeta mag, want je hebt daar geen recht op. En dát stond/staat dus in de EULA :)
ik vind wel dat je een beetje vreselijke mierenneuker bent. geef die vent toch gewoon zijn tip, kan jou het schelen of die XP legaal of niet heeft?

Ik werk bij een tankstation, en ik ga toch ook niet aan iedere brommer vragen of die zijn brommer wel verzekerd heeft? Is allemaal wat nutteloos he!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• zeikstraal
Op dinsdag 29 mei 2001 20:44 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

ik vind wel dat je een beetje vreselijke mierenneuker bent. geef die vent toch gewoon zijn tip, kan jou het schelen of die XP legaal of niet heeft?

Ik werk bij een tankstation, en ik ga toch ook niet aan iedere brommer vragen of die zijn brommer wel verzekerd heeft? Is allemaal wat nutteloos he!
Idd volgens mij draaien een aantel mensen wat door. Kan me moeilijk voorstellen dat Buma/stemra ofzo moeilijk kan doen dat we iemand helpen met beta software.
Er gebeurt namelijk niets illegaals niet eens grijs gebied er wordt gewoon iemand geholpen en daar is dit forum voor.
Of gaan julie me straks ook voor al mijn linux vragen doorsturen naar nl.comp.os.linux ofzo?

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 20:44 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

Nu gaat de discussie weer de andere kant op, was het eerst of die threads open moesten blijven, nu moet wildhagen een antwoord gaan geven.
Kom op zeg, dat kan hem duidelijk dus wel wat schelen en dat is zijn goed recht :)
hezik: je hebt het steeds over "normale" windows versies, die behoren bugvrij te zijn en het is dus logisch dat we elkaar daar hier steun voor geven, betas zitten in principe bomvol met bugs, en het is de bedoeling dat betatesters die vinden en via de betasite melden.
technetters ed mogen gewoon even meekijken.
Bevalt de versie niet, wacht je ff tot er een stabielere build komt, sim-pel.
Aangezien je er van uit kunt gaan dat het allemaal niet 100% werkt wordt het bijzonder vervelend als iedereen hier toch indirect de support te krijgen, die ze eigenlijk niet kunnen krijgen.
Er blijft natuurlijk altijd ruimte (lijkt mij althans) om te praten en af en toe een bijzondere vraag te stellen over een nieuw os, maar het is hier geen gratis support forum voor XP, dus niet 100 vragen in de trant van "mijn geluidskaart geeft geen stereo geluid" oid.

• zeikstraal
Op dinsdag 29 mei 2001 21:06 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Aangezien je er van uit kunt gaan dat het allemaal niet 100% werkt wordt het bijzonder vervelend als iedereen hier toch indirect de support te krijgen, die ze eigenlijk niet kunnen krijgen.
vervelend? hoe kan iemand hier last van hebben, behalve microsoft dan als hun officiele betatesters niets meer op hun forum posten. Alleen kan ik me daar niet erg druk om maken
Er blijft natuurlijk altijd ruimte (lijkt mij althans) om te praten en af en toe een bijzondere vraag te stellen over een nieuw os, maar het is hier geen gratis support forum voor XP
nee voor windows operating systems. Nu draai ik XP niet en ik wil ''t niet draaien ook, maar het lijkt me sterk als er geen raampjes in voorkomen :Y)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op dinsdag 29 mei 2001 21:06 schreef johnny appleseed het volgende:
Er blijft natuurlijk altijd ruimte (lijkt mij althans) om te praten en af en toe een bijzondere vraag te stellen over een nieuw os, maar het is hier geen gratis support forum voor XP, dus niet 100 vragen in de trant van "mijn geluidskaart geeft geen stereo geluid" oid.
Daar kan ik me ook wel in vinden, maar ik vind het kort om elke winxp vraag meteen af te kappen. voor kleine dingetje kun je best ff snel een antwoord geven. (Had iig 4 treads op GoT gescheeld of zo !! :+ )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1