[BC3] Waarschuwing voor warezlink ?

Pagina: 1
Acties:

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Nopes op ISO news geen links, en in de INFO files zijn de passes en andere serial meuk weggelaten, dus redelijk safe te noemen.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:27
Kheb van Icestorm 1 waarschuwing gehad voor het verschaffen van een warez/illegale link www.geemkopiewereld.com (voor het geval dat eh :) ), maar dit is toch gewoon een legale site ? Net als bv www.isonews.com...

iRacing Profiel

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Spelletjeskopiewereld is niet geheel legaal, daar kan je namelijk allerlei cracks en no-cd-patches downloaden. Die mogen niet volgens de licentieovereenkomst die je hebt. (Als je die al hebt)

Hoe het met ISOnews zit weet ik niet, ik weet nml niet of daar links te vinden zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:11
volgens mij is het doel van die site dat je gewoon in geval van nood goed een back-up kan maken, die ook kan werken op je computer

niks mis mee toch? staan gene warez daaro. aleen wordt er duidelijk uitgelegt hoe je je back-up moet maken, en eventueel kan branden of spelen nadat je hem gebrandt heb

Verwijderd

Zelfs al zou die site volgens de wet mogen, dat wil nog niet zeggen dat wij ''m toestaan volgens onze policy.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

GCW vindt ik een niet-legale site. In ieder geval niet geschikt voor GoT dus gaat ie weg. Isonews vindt ik minder erg alleen je hebt weinig aan die site zonder links/plekken waar je de zooi vandaan kan halen :) .

No-cd patches etc (die op GCW staan) worden nooit toegestaan door de makers van games.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GCW zit wettelijk ook fout. Het reverse engineeren van beveiligingen is illegaal als ik het goed heb (?)

Vind hem trouwens wel makkelijk die site, scheelt me een hoop gedoe met CD''s zoeken en wisselen. Plus dat sommige spelen zo irritant zijn beveiligd dat ook legale bezitters van een spel de lul zijn (eindeloze opstarttijden bijvoorbeeld).

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Warom stuur je niet een keer een mailtje naar de bsa/bs/nsa.. met de vraag wat zei van de sites vinden..als dat een motivatie voor jullie is dan..

• IceStorm

IceStorm

Je gaat niet dood aan een waarschuwing hoor ;)

Dit is gewoon een ''lichte''.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

* Diadem wijst op de post van HlpDsk

Juist om niet in eindeloze discussies te verzeilen over wat wel of niet wettelijk toegestaan is enz. hebben wij als GoT-crew een policy afgesproken waarin al dit soort links verboden zijn.

Alles wat warez-achtig is wordt verwijderd, ook als het net-niet-illigaal is. Deze policy is bekend, hij staat in alle faq''s, en wordt al jaren consequent doorgevoerd.

Zo ook in dit geval.

Ik zie dus geen problemen....

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 29 mei 2001 06:27 schreef Maiar het volgende:
Warom stuur je niet een keer een mailtje naar de bsa/bs/nsa.. met de vraag wat zei van de sites vinden..als dat een motivatie voor jullie is dan..
Lol, dacht je dat die mensen GCW een leuke site vinden? Die gasten gaan al over de rooie als je versie van Patience illegaal is :)

Wat mij betreft is en blijft dit gewoon policy. Het riekt illegaal en gaat dus weg. En nu niet aankomen dat er niet consequent mee omgesprongen wordt, dit hoort imho gewoon niet thuis op GoT dus gaat het weg.

Ik weet dat het kwa legaliteit een ''grijs'' gebied is maar het komt gewoon niet op GoT, punt (en zelfs met altavista vindt je die site btw :) ).

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Dan hoop ik dat dat ook zo duidelijk in de faq staat want als een site illegaal is mag je geen links plaatsen, maar ik denk niet dat gcw echt zo illegaal is.
beetje tegenstrijdig aan één kant, je hebt het recht toch een backup te maken van je software? dat wordt je wel ontnomen door die beveiligingen...
maar dat was het punt niet, het ligt gewoon denk ik niet echt voor de hand dat gwc als een ''warezlink'' wordt gezien en om daar zo''n waarschuwing voor te geven dan?

Saved by the buoyancy of citrus

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Op dinsdag 29 mei 2001 17:49 schreef IceStorm het volgende:
Je gaat niet dood aan een waarschuwing hoor ;)

Dit is gewoon een ''lichte''.
Ahhh niet echt zo''n ''halve ban''-kinda waarschuwing dan? :)
Ik had namelijk die link ook gewoon geplaatst als ik de indruk had dat ik die persoon ermee geholpen zou hebben, omdat ik gewoon zelf niet de indruk heb dat die site door jullie als ''kannietdoorhetlintje'' beschouwd werd. :)
mijn punt is alleen; maak dat wel duidelijk :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1