[BC3] Ik ben soms ongevraagd ingelogd als Halon 1202

Pagina: 1
Acties:

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39
Hallo,

Ik kom hier soms op het forum en dan ben ik al ingelogd onder de naam "Halon 1202"...
Alleen geen idee wie dat is, ken z''n wachtwoord ook niet, en deze pc staat bij mij op de slaapkamer, en niemand anders maakt er gebruik van. Vandaag was het al de 2de keer.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mogelijk een proxy probleem, probeer es contact te zoeken met die gast en check of jullie zelfde provider hebben.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik gebruik geen proxy... enge dingen zijn dat :)
Maar ik zal um eens mailen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 25 mei 2001 18:27 schreef Wallie het volgende:
Ik gebruik geen proxy... enge dingen zijn dat :)
Maar ik zal um eens mailen.
Of doe "Ik ben mijn password vergeten". Krijg hij een nieuw password, en die met oude kan jij niet inloggen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Gebeurt helaas regelmatig, er moet nog e.e.a. verbeterd worden om de kans dat dit gebeurt te verkleinen /verminderen. Ik heb horen zeggen dat er naar een oplossing wordt gezocht.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoe kan zoiets gebeuren dan?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• BC3 Victim

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Dat lijkt me behoorlijk shit als dat bij mij gebeurd, zeker als het een persoon is met verkeerde bedoelingen |:(

• BC3 Victim
Bij jou? Daar hebben we nog wel oplossingen voor hoor, posts deleten, uitleg erbij enzo.

Wat dacht je ervan als iemand ineens is ingelogd als admin, kan die persoon hele threads verwijderen, posts verwijderen etc. etc. Om nog maar niet te beginnen over de voorbeeldfunctie van die admin of mod die verknald kan worden door die gebruiker...

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zaterdag 26 mei 2001 00:50 schreef Floris_Diemel het volgende:
Bij jou? Daar hebben we nog wel oplossingen voor hoor, posts deleten, uitleg erbij enzo.

Wat dacht je ervan als iemand ineens is ingelogd als admin, kan die persoon hele threads verwijderen, posts verwijderen etc. etc. Om nog maar niet te beginnen over de boorbeeldfunctie van die admin of mod die verknald kan worden door die gebruiker...
Ja was misschien beetje verkeerd zinnetje.

Dat is inderdaad helemaal ernstig is dat een groot probleem en is het op te lossen ?

• BC3 Victim
Er is wel een oplossing voor. Session-id''s in een DB opslaan, zodat ze daadwerkelijk maar 1 keer gebruikt kunnen worden. Dat kost wel wat load en weer een stuk prog-werk.

Zo zijn er nog wel wat dingen genoemd overigens.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Wat dacht je ervan als iemand ineens is ingelogd als admin, kan die persoon hele threads verwijderen, posts verwijderen etc. etc. Om nog maar niet te beginnen over de boorbeeldfunctie van die admin of mod die verknald kan worden door die gebruiker...
Das dan balen ja, is dat al een keer gebeurd?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waarom denk je dat de kroeg weg is? >:)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zaterdag 26 mei 2001 00:55 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Nee toch ?

Tenminste dan hebben we er niks van gemerkt...

• BC3 Victim
Jah, pier was ingelogd als havana...
Is netjes uitgelogd, ingelogd als zichzelf en heeft het gemeld. (Netjes van Pier dus.)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zaterdag 26 mei 2001 00:56 schreef Chaos het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de kroeg weg is? >:)
:+

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als wie ben ik Nu weer ingelogt.... :+

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 00:56 schreef Floris_Diemel het volgende:
Jah, pier was ingelogd als havana...
Is netjes uitgelogd, ingelogd als zichzelf en heeft het gemeld. (Netjes van Pier dus.)
das idd netjes, maar je zou het eens treffen dat zo''n figuur als turkeyboy inlogt als jou ofzo?

• BC3 Victim
The name "dexterslab" comes to mind. ;)

Chaos: Was het maar zo makkelijk uit te leggen geweest. :P
(Jah sorry, iemand was ingelogd als admin, heeft het forum weggehaald en we kunnen het niet terugplaatsen, dus jullie hebben pech...)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zaterdag 26 mei 2001 01:16 schreef ecteinascidin het volgende:
Als wie ben ik Nu weer ingelogt.... :+
Modje... Elke dag anders... ;)

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 01:16 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Maar goed dat ik geen machinist ben geworden dan, op een gegeven moment heb je die kerk wel gezien ;)

Eigen-grap-verpesten: Als in rondje om de kerk.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dat probleem ook altijd, dan ben ik ingelogd als saviour.. nu blijf ik maar gewoon onder zn naam... :)

;)

Ik vind het vage boel... maar het is mij in een jaar tijd nog niet overkomen :)!

Verwijderd

Gek ja, had ik een paar maanden geleden ook. Toen logde ik ineens in als DextersLab, erg vaag allemaal... :?

Verwijderd

Wat dacht je ervan als iemand ineens is ingelogd als admin, kan die persoon hele threads verwijderen, posts verwijderen etc. etc. Om nog maar niet te beginnen over de voorbeeldfunctie van die admin of mod die verknald kan worden door die gebruiker...
Is mij dus gebeurd :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 15:52

Sharky

Skamn Dippy!

* Sharky wil nog een keer ingelogd zijn als Femme.

dah ga ik echt heel iets lolligs doen. niet dat ik z''n reputatie ofzo verpruts.
ik zet in LA dat ik er mee stop ofzo haha

This too shall pass

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou toch echt geen rotzooi trappen hier... maar ik denk dat het probleem bij de controle van ww+nick ligt?
Ik heb nl een keer het volgende gedaan om te controleren op geldigheid van de login:
zoek in database naar ingevoerde ww. Is de nickname in dezelfde row als ww? Ja? Ok. Nee? Opnieuw. Op die manier krijg je problemen als er meerdere mensen zijn met dezelfde passes. Ik kijk nu alleen naar de unieke nicks. En DAN pas naar de passes.
Nu heb ik geen last meer van verkeerde logins.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
No offence hoor, maar dat is ook wel een _ongelofelijk_ stomme manier om een login systeem te maken. :)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 01:16 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Dat geldt toch alleen voor HlpDsK?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 26 mei 2001 14:55 schreef Alfredt het volgende:

[..]

Dat geldt toch alleen voor HlpDsK?
sinds GoT is HlpDsk''s leven 1 grote dag...geen slaap, remember?

This too shall pass

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 15:04 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

sinds GoT is HlpDsk''s leven 1 grote dag...geen slaap, remember?
HlpDsK beschermt zijn/hun privvacy zo goed dat het eerder om een studentenhuis moet gaan >:)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 15:45 schreef Alfredt het volgende:

[..]

HlpDsK beschermt zijn/hun privvacy zo goed dat het eerder om een studentenhuis moet gaan >:)
Als HlpDsk maar niet dat studentenhuis uit Ede is wat iedereen op loopt te lichten. Dan zijn we zwaar de lul :o

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Arjen is bezig met het ontwikkelen van de oplossing hiervoor. Het idee is dat als cookie naast een sessid ook een userid wordt opgeslagen. Als 2 users dezelfde sessid hebben, is er niets aan de hand en zijn ze ingelogd als zichzelf omdat de identificatie plaatsvindt aan de hand van de combi (userid, sessid).

Het wordt dus onmogelijk om per ongeluk als een ander ingelogd te zijn mits je verantwoord met je cookie omgaat. Dus als je niet op publieke pc''s zit, niet via een proxy surft zal dus niemand per ongeluk als jou ingelogd zijn.

Het idee is nog prematuur en moet wellicht nog een keer overdacht worden, maar er wordt iig aan gewerkt!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op zaterdag 26 mei 2001 14:40 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik zou toch echt geen rotzooi trappen hier... maar ik denk dat het probleem bij de controle van ww+nick ligt?
Ik heb nl een keer het volgende gedaan om te controleren op geldigheid van de login:
zoek in database naar ingevoerde ww. Is de nickname in dezelfde row als ww? Ja? Ok. Nee? Opnieuw. Op die manier krijg je problemen als er meerdere mensen zijn met dezelfde passes. Ik kijk nu alleen naar de unieke nicks. En DAN pas naar de passes.
Nu heb ik geen last meer van verkeerde logins.
Euhm... das een beginnersfout hoor. Je zoekt als je 1 resultaat wil uiteraard op een unieke sleutel.. En dat is een password niet (sterker nog: totaal niet). En al waren de passwords wel uniek, dan is er geen garantie dat de md5hash van de passwords uniek zijn.

Nee, deze fout is niet gemaakt hoor..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op zaterdag 26 mei 2001 14:30 schreef sharkyOnline het volgende:
* Burat wil nog een keer ingelogd zijn als Femme.

dah ga ik echt heel iets lolligs doen. niet dat ik z''n reputatie ofzo verpruts.
ik zet in LA dat ik er mee stop ofzo haha
Hoeveel bied je?? >:) >:)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 17:06 schreef Burat het volgende:
Arjen is bezig met het ontwikkelen van de oplossing hiervoor. Het idee is dat als cookie naast een sessid ook een userid wordt opgeslagen. Als 2 users dezelfde sessid hebben, is er niets aan de hand en zijn ze ingelogd als zichzelf omdat de identificatie plaatsvindt aan de hand van de combi (userid, sessid).

Het wordt dus onmogelijk om per ongeluk als een ander ingelogd te zijn mits je verantwoord met je cookie omgaat. Dus als je niet op publieke pc''s zit, niet via een proxy surft zal dus niemand per ongeluk als jou ingelogd zijn.

Het idee is nog prematuur en moet wellicht nog een keer overdacht worden, maar er wordt iig aan gewerkt!
Zo zit mijn forum ook in elkaar ja...ik heb alleen nog geen check op dubbele session id''s :o

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Op zaterdag 26 mei 2001 17:14 schreef Burat het volgende:

[..]

Hoeveel bied je?? >:) >:)
een knaak en een bos wortels

This too shall pass

Pagina: 1