[BC3] Nieuwe regels Vraag & Aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Zoals jullie gemerkt hebben loopt het de laatste tijd wat uit de hand in Vraag & Aanbod (handelaren, vervelende vormen van adverteren enz). Om deze vorm van misbruik te voorkomen hebben we een opzet voor nieuwe regels gemaakt:

1. Zet één advertentie voor jouw spulletjes. Als je meer spullen hebt, kan je natuurlijk voor elk apart te verkopen onderdeel een advertentie zetten, maar plaats die ajb maar één keertje.
2. Geen CAPS gebruiken alsjeblieft, dat staat zo schreeuwerig en is echt niet nodig. Als iemand zoekt wat jij aanbiedt, komt die het vanzelf wel tegen.
3. Ga niet meerdere keren per dag/week je advertentie weghalen en terugzetten alsjeblieft. Een advertentie mag maximaal één keer per week opnieuw geplaatst worden, de andere aanbieders willen namelijk ook graag hun producten verkopen en als jij jouw produkt er (bij wijze van spreken) 4 keer per dag inzet, hebben anderen minder kans.
4. Handeltjes, een hekel punt. Het is niet de bedoeling dat jij als je "toevallig" meer dan (zeg 4) HardDisks ofzo kunt krijgen en verkopen, dit op onze site te doen. Je zult hier echt een andere plek voor moeten vinden. Wij zullen advertenties waaruit ook maar enigszinds blijkt dat het om meer dan 4 artikelen kan gaan, verwijderen, zonder opgaaf van reden en zonder dat hierover discussie mogelijk is.
5. Houdt je verder aan de "normale fatsoensnormen" ga niet schreeuwen, schelden, flamen, trollen etc. in je advertenties. Dat werkt over het algemeen toch niet positief op de verkoop-effecten, dus doe het ook maar niet.

Deze regels zijn nog in een beta-stadium, en dus nog niet definitief.

De reden dat we ze nu alvast posten, is dat we jullie graag mee willen laten denken over een goede regelgeving. Als je dus op- aanmerkingen hebt, post ze hier, en dan kunnen we samen ervoor zorgen dat V&A blijft waarvoor hij bedoeld is: zorgen dat je je oude hardware kwijt kunt.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Goede zaak! Heeft t,net eindelijk een poot om op te staan als irritante spammers de zaak volgooien.

/me noemt geen namen, maar dat lijkt me bekend...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
LET WEL:

Dit is maar een opzetje, waarschijnlijk staat het nog vol grammatica- en spellingsfouten. Ook kunnen dingen duidelijker worden uitgelegd denk ik.

(Ik heb het in 5 minuutjes geschreven, er zal vast nog wel wat ontbreken of niet duidelijk zijn).

Graag jullie op- en aanmerkingen dus :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

1. Zet één advertentie voor jouw spulletjes. Als je meer spullen hebt, kan je natuurlijk voor elk apart te verkopen onderdeel een advertentie zetten, maar plaats die ajb maar één keertje.
Dit vind ik het belangrijkste punt, als je je ene artikel maar max. 1x per week neer mag zettem.
Misschien nog iets meeer uitleg dat onderstaande dus ook niet mag...
- op maandag Monitor te koop (met computer)
- op dinsdag Computer te koop (met monitor)
2. Geen CAPS gebruiken alsjeblieft, dat staat zo schreeuwerig en is echt niet nodig. Als iemand zoekt wat jij aanbiedt, komt die het vanzelf wel tegen.
Misschien met verwijzing naat de Nettiquette.Of misschien een paar linkjes naar online boekverkopers die boeken daarover verkopen.
3. Ga niet meerdere keren per dag/week je advertentie weghalen en terugzetten alsjeblieft. Een advertentie mag maximaal één keer per week opnieuw geplaatst worden, de andere aanbieders willen namelijk ook graag hun producten verkopen en als jij jouw produkt er (bij wijze van spreken) 4 keer per dag inzet, hebben anderen minder kans.
valt voor mijn gevoel onder 1x per week plaatsen regel, is voor mij hetzelfde, alleen met sporen verwijderen. (begint al aardig op hacken te lijken :) )
4. Handeltjes, een hekel punt. Het is niet de bedoeling dat jij als je "toevallig" meer dan (zeg 4) HardDisks ofzo kunt krijgen en verkopen, dit op onze site te doen. Je zult hier echt een andere plek voor moeten vinden. Wij zullen advertenties waaruit ook maar enigszinds blijkt dat het om meer dan 4 artikelen kan gaan, verwijderen, zonder opgaaf van reden en zonder dat hierover discussie mogelijk is.
Deze vind ik moeilijk als ik mijn restanten van een 486 los verkoop zit ik zo aan de 8 a 10 onderdelen...
Als je gaat zeggen niet meer dan 4 dezelfde... tja handerlaren zeggen dan gewoon 4 hdd''s te koop, en vertellen iedereen er is er nog wel een. Dus makkelijk te omzeilen en niet te controleren in de praktijk, denk ik.
5. Houdt je verder aan de "normale fatsoensnormen" ga niet schreeuwen, schelden, flamen, trollen etc. in je advertenties. Dat werkt over het algemeen toch niet positief op de verkoop-effecten, dus doe het ook maar niet.
Lijkt met ook heel duidelijk, lijkt echter nogal op punt 2.

Misschien nog puntjes 6&7.

6. Handelaren die op verkoop via vraag en aanbod betrapt worden, worden uit alle onderdelen van Tweakers.Net geschrapt. (dus ook uitpricewatch enzo.)

7. Indien je twijfelt of een vraag of aanbod mag, schrijf een mailtje aan 1 v/d beheerders. Zij zullen je niet op eten.

Op spelling en grammatica heb ik niet zo gelet, daar dat ook mijn zwakke punten zijn.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• BC3 Victim
Dankje voor de input. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Die is inderdaad wel slim, gelijk erbij zetten :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
Hoe zit het dan met inkoopacties ?? Die zijn juist aantrekkelijk bij grotere hoeveelheden (al snel 5-10)
Of moeten die niet in V&A staan, maar in GoT fora ??

Mijn meest recente inkoopactie DDR, daar heb ik al 8 geintereseerden voor. Ik bedoel maar.... het is eenmalig (ten minste, dit is wel echt de laatste keer), maar hoe meer hoe beter....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
De gezamelijke inkoopacties, jah dat is een hekel punt.

Aan de ene kant natuurlijk positief, aan de andere kant druist het in tegen de regels.

Ik persoonlijk neig ernaar om dit soort dingen toe te staan, het heeft immers voordelen voor de "community". De persoon die de inkoopactie organiseert, mag er dan best een klein zakcentje aan over houden voor de moeite etc.
Het verschil hier is groot met de "handelaren" hoewel die ook een goede prijs voor de leden van de community neerzetten kunnen, doen ze het met name voor eigen gewin.

We hebben hier een kleine discussie over achter de schermen en zoals het er nu voor staat, kunnen kleine inkoopacties best, mits met toestemming van de crew (de gehele crew, niet zomaar een mod of een nieuwsposter) en vooraf gemeld. Dan kunnen we er ook voor zorgen dat een dergelijke advertentie blijft staan namelijk.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
Ik kan me ook voorstellen dat jullie vinden dat inkoopacties voortaan alleen maar in de GoT fora mogen, dus NIET in de vraag & aanbod.
De reden waarom ik een advertentie voor mijn inkoopactie in de V&A heb gezet, is omdat ik, toen ik een nieuwe topic opende over mijn nieuwe inkoopronde, als eerste een reactie kreeg van: "Waarom zet je dit niet in de V&A?".
Vandaar....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Er moet ook bij komen te staan dat Floris je opbelt als je stout bent geweest. En dat ik nog 1 telefoontje van Floris te goed heb (niet omdat ik stout ben geweest hoor :))

Ik vind dit goede regels, hoeft niet eens uitgewerkt te worden, ik vind het duidelijk zo.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 23 mei 2001 17:09 schreef Moartn het volgende:
Zoals jullie gemerkt hebben loopt het de laatste tijd wat uit de hand in Vraag & Aanbod (handelaren, vervelende vormen van adverteren enz). Om deze vorm van misbruik te voorkomen hebben we een opzet voor nieuwe regels gemaakt:

1. Een advertentie per keer. Bij meerdere goederen moeten die worden aangeboden in 1 advertentie.
Hou het gewoon duidelijk zo ga niet lopen vaag doen. Regels zijn er voor om in te kunnen grijpen: niet om hand te haven. Gaat er om dat je de juiste tools hebt om iemand aam te pakken. Je moet niet in een discussie verzeild raken: ''Ja maar er stond dat het best mocht.''
2. De admin behoudt het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
3. Het is verboden doelbewust de ranking van advertenties aan te passen. Een advertenite mag maximaal een keer per week opnieuw geplaatst worden.
5. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciele handel wordt de advertentie verwijderd.
5. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen.
6. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum.
Deze regels zijn nog in een beta-stadium, en dus nog niet definitief.

De reden dat we ze nu alvast posten, is dat we jullie graag mee willen laten denken over een goede regelgeving. Als je dus op- aanmerkingen hebt, post ze hier, en dan kunnen we samen ervoor zorgen dat V&A blijft waarvoor hij bedoeld is: zorgen dat je je oude hardware kwijt kunt.

• BC3 Victim
Oeh, now we''re getting somewhere, goede input!

Even een kleine samenvatting:
1. Een advertentie per keer. Bij meerdere goederen moeten die worden aangeboden in 1 advertentie.
2. De admin behoudt het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
3. Het is verboden doelbewust de ranking van advertenties aan te passen. Een advertenite mag maximaal een keer per week opnieuw geplaatst worden.
4. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciele handel wordt de advertentie verwijderd.
5. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen.
6. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. (forum=LA])
7. Tweakers is niet verantwoordelijk voor proplemen die ontstaan bij de overdracht en de betaling van de goederen. Wij raden aan de betaling en de overdracht gelijktijdig plaats te laten vinden. Maak geen geld over voordat je de goederen hebt en draag ze niet over voordat de betaling binnen is.
Dit is dus hoe het er nu voorstaat, eens kijken of er nog dingen zijn die we over het hoofd hebben gezien.

[Edit] Biujgewerkt nav onderstaande post. (Bedankt cutter)

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

we_are_borg

You will Comply

Hier is er nog een als afsluiter.

Waar het regelement niet in voorzie, daar beslissen de admins, hier over is geen corspondentie over mogenlijk.

ofzo iets.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

7. Tweakers is niet verantwoordelijk voor proplemen die ontstaan bij de overdracht en de betaling van de goederen. Wij raden aan de betaling en de overdracht gelijktijdig plaats te laten vinden. Maak geen geld over voordat je de goederen hebt en draag ze niet over voordat de betaling binnen is.

Verwijderd

Een advertentie per keer. Bij meerdere goederen moeten die worden aangeboden in 1 advertentie.
Da''s wèl een beetje lastig natuurlijk: als ik een CPU èn een monitor wil aanbieden moet ik ze volgens dit regeltje wèl in dezelfde categorie gooien. En da''s denk ik dus niet werkbaar. Dus toch 2 advertenties :?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

8. Tweakers is niet verantwoordelijk voor de inhoud dan wel de juistheid van de advertentie.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Bij de submit button zoiets als:

Door het plaatsen van deze advertentie geeft u aan op de hoogte te zijn van de regels en hiermee accoord te gaan.

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 12:08 schreef Reinaert het volgende:

[..]

Da''s wèl een beetje lastig natuurlijk: als ik een CPU èn een monitor wil aanbieden moet ik ze volgens dit regeltje wèl in dezelfde categorie gooien. En da''s denk ik dus niet werkbaar. Dus toch 2 advertenties :?
Herschrijf die regel dan eens zo dat het toch duidelijk blijft en dat hierin is meegenomen dat je als je meerdere heel verschillende producten hebt, je wel meerdere advertenties mag plaatsen. (Maar weer niet: "Monitor+CPU" én "CPU+Monitor" en wel "CPU" "Monitor".)
En dan in zeg 3 zinnen... :)
Op donderdag 24 mei 2001 12:11 schreef cutter het volgende:
8. Tweakers is niet verantwoordelijk voor de inhoud dan wel de juistheid van de advertentie.
Die ga ik er nog bijzetten, net als deze (even herformuleren wel)
Op donderdag 24 mei 2001 12:10 schreef we_are_borg het volgende:
Waar het regelement niet in voorziet, daar beslissen de admins, hier is geen corspondentie over mogenlijk.

Verwijderd

6. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. (forum=LA])
Is Stoute Users niet beter? Of is dat voor SU van GoT?

• BC3 Victim
De huidige tussenstand:
1. Wie meerdere (losse) artikelen wil aanbieden kan dit doen in meerdere advertenties in de desbetreffende productcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het product dat in de bedoelde productcategorie thuis hoort mag worden aangeboden, opsommingen van niet-gerelateerde artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.
2. De administrators behoudt het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het wèl toegestaan eventuele fouten in de advertentie (éénmalig) te corrigeren.
4. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciele handel wordt de advertentie verwijderd.
6. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. ([url="http:///listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url])
9. Waar het regelement niet in voorziet, beslissen de administrators, hier is geen corspondentie over mogenlijk.

Bij de submit button:
Door het plaatsen van deze advertentie geeft u aan op de hoogte te zijn van de regels en hiermee accoord te gaan. Kent u de regels niet? Kijk dan [url="http://linkje"]hier[/url].
Sinterklaas82: SU is inderdaad voor GoT. LA is voor GoT en T.net. :)

PieterJ: Die is goed! Zo iets moet inderdaad bij de submit-button in de buurt komen te staan :)

[Edit] Nummertje 3 aangepast.

Verwijderd

Herschrijf die regel dan eens zo dat het toch duidelijk blijft en dat hierin is meegenomen dat je als je meerdere heel verschillende producten hebt, je wel meerdere advertenties mag plaatsen. (Maar weer niet: "Monitor+CPU" én "CPU+Monitor" en wel "CPU" "Monitor".)
En dan in zeg 3 zinnen... :)
Okee, hier komt m''n poging:

"Wie meerdere (losse) artikelen wil aanbieden kan dit doen in meerdere advertenties in de desbetreffende productcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het product dat in de bedoelde productcategorie thuis hoort mag worden aangeboden, opsommingen van niet-gerelateerde artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan"

• BC3 Victim
Die''s goehoed!! Gelijk ff aanpassen :)

Verwijderd

Lijkt me slim om er zoiets van te maken:

3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het wèl toegestaan eventuele fouten in de advertentie (éénmalig) te corrigeren.

Daarmee gun je mensen die iets ''doms'' geroepen hebben in ieder geval de kans om dat recht te zetten :)

• BC3 Victim
Het is een duidelijkere omschrijving.
Op zich kan je toch ja ad wel aanpassen zonder hem opnieuw te hoeven plaatsen hoor! ;)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 13:17 schreef Floris_Diemel het volgende:
Het is een duidelijkere omschrijving.
Op zich kan je toch ja ad wel aanpassen zonder hem opnieuw te hoeven plaatsen hoor! ;)
Ik ging er even van uit dat je een ad ook weer ''omhoog schopt'' zodra je ''m wijzigt, vandaar...

Verwijderd

7. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit overdracht en betaling van de goederen. Wij adviseren betaling en overdracht gelijktijdig plaats te laten vinden, dit geeft de koper de gelegenheid de aangeboden goederen te controleren, en geeft de verkoper de zekerheid dat de betaling correct verloopt. Daarnaast adviseren wij de koper om de identiteit van de verkoper vast te stellen, dit om eventuele heling van gestolen goederen tegen te kunnen gaan.

Is een opzetje hoor, ik moet er nog even op herkauwen, maar met name dat laatste regeltje lijkt me niet geheel overbodig.

Verwijderd

Nóg maar eentje dan, ik ben op dreef:
8. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de advertentie en de juistheid daarvan. Daarnaast is Tweakers.net eveneens niet verantwoordelijk voor het correct functioneren van geleverde goederen alsmede alle daaruit eventueel voortvloeiende schade.

Kan nog mooier, maar is ook nog maar een opzetje.

/me voelt zich net een halfbakken jurist, maar àls je ''t doet dan maar meteen goed!

• BC3 Victim
De huidige tussenstand:
1. Wie meerdere (losse) artikelen wil aanbieden kan dit doen in meerdere advertenties in de desbetreffende productcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het product dat in de bedoelde productcategorie thuis hoort mag worden aangeboden, opsommingen van niet-gerelateerde artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.
2. De administrators behoudt het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
5. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit overdracht en betaling van de goederen. Wij adviseren betaling en overdracht gelijktijdig plaats te laten vinden, dit geeft de koper de gelegenheid de aangeboden goederen te controleren, en geeft de verkoper de zekerheid dat de betaling correct verloopt. Daarnaast adviseren wij de koper om de identiteit van de verkoper vast te stellen, dit om eventuele heling van gestolen goederen tegen te kunnen gaan.
6. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de advertentie en de juistheid daarvan. Daarnaast is Tweakers.net eveneens niet verantwoordelijk voor het correct functioneren van geleverde goederen alsmede alle daaruit eventueel voortvloeiende schade.
7. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. ([url="http:///listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url])
8. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen.
9. Waar het regelement niet voorziet, beslissen de administrators. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd.

Bij de submit button:
Door het plaatsen van deze advertentie geeft u aan op de hoogte te zijn van de regels en hiermee accoord te gaan. Kent u de regels niet? Kijk dan [url="http://linkje"]hier[/url].
Ik heb de volgorde een klein beetje aangepast.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Effe omhoog schoppen nav dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/186888/

Ik denk dat ze er zsm op moeten floris.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

1. Een advertentie per keer. Wie meerdere losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in meerdere advertenties in de desbetreffende productcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het product dat in de bedoelde productcategorie thuis hoort mag worden aangeboden, opsommingen van niet-gerelateerde artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.
2. De administrators behouden zich het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Eventuele fouten in de advertentie mogen éénmalig gecorrigeerdworden.
5. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit overdracht en betaling van de goederen. Wij adviseren betaling en overdracht gelijktijdig plaats te laten vinden, dit geeft de koper de gelegenheid de aangeboden goederen te controleren, en geeft de verkoper de zekerheid dat de betaling correct verloopt. Daarnaast adviseren wij de koper om de identiteit van de verkoper vast te stellen, dit om eventuele heling van gestolen goederen tegen te kunnen gaan.
6. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor: de inhoud van de advertentie en de juistheid daarvan; het correct functioneren van geleverde goederen; alle eventueel daaruit voortvloeiende schade; de correctheid van de herkomst van de goederen.
7. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. (Lieve Adjes)
8. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen dan wel te veranderen.
9. Waarin het regelement niet voorziet, beslissen de administrators.
[opmerking] Lijkt me in de ware tweakerspirit dat er wel gediscusieerd mag worden over de verandering van regels[/opmerking]

Bij de submit button:
Door het plaatsen van deze advertentie geeft u aan op de hoogte te zijn van de voorwaarden voor het plaatsen van de advertenite en met die voorwaarden accoord te gaan. Kent u de voorwaarden niet? Kijk dan hier.

--------------------------------------------------------------------------------

• BC3 Victim
Je kunt met de advertentiemanager je advertentie aanpassen, tenzij Femme die gedeeltelijk aan wil gaan passen, kan je dat zo vaak doen als je zelf nodig vind, dus het dikgedrukte stuk uit regel 3 is eigenlijk overbodig:[quote]
3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Eventuele fouten in de advertentie mogen éénmalig gecorrigeerdworden.
[opmerking] Lijkt me in de ware tweakerspirit dat er wel gediscusieerd mag worden over de verandering van regels[/opmerking]
Tot bepaalde hoogte wel jah, er zijn natuurlijk ook hier en daar wel uitzonderingen te bedenken, zoals het gezamelijk inkopen van DDR modules (zie post GarBaGe)

Ik zal wederom een nieuw overzicht maken:
1. Eén advertentie per keer, wie meerdere losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in meerdere advertenties in de desbetreffende productcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het product dat in de bedoelde productcategorie thuis hoort mag worden aangeboden, opsommingen van niet-gerelateerde artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.
2. De administrators behouden zich het recht voor de vormgeving van advertenties te veranderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden verwijderd dan wel gewijzigd.
6. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor: de inhoud van de advertentie en de juistheid daarvan; het correct functioneren van geleverde goederen; alle eventueel daaruit voortvloeiende schade; de correctheid van de herkomst van de goederen.
7. Klachten over ons of advertentieplaatsers kunt u indienen in het LA Forum. ([url="http:///listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url])
8. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen, danwel de inhoud van de advertentie te wijzigen.
9. Waarin het regelement niet voorziet, beslissen de administrators. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd.

Bij de submit button:
OK, wederom aangepast, nog meer wijzigingen? :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 26 mei 2001 12:14 schreef cutter het volgende:
Effe omhoog schoppen nav dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/186888/

Ik denk dat ze er zsm op moeten floris.
Maak daar maar zs* van.

*Zeer Spoedig

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik geloof dat die Denie wel erg trots is op zichzelf als hij dit ooit gaat lezen...

• BC3 Victim
+ en zal er een commercieel tarief in rekening gebracht worden.

Om ze ff extra af te schrikken >:)

• BC3 Victim
Vanmiddag spreek ik met Femme, hij zal namelijk de tekst bij de submit-button moeten veranderen en zo nog het een en ander.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 10:13

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als er een final lijstje is dan kan ik die wel ergens in V&A zetten met een verwijzing daarna voor het submitten.

+ meteen de ''edit binnen 24-uur = geen tijd update'' regel erbij.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-02 22:16
Mijn input +
0. (was regel 9)

0. Vraag & Aanbod is een gratis dienst van tweakers.net. Het gebruik van deze faciliteit is op eigen risico. Door plaatsing van Uw advertentie onderwerpt U zich aan de (bindende) huisregels. Alle beslissingen die genomen worden door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Misbruik resulteert in directe uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten. (IP ban ??)

1. Eén advertentie per produktcategorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende produktcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het produkt dat in de bedoelde produktcategorie thuis hoort mag worden aangeboden. Opsommingen van in de desbetreffende categorie niet relevante artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.

2. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een advertentie te verwijderen, danwel de vormgeving en/of inhoud van advertenties te wijzigen of te verwijderen. Misbruik van CAPS en andere tekens kan reden zijn voor omiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het toegestaan eventuele fouten in de advertentie éénmalig en binnen 24 uur na plaatsing te corrigeren.

4. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciële handel wordt de advertentie verwijderd.
De (rechts)persoon die misbruik maakt van de geboden faciliteit zal worden afgesloten van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

5. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit gebruik van de faciliteit.
edit:
De rest is overbodig omdat tweakers.net zich hier toch inlaat op het gebied waar juist de aansprakelijkheid wordt afgewezen. Niet doen dus.

6. Klachten [b] kunt u plaatsen[b] in het LA Forum. (Lieve Adjes) U vind dit forum hier (link)
Ik heb het hier een daar iets ingekort om duidelijkheid te scheppen, en om de aansprakelijkheid scherper te stellen. Ook lijkt het me handig om regel 0 bovenaan te zetten, veel mensen lezen zo''n verhaal niet door, maar in regel 0 staan de belangrijkste zaken opgesomd.

Regels 2 en 8, over de inhoud en layout kunnen best samengevoegd worden. Heb ik dus gedaan >:-)

Vraagje voor de heren (en dames??) t.net bouwers :

Is het mogelijk om de edit functie van een advertentie na 24 uur na plaatsing uit te schakelen ? Zo voorkom je omhoogschoppen enzo.

Verder petje af voor alle inbrengers, bravo !

[/edit2] Cutter, heel veel dank. Zo zie je maar dat 2 paar ogen meer zien dan 1. Ik heb bij punt 2. het caps verhaal eruit gehaald, omdat volgens mij het wel duidelijk iswat er wordt bedoeld.[/edit2]

[/edit3] en toch maar weer terug gezet met een "hardheidscalusule"zodat een onwetende niet gelijk een dikke IP ban aan z''n broek heeft[/edit3]

• BC3 Victim
Waar was jij van de week man? :P

Goede input, zeker goed.

Verwijderd

Nog even eronder zetten : "met vriendelijke groet, de tweakers.net crew" ;)

• zeef
Op zaterdag 26 mei 2001 13:23 schreef Floris_Diemel het volgende:
Waar was jij van de week man? :P

Goede input, zeker goed.
ehmm werruk en druk enzo, maar hier maak ik graag tijd voor vrij. t.net = :9

• BC3 Victim
Ik ben zo vrij geweest enkele mensen te voorzien van de volgende note:
Positieve input bij het maken van regels voor V&A. Dus een positieve note van mij :)
Meer lezen?? -> [topic=185430]
Ik denk dat dat ook wel eens gezegd mag worden :) (Overigens lijkt het mij voor zich spreken wie deze note hebben gekregen en wie niet :P )

• zeef
Wacht nog heel even met gebruik. Ik moet er nog effe 24 uur tegenaan kijken en een beetje tweaken hier en daar.

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 13:23 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Nog even eronder zetten : "met vriendelijke groet, de tweakers.net crew" ;)
Whahaha!!! :P :P

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Misschien toch nog iets zeggen over de controle van de identiteit en uitkijken over de herkomst van de goederen. Als jij gesnapt wordt met gestolen spullen (bijvoorbeeld bij een RMa actie) is het ivm met een of andere wettelijke regel handig als je weet wie jou de rotzooi heeft geleverd.

Je kunt er ook nog aan denken die regels zoals ze er na de laatste aanpassing liggen (b''vo voor de aanpasser) aan te vullen met een aparte FAQ waarin je in gewone mensen taal wijst op de gevaren van V&A. Kijk uit voor gestolen spullen en wijs op de risico''s die je daarbij loopt. Ga niet betalen voor je de spullen hebt (en omgekkerd - niet leveren voor er geld is) wijs erop dat je geen garantie hebt etc etc.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Action=Policy

Dat maak ik af als ik tijd heb (ik moet zdd een trein halen). De tijd update bij het editen van ads is er helemaal uitgehaald.

Verwijderd

Die trein heeft toch vertraging :)

Dat [edit] bij punt 7 is niet helemaal fris lijkt me?

• BC3 Victim
Euhm nee, het is nog een werkdocumentje :)

We wilden toch wel zsm een setje regels online hebben omdat we telkens vaker handeltjes ontdekken en eenvoudigweg mensen hun ad te vaak plaatsen. (Of 3 keer achter elkaar, of 3 keer per dag, etc etc)

De regels zullen binnenkort nog wel een keer bekeken worden, maar vooralsnog kunnen we dus vooruit met het setje dat we hebben :)

P.S. Ik drukte op reply en begon het bericht van Sinterklaas te editten, druk op verzend en zie het pas, daarom staat dit er ook: "Dit bericht is gewijzigd door Floris_Diemel op 26-05-2001 15:02]
"

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

0. Vraag & Aanbod (v&a) is een gratis dienst van tweakers.net. Het gebruik van v&a is voot eigen risico. Door plaatsing van Uw advertentie onderwerpt U zich aan deze bindende huisregels. Alle beslissingen die genomen worden over v&a advertenties door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Misbruik resulteert in directe uitsluiting van gebruik van ...van wat van alle tweakers.net diensten (ook pricewatch) of alleen V&a
1. Eén advertentie per produktcategorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende produktcategorieën. Daarbij geldt echter wèl de regel dat alléén het produkt dat in de bedoelde produktcategorie thuis hoort mag worden aangeboden. Opsommingen van in de desbetreffende categorie niet relevante artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.
2. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor de vormgeving en/of inhoud van advertenties te wijzigen of te verwijderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden gewijzigd en/of verwijderd. Hier over is geen correspondentie mogelijk - staat al in nul schrappen dus. Herhaald foutief gebruik wordt bestraft met uitsluiting.
3. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het toegestaan eventuele fouten in de advertentie éénmalig en binnen 24 uur na plaatsing te corrigeren.
4. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciële handel wordt de advertentie verwijderd. De (rechts)persoon die misbruik maakt van de V&A zal worden afgesloten van wat??.
5. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit gebruik van V&A.
edit:
De rest is overbodig omdat tweakers.net zich hier toch inlaat op het gebied waar juist de aansprakelijkheid wordt afgewezen. Niet doen dus. mee eens

6. Klachten kunt u plaatsen[b] in het LA Forum. (Lieve Adjes) [b] U vind dit forum hier (link)

8. Wij houden ons het recht voor iedere advertentie zonder opgaaf van redenen te verwijderen, danwel de inhoud van de advertentie te wijzigen.

Deze er toch inhouden om duidelijk te stellen dat je zoiezo iedere ad mag verwijderen. Punt 2 is te duidelijk gerelateerd aan de vormgeving.

• zeef
De boel nog eens goed bekeken en het als volgt geformuleerd :

Tweakers.net Vraag & Aanbod voorwaarden :

1. Tweakers.net Vraag & Aanbod (V&A) is een gratis dienst van tweakers.net. Het gebruik van V&A is op eigen risico. Door plaatsing van Uw advertentie onderwerpt U zich aan deze voorwaarden. Alle beslissingen die genomen worden door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Misbruik van V&A resulteert in onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

2. Eén advertentie in V&A per product categorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende product categorieën. Daarbij geldt echter wel de regel dat alléén het product dat in de bedoelde product categorie thuis hoort mag worden aangeboden. Opsommingen van in de desbetreffende categorie niet relevante artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.

3. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een in V&A geplaatste advertentie te verwijderen.

4. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van advertenties in V&A te wijzigen of te verwijderen. Misbruik van CAPS en andere niet ter zake doende tekens in V&A wordt niet getolereerd.

5. Het is niet toegestaan de ranking van V&A advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het toegestaan eventuele fouten in de advertentie éénmalig en binnen 24 uur na plaatsing te corrigeren.

6. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciële handel wordt de advertentie verwijderd. De (rechts)persoon die misbruik maakt van de geboden faciliteit zal worden afgesloten van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

7. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit het gebruik van V&A.

8. Het aanbieden van illegale/gestolen software en/of apparatuur in V&A is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten. Er kan door tweakers.net aangifte worden gedaan.

9. Klachten kunt u plaatsen in het LA Forum. (Lieve Adjes). U vind dit forum hier (link)

edit:
zoals je ziet heb ik het een en ander aangepast. Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over het CAPS en tekens stukje.

Ik ga nu een biertje of 2(0) doen, en dan kijk ik er starks nog eens naar. In mijn ervaring moeten dit soort stukken groeien. Door gebruik in het dagelijks V&A leven evolueert het zich tot een werkbaar niveau.

later 8-)

ps cutter d''r staat een biertje koud voor je, mocht je eens in Leiden komen.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 26 mei 2001 16:11 schreef zeef het volgende:
De boel nog eesn goed bekeken en het als volgt geformuleerd :

Tweakers.net Vraag & Aanbod voorwaarden:

1. Vraag & Aanbod (V&A) - afkorting definieren voor gebruik in rest voorwaarden)is een gratis dienst van tweakers.net. Het gebruik van V&A is voor beter eigen risico. Door plaatsing van Uw advertentie onderwerpt U zich aan deze voorwaarden.-gebruik de term voorwaarden -staat duidelijker gebruik uniforme uitdrukkingen als je over een en hetzelfde praat Alle beslissingen die genomen worden door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Misbruik van V&A resulteert in onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

2. Eén advertentie per product categorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende product categorieën. Daarbij geldt echter wel de regel dat alléén het product dat in de bedoelde product categorie thuis hoort mag worden aangeboden. Opsommingen van in de desbetreffende categorie niet relevante artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan.

3. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een advertentie in V&Ate verwijderen.

4. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van advertenties te wijzigen of te verwijderen. Misbruik van CAPS en andere tekens kan reden zijn voor onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden gewijzigd en/of verwijderd. --- Ik vind deze net iets duidelijker overkomen - misbruik van caps - je wilt opvallen dus gebruik je caps is dat dan misbruik??? Deze formulering laat ook duidelijk weten waarom CAPS en vage tekens niet mogen. En om iemand meteen uit te sluiten weglaten: staat ook boven genoemd.

5. Het is niet toegestaan de ranking van advertenties kunstmatig aan te passen. Een advertentie mag ten hoogste één maal per week opnieuw geplaatst worden. Uiteraard is het toegestaan eventuele fouten in de advertentie éénmalig en binnen 24 uur na plaatsing te corrigeren.

6. V&A is bedoeld voor particulieren die overtollige computeronderdelen willen verkopen. Bij het vermoeden van commerciële handel wordt de advertentie verwijderd. De (rechts)persoon die misbruik maakt van V&A zal worden afgesloten van alle tweakers.net diensten en faciliteiten.

7. Tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele problemen die voortvloeien uit gebruik van V&A -blijf de formulering V&A gebruiken als je het over vraag en aanbod hebt.

8. Het aanbieden van illegale/gestolen software en/of apparatuur in V&Ais aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten. Er kan door tweakers.net aangifte worden gedaan.
prima
9. Klachten kunt u plaatsen in het LA Forum. (Lieve Adjes). U vind dit forum hier (link)

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 15:03 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

P.S. Ik drukte op reply en begon het bericht van Sinterklaas te editten, druk op verzend en zie het pas, daarom staat dit er ook: "Dit bericht is gewijzigd door Floris_Diemel op 26-05-2001 15:02]
"
Jaja, vast. Kan je het niet hebben als ik je uitscheld ofzo >:)

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Laat die caps er gewoon instaan. Maakt duidelijk wat je in ieder geval niet wilt in de advertentie. Heeft dus een preventieve werking en de adjes kunnen opdracht geven of advertentie wijzigen of we verwijderen hem en wel om deze reden. (CAPS)

• zeef
Tussen bier 13 Afbeeldingslocatie: http://www.zbergen.demon.nl/bier2.gifen 14 kreeg ik een brainwave (excuus voor de typo''s derhalve).

We hebben nu een leuke set regels geformuleerd. Allen misbruik is nog steeds mogelijk. Goed, je blokkeert een account, maarja een "Ome Johan" is niet voor een gat te vangen. Die neemt gewoon een nieuwe account etc. etc.

Waarom maken we niet een "Best Tweaker Deals tm" afdeling erbij. Alleen voor commerciële doeleinden. Misschien tegen een (kleine) vergoeding, maar alleen voor (legale) handeltjes, partijen, winkels etc. etc. . Alles geheel vrijblijvend en vrijwillig, met andere restricties zoals 1x daags omhoog halen etc. etc.

Zo houden we de boel gescheiden.

Ander puntje, beoordelingen van kopers ? ZO voorkom je ïk ben opgelicht door...." topics. Ja ik weet dat het een (giga) klus is, maar misschien wat voor de toekomst.

Zo nu is het weer bier tijd. Daarna :z en morgen :r

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

2. Eén advertentie per product categorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende product categorieën. Daarbij geldt echter wel de regel dat alléén het product dat in de bedoelde product categorie thuis hoort mag worden aangeboden. Opsommingen van in de desbetreffende categorie niet relevante artikelen in één advertentie zijn dus niet toegestaan. Hetzelfde artikel mag slechts eenmaal aangeboden worden.

Effe voorkomen dat mensen een twee compu''s aanbieden uit elkaar gaan halen samenvoegen etc etc.

• zeef
Op zondag 27 mei 2001 08:40 schreef cutter het volgende:

Hetzelfde artikel mag slechts eenmaal aangeboden worden.

Effe voorkomen dat mensen een twee compu''s aanbieden uit elkaar gaan halen samenvoegen etc etc.
Laten we er dan eenmaal per week van maken, dat komt mooi overeen met de "een maal per week omhoog halen" regel (rule #5).

• zeef
2. Eén advertentie in V&A per product categorie per persoon per week. Wie tegelijkertijd losse artikelen wil aanbieden kan dit doen in advertenties in de desbetreffende product categorieën.
<knip>
Dat zou genoeg moeten zijn 1x per persoon per product. Het is onbegonnen werk om te checken of pietje jantjes PC verkoopt. En mocht er misbruik gemaakt worden, dan hebben we nog altijd de "veeg" regel
Alle beslissingen die genomen worden door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd.
Jammer dat er vandaag geen crew leden zijn geweest. Ik was wel benieuwd naar hun mening over het commerciële V&A en de kopers beoordelingen.

Ideetje 3 : Is het geen goed idee om V&A uit te besteden aan een professionele veiling club ? Die het verder beheerd en e.d. onder auspiciën van tweakers.net. En dan misschien een die ook bij de afhandeling kan inspringen á la pay pal.

truste !

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
ook nog iets leuks voor de twijfelgevalletjes terwijl de meeste users er wel geen problemen mee zullen hebben.

"Indien er ook maar een vaag vermoeden bestaat dat een bepaalde user van het V&A systeem oneerlijk voordeel probeert te halen tegenover andere gebruikers kan hierdoor zijn toegang tot v&a verliezen. Wat oneerlijk is, wordt bepaald door algemeen aanvaard gedrag en beoordeeld door een bevoegd moderator (en gestuurd door de publieke opinie)."

Desnoods nog een uitbreidingkje met een aantal mogische en minder logische voorbeeldjes van "oneerlijk".

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 14:08
Op maandag 28 mei 2001 01:14 schreef poohbeer het volgende:

Desnoods nog een uitbreidingkje met een aantal mogische en minder logische voorbeeldjes van "oneerlijk".
Lijkt me niet nuttig. Dan geeft weer ruimte voor discussies >:)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

3. Tweakers.net behoud zich uitdrukklijk het recht voor de vormgeving en/of inhoud van advertenties te wijzigen of verwijderen. CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden gewijzigd en/of verwijderd.
Hier over is geen correspondentie mogelijk. Herhaald foutief gebruik wordt bestraft met uitsluiting.
Bedoel je de ongewenste opmaak verwijderen of bedoel je de hele advertentie verwijderen.

ik zou er zoiets van maken:

Tweakers.net behoud zich uitdrukklijk het recht voor de vormgeving en/of inhoud van advertenties te wijzigen, of de hele advertentie te verwijderen.
CAPS en andere tekens die niet ten dienste staan aan de inhoud van de advertentie worden gewijzigd en/of verwijderd. Bij veelvuldig gebruik door de hele advertentie heen, wordt het geheel verwijdert.

cursief = aangepast

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

3 is bedoeld om de opmaak aan te passen. Verwijderen kan zo ie zo altijd. Geeft de adjes het recht in te grijpen in de inhoud/vormgeving die niet primair ten dienste staan aan de advertentie.

!!!!!!Complete systemen te koop/AMD 1GHZ tested at 1,5GHZ!!!!!!

of

Nu of nooit wegens leasecomputer nagelnieuwe 1ghzLaptop nwprijs 7000 nu 4500 + 10jr garantie.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dat snapte ik ook. Alleen soms is er zo door de hele ad heen met caps en andere zooi gewerkt dat herschrijven korter is.

Dat herschrijven lijkt me een mooi werkje voor de plaatser en niet voor de mod/admin/crew.

één regeltje aanpassen, da''s voor mijn gevoel het maximale wat je ze moet laten doen. Ze zijn ten slotte je moeder niet. (quote GoT FAQ)

• zeef
3. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om een in V&A geplaatste advertentie te verwijderen.

4. Tweakers.net behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de vormgeving en/of inhoud van advertenties in V&A te wijzigen of te verwijderen. Misbruik van CAPS en andere niet ter zake doende tekens in V&A wordt niet getolereerd
Hiermee kun je iedere advertentie verwijderen en/of wijzigen. Ik heb cutter''s idee doorgevoerd, en dat was juist het hele verwijder verhaal uit het aanpas artikel halen. Zo valt het extra op. In een ander artikel weggefrommeld lees je er al snel overheen

Ook ben ik er nog steeds niet uit of het caps verhaal wel nodig is. Imeers, je behoud je het recht voor advertenties (gedeeeltelijk) te wijzigen en/of verwijderen. Dus eigenlijk *hoef* je niet meer uit te leggen.

Ik ben ervoor om de boel zo compact mogelijk te houden, dat houd de zaken helder en duidelijk. De discussie op LA naar aanleiding van een overtreding wil je in principe zo beperkt mogelijk houden.

• zeef
Op maandag 28 mei 2001 01:14 schreef poohbeer het volgende:
ook nog iets leuks voor de twijfelgevalletjes terwijl de meeste users er wel geen problemen mee zullen hebben.
Als het goed is heeft een normale user nooit te maken met deze regels. Nou, anders gezegd, hij/zij leest ze 1 keer (dat doen we toch altijd met FAQ''s >:) ). Door gewoon gebruik merk je er verder weinig van, behalve dat we hopen dat spammers e.d. oprotten (vrijwillig of verplicht)
"Indien er ook maar een vaag vermoeden bestaat dat een bepaalde user van het V&A systeem oneerlijk voordeel probeert te halen tegenover andere gebruikers kan hierdoor zijn toegang tot v&a verliezen. Wat oneerlijk is, wordt bepaald door algemeen aanvaard gedrag en beoordeeld door een bevoegd moderator (en gestuurd door de publieke opinie)."
Het idee is goed, maar ik ben ook bang dat als je zaken gaat overlaten aan de publieke opinie, er een ellenlange discussie gaat ontstaan. Om al die welles nietes postings te ontkomen hebben we het maar geformuleerd als :

[i]1. Tweakers.net Vraag & Aanbod (V&A) is een gratis dienst van tweakers.net. Het gebruik van V&A is op eigen risico. Door plaatsing van Uw advertentie onderwerpt U zich aan deze voorwaarden. Alle beslissingen die genomen worden door tweakers.net zijn definitief. Over deze beslissingen wordt niet gecorrespondeerd. Misbruik van V&A resulteert in onmiddellijke uitsluiting van alle tweakers.net diensten en faciliteiten. [/i]
Voorbeeldjes wil je eigenlijk weren, want dan krijg je onherroepelijk discussies als :"Ja maar ik deed het nèt anders dan er in de regels staat". Alles wat niet normaal gebruik is valt onder "misbruik".

We knutselen rustig door met z''n allen. Zo zorgen we voor een betere tweakers.net. Is ook wel eens leuk ipv alle /onzin discussies.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het zit erin: http://www.tweakers.net/aanbod.dsp?Action=Voorwaarden .

Iedereen bedankt voor de input :) .

Verwijderd

Dat van die tweaker deals zou volgens mij best wel een goed idee zijn voor uitbreiding van tweakers.net!!

• Bedrijven kunnen tweakers.net dan netjes een ''sponsor bijdrage'' leveren voor het plaatsen van hun ''deal''
• tweakers hebben allemaal goeie goedkope spullen
• de bedrijven maken weer veel omzet (= winst 8-) )

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat effe te denken: als het nu zo geregeld wordt dat je per catergotie in de V&A maar 1 advertentie mag hebben? Dus al je HD''s bij elkaar in 1 ad, al je CPU''s bij elkaar in 1 ad... Noem maar op. Dan is het heel simpel zo te maken dat je een advertentie, zodra hij geplaatst is, een week niet mag vernieuwen, ook al verwijder je het origineel. Gewoon op username filteren. Clones mogen toch al niet, dus dat is al in overtreding, en zo voorkom je dus dat bepaalde personen 8 advertenties zetten met verschillende onderdelen...

Trouwens, als je een advertentie edit, komt hij dan weer op de frontpage te staan?

* Grrrrrene denkt trouwens dat dit bovenstaande verhaal niet duidelijk over komt...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

8. Het aanbieden van illegale / gestolen software en/of apparatuur in V&A is aanleiding tot onmiddellijke uitsluiting van alle Tweakers.net diensten en faciliteiten.
Tweakers.net kan aangifte doen.
Tweakers.net kan aangifte doen. zou ik veranderen in Tweakers.net doet aangifte doen.

en als je in een goede bui bent kunt je erbij zeggen, dat je geen aangifte doet als je een heel sterk gevoel hebt dat het een ongelukje is.

Dat kan door doet vervangen stel je het gelijk aan 90% van alle algemene voorwaarden die ik ken. Je laat minder kans open, het klinkt niet van we gaan wel eens aangifte doen als het de spuigaten uitloopt.
Het klinkt gewoon wat actiever, we zitten je op de lip en als je commercieel/illegaal bezig bent vinden we je en gaan we tot actie over.

(het wat actiever opstellen van een punt kan ook gelden voor de overige punten, die heb ik daarop niet doorgelezen.)

Pagina: 1