[BC3] Oplichter bij Vraag en aanbod!

Pagina: 1
Acties:

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:46
Kijk eens bij deze topic kunnen jullie daar niet aan doen??
[topic=185297]

Verwijderd

En jij bent zeker die oplichter, bang dat ze je te pakken krijgen jongen??

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Voor dat geld kunnen wij niet veel doen (de bank is de beste kans voor het ''slachtoffer'').

De oplichter kan misschien een ip-ban krijgen (wat ie IMHO ook zeker verdient), maar daar ga ik niet over.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Albinoraptor
Op woensdag 23 mei 2001 16:20 schreef MREn het volgende:
En jij bent zeker die oplichter, bang dat ze je te pakken krijgen jongen??
Waar slaat dat nu weer op?:?

Verwijderd

probeer het volgende :
als je je mailheaders bekijkt zit daar een ip in. Daarmee kun je bepalen wie zijn isp is etc..
als er nou ook nog leuke dingen draaien op dat ip, zeg een game server/webpagina etc. dan is daar vast wel wat extra contactinfo te krijgen.

Verwijderd

als je bij hotmail geen headers kunt lezen, stuur dan nog een keer een mailtje met een laatste aanmaning ofzo via een andere mailaanbieder waarbij je wel de header kunt lezen.

• Albinoraptor
Ik ben niet degene die opgelicht is. Maar wat die gast heeft gedaan is natuurlijk echt om van te :r

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
Als je geld overmaakt kan je het toch binnen 10 dagen terug laten boeken ofsow? Wat is dan het probleem?

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:05

Snuffel

Vroem!

Wijze les voor een ieder:

Vooruitbetaling bij praticuliere verkoop is het stomste wat je ooit kan doen.

Zakelijk gezien kan ik me iets bij vooruitbetaling indenken, particulier niet.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
Dit is toch "lieve adjes" ??
De oplichter heeft zich geregd hier. Femme kan toch wel ff z''n IP opsporen een doorgeven aan het slachtoffer ???

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

als we deze discussie nou in de originele posting doorzetten houden we alles overzichtelijk :)

wat mij betreft mag hier een slotje op.

edit:
originele posting:
[topic=185297]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoeveel topics gaan er nou al over die mr genaaid?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 18:36 schreef ikbenveldmuis het volgende:
hoeveel topics gaan er nou al over die mr genaaid?
Kijk hier:
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=mrgenaaid"]Zoeken naar ''mrgenaaid''[/url]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Albinoraptor
Met deze topic wou ik eigenlijk alleen effe de aandacht van de moderators trekken, om te vragen of zij iets konden doen, voor de rest niets, en was dus ook niet de bedoeling dat men hier oplossing enzo gingen plaatsen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
natuurlijk kan tweakers.net ook niet zomaar ff het ip van die gozer openbaar maken... er moet wel bewijs zijn en er is ook nog zoiets als de wet van privacy.

waarschijnlijk krijg je pas een ractie van femme (degene die er uiteindelijk over gaat) als je een proces verbaal hebt ofzo.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 16:26
De 3e persoon van de dader woont in dezelfde studentenflat als oppertweaker.
Vanaf daar is het makkelijker zoeken :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Ik heb het ff opgezocht, maar in Werkhovenwoont geen Lankhorst. Ik heb niet de hele gemeente gedaan, maar dat geloof ik wel. Wat ik niet echt geloof is het verhaal. De ontvanger van het geld heeft de boel toch opgestuurd? Die moet een adres hebben. Als ik iets aan een oplichter lever is ie zo zuur als een onrijpe citroen :r

Pagina: 1